Espen Posted February 11, 2005 Report Share Posted February 11, 2005 Vil herved oppfordre alle store og små, gamle som unge til å på nytt gå gjennom samlingene sine med utallige sveivegramofonplater, singler, LP, MC, CD og gigabytes med musikk og hoste opp sine 10-20 favoritter i reneste High Fidelity-stil. Forrige gang kom det frem utrolig mange gode tips. Det var også mange her på forumet som tok det såpass seriøst at de fikk en sjelden sjanse til å gjennoppleve en rekke hyggelige minner og følelsen av svunnen tid ved gjennomlytting av diverse gamle og nye plater! Kjør debatt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Carpenter Posted February 11, 2005 Report Share Posted February 11, 2005 vel vel...let's see! Etter mykje lytting kjem eg fram til mine 10 på-topp blir desse platene: AC/DC - Highway to hell Alice in Chains - Dirt Boston - Boston Led Zeppelin - IV Metallica - The Black Album Skid Row - Slave to the Grind Black Sabbath - Master of Reality Ozzy - Blizzard of Ozz Dum Dum Boys - Splitter Pine Seigmen - Total Tool - Lateralus Jokke & Valentinerne - III Monster Magnet - Powertrip hmm, det vart viss 13 album! ...og sabbath kjem til spektrum 7. juli! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola Posted February 11, 2005 Report Share Posted February 11, 2005 Må prøve å hoste opp noen da. Pink Floyd - Dark Side of the Moon Bruce Springsteen - Darkness on the edge of town Pink Floyd - The Wall Dire Straits - Brothers in arms Led Zeppelin - IV AC/DC - Back In Black The Clash - London Calling Guns N' Roses - Appetite For Destruction Iron Maiden - Number of the Beast Queen - A Night at the Opera Thin Lizzy - One Night Only Link to comment Share on other sites More sharing options...
West McLaren Posted February 12, 2005 Report Share Posted February 12, 2005 Oasis - Definitely Maybe Oasis - What's The Story (Morning Glory) Coldplay - A Rush Of Blood To The Head Travis - The Invisible Band Red Hot Chili Peppers - Californication Guns N' Roses - The Spaghetti Incident R.E.M - Automatic For The People Nirvana - MTV Unplugged Kent - Vapen & Ammunition Samlealbum: R.E.M - In Time - Best Of R.E.M.: 1988-2003 Travis - Singles Har en stor samling av cd'er ettersom jeg vant 100 cd'er fra platekompaniet i en konkuranse for 1 år siden. Men de platene som er nevt over er de som skiller seg ut. Det er hvertfall de jeg kom på i farten. Oasis er hvertfall det store bandet for meg. Har alt av album og singler. Har også sett dem live 2 ganger. Spektrum i 97 og på Quarten i 2000. Tenkte jeg kunne sette opp en liste over hvem jeg har sett live. Kanskje noen andre også har lyst? Kanskje noen har vært på samme konsert? Oasis: Be Here Now turneen i 97 og Standing On... turneen på Quarten i 200 R.E.M: 1 feb. i spektrum i år. Det var en sinnsykt bra konsert. Gleder meg til å se dem igjen på Ullevaal i sommer. Travis: Spektrum i 2003. Rammstein: På Quarten i 2002. Utrolig bra sceneshow! Jim Stärk: Så dem da de varmet opp for Travis i Desember 03. Neste før de ble kjent. Morten Abel: Han spille rett før Oasis på Quarten i 2000. Så han også ifjor i en liten stusselig bygd utafor Kr.sand. Coldplay: Det er vell en av de bedre konsertene jeg har vært på. Et utrolig bra band! Og i sommer venter R.E.M nok en gang og Green Day på Quarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bruce Dickinson Posted February 13, 2005 Report Share Posted February 13, 2005 Jeg hører mest på Heavy Metal. Alt annet kan ikke kalles musikk Bruce Dickinson og bandet hans Iron Maiden er vel de som spilles mest i huset. Metallica og Judas Priest er også brukbar musikk Topp 10 album er vel: Iron Maiden - Powerslave Metallica - Ride The Lightning Iron Maiden - Dance Of Death Iron Maiden - Brave New World Judas Priest - Painkiller Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son Bruce Dickinson - Skunkworks Bruce Dickinson - The Chemical Wedding Iron Maiden - The Number Of The Beast Metallica - Master Of Puppets Samlealbum: The Best Of Bruce Dickinson Edvard The Great - Iron Maiden og i sommer skal jeg se Maiden i spektrum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Posted February 13, 2005 Report Share Posted February 13, 2005 Ikke dårlig at selveste Bruce Dickinson har blitt medlem på forumet. Prøver jeg og: Blir endel Maiden da. Iron Maiden- Somewhere in Time Red Hot Chilipeppers- Californication Michael Jackson-Dangerous Iron Maiden-Brave New World Iron Maiden-Killers Nightwish-Oceanborn Iron Maiden-Iron Maiden Nightwish-Century Child Iron Maiden-Dance of Death The Offspring-Americana Konserter jeg har vært på: The Offspring, Oslo Spektrum:2001 Iron Maiden, Oslo Spektrum:2003 Skal også selvsagt på Iron Maiden den 29 juni i Spektrum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulfagrafr Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 Jeg hører mest på Heavy Metal. Alt annet kan ikke kalles musikk Bruce Dickinson og bandet hans Iron Maiden er vel de som spilles mest i huset. Metallica og Judas Priest er også brukbar musikk Topp 10 album er vel: Iron Maiden - Powerslave Metallica - Ride The Lightning Iron Maiden - Dance Of Death Iron Maiden - Brave New World Judas Priest - Painkiller Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son Bruce Dickinson - Skunkworks Bruce Dickinson - Accident Of Birth Iron Maiden - The Number Of The Beast Metallica - Master Of Puppets Samlealbum: The Best Of Bruce Dickinson Edvard The Great - Iron Maiden og i sommer skal jeg se Maiden i spektrum 292[/snapback] Det er strengt tatt ikkje Bruce Dickinson sitt band, han er mulig det man kan kalle frontfiguren ja, men Steve Harris er the man behind Iron Maiden. Topp 10 album?! Ajajajajaaaaj, vanskelig! AC/DC - Who made who Children of Bodom - Follow the Reaper Bruce Dickinson - Balls to Picasso Iron Maiden - Fear of the dark Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh son Iron Maiden - A Real Dead One Iron Maiden - Live after Death Kovenant - Nexus Polaris Rammstein - Mutter Rammstein - Sehnsucht Metallica (- Black Album) Metallica - and justice for all ... og Obituary med Cause of Death må jo sjølvtalt inn her også! Jaja, blei litt fleire enn 10 da Skal også på Iron Maiden 29. juni UP THE IRONS Ellers er Rammstein å anbefale LIVE!! Woo-hooo for et show! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Internettansvarlig Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 Noen som har hørt plata til New kids on the bloc, eller noe i den duren? Skulle visstnok være årets "Franz Ferdinand", så det høres bra ut. Og nei, jeg snakker ikke om boybandet New Kids On The Block Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jon-Halvor Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 Hvis du snakker om plata til Bloc Party, så er svaret ja. Så vidt hørt litt på den, litt for tidlig å si hva jeg mener. Roots Manuva sin nye skive er en liten perle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergkampboy Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 Her kommer de 10 beste i tilfeldig rekkefølge! Lostprophets - Thefakesoundoffprogress Green Day - Warning Offspring - Americana Hoobastank - Pieces Lostprophets - Start something Green Day - American idiot Blink 182 - Take off your pants and jackets Papa Roach - lovehatetragedy Offsoring - Smash Green Day - Nimrod Andre band jeg liker er: Metallica, System Of A Down, Coldplay, Sum 41, U2, Bad Religion, Billy Idol, Span, Turboneger ++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 Jeg får slenge inn noen av mine favoritter. Dette er i tilfeldig valgt rekkefølge... Marillion - Misplaced Childhood Marillion - Script for a Jesters Tears Waterboys - This is the sea Nazareth - The fools circle Les Miserables- In concert fra Royal Albert Hall Green Day - American Idiot St. Thomas - The Comeback of St. Thomas Pink Floyd- Wish you were here Pink Floyd - The wall U2 - Joshua Tree Her var det en salig blanding, og jeg kommer sikkert til å komme på minst 10 stykker som burde vært med, så snart jeg har sendt svaret. Av konserter jeg har vært på er bl.a 2 Pink Floyd, Prince og Dire Straits på Valle Hovin. I tillegg var jeg på en konsert med Dream Theatre, Status Quo og Deep Purple, også det på Valle Hovin. Annet som er verdt å nevne er Scorpions i Drammenshallen for mange år siden, og Travis og Roger Waters i Spektrum. Av de fremtidige konsertene har jeg skaffet meg billetter til Alanis Morissette i april, og selvfølgelig U2 til sommeren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivind Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 siden favoritter forandrer seg daglig, og jeg ikke har tenkt å bruke denne tråde for å booste antall innlegg (venter på ordassosiasjonertråden), så vil jeg si at folk kan lage sin egen "eivinds 10 på topp idag!" liste hjemme. finn fram en stor bolle (spør en voksen). skriv opp navnet på alle bowie`s plater mellom 1969 og 1980 og clash`s samlede verker på lapper og putt i bollen. rør rundt og trekk ut 10 stykker. repeat ad naseum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jazzmakrellen Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Som eivind varierer min topp 10 fra uke til uke. Men noen album som nok alltid er med er følgende: U2 - The Joshua Tree Radiohead - OK Computer Jeff Buckley - Grace Damien Rice - O Utrolig mange som er i nærheten. Men tror det kun er disse som vil være med på enhver topp 10 hos meg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tusmo Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Tror jeg holder på å bli gammel... Hører nesten utelukkende på Johnny Cash og de andre Highwaymen for tida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmaelan Posted February 17, 2005 Report Share Posted February 17, 2005 Ser jeg og begynner å bli gammel her.. Jeg liker følgende artister: Tarkan - Dudu Rick Springfield - Rock of life Hall & Oates Postgirobygget(spesielt Postman Pat sangen er en klassiker) Bon Jovi-Runaway Foreigner 4 Wings Over America Pet Shop Boys Go West (klassiker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xer0ckz Posted February 17, 2005 Report Share Posted February 17, 2005 Dette e musikkverdens ess for tida. Toto - Africa. Metallica - Bleeding me. Iron Maiden - The Fallen Angel & Dream of Mirrors. Linkin Park - Numb (Original). Mark Knopfler - Sailing to philladelphia. Ozzy Osbourne/Black Sabbath - Crazy Train. ACDC - Acdc - You Shook Me All Night Long & Wiskey on the rocks. Har mangen fleir men e trøtt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TAA Posted February 17, 2005 Report Share Posted February 17, 2005 En Helmut Lotti. bare en Helmut Lotti, det finnes bare en Helmmmuuutttt Lotti, ja bare en Helmut Lotti. Noen som aner om Helmut Lotti snart kommer ut med ny skive? Truls Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trønderbart Posted February 18, 2005 Report Share Posted February 18, 2005 U2 - The Joshua Tree U2 - Achtung baby Led Zeppelin - I Led Zeppelin - IV Tom Waits - Swordfishtrombones REM - Automatic for the people de Lillos - Suser avgårde Neil Young- Harvest Moon Beck - Odelay! Iron Maiden - Seventh son of a seventh son Ellers var det - ikke overraskende kanskje - så og si kjemisk renset for kvinnfolk på listene. Noen som kan nevne fem (too many?) kvinnelige artister de gjerne hører på? Tricky! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jazzmakrellen Posted February 18, 2005 Report Share Posted February 18, 2005 Tricky og tricky fru blom. Ella Fitzgerald Billie Holiday Norah Jones Beth Gibbons Emmylou Harris Eva Cassidy Joanna Newsom Joni Mitchell Nina Simone Er noen jeg setter pris på, og jeg har nok glemt en del... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Posted February 18, 2005 Report Share Posted February 18, 2005 Kvinnelige artister man hører på? Skulle ikke være så vanskelig det.. Nightwish-- Kvinnelig vokalist hvertfall. Gwen Stefani Enya funker vel også Nathalie Nordnes syns jeg også lager ålreit musikk The Cardigans har også kvinnelig vokalist Ephemera lager bra sommermusikk hvertfall. Det er vel de jeg kom på i farten, men jeg trenger vel ikke nevne at ingen av disse når opp mot "gutta", unntatt kanskje Nightwish, kommer ann på humøret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivind Posted February 18, 2005 Report Share Posted February 18, 2005 kate bush annie kate bush shakespeares sister kate bush Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Carpenter Posted February 19, 2005 Report Share Posted February 19, 2005 aaaah ståpels! Då var billettar til Black Sabbath vel bestilt, og alle barna gleder seg. nokon andre frå forumet som skal på konsert med tidenes hardrock-band? "generals gathering them masses...." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulfagrafr Posted February 19, 2005 Report Share Posted February 19, 2005 Vurderer det sterkt ja! Vet du om de snart er utsolgt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Carpenter Posted February 19, 2005 Report Share Posted February 19, 2005 Vurderer det sterkt ja! Vet du om de snart er utsolgt? 870[/snapback] billettane vart som venta utseld på kort tid, og er no kun å oppdrive hos diverse svarte børsar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
West McLaren Posted February 24, 2005 Report Share Posted February 24, 2005 Kunne gost tenkte meg å vært på den konserten. Har hørt at Velvet Revolver skal være oppvarmingsband. Kan det stemme? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.