Jump to content

2007.07.28 Paris Saint Germain H


Eboue

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Om ikke omgangen gar vært den beste, så var i allefall målet pent. Både pasningen fra Clichy, brystningen av dansken og skuddet fra Flamini.

 

Skal bli spennende å se hvem Wenger kaster innpå. Mange "nye" navn på benken. :P

 

 

Kjedelig første omgang. Veldig mange som ikke leverer varene. Dagens store skuffelse er (min helt) Kolo. I dag har han vært elendig. 1. omgangs største positive overraskelse er teknikeren Senderos. Han har spilt bra, andre som har spilt bra er Clichy og til dels Diaby.

Sagna virker ikke å trives veldig godt i dag. Offensivt er han unnskyld da det må være vanskelig å dele høyre siden sammen med Flamini. Flamini har til gode å drible seg forbi en spiller, men det jeg liker ved ham er at han kjenner sine egne begrensninger. Og til syvende og sist gjør han det eneste han er god på. Nemlig å krige. Han nærmest kriger ballen i mål, og jeg er imponert over måten han gjør det på.

Spissduoen har vært ganske så tam. VP virker som om han er interessert i å få rødt kort, og Bendtner er altfor dårlig.

 

Alt i alt en dårlig første omgang. Ufortjent at vi leder og vi bør heve spillet betraktlig innen sesongstart.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Meget Ufortjent, edelig fekk Bendtner vær i ballen og det endte med målgivende, følar di andre på laget unngår å sentre til han.

 

Kem hadde trudd at Flamini kunne avslutte slik som det, i alle fall ikkje eg :P

 

Håper å se Fabianski i mål i andre omgang, dette er ein kamp han kan vise seg fram i, siden me slepper til Psg ganske lett og dei svarar med middelmådige avsluttningar!

 

 

Vel, dersom man ikke er i bevegelse kan man ikke forvente å få ballen for å si det sånn. Makan til lat spiller skal man lete lenge etter

Link to comment
Share on other sites

Meget Ufortjent, edelig fekk Bendtner vær i ballen og det endte med målgivende, følar di andre på laget unngår å sentre til han.

 

Kem hadde trudd at Flamini kunne avslutte slik som det, i alle fall ikkje eg :P

 

Håper å se Fabianski i mål i andre omgang, dette er ein kamp han kan vise seg fram i, siden me slepper til Psg ganske lett og dei svarar med middelmådige avsluttningar!

 

 

Vel, dersom man ikke er i bevegelse kan man ikke forvente å få ballen for å si det sånn. Makan til lat spiller skal man lete lenge etter

 

Ja det stemmer det at han finner seg eit område som han da rusler rundt inni, følar han springer mye mer og er i konstant bevegelse når han spiller for Danmark.

 

Kan dog ikkje ver lett og være spiss når vi spiller uten vinger?

Link to comment
Share on other sites

Almunia: Måtte gjøre noen redninger. De gjorde han mesterlig! Veldig publikumsvennlige de sprangene hans. Hehe. Gjorde en god og overbevisende jobb nok en gang. Ser ikke bort fra at både Lukasz og Jensemann får konkurranse fra Manuel til sesongen begynner.

 

Sagna: Gjorde jobben godt bakover, men når han fikk ballen offensivt, minte han meg om Hleb i deler av forrige sesong, da han bare vender bakover og spiller støttepasninger istedenfor å slå inn, som Clichy gjør.

 

Toure: Hadde noen uheldige misser, men er ellers veldig trygg. Selv om han er under press på en del klareringer, klarer han å fo foten på ballen i de fleste tilfeller. Hadde et feilspark som kunne blitt skjebnesvangert, hadde det ikke vært for vår spanske keeper.

 

Senderos: Imponerte meg. ... Altså til å være Senderos, selvsagt. Han var ikke fantastisk, men han virket trygg, og hadde mange gode klareringer, og vågte seg også å være med litt fremover noen ganger. Skal vi få se en ny sesong av ham, slik vi så den for to sesonger siden?

 

Clichy: Vår desidert beste! Var meget god defensivt, og viste svært godt igjen offensivt. Hadde en del gode innlegg, blandt annet 3. sist på målet, med en ypperlig pasning til Nicklas. Var hele tiden på farten.

 

Denilson: Virker litt shaky. Hadde en del feilpasninger, og imponerte meg ikke like mye som de tidligere pre-season kampene, og spesielt forrige sesong. Kanskje vi får se Hleb i andre omgang?

 

Fabregas: Det er en trygghet over denne spilleren som får me gtil å senke skuldrene. Selv om han ikke har vært helt fantastisk denne omgangen, så er han hele tiden trygg med ballen i beina, og er en ypperlig ballfordeler. Men det viste igjen at han ikke hadde så mye kamptrening, da pasningsfoten ikke er helt på topp. Men det kommer.

 

Flamini: Veldig usynlig, og gjorde lite. Eneste gang jeg la spesielt merke til ham var det øyeblikkets prestasjon på målet. Bra gjort.. den skal han ha.. Ellers ikke mye å skryte av.

 

Diaby: Fortsetter delvis der han slapp i Salzburg. Har meget godt driv med ball, og viser god teknikk. Dog har han en del feilpasninger, noe han ikke hadde i Østerrike.

 

van Persie: Var ganske usynlig, men var god med ball de gangene han fikk sjansen. Virker som han har gått tilbake til gamle synder når det gjelder phsyken. Ser ut som om Wenger har en jobb å gjøre der igjen.

 

Bendtner: Hadde en god del feilpasninger, og virket litt utrygg. Men han hadde en god assist på målet, der han brystet et innlegg fra Gaël ned i føttene til Flamini. Han er altså et godt oppspillspunkt, noe han bør brukes til videre.

 

Ellers virker PSG gode, og hadde et visst press på oss i første omgang. Så vi er heldige med å gå til pause med 1-0.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal Diaby på død og liv bli plasser på kanten når han er den meste suverene vi har i midten etter Cesc. Jeg ser ikke kampen jeg, men veit hvor godt driv han har med ballen og samtidig hvor teknisk han er. Flamini på kanten er som regel dømt til å gå galt, og etter hva jeg har lest har han ikke gjort mye ut av seg bortsett fra målet. Diaby inn i midten nå .. .

 

Edit: Hvor ser dere kampen?

Link to comment
Share on other sites

2-0 BENDTNER!;)

Må være en av de enklere han har puttet! :P Men mål er mål og sikkert veldig bra for selvtillitten til gutten.

 

Må faktisk si meg uenig i det.

Hvis du så målet, så ser du at det absolutt ikke et enkelt mål han setter der. Han viser svært god fysikk og hodestyrke for å vinne førsteballen... deretter er det enkelt. Men en svært god prestasjon først av ham.

 

God corner av Denilson også forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...