Jump to content

Bernie Ecclestone


fabregas14

Recommended Posts

Bernie Ecclestone har sagt at han er meget interessert i og kjøpe opp Arsenal..

 

Formula One supremo Bernie Ecclestone has admitted he is interested in buying Arsenal.

 

 

Ecclestone, whose personal fortune is valued at £2.2billion, is a friend of former Gunners vice-chairman David Dein who walked out of the club last season after a row over a possible takeover.

 

Arsenal are currently valued at £432million but, after the Dein fall-out, five directors who own 45 per cent of the club signed an agreement to resist any takeover and that does not expire until next April.

 

However, that has not put off Ecclestone.

 

"It was David who mentioned it. The directors at Arsenal don't want to sell and have signed a lockout agreement for a year, so we will have to wait and see what happens then," he told The Times.

 

"A lot can change in that time. I am still very interested. If I could buy Arsenal I would, but I would want control."

 

American sports magnate Stan Kroenke has been linked with a possible takeover, having spent £65million for 12.2% stake in the club.

 

Tatt fra skysports.. Hva synes vi om dette??

Link to comment
Share on other sites

Ecclestone kan tilføre britisk eierskap - noe som mange ser på som uhyre viktig. Jeg vil mye heller at en mann som Ecclestone, som har bevist at han vet hva han driver med innen sportsverdenen - enn at Kroenke skal komme inn i klubben.

 

Ett oppkjøp er til syvende og sisdt uungåelig - og da vil jeg heller at denne ærverdigve briten tar over, enn en kommersiell amerikaner.

Link to comment
Share on other sites

Ecclestone kan tilføre britisk eierskap - noe som mange ser på som uhyre viktig. Jeg vil mye heller at en mann som Ecclestone, som har bevist at han vet hva han driver med innen sportsverdenen - enn at Kroenke skal komme inn i klubben.

 

Ett oppkjøp er til syvende og sisdt uungåelig - og da vil jeg heller at denne ærverdigve briten tar over, enn en kommersiell amerikaner.

Tilføre britisk eierskap... Men har vi ikke det fra før da?

Link to comment
Share on other sites

Fyren er steinrik, men klubbfølelsen er nok ikke særlig tilstede. Var vel han som la inn bud på Chelsea også før Roman kom...og det sier vel det meste.

 

Bra at han er britisk, men akkurat som med Kroenke....aner vi ikke intensjonene med et sånt oppkjøp.

Men kan ikke skjønne annet en at det er kun profit de tenker på og ikke er så veldig inne på visjonene og målene for klubben.

Virker jo som han har blitt spurt av David Dein og hvis han tjener penger på det er han naturligvis åpen for å kjøpe.

Eneste som vil være positivt er at David Dein, om kjenner og har forkjærlighet for klubben blir antageligvis den som styrer skuta hvis et oppkjøp blir en realitet.

 

Men likevel, vil det bli en et kjølig forhold i eventuelle forhandlinger siden dagens styre og Dein ikke akkurat er på talefot.

Uansett skjer det vel ikke noe før tidligst april, men tror Fiszman & Co. vil gjøre mye for å hindre et oppkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Ecclestone kan tilføre britisk eierskap - noe som mange ser på som uhyre viktig. Jeg vil mye heller at en mann som Ecclestone, som har bevist at han vet hva han driver med innen sportsverdenen - enn at Kroenke skal komme inn i klubben.

 

Ett oppkjøp er til syvende og sisdt uungåelig - og da vil jeg heller at denne ærverdigve briten tar over, enn en kommersiell amerikaner.

Tilføre britisk eierskap... Men har vi ikke det fra før da?

 

Hvis du leser det jeg skriver, så sier jeg at oppkjøp er uungåelig - dermed tilfører han britisk eierskap, kontra amerkansk / japansk/ russisk osv.

Link to comment
Share on other sites

Fyren kan holde klåfingra sine langt vekke fra Arsenal! Liker ikke måten han uttaler seg som om Arsenal er et potensielt leketøy.

 

Økonomien i Arsenal er sunn som den er og selv om klubben ikke er søkrik nå så kommer det bedre tider om noen år, når de største lånene begynner å bli nedbetalte (se "Ashburton Grove - et Arsenalmirakel fra virkeligheten" i TGP 006, 06/07).

 

I mine øyne ville det rett og slett være dumt og selge et såpass langsiktig lønnsomt prosjekt som Arsenal til en riking som kjeder seg og trenger et nytt leketøy (Ecclestone) eller en luring som et ute etter å tjene penger på utbytte han suger ut av overskuddet fra klubben (Kroenke).

 

Investeringene i Manu og Chelsea er enten lånte penger fra investorer som ikke, som våre direktører har hjertet i klubben. De skal ha tilbake disse pengene en dag, når de er ferdig å leke. I Arsenals tilfelle vil klubbens verdi ha økt såpass på grunn av investeringer som allerede er gjort i alt fra unge spillere til belånt stadion at et eventuelt tilbakekjøp i framtiden av mer idealistiske ildsjeler bare ville være en ønskedrøm. Våre nå værende direktører har gjort en fantastisk jobb og burde heller få støtte og ros i stedet for de smånaive drømmeriene man ser ovenfor her.

 

Siden januar har vi hatt over 30 mill. pund i transferinntekter fra solgte spillere og da var det i tillegg tilgjengeliggjort transfermidler fra styret fra før. Det er altså ikke økonomiens skyld at det er sparsommelig med signeringer denne sommeren. Det skyldes rett og slett Monsieur Wengers egen sparsommelige transferpolitikk. Han vil ha unge spillere som kan vokse inn i troppen og skape kontinuitet i laget over flere sesonger.

 

Hvis man ikke liker dette så får man heller klage på Wenger og ikke ledelesen. Det er nok penger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...