Jump to content

Håndball


Simbad

Recommended Posts

Norge i nok en finale, og nok en gang mot Russland :P

Veldig spennande kamp idag, såg mørkt ut der ei stund. Men bare å ta av seg hatten for det Marit Breivik har fått til. Imponert.

 

Men jeg frykter at vi møter noen som er sterkere og bedre enn oss imåra. Gleder meg ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir F i hele damelaget til Norge og alt som har med damelandslaget i håndball å gjøre!!!!

Giddder ikke å føle mere med på det Norske landslaget etter de fikk/ tok med seg en finsk landslags spiller.

Men da er det jo bare å la denne tråden være da. Trenger ikke skrive i en tråd bare for å lage kvalm hvis det ikke interesserer deg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir F i hele damelaget til Norge og alt som har med damelandslaget i håndball å gjøre!!!!

Giddder ikke å føle mere med på det Norske landslaget etter de fikk/ tok med seg en finsk landslags spiller.

 

Hva er uansett problemet med at Norge gjorde det?!

Katja Nyberg er en fantastisk håndballspiller, som Norge virkelig trenger!

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir F i hele damelaget til Norge og alt som har med damelandslaget i håndball å gjøre!!!!

Giddder ikke å føle mere med på det Norske landslaget etter de fikk/ tok med seg en finsk landslags spiller.

 

Hva er uansett problemet med at Norge gjorde det?!

Katja Nyberg er en fantastisk håndballspiller, som Norge virkelig trenger!

 

Det er ikke Anette H. Johannsen eller hva hu hetter, hu er ikke brukane. Sjønner ikke at hu får spille.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir F i hele damelaget til Norge og alt som har med damelandslaget i håndball å gjøre!!!!

Giddder ikke å føle mere med på det Norske landslaget etter de fikk/ tok med seg en finsk landslags spiller.

 

Hva er uansett problemet med at Norge gjorde det?!

Katja Nyberg er en fantastisk håndballspiller, som Norge virkelig trenger!

 

Det er ikke Anette H. Johannsen eller hva hu hetter, hu er ikke brukane. Sjønner ikke at hu får spille.

 

Gratulere Russland, dere var best!

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt fantastisk og ta seg til finale etter finale, men det er noe med at "en er liksom i mål når en kommer til finalen". Ser en også på både trenere og spillere. Det jubles som om en har vunnet finalen nå semi'en er vunnet. Marit Breivik sliter litt med å sette prikken over i'en, og har alltid gjort det. Selv om hun har en utrolig solid CV, så taper hun langt flere finaler enn hun vinner. Derfor ble dagens kamp nesten som forventet. Igjen.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt fantastisk og ta seg til finale etter finale, men det er noe med at "en er liksom i mål når en kommer til finalen". Ser en også på både trenere og spillere. Det jubles som om en har vunnet finalen nå semi'en er vunnet. Marit Breivik sliter litt med å sette prikken over i'en, og har alltid gjort det. Selv om hun har en utrolig solid CV, så taper hun langt flere finaler enn hun vinner. Derfor ble dagens kamp nesten som forventet. Igjen.

 

Trur det har mer med at Russland er mye bedre enn oss, at vi klarte og slå dem i gruppespillet var bare et feilskjær fra deres side. Trur ikke det er noe med tenningsnivået å gjøre. Vi tapte for et bedre lag sånn er det bare.

Link to comment
Share on other sites

Merker jeg gleder meg veldig til herre-EM som av alle steder går av stabelen i Norge 17-27Januar :angry:

Norge møter Russland, Danmark og Montenegro. Info om mesterskapet erHer

Arrangørbyer er Drammen, Stavanger, Bergen, Trondheim og Lillehammer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det blir iallefall gøy å følge Norge, som denne gangen har en ganske bra bredde i stallen i motsetning til tidligere mesterskap. Om de klarer å kare til seg noe bedre plassering enn de har gjort tidligere, er vel heller usikkert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå er det ikke lenge til herrenes EM på hjemmebane. Noen her som har skaffet seg billetter?

Har ekstremt lyst til å sjå Tyskland - Spania, som vel blir spela i Bergen? Får håpe det lar seg gjere...

 

Skal på den jeg og, synd det er priset så håpløst at det ikke er fulle tribuner under alle kampene. Alle norges kamper blir glatt utsolgt men det er og mange andre fantastiske lag/spillere i aksjon under EM.

 

Fantastisk viktig seier i dag, litt av en stall vi har i år. De siste årene er det alltid noen som har manglet. At spillere som Kjelling, Lund, Erevik, Lauritsen og Løke alle startet på benken er bare helt utrolig. Dette laget må kunne regnes som en outsider i kampen om gullet. Men for all del, tar vi medalje skal vi være veldig godt fornøyd.

 

Kun jeg som synes Håndballen har mye mer "rettferdige" mesterskap enn fotballen? Italia er en verdig verdensmester men at de var det beste laget? Ikke **en. Det er jo en balansegang mellom severdighet og ønske om at det beste laget som oftest vinner. Semi- og finale bør vi absolutt beholde men før hadde nok mellomspill vært en bedre løsning. Problemet med dagens system er jo at ujevne og kjipe lag som har snublet seg gjennom gruppespillet ikke taper mer på det enn evt. å møte en gruppevinner. Frankrike-Spania i sist VM viser vel hvor dårlig dette "seeding"systemet fungerer. Legger du til en håpløs seeding av gruppene(Vet at kun i årets EM i sveits/østerrike var seedingen tragisk) har vi en turnering som langt på vei favoriserer flaks og tilfeldigheter(Med dets tilhørende dramatikk og severdighet) foran at det beste laget som oftest vinner(Det må da være interressangt og publikumsvennlig dette og!? Ville ikke et mellomspill med Brasil, Ghana, Frankrike, Spania, Ukraina og Nederland vært vel så underholdende som enkeltkamper der de aller flest kan se at tilfeldigheter avgjør veldig mye om hvem som kommer lengst i turneringen?). Skal godt gjøres at vi får gjøre noe med VM; såpass sterke tradisjoner har den turneringen i tillegg til at et slikt forslag må ha støtte i FIFA. Men kanskje vi på sikt kan håpe på noe slikt i EM. Det er jo for all del veldig kjekt med mesterskap, men JEG ville iaf likt et mellomspill-system mye bedre. Sjansene for at en day off eller tilfeldigheter avgjør hvem som kommer lengst minskes da betraktelig.

 

Jaja, dette var en håndball-tråd. Slår vi Russland i morgen har vi et veldig godt grunnlag for å kjempe om semofinaleplass. Vi vil og da ha fordelen ved å kunne hvile laget i deler av Montenegro-kampen siden den mest sannsynlig ikke betyr noe for oss. Gleder meg til fortsettelsen! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Morsomt at vi klarte å slå Danmark i en viktig kamp igjen, bare synd jeg ikke fikk sett kampen. Blitt altfor lenge siden sist nå. Litt merkelig prioritering av GP da Danskene holdt på å ta oss igjen, men guttene halte da i land seieren.

 

Som sagt virker det norske landslaget mye sterkere i år enn tidligere mesterskap. Likevel er Glenn Solberg såpass viktig for laget, sammen med Ege, at jeg tror vi vil slite hvis en av dem, eller begge blir skadet.

Men nå er både B. Lund og Kjelling vokst som spillere det siste året og også Erevik har blitt bedre bak. Så det kan godt hende vi tar en bedre plassering i år enn vi har gjort før. Men det er mange lag der som det skal bli vanskelig å slå.

 

Blir uansett spennende i fortsettelsen å se hvordan/om GP klarer å holde motivasjonen oppe i laget gjennom hele turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Kjelling var ikke god i går, jeg synes ikke han er en flink nok lagspiller, skal liksom gjøre alt sjøl!

Som sagt så jeg ikke kampen, men GP har vært ute å sagt at Kjelling er blitt flinkere til å tenke på laget. Må nesten tro på det, selv om han ikke var det akkurat i går.

 

Russland neste.

Link to comment
Share on other sites

Da var Norge ute av EM. Kanskje ikke hundre prosent enda, men at de skal klare å slå Kroatia i morra, uten Løke har jeg ingen tro på.

Skal en del til iallefall, for å si det sånn.

 

Utrolig dårlig kamp i dag, hvor de ble kontret i senk av tente slovenske spillere. Forsvaret var helt på trynet, og savnet av Johnny Jensen virket stort. Fremover var det vel bare Løke og Solberg (Kjelling prikket inn noen på slutten) som fikk til noe særlig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...