Jump to content

Manager


arsenalfc

Hvem er den største manageren vi har hatt  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eg endte opp på Herbert Chapman. Syns folk bør lese litt meir Arsenalhistorie (og Chapman-historie) før dei utbasunerer at Arsene Wenger heilt klart er den største :blink:

 

Gidd ikkje å ramse opp så mykje av det Chapman har betydd for klubben og fotballen generelt (Chaz kan sikkert supplere med linkar til gode artiklar), men nøyer meg med å nemne Arsenal Station.

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Guest Judas

Chapman har vært utrolig viktig for Arsenal sin historie, uten han hadde Arsenal sannsynligvis ikke eksistert. Men sånn rent manager så er nok Wenger den beste vi har hat.

Link to comment
Share on other sites

Guest GuanXi

Mangler nok en del alternativer, men det er liten tvil om at "den beste" manager befinner seg blant disse tre.

Mitt valg: Herbert Chapman

 

Ikke så vanskelig valg. Begrunnelse: Fordi han førte klubben fra å være en anonym middelmådighet, til å bli den største klubben på 30-tallet. Han la grunnlaget for langvarig suksess. Han forandret, ikke bare klubben, men også mye av sporten. Om han kunne fortsatt arbeidet noen år til... hvordan hadde historien sett ut da ?

Litt synd at man ikke hadde internasjonale cuper på den tiden. Klubben ble av mange utpekt som verdens beste klubb på den tiden.

De røde trøyene med hvite ermer kan man takke han for. Som nevnt i tidligere innlegg: Arsenal Station. Nummererte trøyer. Hans taktiske disposisjoner m.m

 

Nr 2: Arsene Wenger. Om noen år.. kanskje er han da den "største"

Nr 3: George Graham. Fikk klubben til topps igjen. Stor respekt for den jobben han gjorde. Fikk en trist avskjed med klubben.

Link to comment
Share on other sites

Eg endte opp på Herbert Chapman. Syns folk bør lese litt meir Arsenalhistorie (og Chapman-historie) før dei utbasunerer at Arsene Wenger heilt klart er den største :rolleyes:

 

Gidd ikkje å ramse opp så mykje av det Chapman har betydd for klubben og fotballen generelt (Chaz kan sikkert supplere med linkar til gode artiklar), men nøyer meg med å nemne Arsenal Station.

 

mvh Stian

4620[/snapback]

 

helt enig han var en stor manager

Link to comment
Share on other sites

Hvis "kun" pokaler/titler er målestokken så vinner Wenger foran Graham på poeng, men Chapman var den som gjorde Arsenal til en storklubb i utgangspunktet. Wenger er pynten på kaken og den er nok mer synlig enn fyllet? Jeg tror nok Herbert fortsatt er den mest betydningsfulle personen i klubbens historie, i alle fall ennå. Så får vi se hva som skjer videre fra 2006.........kanskje da Wenger kan komme helt opp på siden! George Graham har absolutt markert seg i klubbens historie, men opp mot disse to blir han likevel kun en lettvekter. Graham syslet med et fotballag. Chapman og Wenger bygger klubben. Forskjellen er enorm.

Link to comment
Share on other sites

Herbert Chapman, selvsagt. Eller kanskjer mer korrekt; enn så lenge. Herbert Chapman gjorde så mye mer enn å vinne trofeer med Arsenal. Han på mange måter SKAPTE toppklubben Arsenal, den verdensberømte klubben Arsenal.

 

Nei, så inntil videre må nok Arsene Wenger stå litt i skyggen av our Herbie!

Link to comment
Share on other sites

Hvem som var den dyktigste manageren er vanskelig.

Den dyktigste taktikeren er uten tvil George Graham.

Den mest betydningsfulle er uten tvil Herbert Chapman.

Den som har formet Arsenal til å bli et av de mest underholdende

lag og ennå være et topplag: Arsene Wenger.

 

Jeg gjør som Ole Brum. Ja takk jeg tar alle 3 :angry:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...