Jump to content

2007.07.28 Paris Saint Germain H


Eboue

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

hva ble stillinga, vært på jobb så fikk ikke med meg kampen :(

 

Vi vant 2-1 med mål av Flamini og Bendtner.

 

Forøvrig skal det vel neppe være noe problem å bare lese gjennom tråden og finne det ut selv. Dermed får du en liten oppsummering av kampen også!:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Andre omgang ble mye morsommere enn første.

Mye fint spill, og Hleb imponerte STORT nok en gang.

Bentner ble bedre og bedre utover i omgangen, og var veldig uheldig med straffen. Jeg tenkte han kom til å bomme med en gang jeg så at det var han som skulle ta straffen. Ikke fordi han er en dårlig straffeskytter, men fordi jeg tenkte han ikke ville tåle presset.

 

Almunia: Fortsatte det gode spillet, men Arsenals dominans i banespillet gjorde at han ikke fikk vist det så mye. Hadde en klasseredning fra et Pauleta-skudd nok en gang, og var ellers trygg.

 

Hoyte: Var mer med offensivt enn vanlig, og hadde en del gode overlapper, og hadde noen gode innlegg. Dog ble det ikke noe ut av dem. Hadde ingenting å gjøre defensivt, ellers.

 

Gallas: Fikk lite å gjøre, men mer enn backene. Han virket veldig trygg, og mye kan tyde på at han og Toure vil danne et meget trygt midtforsvar til sesongen begynner.

 

Senderos: Fortsatte å imponere meg, med trygt spill, og mer med offensivt enn vanlig. Hadde ikke problemer med selvstilliten som før, og den så bare ut til å vokse og vokse. Gleder meg til å se ham videre i sesongen.

 

Traore: Imponerte meg ikke like mye som han gjorde i Østerrike, men gjorde allikevel en god innsats. Løp mye, og var mye involvert. Hadde litt problemer defensivt, men viser store kvaliteter offensivt. Ganske lik Clichy faktisk.

 

Hleb: Han var stor! Han fortsatte der han slapp i Salzburg, og kjørte rundt med så og si hele laget til PSG. Var sykt trygg med ballen i bena, og var mer effektiv med ball enn vanlig. Sørget også for straffe etter et løp.

 

Diaby: Gjorde en bedre figur enn i første, siden han ikke fikk spille i sin opprinnelige posisjon i første. Han var meget trygg, og viste ypperlig teknikk. Gilberto bør se alvorlig opp for denne spilleren. Han kan fort komme til å ta over plassen ved siden av Cesc om ikke lenge.

 

Denilson: Hadde litt mer problemer i denne kampen enn før. Han var ikke like god med ballen i bena, og tapte en del dueller. Skuffet meg litt. Kan ha noe å gjøre med at han fikk seg en del kakker i hælene og i leggen.. ikke vet jeg. Håper han kommer friskt tilbake, for han imponerte meg stort da han fikk sjansen forrige sesong.

 

Randall: Gjorde en god innsats, og viste god løpsstyrke. Han var dog litt uheldig med ballen i beina, men viste til tider god teknikk.

 

Clichy: Viste at han behersket en ny posisjon, altså på vingen. Fortsatte delvis der han slapp i første omgang, med sterke løp oppover i banen, god pasningsfot og ekstrem hurtighet og løpsstyrke. Gleder meg til å se ham i Premier League. Han kan bli stor.

 

Eboue: Gjorde en meget god figur på vingen. Var bedre på vingen i dag enn det han var i Salzburg, der han var best på backen. Var stadig på løp, og burde hatt en målgivende, da han flott la ut 45 grader til Nicklas, som var uheldig og traff leggen i avslutningsøyeblikket, så ballen fløy himmelhøyt over mål. Hadde også en del gode pasninger til Hoyte når han kom på overlapper. Det kan se ut som om han kan komme til å bli fast på backen neste sesong.

 

Bendtner: Vokste mer og mer utover i omgangen. Var frisk, og ble bedre med ballen i beina enn det han var i første omgang. Han viste at han var ekstrem til å kontrollere ballen på brystet, da han ble brukt til oppspillspunkt. Scoret et rått mål, da han knuser PSG-keeperen i en duell, noe som er en stor prestasjon, da keepere har lov til å bruke hendene. Dog kom ikke målet på headingen direkte.. men han fikk retur på headingen som hadde gått i mål om det ikke hadde blitt redning på strek. Dermed putter han relativt enkelt. Men førsteduellen var mektig bra av ham. Viste god styrke og vilje.

Var veldig uheldig med straffen. Han burde ikke tatt den. Det ødela jo hele dagen for ham.. Han hadde fått mye bedre selvtillitt til neste kamp om han bare hadde gått av banen med det ene målet, og uten straffemiss. Nå kommer det til å gnage på ham bigtime.

 

Uansett... en godkjent andreomgang, etter en lite overbevisende førsteomgang.

 

Nå leder vi Emirates Cup sammen med Valencia med identisk målforskjell. Inter ligger på sisteplass med null poeng, og PSG har 2/3 plass med 1 poeng.

 

 

Trur ikkje Gilberto og Diaby konkurrerer om en midtbaneplass. Her snakker med om en defensiv og offensiv midtbanespiller, og de komplementerer mer enn utfordrer hverandre. Fabregas og Diaby er konkurrenter og Denilson / Gilberto.

Link to comment
Share on other sites

Det har du helt rett i, men om Diaby fortsetter utviklingen videre, og Fabregas ikke får en alvorlig skade eller noe, så vil midtbanen etterhvert bli så overlegen at det ikke nødvendigvis trenger å være et problem med offensiv/defensiv midtbane.

 

Men det er selvfølgelig bare ønsketenkning, og det vil neppe la seg gjøre, så du har helt rett.

Link to comment
Share on other sites

hva ble stillinga, vært på jobb så fikk ikke med meg kampen :(

 

Vi vant 2-1 med mål av Flamini og Bendtner.

 

Forøvrig skal det vel neppe være noe problem å bare lese gjennom tråden og finne det ut selv. Dermed får du en liten oppsummering av kampen også!:unsure:

 

Takk :( men skulle på kino kvarter etter jeg sendte den..ville vite resultat før jeg dro ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...