Jump to content

Er vi Goonere scizofrene?


Chaz

Recommended Posts

Ja, det spørsmålet kan man saktens stille seg. Hver sommer, og da mener jeg HVER sommer ihvertfall siden dette nettstedet med dertil tilhørende forum ble tilgjengelig, kan vi lese om dommedagsproftiene som gud vet hvor mange av oss ser for seg. Henry selges, Cesc til Barca, Wenger slutter, gamle guder kommer med sine velmente råd hvor våre spillere bør innfinne seg neste gang. Ikke kjøper vi sårt tiltrengte stjerner heller. For ikke å snakke om i år med David Dein borte, Stan Kroenke`s skitne dollarsedler, og en klubb mer eller mindre i fritt fall. HEI, våkn opp folkens! Ikke er vi døde, ei heller spesielt skadeskutt. Arsenal som klubb lever faktisk talt i beste velgående. At vi muligens er inne i en omstillingsfase både sportslig, og muligens også organisatorisk og markedsmessig, det er faktisk talt godt mulig. Men derfra til å se Ryman League i hvitøyet er jaggu meg et stykke!

Nei takke seg til å være yid i disse sommermånedene. Der er i gården vasser man som vanlig nesten-signinger, og drømmer om Champions League. Jeg lurer jaggu på om jeg skal bli mini-yid bare i juni og juli! :) Nei seriøst, slapp av folkens, Arsenal vil nok bestå i noen år til! Og jeg får konsentrere meg om seriespill, Vildbjerg Cup og ikke minst Adidas Cup for Vardeneset`s talentfulle 15 åringer. Det hjelper å konsentrere seg om litt andre ting, tidvis i det minste. Jeg trenger i hvertfall ikke psykologihjelp! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det som er så irriterende er jo at dette ser ut til å skje hvær eneste sommer.

Det er relativt stille og harmonisk i di andre "toppklubbene"mens i arsenal så flommer det over av negative utalelser og hendelser.

håper at klubben får disse tingene på plass snarest mulig,for det er veldig ugunstig med alt dette rotet når vi skal forberede neste sesong.

henry har tatt over for vieira di siste sesongene,og det gjør meg bare drittlei!

personlig så føler jeg bare at vi trenger en spiller eller to som kan skåre fra vingen,så tror jeg vi er klar til å utfordre om tittelen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Hva er gale med en investor inn som gjør at vi kan kjempe på samme vilkår som Lpool, ManU, Chelsea,AC Milan etc. Apropo å selge sjelen sin, har vi noe særlig igjen av sjelen vår når vi kaller vår flotte nye stadion Emirates Stadium? Jeg vil i alle fall hevde at vi da allerede har solgt oss mye mer enn Lpool og ManU. Og de har atpåtil begge hentet trofeer de siste to årene. Igjen, så ville vi selvfølgelig overgått begge de om den norske linjedommeren dømte på den klare offsiden forut for 1-1 i CL finalen, men nå er det engang sånn, vi tapte finalen på elendig effektivitet fremover(Les:Henry) og to litt slette inngripner av Almunia. Ikke var det fortjent, men da har det heller ikke vært det året før eller året etter. Jeg vil hevde at vi skulle hatt inne en ekstern investor allerede før nytt stadion ble realisert. Da ville vi fått en inntektskilde som vi ikke trengt å skjemme oss over, å ikke minst vi ville slippe å skjemme oss over å si navnet på den hele tiden. Fordi det trengte vi ikke, stadionet kunne hett Ashburton Grove eller andre fine navn som ingen betalte for.

 

En ting: Noen som vet om navnet Emirates Stadium vil være der for alltid? Har de inngått en lang avtale?Vi han jo håpe at firmaet går dunken,og den nye rike investoren fatter et vedtak om at stadions navn selvfølgelig ikke skal være innblandet i noen reklame :D

Link to comment
Share on other sites

Hva er gale med en investor inn som gjør at vi kan kjempe på samme vilkår som Lpool, ManU, Chelsea,AC Milan etc. Apropo å selge sjelen sin, har vi noe særlig igjen av sjelen vår når vi kaller vår flotte nye stadion Emirates Stadium? Jeg vil i alle fall hevde at vi da allerede har solgt oss mye mer enn Lpool og ManU. Og de har atpåtil begge hentet trofeer de siste to årene. Igjen, så ville vi selvfølgelig overgått begge de om den norske linjedommeren dømte på den klare offsiden forut for 1-1 i CL finalen, men nå er det engang sånn, vi tapte finalen på elendig effektivitet fremover(Les:Henry) og to litt slette inngripner av Almunia. Ikke var det fortjent, men da har det heller ikke vært det året før eller året etter. Jeg vil hevde at vi skulle hatt inne en ekstern investor allerede før nytt stadion ble realisert. Da ville vi fått en inntektskilde som vi ikke trengt å skjemme oss over, å ikke minst vi ville slippe å skjemme oss over å si navnet på den hele tiden. Fordi det trengte vi ikke, stadionet kunne hett Ashburton Grove eller andre fine navn som ingen betalte for.

 

En ting: Noen som vet om navnet Emirates Stadium vil være der for alltid? Har de inngått en lang avtale?Vi han jo håpe at firmaet går dunken,og den nye rike investoren fatter et vedtak om at stadions navn selvfølgelig ikke skal være innblandet i noen reklame :D

 

Avtalen med Emirates Airlines varer i 15 år. Hva er galt med dette selskapet? Det er faktisk regnet som et av de tre beste og mest seriøse flyselskapene i verden.

 

Å selge sjelen sin, hva er nå egentlig det? Det er I HVERTFALL IKKE å selge navnerettighetene til et stadion. For hvis så er tilfelle så begynte, i hvertfall etter mittt hode, klubbene å selge sjelen sin allerede den dagen de solgte reklameplass på arenaene. Og det er etterhvert over 100 år siden. I prinsippet er det nemlig akkurat det samme; det å selge en reklameplakat og det å selge stadionnavnet; man gir et eller firmaer firmaer eksponeringsrettigheter gjennom klubbens stadionanlegg. Så enkelt er det faktisk. Og da solgte Arsenal allerede sjelen sin lenge før de forlot Manor Ground i Sør-London. Pr. definisjon, altså.

Link to comment
Share on other sites

Det som er så irriterende er jo at dette ser ut til å skje hvær eneste sommer.

Det er relativt stille og harmonisk i di andre "toppklubbene"mens i arsenal så flommer det over av negative utalelser og hendelser.

håper at klubben får disse tingene på plass snarest mulig,for det er veldig ugunstig med alt dette rotet når vi skal forberede neste sesong.

henry har tatt over for vieira di siste sesongene,og det gjør meg bare drittlei!

personlig så føler jeg bare at vi trenger en spiller eller to som kan skåre fra vingen,så tror jeg vi er klar til å utfordre om tittelen igjen.

Tja, Liverpool og Steven Gerrard har då hatt sine stormiga somrar. Chelsea likeså. Manchester United har jo hatt fleire store avgangar, Ruud, Beckham, Stam, som ikkje akkurat har skjedd i det stille. Trur det er berre det at Arsenal er oss sjølve mykje nærare.

Link to comment
Share on other sites

Det som er så irriterende er jo at dette ser ut til å skje hvær eneste sommer.

Det er relativt stille og harmonisk i di andre "toppklubbene"mens i arsenal så flommer det over av negative utalelser og hendelser.

håper at klubben får disse tingene på plass snarest mulig,for det er veldig ugunstig med alt dette rotet når vi skal forberede neste sesong.

henry har tatt over for vieira di siste sesongene,og det gjør meg bare drittlei!

personlig så føler jeg bare at vi trenger en spiller eller to som kan skåre fra vingen,så tror jeg vi er klar til å utfordre om tittelen igjen.

 

Med tanke på pengesultne Frank Lampard og John Terry, som fremdeles ikke har skrevet noen kontrakt, syns jeg ikke Chelsea er noe mer harmonisk enn oss. Robben til Real Madrid er enda et rykte, som disse idiotiske presidentene i spanske toppklubber går til valg på. Sporer av litt, men hva er vitsen med å si at: Hvis jeg blir valgt, skal hente den og den spilleren. Merkelig prosedyre det der... Er det noe historie bak?

Link to comment
Share on other sites

Avtalen med Emirates Airlines varer i 15 år. Hva er galt med dette selskapet? Det er faktisk regnet som et av de tre beste og mest seriøse flyselskapene i verden.

 

Å selge sjelen sin, hva er nå egentlig det? Det er I HVERTFALL IKKE å selge navnerettighetene til et stadion. For hvis så er tilfelle så begynte, i hvertfall etter mittt hode, klubbene å selge sjelen sin allerede den dagen de solgte reklameplass på arenaene. Og det er etterhvert over 100 år siden. I prinsippet er det nemlig akkurat det samme; det å selge en reklameplakat og det å selge stadionnavnet; man gir et eller firmaer firmaer eksponeringsrettigheter gjennom klubbens stadionanlegg. Så enkelt er det faktisk. Og da solgte Arsenal allerede sjelen sin lenge før de forlot Manor Ground i Sør-London. Pr. definisjon, altså.

 

Enten skrev jeg litt uklart eller så feiltolket du. Godt mulig Emirates Flyreiser er et flott selskap og at det kan være som John Arne Riises Bama, en flott merkevare det er bra å identifisere seg med. Men kom ikke her å fortell meg at vi ikke selger sjelen vår når vår nye stadion, selve grunstammen i en klubbs mentalitet får et navn totalt fjernt fra alt vi tidligere tenkte på når vi hørte om Arsenal. Om Kroenke hadde tatt over klubben vår hadde vi nok måttet nevne navnet hans noen ganger og, men ikke hver eneste gang vi omtalte vår klubbs stadion, som vi må med Emirates. Jeg må bare få nevne at jeg ikke har sagt meg inn i Kroenkes fortid, og ikke vet om den er "ren". Men min mening er at vi allerede har solgt sjelen vår til tusen med å kalle vår nye flotte stadion for Emirates Stadium. Om vi hadde fått inn en investor med store mål for klubben, og pengene til å gjennomføre det tidlig ville det vært MYE bedre.

 

Det du sier om reklameplass: Ja jeg vet at det er reklameplakater på så og si alle stadion. Men jeg omtaler aldri disse på den måten man er tvunget til å omtale stadionet vårt. Så vidt sveier øynene over de innimellom man ser på fotballen som utspiller seg utpå banen. Jeg ser at fotballen mer og mer blir business for å tjene penger men jeg synes det er altfor gale at vi, som første klubb i England(Unnskyld meg hvis noen nedover i systemet gjorde det først) skal gi vår stadion et så overflatisk og stygt navn. Det synes jeg er pinlig. Jeg skammer hver gang jeg snakker om stadionet vårt,(Bygningen er fantastisk) det er pinlig å si Emirates når jeg kunne sagt noe a la Ashburton Grove etc.

Link to comment
Share on other sites

Klart at mesteparten av det som skjer er håplause rykter. Ein del blir laga av dei idiotiske presidentane i Real og Barca, i tillegg til vanlige journalistar som i mangel på noko betre å skrive om, lagar førstesidestoff av filleting og rykter uten truverdigheit. Satser på at både Henry, Wenger og Cesc entrar graset på Emirates i midten av August.

Men lurer på noko. Du vil vel ha ei forsterkning og to, du og, Chaz?

Link to comment
Share on other sites

 

Enten skrev jeg litt uklart eller så feiltolket du. Godt mulig Emirates Flyreiser er et flott selskap og at det kan være som John Arne Riises Bama, en flott merkevare det er bra å identifisere seg med. Men kom ikke her å fortell meg at vi ikke selger sjelen vår når vår nye stadion, selve grunstammen i en klubbs mentalitet får et navn totalt fjernt fra alt vi tidligere tenkte på når vi hørte om Arsenal. Om Kroenke hadde tatt over klubben vår hadde vi nok måttet nevne navnet hans noen ganger og, men ikke hver eneste gang vi omtalte vår klubbs stadion, som vi må med Emirates. Jeg må bare få nevne at jeg ikke har sagt meg inn i Kroenkes fortid, og ikke vet om den er "ren". Men min mening er at vi allerede har solgt sjelen vår til tusen med å kalle vår nye flotte stadion for Emirates Stadium. Om vi hadde fått inn en investor med store mål for klubben, og pengene til å gjennomføre det tidlig ville det vært MYE bedre.

 

Det du sier om reklameplass: Ja jeg vet at det er reklameplakater på så og si alle stadion. Men jeg omtaler aldri disse på den måten man er tvunget til å omtale stadionet vårt. Så vidt sveier øynene over de innimellom man ser på fotballen som utspiller seg utpå banen. Jeg ser at fotballen mer og mer blir business for å tjene penger men jeg synes det er altfor gale at vi, som første klubb i England(Unnskyld meg hvis noen nedover i systemet gjorde det først) skal gi vår stadion et så overflatisk og stygt navn. Det synes jeg er pinlig. Jeg skammer hver gang jeg snakker om stadionet vårt,(Bygningen er fantastisk) det er pinlig å si Emirates når jeg kunne sagt noe a la Ashburton Grove etc.

 

Jo Vegihno, det er akkurat det jeg gjør. Jeg "kommer her" og sier at vi IKKE har solgt sjelen. Hva er nå så denne berømte sjelen? Er det spillere, er det manager, er det styret, er det banen, er det supporterne, er det området, er det historien, eller er det holdningen til og omkring klubben, eller er det kanskje det udefinerbare? Jeg skal gi det svaret. Det er en kombinasjon av ALLE disse ellementene, og helt sikkert noen som jeg har glemt. Det er defintivt ikke bare et, og sjelen er i hvertfall ikke BARE stadionet. Og sann mine ord; hvis definisjonen av å selge sjelen er å selge reklamerettigheter, for det er nemlig det salg av stadionnavnet innebærer, ja da solgte vi sjelen på Manor Ground i like etter 1900, eller muligens allerede på 1800 tallet! Det er pr. definisjon en 100% sannhet!

 

Amerikanske daler er i prinsippet ok for deg, det er like mye "horing" spør du meg. hvorfor har du så mye i mot stadionnavnet? Hadde du kanskje aksptert BA Stadium? Altså British Airways Stadium. Det tror jeg faktisk. Forøvrig; hva hindrer deg i å kalle anlegget for Ashburton Grove? Jeg gjør det, og mange med meg.

 

Og, og tro meg, vi var jaggu ikke først med salgt av navnrettighetene til et Stadion. Huddersfield gjorde det for snart 15 år side. Hva med Reebok Stadium i Bolton? Trodde du at stadionet lå i bydelen "Reebok" i Bolton?

 

Å kalle en stadion opp etter en innvestor er direkte forkastelig spør du meg. Da lar du EN person melke sitt ego til det ytterste. Men hvis jeg forstår deg rett så ville Stan`s Palace eller Roman`s Castle være helt ok? Gud bedre......

 

Men lurer på noko. Du vil vel ha ei forsterkning og to, du og, Chaz?

 

Aller helst fire, Torstein. :D Poenget er vel at for oss som nærmer oss middagshøyden, vi har opplevd ryktemakeriet i flere ti år. Selv lenge før internett i det hele tatt var påtenkt. Da kom ryktene i form av den seriøse/delvis seriøse/totalt og fullstendig useriøse pressen. Men andre ord; "been there, done that and bought the T-Shirt". ;)

Link to comment
Share on other sites

Du håper at Titi forsvinner, Helge?!?!? Ja, nå begynner muligens jeg også å bli scizofren....

 

En dag forsvinner han. Dersom han er så forbasket misfornøyd, må han selvsagt få lov til å reise. Ja kanskje det til og med er en fordel?

 

Jeg er faktisk veldig spent på om vi får utnyttet hans egenskaper i laget på en tilfredstillende måte. Jeg vil ikke begi meg inn på alle grunnene til at Henry ikke har prestert slik vi kjenner ham fra Highbury. Skjer det ingen utvikling på dette området, er jeg ikke redd for å stå fast på at han bør forlate oss.

 

Når Titi ikke fungerer, stopper Arsenal opp. Når Titi ikke er på laget, utvikles laget vårt. Det såg vi i siste del av fjorårets sesong.

 

Med en målfarlig spiss på plass, kan laget klare seg utmerket godt uten Henry.

Link to comment
Share on other sites

En dag forsvinner han. Dersom han er så forbasket misfornøyd, må han selvsagt få lov til å reise. Ja kanskje det til og med er en fordel?

 

Jeg er faktisk veldig spent på om vi får utnyttet hans egenskaper i laget på en tilfredstillende måte. Jeg vil ikke begi meg inn på alle grunnene til at Henry ikke har prestert slik vi kjenner ham fra Highbury. Skjer det ingen utvikling på dette området, er jeg ikke redd for å stå fast på at han bør forlate oss.

 

Når Titi ikke fungerer, stopper Arsenal opp. Når Titi ikke er på laget, utvikles laget vårt. Det såg vi i siste del av fjorårets sesong.

 

Med en målfarlig spiss på plass, kan laget klare seg utmerket godt uten Henry.

 

Men når fyren funker, da funker jaggu laget, også! :D Du skal få lov å ha din mening Helge, men jeg ikke enig med deg! ;)

Link to comment
Share on other sites

En dag forsvinner han. Dersom han er så forbasket misfornøyd, må han selvsagt få lov til å reise. Ja kanskje det til og med er en fordel?

 

Jeg er faktisk veldig spent på om vi får utnyttet hans egenskaper i laget på en tilfredstillende måte. Jeg vil ikke begi meg inn på alle grunnene til at Henry ikke har prestert slik vi kjenner ham fra Highbury. Skjer det ingen utvikling på dette området, er jeg ikke redd for å stå fast på at han bør forlate oss.

 

Når Titi ikke fungerer, stopper Arsenal opp. Når Titi ikke er på laget, utvikles laget vårt. Det såg vi i siste del av fjorårets sesong.

 

Med en målfarlig spiss på plass, kan laget klare seg utmerket godt uten Henry.

 

Men når fyren funker, da funker jaggu laget, også! :D Du skal få lov å ha din mening Helge, men jeg ikke enig med deg! ;)

 

Du er nødt til å være enig med meg i at Arsenal presterte dårlig med en dårlig Henry! Og jeg har ikke sagt at jeg vil han skal gå. Jeg ønsker bare at han må fungere bedre enn det han gjorde i fjor. Det er du også nødt for å være enig i. ;)

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvor ihuga supporter man er kan man ikke se ting og tenke over ting med hjertet. Man må se med øynene og tenke med hodet...

Jada, det er sant at det har vært mange rykter rundt spillere som Henry, Vieira og Fabregas de siste årene. Forskjellen nå er at:

- Wenger har uttalt at han slett ikke er sikker på å fornye kontrakten...

- Det at Dein sluttet har meget negativ innvirkning å spillerne...

- Arsenals store stjerner har vist i media i det siste at det samholdet og den lagfølelsen de har vist, ikke er lojalitet til Arsenal som klubb, men til spillergruppen og til trener/styremenn osv

Link to comment
Share on other sites

Tror suksessen Arsenal har opplevd siden Wenger ankom klubben, kanskje har gått litt for mye i hodet på enkelte "gamle" supportere og enkelte "nye" supportere... som kan være en viktig faktor for de utrolige øyeblikk på forum og andre nettsteder.... Ryktespredning, og kritikk av spillere, manager, og ledelse, før man har grunnlag for hva som egentlig er sannheten, men likevel skal alt svelges å krisemaksimere på alle områder.

 

Tror også den evige forventing at Arsenal skal vinne, kanskje også får en litt "umennskelig" krav på klubbens manager, spillere, eller ledelse. Mange aksepterer ikke at andre klubber er vel så gode, og at det er en hard konkurranse om å vinne et trofee på øverste nivå.

 

*Mange aksepterer ikke at Arsenal kanskje ikke har samme økonomiske ressurser som enkelte andre, men at det er en klubb (bedrift) som også tenker fornuftig med at det kommer en dag i morrå også. Er vel få bedrifter som vil bruke opp alle sine midler, når de ikke kan garantere betydelig mere inntekter pga sin satsning. Hva skjer om ting faktisk går galt, og man virkelig trengte de pengene i fremtiden?

 

* Mange aksepterer ikke at det er kun en klubb som kan vinne, men at det er en prestasjon å være en toppklubb år etter år i slik konkurranse. Det er jo ikke slik at vi ikke har vunnet noe, eller f.eks var i en CL finale ifjor.

 

* Mange aksepterer ikke at spillerene våres er laget av kjøtt og blod, som alle andre spillere. Har f.eks Henry en litt dårlig periode etter nesten sammenhengende fantastisk spill i flere sesonger, så er han et salgsobjekt. Tenk, Rooney, Ronaldo, Gerrard, osv, osv, har også sine perioder med spill langt under toppnivået hver enkelt besitter.......men ingen har spilt på så stabilt nivå som Henry har gjort for OSS.

 

* Mange tror at vår klubb er innkompetente, siden vi ikke følger som mange andre klubber på enkelte områder, men likvel er det vel få klubber som er mer suksessrike enn det Arsenal har vært i den moderne fotballen.

 

 

 

Alle klubber har rykter, og alle klubber opplever mange rare uttalelser i pressen som desverre aldri har blitt sagt av spilllere, manager, eller ledelse generelt. Vi må ikke sluke alt, for alt er ikke sannheten. Det er jo det som skjer hver sommer, alt blir slukt og mye av det blir hauset opp til det ytterste.

 

Noen ganger må man stole på det spillere, manager, eller ledelsen sier til Arsenal FC, gjennom deres media. (Arsenal.com er jo et godt eksempel på dette)

Vi kan spekulere, men la det bli saklig.

 

Vi kan kritisere på et saklig grunnlag, men ikke døm eller hakk før man faktisk har en innsikt i "problemet" situasjonen.

Vi kan være uenige i enkelte ting som skjer i klubben på enkelte områder, men kanskje vi av og til må la Wenger få ta sine valg siden det er vel få som har gjort så mange viktige valg i klubbens historie og det er ikke en dårlig statistikk han har som stats i forhold til gud og enhver. Det er lett å sitte bak tastaturet å skrike ut, men noen ganger er det flere ting man må se på før man tar en avgjørelse. Å kaste vekk £50 mill på transferfronten, men likevel ende opp på samme nivå er vel kanskje ikke det mest gjennomtenkte med tanke på fremtiden og fornuften i det økonomiske plan....selv om 3-4 nye klassespillere i laget hadde øket positiviteten blandt fansen.

 

Nei, la oss være uenige når vi er uenig, men hold det til et saklig nivå. La oss ikke sluke alt som kommer frem i media, før vi veit mer om den situasjonen/saken.

Vi ER Arsenal, husk det.

 

Om vi kaller dette scizofreni, eller rett og slett om vi er for dømmende etter suksess-perioden vi har vært igjennom veit ikke jeg........

 

Uansett, la OSS hylle vår klubb og helter oftere for deres prestasjoner, enn å kritisere for å kritisere..........

 

Kevin som hyller damene som nyter sola, og som hyller Arsenal FC.

-skål-

Link to comment
Share on other sites

En dag forsvinner han. Dersom han er så forbasket misfornøyd, må han selvsagt få lov til å reise. Ja kanskje det til og med er en fordel?

 

Jeg er faktisk veldig spent på om vi får utnyttet hans egenskaper i laget på en tilfredstillende måte. Jeg vil ikke begi meg inn på alle grunnene til at Henry ikke har prestert slik vi kjenner ham fra Highbury. Skjer det ingen utvikling på dette området, er jeg ikke redd for å stå fast på at han bør forlate oss.

 

Når Titi ikke fungerer, stopper Arsenal opp. Når Titi ikke er på laget, utvikles laget vårt. Det såg vi i siste del av fjorårets sesong.

 

Med en målfarlig spiss på plass, kan laget klare seg utmerket godt uten Henry.

 

Men når fyren funker, da funker jaggu laget, også! ;) Du skal få lov å ha din mening Helge, men jeg ikke enig med deg! ;)

Du er nødt til å være enig med meg i at Arsenal presterte dårlig med en dårlig Henry! Og jeg har ikke sagt at jeg vil han skal gå. Jeg ønsker bare at han må fungere bedre enn det han gjorde i fjor. Det er du også nødt for å være enig i. ;)

Jeg er enig med deg Helge. Alt har sin tid. Vi ville nå få en kjempesum penger og det er bizniz vi driver. Henry er en kjempespiller og et fint menneske, men han har vært en del skadet og han har ikke glitret som før. Om Wenger velger å selge kan det jo være at vi må gjenta at Wenger knows. Tenk om vi selger han for 20 mill euro og han fortsetter å være mye skadet. Neste år er det EM og alle vet hvilken rovdrift han blir utsatt for gjennom sesongen.

Så Helge jeg kan være enig med deg. Det er kanskje tid for salg.

Men det er ikke noe jeg ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Problemet ligger ikke i om Henry skulle finne på å forlate oss. Jeg vil tro at hvis Henry bestemmer seg for å dra til Barcelona, kommer garanter Wenger til å bruke det til å skaffe seg Eto'o. Noe som ikke trenger å være en dårlig erstatning.

 

Problemet ligger i hva som skjer med resten av stallen. Vil flere spillere følge Henry ut døra? Bestemmer Wenger seg for at nok er nok?

Link to comment
Share on other sites

Avtalen med Emirates Airlines varer i 15 år. Hva er galt med dette selskapet? Det er faktisk regnet som et av de tre beste og mest seriøse flyselskapene i verden.

 

Å selge sjelen sin, hva er nå egentlig det? Det er I HVERTFALL IKKE å selge navnerettighetene til et stadion. For hvis så er tilfelle så begynte, i hvertfall etter mittt hode, klubbene å selge sjelen sin allerede den dagen de solgte reklameplass på arenaene. Og det er etterhvert over 100 år siden. I prinsippet er det nemlig akkurat det samme; det å selge en reklameplakat og det å selge stadionnavnet; man gir et eller firmaer firmaer eksponeringsrettigheter gjennom klubbens stadionanlegg. Så enkelt er det faktisk. Og da solgte Arsenal allerede sjelen sin lenge før de forlot Manor Ground i Sør-London. Pr. definisjon, altså.

 

Enten skrev jeg litt uklart eller så feiltolket du. Godt mulig Emirates Flyreiser er et flott selskap og at det kan være som John Arne Riises Bama, en flott merkevare det er bra å identifisere seg med. Men kom ikke her å fortell meg at vi ikke selger sjelen vår når vår nye stadion, selve grunstammen i en klubbs mentalitet får et navn totalt fjernt fra alt vi tidligere tenkte på når vi hørte om Arsenal. Om Kroenke hadde tatt over klubben vår hadde vi nok måttet nevne navnet hans noen ganger og, men ikke hver eneste gang vi omtalte vår klubbs stadion, som vi må med Emirates. Jeg må bare få nevne at jeg ikke har sagt meg inn i Kroenkes fortid, og ikke vet om den er "ren". Men min mening er at vi allerede har solgt sjelen vår til tusen med å kalle vår nye flotte stadion for Emirates Stadium. Om vi hadde fått inn en investor med store mål for klubben, og pengene til å gjennomføre det tidlig ville det vært MYE bedre.

 

Det du sier om reklameplass: Ja jeg vet at det er reklameplakater på så og si alle stadion. Men jeg omtaler aldri disse på den måten man er tvunget til å omtale stadionet vårt. Så vidt sveier øynene over de innimellom man ser på fotballen som utspiller seg utpå banen. Jeg ser at fotballen mer og mer blir business for å tjene penger men jeg synes det er altfor gale at vi, som første klubb i England(Unnskyld meg hvis noen nedover i systemet gjorde det først) skal gi vår stadion et så overflatisk og stygt navn. Det synes jeg er pinlig. Jeg skammer hver gang jeg snakker om stadionet vårt,(Bygningen er fantastisk) det er pinlig å si Emirates når jeg kunne sagt noe a la Ashburton Grove etc.

 

 

 

Vi må huske på at for navnet Emirates får vi 1mrd for 10 år. Hadde jeg blitt tilbudt 1mill for å kalle huset mitt Emitates i 20 år hadde jeg gjerne gjort det, men det du sier er at då har jeg solgt sjela mi og til min familie(ikke det at jeg har den samme historien og muligheten, men dåg)?

 

Emitate har vel egenntlig lit og ingenting med drifta av Arsenal og gjør, mens ein som kjøper seg inn i klubben vil ha ein stor del å sei om drift osv...

 

Som det blir nevnt, hvorfor kaller du stadionen for Emirates viss du har problemer med det? Kall den Ashburton Grove!

Link to comment
Share on other sites

Helge, Henry spilte mange kamper i fjor der han var skadet! Han sier at når han har kommet bort fra den skaden han har nå, er han tilbake i toppform ;)

 

Nja, det spørs om det er så enkelt ;)

Jeg ser selvfølgelig at han håper dette er forklaringen på

at han ikke presterer slik vi vet han kan.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...