Jump to content

2007.12.09 Middlesbrough B


Mr Chapman

Hvilket lag går seirende av banen?  

57 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

0,,10303~3314281,00.jpg

(Riverside Stadium, Middlesbrough's hjemmebane)

 

Middlesbrough - Arsenal

9. Desember 2007 Klokken 14.30 Norsk tid

 

Før kampen:

Når kampen sparkes i gang på søndag må "Boro" klare seg uten Julio Arca, Robert Huth og Mido. Mark Schwarzer har brudd i tommelen, men er aktuell.

 

Skadesituasjonen for Arsenal er helt lik med den som var før Newcastle-kampen som endte 1-1. Det betyr at Cesc Fabregas, Robin Van Persie, Abou Diaby, Alexandr Hleb og Matheiu Flamini er ute. Van Persie er tilbake i full trening i neste uke.

 

Middlesbrough befinner seg på 18. plass, mens Arsenal leder tabellen med 4 poeng ned til Manchester United. Med Boro-seier kan laget ta et fint steg unna nedrykkstriden. Arsenal vil nok prøve å heve seg etter kampen mot Newcastle og har sikkert store ambisjoner om tre poeng på Riverside.

 

TV Kanaler:

Canal + Sport 1 (Komentator: Thor-Rune Haugen)

 

Streams:

Myp2p.eu

Forumets stream-tråd

 

Hoveddommer:

Howard Webb

 

Skadesituasjon:

Arsenal.com - Injury News

 

Høydepunkter:

Verdensvevet.com

 

Formkurve:

Middlesbrough: T T U U T U

Arsenal: U S S T S U

 

Siste fem møter:

PL, 03-02-2007 Middlesbrough 1-1 Arsenal

PL, 09-09-2006 Arsenal 1-1 Middlesbrough

PL, 14-01-2006 Arsenal 7-0 Middlesbrough

PL, 10-09-2005 Middlesbrough 2-1 Arsenal

PL, 09-04-2005 Middlesbrough 0-1 Arsenal

 

God kamp!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror vi kommer til å få det lettere her i år enn i fjor. Vi vet allikevel alle hva Middlesbrough kan, og en seier kommer såklart ikke av seg selv. Jeg tror allikevel at vi grafser til oss 3 poeng med god margin, men det skal sies at jeg ofte er i overkant optimistisk.

 

Kunne dette laget være noe?

 

- - - - - - - Almunia* - - - - - - - - -

- Sagna - Toure - Gallas - Clichy -

- - - - - - - Gilberto - - - - - - - -

- - Ebouè - Denilson - Diarra - -

- - - - - - - - - - - Rosicky - - - -

- - - Adebayor - - - - - - - - - - - -

 

* (skulle gjerne sett Lehmann, men det blir for dumt å plutselig bytte nå)

Link to comment
Share on other sites

Walcott fra start denne gangen! Ellers håper jeg forsvarsrekka e den vanlige, Sagna, Tour, gallas og Clichy.

Sentral midtbane er litt vanskelig, fordi eg syns både Gilberto og Denilson har vorre middels gode i det siste. Gilberto hadde et bra innhopp mot villa, men forrige kamp var han svak, med mye feilpassninger.

Men, eg trur nok Wenger velger Gilberto og Diarra.

 

Hvis eboue spiller høyre kant, hva med å la Theo prøve seg på topp med eduardo eller Adebyor. Theo var jo kanongod den kampen han spilte spiss :blink: . nesten hattrick ble det.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Etter det jeg vet er vel Flamini tilbake igjen?

Håper han blir klar, vi trenger han sentralt idag. Laget blir:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas [C] - Clichy

Eboue - Denilson/Diarra - Flamini/Gilberto - Rosicky

Bendtner - Adebayor

 

I likhet med noen andre her håper jeg Bendtner starter. Vi trenger litt kraft ved siden av Adebayor. Eduardo spilte en svak kamp mot Newcastle, så jeg håper Dansken starter. Tror det blir litt vanskelig å tippe midtbanen. Men forsvaret er bankers!

 

Er redd det blir tap.

2-1 T

 

Scoring av: Rosicky

 

Lykke til! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Vi har slitt borte mot Boro de to siste sesongene, men uten Yakubu skal det nok gå lettere. De er vel også i en svakere tabellposisjon enn de to siste årene? Bror har en elendig hjemmestatistikk i år: På 7 kamper har de 1 3 3 med 8-12 i målforskjell. 2 av de 3 toppscorerne er uaktuelle til kampen, så det betyr at det kun er Downing som kan blit sett på som en stor trussel. Ellers må forsvaret vårt passe seg for å ikke miste konsentrasjonen, siden vi fort kan ende opp med å overkjøre et lag som har vært så svake i fjor. Boro har sin klart store styrke bakover, så det kan fort bli en kamp der vi stanger mot målet.

 

Til tross for at vi har mange skader er dette et lag vi skal slå, borte og hjemme. Jeg var litt redd for å møte boro etter kampen mot Newcastle, men etter å ha sett nøyere på hvor dårlige boro egentlig har vært i år, er det ikke tvil om at dette er en kamp vi skal vinne dersom vi skal vinne ligaen. Den eneste kampen de har vunnet hjemme var mot Bimrmingham (2-0) for over 3 mnd siden. Det er forøvrig sist gang de vant en kamp i PL!!

Link to comment
Share on other sites

Dette laget skal vi slå, men Boro spiller hjemme og vil nok i likhet med Newcastle gå aggresivt ut. Og prøve å kjempe oss i senk, så dette kan fort bli tøft. Men Boro er veldig svekket etter tapet av Viduka og Yakubu, derfor er det vel som Magnus87 sier at det kun er Downing som blir en stor trussel.

 

Håper dette laget starter i morgen: (4-4-1-1)

 

24. Manuel Almunia

3. Bakari Sagna

5. Kolo Toure

10. William Gallas ©

22. Gael Clichy

32. Theo Walcott

8. Lassana Diarra

19. Gilberto Silva

7. Tomas Rosicky

26. Nicklas Bendtner

25. Emmanuel Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Jeg innser at Wenger stiller med Gilberto på midten. Jeg er litt bekymret for akkurat det. Han drar ned tempoet og er for lite aggressiv i spillet sitt. Det gjør hele Arsenal til et mer rolig lag. Det er ikke bra, for da kan hvilket som helst lag få et godt resultat mot oss.

 

Jeg er derfor urolig for morgendagen, men håper og tror vi drar en seier i land:

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Diarra-Gilberto-Rosicky-Eduardo

Adebayor

 

Wenger hintet om roteringer, men jeg tror han begynner med det samme laget.

Håper Walcott kommer innpå med litt fart!

Link to comment
Share on other sites

Dette burde vell bli seier selv med alle skadene?

Håper på dette laget;

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

Eboue Rosicky Diarra Walcott

Bendtner Adebayor

 

 

Tviler sterkt på at det blir laget, men hadde vært greit med Rosicky sentralt slik at vi får mer kreativitet på midten..

Link to comment
Share on other sites

Til nå i dag har Yakubu scort 2 mål for Everton.. Tror vi skal si oss glade for at vi ikke møter han i morgen.

 

Og der kom det tredje, jeg er sjeleglad for at han ikke spiller på middlesbrough i morgen!

Jeg føler meg ganske sikker på at vi vinner denne kampen 0-3 eller mere :rolleyes:

 

Med dette laget burde det bli en seier:

 

Almnuia

 

Sagna - Tourè - Gallas - Clichy

 

Ebouè - Diarra - Gilberto - Rosicky

 

Walcott - Adebayor

 

To mål av Ade og et av Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Trur Arsenal stiller med uforandret lag på søndag, det einaste usikra er vel kven som spelar ved siden av Diarra og om Eduardo får fornya tillit, dei 9 andre posisjonane er nok bankers. Personleg håper eg Denilson kommer inn sentralt for Gilberto og Eduardo får fortsette, men då i tospann med Adebayor på topp!

 

Så håper eg inderlig at vi finner flyten igjen og klarer å spela slik vi kan og vil.

Blir det til at vi stanger og sliter litt, vil eg ha inn Bendtner og Walcott tidlig, med det meiner eg etter ca 60 min. Begge disse har ferdigheter til å snu ein kamp, men då må dei også få tid til det.

 

 

Trur på ein 2-0 seier etter mål av Adebayor og Bendtner i sluttminuttene.

Link to comment
Share on other sites

Satser på seier her men det som bekymrer meg er at de skadede antagelig ikke er tilbake til Chelsea kampen :angry: Ellers så er jeg enig i at Adebayor trenger litt mer hjelp fremover på banen og at Walcott får sjansen fra start.

Link to comment
Share on other sites

Satser på seier her men det som bekymrer meg er at de skadede antagelig ikke er tilbake til Chelsea kampen :unsure: Ellers så er jeg enig i at Adebayor trenger litt mer hjelp fremover på banen og at Walcott får sjansen fra start.

Chelsea mangler sin viktigste spiller neste søndag, mens vi kan håpe på både Flam, Diaby og vPersie tilbake. <<<tror begge storkampene neste helg ender 1-1...

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk stor tru på seier i dag. På tross av skadeproblemene. Me må berre håpe Wenger held seg til 4-4-2. Rosicky er ikkje like god som Hleb i rollen som hengande spiss, og det var, etter mitt syn, ein av årsakane til at me gav frå oss initiativet mot Newcaste.

 

Har veldig lyst til å sjå Walcott fra start, men er usikker på kor bra han taklar å spele bortekamp i PL. Eduardo spelte seg jo ikkje ut av laget mot Newcastle, så lenge han spelte spiss. På vingen var han rævva.

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Eboue - Diarra - Gilberto - Rosicky

Adebayor - Eduardo/Walcott

 

Wenger snakkte om at han ville gjere ett par omrokeringar, men eg kan ikkje heilt skjønne kor det skulle vere. Han kan dessutan kvile spelerar i midtuka.

 

2-0 til Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Satser på seier her men det som bekymrer meg er at de skadede antagelig ikke er tilbake til Chelsea kampen :unsure: Ellers så er jeg enig i at Adebayor trenger litt mer hjelp fremover på banen og at Walcott får sjansen fra start.

Chelsea mangler sin viktigste spiller neste søndag, mens vi kan håpe på både Flam, Diaby og vPersie tilbake. <<<tror begge storkampene neste helg ender 1-1...

 

Chelsea har også ute Michael Essien, dvs. to av sine beste spillere. Så det er sikkert at Hleb og Fabregas ikke spille mot Chelsea? :(

Link to comment
Share on other sites

Dette er er kamp vi bør og må vinne..

Båade man u og chelsea vant i går og det skal bli spennende å se ossen guttene takler presset.

Denilson bør starte denne kampen siden han er en av de få kreative spillerene vi har med i troppen.

Da er det opp til wenger om han vil starte med Gilberto eller Diarra, jeg er meget imponert over Diarra men det blir nok Gilberto som får starte.

Er litt skuffet over Gilberto, det virker ikkje som han offre allt får klubben lengre... men jeg går ut i fra at du mister litt motivasjon av å gå fra vise-kaptein til 3-4 valg. Så det lukter desverre et Gilberto salg i januar tror jeg...

 

tilbake til kampen..

Håper at vi spiller 442, 451 er en kjedelig formasjon synes jeg og vi spiller sjelden god fotball med den..

Eller synes jeg at Bendtner snart fortjener en start, men tror nok Eduardo får starte igjen. Bare han får spille som spiss, han liker seg ikkje ute på kanten... det var lett å se sist.

 

Tror dette blir laget i dag..:

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Eboue Gilberto Denilson Rosicky

 

Eduardo Adebayor

 

lehman, Song, Diarra, walcott, bendtner

Link to comment
Share on other sites

Dette er er kamp vi bør og må vinne..

Båade man u og chelsea vant i går og det skal bli spennende å se ossen guttene takler presset.

Denilson bør starte denne kampen siden han er en av de få kreative spillerene vi har med i troppen.

Da er det opp til wenger om han vil starte med Gilberto eller Diarra, jeg er meget imponert over Diarra men det blir nok Gilberto som får starte.

Er litt skuffet over Gilberto, det virker ikkje som han offre allt får klubben lengre... men jeg går ut i fra at du mister litt motivasjon av å gå fra vise-kaptein til 3-4 valg. Så det lukter desverre et Gilberto salg i januar tror jeg...

 

tilbake til kampen..

Håper at vi spiller 442, 451 er en kjedelig formasjon synes jeg og vi spiller sjelden god fotball med den..

Eller synes jeg at Bendtner snart fortjener en start, men tror nok Eduardo får starte igjen. Bare han får spille som spiss, han liker seg ikkje ute på kanten... det var lett å se sist.

 

Tror dette blir laget i dag..:

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Eboue Gilberto Denilson Rosicky

 

Eduardo Adebayor

 

lehman, Song, Diarra, walcott, bendtner

klarer ikke helt å henge meg på dette angående kreativiteten til Denilson. Synes Diarra er den beste offensivt av de 3. Denilson er en grovarbeide!

Link to comment
Share on other sites

Dette er er kamp vi bør og må vinne..

Båade man u og chelsea vant i går og det skal bli spennende å se ossen guttene takler presset.

Denilson bør starte denne kampen siden han er en av de få kreative spillerene vi har med i troppen.

Da er det opp til wenger om han vil starte med Gilberto eller Diarra, jeg er meget imponert over Diarra men det blir nok Gilberto som får starte.

Er litt skuffet over Gilberto, det virker ikkje som han offre allt får klubben lengre... men jeg går ut i fra at du mister litt motivasjon av å gå fra vise-kaptein til 3-4 valg. Så det lukter desverre et Gilberto salg i januar tror jeg...

 

tilbake til kampen..

Håper at vi spiller 442, 451 er en kjedelig formasjon synes jeg og vi spiller sjelden god fotball med den..

Eller synes jeg at Bendtner snart fortjener en start, men tror nok Eduardo får starte igjen. Bare han får spille som spiss, han liker seg ikkje ute på kanten... det var lett å se sist.

 

Tror dette blir laget i dag..:

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Eboue Gilberto Denilson Rosicky

 

Eduardo Adebayor

 

lehman, Song, Diarra, walcott, bendtner

klarer ikke helt å henge meg på dette angående kreativiteten til Denilson. Synes Diarra er den beste offensivt av de 3. Denilson er en grovarbeide!

 

Der tar du nok feil ;)

Diarra er en grovarbeider alà Flamini, Denilson er mer playmaker i stilen. Han har bedre overblikk, pasninger og kreativitet :unsure:

Diarra er en mye bedre takler enn Denilson, han går i flere dueller og han går hardere til :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...