Jump to content

2007.07.28 Paris Saint Germain H


Eboue

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Eboue bør nesten være ving i år, Wenger har 3vinger i klubben?(Theo, Mozart og Hleb)

 

Å det er alt for liten konkuranse, i tilleg kjem skadar og suspensjonar! Då trur eg stallen blir for tynn på den plassen vist det ikkje blir kjøpt inn nåkre players :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Klar bedring i 2. omg. ja og en fortjent seier.

Ble mye bedre når Hleb kom inn og Diaby flyttet inn sentralt.

 

Bra at Bendtner kom på scoringslisten og var ganske god i 2.omg., men dårlig straffe.

Er ikke akkurat mange gode straffetakere igjen i laget nå :unsure:

 

Jeg syns Almunia, Clichy og Hleb var våre beste i dag.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner kan bli ein viktig spelar for oss utover seosngen trur eg

Han har vist glimt av bra fotball. Håper han får mange sjanser i løpet av sesongen.

Dansken kan bli bra, ja. Veldig god i lufta iallefall, og flink til å ta ned ballen. Avslutningane er rett og slett elendige, men får han orden på dei kan det bli veldig bra.

 

Alt i alt oppløftande 2. omgang. Første var dårlig.

 

Dagens skuffelse: Van Persie

Dagens positive overraskelse: Senderos

Man of the Match: Clichy.

Link to comment
Share on other sites

Randal involvert i litt trekant.

 

Vel der så du noe ikke jeg så :-)

 

2. omgang var det mye positivt. Hleb gjorde sakene sine meget godt. Gallas fungerte bedre sammen med Senderos enn det Kolo gjorde i dag. Eboue spilte meget godt på ving, og Traore imponerer meg hver gang. Han står faktisk ikke mye tilbake for Clichy. Mulig han får en del kamper da Clichy også kan spille kant.

 

Bendtner hadde en solid 2. omgang. Mye bra. Rufsete i avslutningsøyeblikket og en elendig straffe. Det er ikke ofte en keeper tar en straffe fast. La aldri den mannen ta straffe igjen.

Hoyte hadde defensivt ingen ting å gjøre. Var aktiv og livlig offensivt og samspillet med Eboue fungerte bra.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Almunia 7 - Viser solide takter. Trygg og med flere kvalifiserte redninger

Sagna 5 - virket utrygg og klarte ikke å involvere seg

Hoyte 6 - spiller trygt, men er lite med fremover

Toure 6 - ikke slik vi kjenner ham. Lager nesten et mål til Paris st

Senderos 8 - spiller veldig bra. Trygg bak, og bidrar fremover med pasninger og løp!

Gallas 7 - er viktig med sin tilstedeværelse. Trygg, og bidrar til at laget våger å ligge mer fremme på banen

Clichy 9 - banens beste! Defensivt og offensivt og overalt. Utrolig kapasitet!

Traore 6 - virker mer interressert i å gå fremover og drible enn å gjøre ting på en enkel og grei måte.

Flamini 6 - bra mål, men ellers lite med

Eboue 8 - bidrar med mye (!) offensivt!

Fabregas 7 - bidrar med mange gode pasninger og løp, men klarer ikke å løfte laget fremover i første omgang

Denilson - 6 ok, men ikke mer

Diaby - 5 i første og 7 i andre! Liker seg mye bedre sentralt, og bidrar til at vi klarer å holde et offensivt trykk fremover. Flere gode taklinger, men også noen bom!

Hleb - 8 en av de bedre i andre omgang. Lager straffe, ved at han våger å være mer ego enn jeg har sett av ham før. Fortsett med det!!! Så får vi mål av ham også i fortsettelsen!

Randall - x for liten spilletid, men pinnen viser teknikk og er ikke uredd

Van Persie 5 - virker uinspirert og frustrert. Klarer ikke stå frem når Arsenal skal snu en kamp og gripe tak.

Bendtner 8 - får poeng for mål og målgivende. Gjør det en spiss skal, og bidrar med styrke og hodekvaliteter vi ikke har hatt på mange år i angrepsrekka. Gjør godt å se!

 

Har jeg glemt noen nå :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett hele første omgang, men det jeg så var ikke så veldig bra. I andre omgang synes jeg derimot det var mye bra. Ut i fra det jeg så har jeg følgende å si om spillerne:

-- Eboue gjorde en god jobb på høyresiden og hadde et fint samarbeid med Hoyte som også var solid. Begge kom til flere innlegg.

-- Diaby er ekstremt god til å vinne ballen på midten og er god til å drible. Men han er litt sein med avleveringer til tider og hadde tilfeller der jeg synes han skulle gjort andre valg. Men alt i alt var det en veldig god andre omgang av Diaby.

-- Denilson var desverre ganske usynlig. Det strekken (?) så stygg ut, og det virket som at det hindret han resten av omgangen.

-- Clichy og Traore synes jeg også gjorde det veldig bra. Mange god løp fra Traore som viser god teknikk og fart.

-- Bakover synes jeg Senderos gjorde en veldig solid jobb. Ikke noe tull fra han i dag (jeg så dog ikke hele kampen). Gallas var uheldig på målet, eller god.

-- Bendtner synes jeg virker veldig daff i gjenvinningsfasen, men han går på flere gode løp. Hadde en fin scoring på corner. Avslutningene hans var dog så som så, og den råtne rosina i pølsa var straffen. Jeg foretrekker fortsatt Ade foran dansken, men han er likevel bedre enn det Ali og Baptista viste i fjor.

-- Hleb synes jeg var solid. Mye gode dribler og veldig bra i forkant av straffen. Viser at han helt klart trives mer innover i banen enn ute på kanten. Hvis hviterusseren fortsetter slik har han en god framtid i laget. Nå gjelder det bare at han kan prestere på et god, stabilt nivå - ikke plutselige formsvikter som han har en tendens til å få.

 

Alt i alt en svak første omgang, men god andre. Savner likevel flere folk inn i boksen når innlegg kommer. Mye bra på kantene i andre omgang :unsure:.

Link to comment
Share on other sites

Randal involvert i litt trekant.

 

Vel der så du noe ikke jeg så :-)

 

2. omgang var det mye positivt. Hleb gjorde sakene sine meget godt. Gallas fungerte bedre sammen med Senderos enn det Kolo gjorde i dag. Eboue spilte meget godt på ving, og Traore imponerer meg hver gang. Han står faktisk ikke mye tilbake for Clichy. Mulig han får en del kamper da Clichy også kan spille kant.

 

Bendtner hadde en solid 2. omgang. Mye bra. Rufsete i avslutningsøyeblikket og en elendig straffe. Det er ikke ofte en keeper tar en straffe fast. La aldri den mannen ta straffe igjen.

Hoyte hadde defensivt ingen ting å gjøre. Var aktiv og livlig offensivt og samspillet med Eboue fungerte bra.

 

BE

 

Du må følge med gutt! Randall har pasningene inne, men tempoet er litt for høyt for ham enda. Men det kommer, sammen med musklene. En spiller for fremtiden.

 

Og, Traore er milesvis bak Clichy når det kommer til de defensive kvalitetene. Og den der befølingen av ballen imponerer meg ingenting. Fart har han derimot! Enig i at Senderos og Clichy var dagens forsvarsspillere. Hleb og Eboue snudde kampen med sin innsats på midtbanen, mens Bendtner gjorde jobben når Van Persie hadde nok med å frustrere seg.

 

Dagens overraskelse: Senderos sin innsats og trygge fremtreden.

Dagens prestasjon: Hlebs evne til å løpe noenlunde direkte mot mål i forkant av straffesparket. Veldig vakkert!!!

Link to comment
Share on other sites

Andre omgang ble mye morsommere enn første.

Mye fint spill, og Hleb imponerte STORT nok en gang.

Bentner ble bedre og bedre utover i omgangen, og var veldig uheldig med straffen. Jeg tenkte han kom til å bomme med en gang jeg så at det var han som skulle ta straffen. Ikke fordi han er en dårlig straffeskytter, men fordi jeg tenkte han ikke ville tåle presset.

 

Almunia: Fortsatte det gode spillet, men Arsenals dominans i banespillet gjorde at han ikke fikk vist det så mye. Hadde en klasseredning fra et Pauleta-skudd nok en gang, og var ellers trygg.

 

Hoyte: Var mer med offensivt enn vanlig, og hadde en del gode overlapper, og hadde noen gode innlegg. Dog ble det ikke noe ut av dem. Hadde ingenting å gjøre defensivt, ellers.

 

Gallas: Fikk lite å gjøre, men mer enn backene. Han virket veldig trygg, og mye kan tyde på at han og Toure vil danne et meget trygt midtforsvar til sesongen begynner.

 

Senderos: Fortsatte å imponere meg, med trygt spill, og mer med offensivt enn vanlig. Hadde ikke problemer med selvstilliten som før, og den så bare ut til å vokse og vokse. Gleder meg til å se ham videre i sesongen.

 

Traore: Imponerte meg ikke like mye som han gjorde i Østerrike, men gjorde allikevel en god innsats. Løp mye, og var mye involvert. Hadde litt problemer defensivt, men viser store kvaliteter offensivt. Ganske lik Clichy faktisk.

 

Hleb: Han var stor! Han fortsatte der han slapp i Salzburg, og kjørte rundt med så og si hele laget til PSG. Var sykt trygg med ballen i bena, og var mer effektiv med ball enn vanlig. Sørget også for straffe etter et løp.

 

Diaby: Gjorde en bedre figur enn i første, siden han ikke fikk spille i sin opprinnelige posisjon i første. Han var meget trygg, og viste ypperlig teknikk. Gilberto bør se alvorlig opp for denne spilleren. Han kan fort komme til å ta over plassen ved siden av Cesc om ikke lenge.

 

Denilson: Hadde litt mer problemer i denne kampen enn før. Han var ikke like god med ballen i bena, og tapte en del dueller. Skuffet meg litt. Kan ha noe å gjøre med at han fikk seg en del kakker i hælene og i leggen.. ikke vet jeg. Håper han kommer friskt tilbake, for han imponerte meg stort da han fikk sjansen forrige sesong.

 

Randall: Gjorde en god innsats, og viste god løpsstyrke. Han var dog litt uheldig med ballen i beina, men viste til tider god teknikk.

 

Clichy: Viste at han behersket en ny posisjon, altså på vingen. Fortsatte delvis der han slapp i første omgang, med sterke løp oppover i banen, god pasningsfot og ekstrem hurtighet og løpsstyrke. Gleder meg til å se ham i Premier League. Han kan bli stor.

 

Eboue: Gjorde en meget god figur på vingen. Var bedre på vingen i dag enn det han var i Salzburg, der han var best på backen. Var stadig på løp, og burde hatt en målgivende, da han flott la ut 45 grader til Nicklas, som var uheldig og traff leggen i avslutningsøyeblikket, så ballen fløy himmelhøyt over mål. Hadde også en del gode pasninger til Hoyte når han kom på overlapper. Det kan se ut som om han kan komme til å bli fast på backen neste sesong.

 

Bendtner: Vokste mer og mer utover i omgangen. Var frisk, og ble bedre med ballen i beina enn det han var i første omgang. Han viste at han var ekstrem til å kontrollere ballen på brystet, da han ble brukt til oppspillspunkt. Scoret et rått mål, da han knuser PSG-keeperen i en duell, noe som er en stor prestasjon, da keepere har lov til å bruke hendene. Dog kom ikke målet på headingen direkte.. men han fikk retur på headingen som hadde gått i mål om det ikke hadde blitt redning på strek. Dermed putter han relativt enkelt. Men førsteduellen var mektig bra av ham. Viste god styrke og vilje.

Var veldig uheldig med straffen. Han burde ikke tatt den. Det ødela jo hele dagen for ham.. Han hadde fått mye bedre selvtillitt til neste kamp om han bare hadde gått av banen med det ene målet, og uten straffemiss. Nå kommer det til å gnage på ham bigtime.

 

Uansett... en godkjent andreomgang, etter en lite overbevisende førsteomgang.

 

Nå leder vi Emirates Cup sammen med Valencia med identisk målforskjell. Inter ligger på sisteplass med null poeng, og PSG har 2/3 plass med 1 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Randal involvert i litt trekant.

 

Vel der så du noe ikke jeg så :-)

 

2. omgang var det mye positivt. Hleb gjorde sakene sine meget godt. Gallas fungerte bedre sammen med Senderos enn det Kolo gjorde i dag. Eboue spilte meget godt på ving, og Traore imponerer meg hver gang. Han står faktisk ikke mye tilbake for Clichy. Mulig han får en del kamper da Clichy også kan spille kant.

 

Bendtner hadde en solid 2. omgang. Mye bra. Rufsete i avslutningsøyeblikket og en elendig straffe. Det er ikke ofte en keeper tar en straffe fast. La aldri den mannen ta straffe igjen.

Hoyte hadde defensivt ingen ting å gjøre. Var aktiv og livlig offensivt og samspillet med Eboue fungerte bra.

 

BE

 

Du må følge med gutt! Randall har pasningene inne, men tempoet er litt for høyt for ham enda. Men det kommer, sammen med musklene. En spiller for fremtiden.

 

Og, Traore er milesvis bak Clichy når det kommer til de defensive kvalitetene. Og den der befølingen av ballen imponerer meg ingenting. Fart har han derimot! Enig i at Senderos og Clichy var dagens forsvarsspillere. Hleb og Eboue snudde kampen med sin innsats på midtbanen, mens Bendtner gjorde jobben når Van Persie hadde nok med å frustrere seg.

 

Dagens overraskelse: Senderos sin innsats og trygge fremtreden.

Dagens prestasjon: Hlebs evne til å løpe noenlunde direkte mot mål i forkant av straffesparket. Veldig vakkert!!!

 

 

Nå tenkte jeg koffert jeg da :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Første omgang en ren fortsettelse av den dårlige avslutningskampen i Østerrike. De to som står frem er Clichy som løper og spiller for 2 og Sederos som er veldig godt plassert hele tiden og har meget god kontroll til tross for at Toure gjør alt han kan for at PSG skal score idag..

 

I andre omgang kommer Hleb inn sammen med Eboue. Disse to gjør at vi plutselig er i stand til å spille fotball igjen. Hleb viser at han har en helt utrolig teknikk og frigjør seg gang på gang i mellomrommet. Forspillet til straffesparket var nesten Henry klasse med fart teknikk og mot.

Eboue har en god omgang sammen med Hoyte på høyre og bidrar mye.

Bendtner går fra komisk i først til litt under middels i andre. God innenfor 16, men ønsker desverre også å være playmaker og trekker mye tilbake i banen. Der mister han ballen nesten hver gang.

Senderos fortsetter det gode spillet også sammen med Gallas som er langt bedre enn hva Toure var i 1. Clichy fortsetter å være banens beste både fremover og bakover.

Traore er ofte feilplassert og da Clichy gikk ut for Randall ble det veldig synlig. Randall var også endel feilplassert og da ble det store rom på ve side for PSG. Traore bidrar godt offensivt, Randall bidrar vel ikke nevneverdig hverken offensivt eller defensivt den korte tiden han spiller.

Diaby blir litt overmodig utover i omgangen og mister ofte ballen i farlige posisjoner ikke ulikt hans dobbeltgjenger PV4 gjorde i dårlige kamper. De er utrolig like i alt de gjør både offensivt og defensivt.

Denilson gjør en helt godkjent jobb den tiden han spiller. Savner hans offensive bidrag med tunge løp.

 

Alt i alt helt greit uten å imponere. Vi kunne scoret fler, men det kunne i sannhet også PSG. Mange må desverre heve seg til ligastart, med en kamp som i dag hadde vi tapt mot samtlige lag i PL. Gjenstår enormt mye arbeid for Wenger før dette laget kan konkurrere med de beste.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...