Jump to content

Trenger vi mer rutine?


helgeaarsvoll

Trenger vi mer rutine?  

70 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Silly season er i gang, og de fleste spillerne våre ser ut til å forlate oss. Et lass av spillere ser videre ut til å ankomme Emirates og Arsenal. Wenger har tidligere sagt at han vil bygge videre på dagens stall, og ser for seg en eller to forsterkninger. Vi har allerede fått inn en keeper.

 

Gallas og Henry etterlyser mer rutine i Arsenals mannskap. Deres kritikk er rimelig tydelig, og det kunne vært interressant å se hva dere på forumet mener om det?

 

Har vi den såkalte nødvendige miksen? B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har iallefall gitt klare meninger på dette temaet i andre diskusjoner den siste tiden.

 

Jeg mener vi er avhengige av å hente inn 2-3 solide forsterkninger. Og da regner jeg ikke vår nye keeper blant disse spillerne. Disse forsterkningene er nødvendige, både med tanke på å kunne kjempe om trofeer, samt å unngå at Henry forlater klubben.

 

Hvem vi skal hente, er jeg ikke sikker på ennå, da jeg ikke vet hvor mye Wenger har å handle for. Men jeg mener Wenger bør benytte seg av muligheten for å hente Torres, når det er stor sannsynlighet for at Reyes selges til Atletico. Reyes pluss litt cash for Torres, vil være en veldig god deal. Jeg vet at Wenger har uttalt flere ganger at vi ikke trenger noen flere spisser. Men jeg mener det er her vi har størst behov, da vi kun har to spisser som har vist at de er istand til å score mål. Adebayor er til tider håpløs foran mål, og Bendtner har ennå tilgode å vise at han duger i PL

Link to comment
Share on other sites

Syns definitivt vi trenger litt mer rutine i laget.

Wenger har blitt veldig oppsatt på å kjøpe unge spillere å utvikle dem og det er jo spennende, men en sånn prosess tar jo flere år før de er etablert skikkelig og har den rutinen som trengs. Wenger er en glimrende manager og skaper nye stjerner, men han er naiv i forhold til egen tropp og på transfermarkedet.

Er vel først nå vi kan begynne å se at Cesc er svært viktig for laget og begynner å få rutine, men det er skremmende å tenke på at vi er så avhengig av han for at spillet skal funke på dette laget. Men det har jo gått 3-4 år siden har første gang prøvde seg på A-laget. Altså en lang prosess.

Det er naturligvis flott med unge spillere, men hvis det blir for mange som skal utvikles på en gang og vi selger "de gamle" går det ut over resultatene naturligvis.

 

Jeg er ganske sikker på Wenger har bra med penger og hvorfor skal det være utenkelig å bruke £20 mill på en spiller i dag? Prisene er jo sånn.

Eto'o og Torres jo fra øverste hylle. Hvorfor ikke gjøre et forsøk på å kjøpe en av dem? Ok, kanskje de ikke vil eller blir litt for dyre, men gjør et forsøk ihverfall. Ribery vil også mange ha til Arsenal.

Jeg har nevnt Martins, Appiah, Yaya Toure, D. Bent, Reo-Coker tidligere som andre alternativ. Alle med etterhvert bra erfaring i PL og Europa ellers.

 

Henry og Gallas er frustrert og det skjønner jeg godt.

Jeg tipper Henry blir en sesong til, mest fordi han var skadet hele forrige sesongen og vil vinne PL igjen eller gå for CL-trofe med Arsenal på nytt før han drar.

Men, det er tydelig at tålmodigheten hans er mindre og ser at det mangler erfaring i laget og det blir ikke gjort noe særlig med det.

 

Manure vant vel PL med forholdsvis god margin i år og 21 poeng foran oss. Likevel kjøper de 3-4 nye spillere fordi de vil og vet de trenger forsterkninger. Dvs. de gjør alt for å forsvare tittelen og vinne CL.

 

Chelsea kommer sikkert til å kjøpe et par toppspillere og Liverpool kommer til å gjøre det samme.

 

Så hvorfor skal ikke Arsenal gjøre det? For jeg tror ikke det er mangelen på penger som er hovedårsaken.

 

Skulle vi gjøre en knallsesong og vinne seriegull neste sesong, skal jeg bøye meg i støvet, men jeg har ikke særlig tro på det med dagens Arsenal-tropp.

Link to comment
Share on other sites

Enig med innleggene over her. Jeg har hele tiden og har ikke noe imot at Wenger satser på de yngre spillerne i klubben, men tiden går fremover og selv om Wenger velger å ha stor tro på at de spillerne som er i klubben nå skal vokse seg frem og løfte laget vårt, så syns jeg også det er litt skummelt å legge et slikt press på en såpass ung stall.

 

Vi trenger 2-3 nye spillere som er av øverste klasse som kan heve klubben. Tror de yngre spillerne bare vil bli bedre av dette også. En Torres-Reyes bytteavtale hadde vært en veldig god deal. Kunne også tenkt meg Ribery og Reo-Coker.

 

United vinner serien, men forsterker med tre spillere så langt og det blir sikkert noen til. Liverpool har varslet dette tidligere at de kommer til å handle stort i sommer og Chelsea kommer sikkert til å kjøpe noen nye også.

 

Vi må heller ikke glemme at de klubbene bak oss på tabellen hele tiden forsterker og prøver hardt på å bli bedre og hvis vi blir stående på stedet hvil så kan vi fort bli tatt igjen av dem også. Jeg håper Wenger har noen gode ess i ermet og vi får inn noen erfarne spillere denne gangen. Vi har nok av talent i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at så lenge vi kan holde oss mest mulig skadefrie, så holder den troppen vi har i dag. Wenger hadde nok fått penger hvis det var et kjøp han virkelig ville gjennomføre, men vi har faktisk ikke midler til å holde på slik ManU gjør nå. Vi har gode spillere på alle plasser, og om ikke vi har veldig god backup over alt, så har vi gode roteringsmuligheter. Jeg syns ikke det er nødvendig å blå opp for en klassespiller til klubben nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har iallefall gitt klare meninger på dette temaet i andre diskusjoner den siste tiden.

 

Jeg mener vi er avhengige av å hente inn 2-3 solide forsterkninger. Og da regner jeg ikke vår nye keeper blant disse spillerne. Disse forsterkningene er nødvendige, både med tanke på å kunne kjempe om trofeer, samt å unngå at Henry forlater klubben.

 

Hvem vi skal hente, er jeg ikke sikker på ennå, da jeg ikke vet hvor mye Wenger har å handle for. Men jeg mener Wenger bør benytte seg av muligheten for å hente Torres, når det er stor sannsynlighet for at Reyes selges til Atletico. Reyes pluss litt cash for Torres, vil være en veldig god deal. Jeg vet at Wenger har uttalt flere ganger at vi ikke trenger noen flere spisser. Men jeg mener det er her vi har størst behov, da vi kun har to spisser som har vist at de er istand til å score mål. Adebayor er til tider håpløs foran mål, og Bendtner har ennå tilgode å vise at han duger i PL

 

Har vel som Kim nevnt det flere plasser her på forumet. Og mer rutine ble allerede etterlyst

av Dennis Bergkamp den sesongen Vieira gikk. Jeg vil påstå han hadde rett.

 

Som jeg har sagt før...dette laget trenger sårt rutine...og vi har ingen garantier for at disse ungdommene

blir store stjerner. Rutine må hentes inn for å avlaste disse.

Går Henry forstår jeg det...han vil vinne trofeer nå...det blir for seint for han om 3-4 år..derfor

bør Wenger også lytte litt til sine egne spillere nå.

 

Er også usikker på hva vi skal kjøpe. Jeg tror en av våre største stjerner blir Van Persie men

tror en spiss er tingen sammen med en ving. Og Torres er en drøm;-)

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger nok litt mer rutine!

Det holder jo ikke bare med ungespillere sånn som vi har nesten,heldigvis har vi Gilberto og Lehmann med fler,tror de er like viktige som foreksempel Clichy og Fabregas er! Så jeg håper vi får en engelsk og rutinert kriger.

Link to comment
Share on other sites

Tror også vi trenger en eller to rutinerte spillere, maks to..

Vil egentlig ikke ha inn for mange nye spillere, har et meget godt og ungt lag som vi ikke må ødelegge..

Men en eller to hadde gjort sitt kanskje..Lehmann,Gallas,Gilberto,Henry, og tildels Toure og Rosicky syns jeg er rutinerte nokk..

 

men så er det disse skadene da..har vist seg å være et stooort problem de to siste sesongene:/ er det bare uhell? og at vi spesielt får skader på rutinerte spillere som Henry og Gallas..

 

syns ikke vi skal kjøpe 3-4 rutinerte, kan fort bli bortkastede penger.. men en midtstopper og en på midtbanen hadde gjort mer enn nok B)

Link to comment
Share on other sites

Vi treng forsterkningar i form av kvalitet først og fremst. Om spelaren har rutine er mindre viktig enn kvalitet. Vi treng 3-4 spelarar som kan forserke første ellvaren vår, men i første omgang blir eg happy får vi to av det eg har på ynskjelista

. Eg kunne tenke meg ein stoppar av ein meir britisk type og som er ein større leiar enn Kolo og Gallas (Eg har gitt opp at Senderos skulle bli den mannen, slik eg trudde). Problemet er vel at slike spelarar ikkje veks på tre, og eg ser ikkje heilt kven vi skal hente...

 

Vi treng ein kantspelar som er meir gjennombrotshissig enn dei vi har idag, i allefall med Hleb og Tomas er det lite fokus på bakrom. Ribery er mitt førstevalg her. Han minne meg om ljungberg på sitt beste, berre med betre teknikk.

 

Eg meine og at vi treng ein annen type spelar enn det Gilberto er på midten. Vi treng ein meir box to box spelar, som både kan forsvare seg og true framover. Igjen er det vanskelig å sjå heilt kven det skal vere. Slike spelarar er sjeldne og dyre. Essien hadde vore draumen, men hans pris er nok større enn det kosta å bygge Emiratis, og like realistisk at han vil til oss som at vi bygger om Highbury til fotball stadion igjen

 

I tillegg kunne vi trenge ein klassespiss. Eg meiner at ade manglar det vesle ekstra som skal til for å nå toppen, men i perioder viser han at eg kan ta feil. Van Persie er bra, men han treng å bli meir stabil, i tillegg kan han vere like god på vingen. Her er det fleire spelarar og velge mellom. Torres er nevnt og ikkje dum. Problemet er at ein topp spiss kostar mykje pengar, og større summar enn det nok Wenger er villig til å bla opp.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger i utgangspunktet ikke å hente spillere nært 30-åra. Wenger kan fremdeles handle unge spillere, så lenge det er spillere som har greit med rutine. Torres er jo fremdeles såvidt tørr bak ørene, men har masse rutine fra høyt nivå. Reo-Coker er fremdeles ung, og har spillt i PL 2-3 sesonger. Eto'o er heller ikke noen pensjonist, og har masser av rutine fra høyt nivå, samt at han har vunnet CL.

 

"Trenger vi mer rutine?", var spørsmålet. Ikke f***, spør du meg. Kjør på med juniorlaget!

 

Nå var du nesten morsom Chaz...Men bare nesten da :)

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt enig med dere her, er ikke mer rutine vi trenger (ok kansje en spiller,men ikke mær) ! det er mær mål vi trenger ! Ok, en god rutinert spiss putter mål, men da er svare har vi ikke god nokk rutine med Henry og RvP ? Jo, det har vi ! ingen rutinerte spisser som vil komme til arsenal for å sitte på benken ! Men som sakt vi har masse skader som ødelegger sessongen, uten de skadene så hadde vi kjempet om 1.plassen !!! Men vi trenger kansje EN litt mer rutinert midtstopper, en som tar ansvar en som er den "perfekte" som kaptein, en som kan det å takle å jobbe sei fint ut av vanskelige sitvasjoner !!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stort sett alltid morsom. En smilende, humørfyllt godtgutt som nærmer seg 51 år. Gud bedre hvor koselig og morsom jeg egentlig kan være. :) I tillegg så er jeg jo alle spudz supporteres personifiserte favoritt. Jeezuz hvor godt jeg har det med meg selv! ;)

Link to comment
Share on other sites

Kanskje vi heller skal kjøpe inn et topp medisinsk apparat?

Neida, en del av årets skader må VM ta skylden for, en del må uflaks ta skylden for men en del må etter min mening også støtteapparatet som helhet ta ansvaret for. Et eksempel på dårlig arbeid er da Henry ble injisert mot en ankelskade han hadde. Etter kampen kom skaden styggere igjen, noe som kostet 3-4 kamper, isteden for kanskje 1-2 hvis de hadde ventet til foten ble fin igjen. Noe annet det går ann å kritisere er alle strekkskadene vi har hatt. Dette kan ikke bortforklares med verken at Arsenal har ballen veldig mye eller at motstanderene ofte kanskje trøkker litt ekstra hardt til i taklingene når det er Arsenal de spiller mot.

 

Spørsmålet er jo hva vi vil være, om vi skal være det fjerde beste laget neste sesong og er det bare å kjøre på uten å hente noe annet enn ungdommer som aldri har prestert stabilt på høyeste nivå. Men hvis vi vil vinne noe så må vi hente to-tre etablerte klassespillere. Forsvaret ser vel greit ut men en Micah Richards ville vært flott. Da hadde vi hatt hard kamp om venstre back og midtstopper-plassene og ikke minst god backup. Midtbaneleddet skriker etter min mening etter en Arsenal-interessert Ribery. Slik Hleb har spilt i år gjør det ingenting å sette han ut. På topp ser det ok ut men hvis vi fikk inn Torres ville vi selvfølgelig vært veldig styrket. Da kunne vi og vurdert å bruke RvP på en av kantene. Men så lenge RvP og Henry holder seg skadefrie så har vi ett sinnsykt godt spisspar. Men Adebayor, Aliadiere, Baptista, Bendtner, Walcott er vel ingen gode nok til å være "tredjespissen" vår. Så vi trenger å få inn en god spiss, kanskje en type som bare dukker opp en halvmeter fra mål å triller inn drittmål på drittmål. Vi skaper sinnsykt mye sjanser i tilnærmet alle kamper, det vi trenger er en som virkelig har sin styrke i avslutningene.

 

Det triste er at nok ingen etablerte spillere entrer Emirates i sommer heller. Vet at vi byttet Cole med Gallas i fjor men da byttet vi jo vekk en ca like god spiller og kom dermed like langt. Jeg håper virkelig at jeg tar feil men når det gjelder Wenger og investeringer i etablerte spillere er nok det lureste å ikke ha forhåpninger i det hele tatt. Når det er sagt så har vi hvis vi slipper skader faktisk gode muligheter til å vinne ligaen uten å kjøpe noen. Vi har et knallbra lag men backupene er ikke gode nok skulle vi være en brøkdel så uheldig med skader som det vi har vært i år. Får den elveren her spiller 38seriekamper så har vi nok gode sjanser. Se bare på ManU i år, før sesongen var nok ikke deres spillemateriale særlig bedre enn dette, men når du slipper skader så og du finner flyten så går mye av seg selv. Spillere som Rosicky og vanPersies muligheter for å blomstre er mye større når en slipper skader. vanPersie var egentlig god i år men hvis han og Rosicky får ut sitt fulle potensial gjennom en uavbrutt sesong vil det utgjøre en veldig stor forskjell for oss.

Lehmann

Eboue Toure Gallas Clichy

Hleb Gilberto Fabregas Rosicky

vanPersie Henry

 

Vi har topp internasjonale spiller på ALLE plasser men de som kommer bak er for dårlig og for unge.

Link to comment
Share on other sites

Trenger vi mer rutine, tja sier eg..det holder å¨hente inn 1 spiller og det må være en midtstopper som har kanskje litt rutine, men han behøver ikke være 25-30 år, så hvis eg hadde vært manager, så ville eg sett nærmere på spillere som Komapny og Mertesacker blant annet.

Link to comment
Share on other sites

Syns definitivt vi trenger litt mer rutine i laget.

Wenger har blitt veldig oppsatt på å kjøpe unge spillere å utvikle dem og det er jo spennende, men en sånn prosess tar jo flere år før de er etablert skikkelig og har den rutinen som trengs. Wenger er en glimrende manager og skaper nye stjerner, men han er naiv i forhold til egen tropp og på transfermarkedet.

Er vel først nå vi kan begynne å se at Cesc er svært viktig for laget og begynner å få rutine, men det er skremmende å tenke på at vi er så avhengig av han for at spillet skal funke på dette laget. Men det har jo gått 3-4 år siden har første gang prøvde seg på A-laget. Altså en lang prosess.

Det er naturligvis flott med unge spillere, men hvis det blir for mange som skal utvikles på en gang og vi selger "de gamle" går det ut over resultatene naturligvis.

 

Jeg er ganske sikker på Wenger har bra med penger og hvorfor skal det være utenkelig å bruke £20 mill på en spiller i dag? Prisene er jo sånn.

Eto'o og Torres jo fra øverste hylle. Hvorfor ikke gjøre et forsøk på å kjøpe en av dem? Ok, kanskje de ikke vil eller blir litt for dyre, men gjør et forsøk ihverfall. Ribery vil også mange ha til Arsenal.

Jeg har nevnt Martins, Appiah, Yaya Toure, D. Bent, Reo-Coker tidligere som andre alternativ. Alle med etterhvert bra erfaring i PL og Europa ellers.

 

Henry og Gallas er frustrert og det skjønner jeg godt.

Jeg tipper Henry blir en sesong til, mest fordi han var skadet hele forrige sesongen og vil vinne PL igjen eller gå for CL-trofe med Arsenal på nytt før han drar.

Men, det er tydelig at tålmodigheten hans er mindre og ser at det mangler erfaring i laget og det blir ikke gjort noe særlig med det.

 

Manure vant vel PL med forholdsvis god margin i år og 21 poeng foran oss. Likevel kjøper de 3-4 nye spillere fordi de vil og vet de trenger forsterkninger. Dvs. de gjør alt for å forsvare tittelen og vinne CL.

 

Chelsea kommer sikkert til å kjøpe et par toppspillere og Liverpool kommer til å gjøre det samme.

 

Så hvorfor skal ikke Arsenal gjøre det? For jeg tror ikke det er mangelen på penger som er hovedårsaken.

 

Skulle vi gjøre en knallsesong og vinne seriegull neste sesong, skal jeg bøye meg i støvet, men jeg har ikke særlig tro på det med dagens Arsenal-tropp.

 

enig med deg i det meste her :) men kvalitet over rutine..

 

men må få lov og og legge en spiller til den listen din og den spiller er mitt ønske over alle ønsker: TEVEZ

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger ikke nødvendigvis rutinerte spillere opp i 30 åra mener nå jeg, men etpar omstillingsdyktige (fordi engelsk fotball viser seg som en vanskelig sport å mestre) spillere i midten av 20 åra ville ikke vært å forakte! Det er bare å innse at etablerte spillere fra PL er noe Wenger styrer unna grunnet prisnivå. Wengers mål er å skape et lag som kan kjempe i toppen og vinne trofèer i 5-10 år fremover i tid. Jeg skal ikke komme med spillerønsker da jeg vet at vi har forskjellig syn på hva som bør hentes, men kan si såpass at jeg skulle ønske vi forsterket hvert ledd med en spiller.

 

Så har jeg et spørsmål som jeg har fundert lengre på; Hvorfor skjer somregel store signeringer mot slutten av overgangsvinduet? ville det ikke vært bedre å gå tidlig ut og sikre seg spillere før interessen og budkrigen er på det verste?

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg et spørsmål som jeg har fundert lengre på; Hvorfor skjer somregel store signeringer mot slutten av overgangsvinduet? ville det ikke vært bedre å gå tidlig ut og sikre seg spillere før interessen og budkrigen er på det verste?

 

Selger vil ofte ha flest mulig interesserte for å drive opp prisen. På slutten av overgangsvinduet er mange spillere uaktuelle og da blir det vel gjerne flere interesserte som er temmelig desperate etter å få de forsterkningene de trenger. Den parten som handelen er viktig for, taper alltid penger. Se bare på prisene der spillere fra konkursbo blir solgt for. På en måte burde jo prisen gå litt nedover siden hvor lengre ut i vinduet du kommer hvor dårligere tid får selgeren men ofte betyr ikke dette noe særlig siden spilleren har så lang kontrakt at klubben ikke må selge i dette vinduet for å få godt med penger. Men hvis du har pengene til det så er vel det beste å hente spillere på et tidlig tidspunkt slik ManU nå har gjort med Anderson, Nani og Hargreaves :) .

Link to comment
Share on other sites

Mange bra innlegg på denne posten og skal prøve å skrive noen av mine tanker på dette området.

 

Først:

Hva er rutine?

 

Jeg vil si at det å være rutinert behøver ikke bare bety alder, men også den erfaringen hver spiller har oppnådd på et høyt nivå (som det i Arsenal sitt tilfelle er snakk om, ikke akkurat Moss vi snakker om) i sin alder. Jeg vil påstå at Fabregas har oppnådd bra med rutine allerede som 20-åring.

Han har bl.a spilt 88 PL kamper fra start, og kommet inn 18 kamper, mens han har spilt 24 CL kamper fra start, og kommet inn 4 kamper.

 

I tillegg er han allerede etablert på det spanske landslaget, hvor han har VM erfaring. Dette er erfaringen Fabregas har fra fotball på toppnivå, og som jeg vil si er større rutine enn spillere som har blitt 22-27år uten erfaring på det øverste nivået.

Det jeg prøver å fortelle er at vi ikke må henge oss opp i alder når vi skal tenke på det å forsterke kvaliteten i laget med såkalt erfaring, men vi skal tenke på hvem som vil øke nivået slik at vi igjen er med til siste slutt om å kjempe om pokalen.

 

Vi må ha et par spillere på øverste hylle, men de kan for meg være både 20år eller 28år for den saks skyld. Det viktigste er at de forsterker det leddet som de spiller i, og som de er tiltenkt en rolle i.

 

Jeg mener at bredden i stallen er bra, og spesielt om vi får hentet inn en spiss og en ving som jeg mener skal til før vi er helt der oppe.

Vi har en utrolig bra gjeng med talenter som har i sin unge alder fått mye erfaring, og som stabiliserer seg på et godt nivå. Vi kom på 4.plass i en sesong hvor vi hadde stang ut, og misset to av våre spisser i over en halv sesong. (samt at de "rutinerte" Gallas, Freddie, og Rosicky sleit mye med skader i perioder)

Vi bevisste ifjor at vi klarte å nå en CL finale, og havnet på en 4.plass i den værste perioden med generasjonskifte.

 

Vi har et godt nivå i laget, men vi trenger kanskje et par spillere på øverste nivå:

Inn med en ving som Ribery, Quaresma eller S.Wright-Philips. (ut med Hleb eller Freddie)

Stor hurtighet, bra til å angripe 1 mot 1, og som vil passe inn i den hurtige offensive fotballen Arsenal spiller.

 

Vil også ha inn en makker til Henry, selv om Persie var meget god før han ble skadet ifjor og at Adebayor viser i ny og ne sitt potensiale. En god kamp om plassen vil øke nivået på denne rollen, og her hadde jeg håpet på en spiss som Owen eller Torres.

 

Jeg tror personlig at Owen kommer tilbake i sin storform OM HAN får spille i et lag hvor det skapes sjanser, og hvor han kan benytte seg av rommene som skapes når man angriper med flere spillere. (Rosicky, Henry, og den siste vingen)

Bendtner tror jeg blir et 4-5 valg, med sikkert flere muligheter iløpet av sesongen til å vise sitt talent. Vela kommer nok ikke før sommeren 2008, men det vil tiden vise.

 

Lehmann/Fabianski

Eboue, Hoyte, Clichy, Toure, Gallas, Djourou, Senderos, og evt Gilbert i forsvarsleddet.

Rosicky, Ljungberg (selg?), Hleb (selg?), Diaby, Denilson, Fabregas, Gilberto, Walcott? og en ny ving på midtbaneleddet.

Henry, Persie, Bendtner, Adebayor, Walcott?, og en ny spiss på angrepsfronten.

 

Synes dette er en meget sterk stall med mange unge spillere, og med allerede et høyt nivå og med bra erfaring.

Walcott er en spennende spiller som mest sansynlig vil ha et helt annet nivå neste sesong, enn det han bevisste ifjor, og jeg er litt usikker på hvor Wenger vil plassere han på banen i fremtiden. Blir det ving eller blir det spiss?

 

Uansett, Wenger har bygget opp en stall som har prestert bra de siste to sesongene med tanke på disse faktorene som har vært litt mot oss. Jeg tror vi skal fokusere mer på vårt eget lag, enn å hyle med engang andre lag bruker en helt annen ideologi. Utd har kjøpt 3 meget dyre spillere denne sommeren, men er egentlig Hargreaves bedre enn Diaby og det Denilson har bevisst? Svaret er ikke £17mill bedre, men han hadde ikke danket ut Fabregas eller Gilberto.

Er Nani og Andersson bedre enn Rosicky? Svaret er NEI.

 

Utd vant sesongen på en imponerende måte med det av marginer som kan gå i deres favør, lignet litt på den sesongen Norwich og Ipswich hadde for noen år siden i øverste divisjon. Stallen til Utd består av mange eldre spillere som bl.a Giggs og Scholes som MÅ SNART HA EN ARVTAGER, og derfor var det ikke en bombe at det ble et par store kjøp denne sommeren fra djevlene.....

 

Jeg tror uansett at vi er på rett vei, og tror vi blir posistivt overrasket når sesongen starter igjen.

Det er først når den spanske ligaen er ferdig, at transfermarkedet virkelig åpner opp.......men det er i august vi må hylle/kritisere det som har skjedd i sommer, så vær tålmodige.

 

Kevin som er svært opptimist foran neste sesong, og ikke minst fremtiden...........

Link to comment
Share on other sites

Akkurat dette som Veginho her sier er jo helt riktig. Det paradoksale er jo at Wenger ikke vil bruke masse penger på spillere, men ALLTID kjøper sent i overgangsvinduet. Unntaket er Rosicky, og da fikk vi vel alle sjokk.

Ferguson har fått mye kritikk herfra, men sannheten er vel at han har større innsikt i hva som trengs av spillerkjøp, og ikke er så naiv som Wenger. Jeg er sikker på at Wenger har penger å handle for, så han har ingen unnskyldning.

Kjøp Reo-Coker (nå går han på billigsalg) og en god flanke, gjerne Gamst eller Ribery.

MEN KJØP!!

Link to comment
Share on other sites

Akkurat dette som Veginho her sier er jo helt riktig. Det paradoksale er jo at Wenger ikke vil bruke masse penger på spillere, men ALLTID kjøper sent i overgangsvinduet. Unntaket er Rosicky, og da fikk vi vel alle sjokk.

Ferguson har fått mye kritikk herfra, men sannheten er vel at han har større innsikt i hva som trengs av spillerkjøp, og ikke er så naiv som Wenger. Jeg er sikker på at Wenger har penger å handle for, så han har ingen unnskyldning.

Kjøp Reo-Coker (nå går han på billigsalg) og en god flanke, gjerne Gamst eller Ribery.

MEN KJØP!!

 

Det finnes vel ikke noe fasit på når det er smartest å handle spillere?

La oss ta en tanke:

Kjøper man tidlig, er det flere klubber har midler tilgjengelig, mens kjøper man seint kan det være at de andre klubbene har brukt opp sitt budsjett og derfor blir det ikke så enorme budkriger??

 

Om du mener at Wenger er naiv for at han ikke bruker opp alle pengene på engang, så er det mange som mener at det er lurt å ikke gjøre dette også. Har du som bedrift 100 000,- på bok, må du bruke opp alle med engang i nytt utstyr? I tilfelle dette utstyret "kanskje" gir deg litt mer salg...men det er langt ifra sikkert at det vil skape noe mer inntekter, hva gjør du?

 

Tror du skal gå igjennom pengebruken til Ferguson de siste 10årene, og se hvor enormt mye mer suksess denne summen har gitt, i kontra Arsenal og naive Wenger. Kanskje du faktisk blir litt overrasket :)

 

Og....hvor trenger vi Reo????

Link to comment
Share on other sites

Kan si så mye som at hadde Wenger hatt samme innkjøpsfilisofi som flere av sine kolegaer, så hadde vi ikke oppnådd i nærheten av det vi faktisk har. Da hadde vi vært en middelhavsfarer med en stall proppfull av overprisede engelskmenn. 200 mill for Hargreaves sier vel sitt. En spiller som etter mitt syn ikke er mye bedre enn Flamsern vår. Vi må bare face at vi ikke har 600 mill å brenne denne sommeren.

 

Er forresten 100% enig i det vieira04 skriver. Kunne dog tenkt meg Tevez :)

Link to comment
Share on other sites

Er mye som stemmer i mot og for å kjøpe tidlig eller sent.

Prisene kan synke i slutten..

Men kjøper man tidlig får spilleren bedre tid til å tilpasse seg før sesongen..

 

Syns vi bør gå for Ribery ganske tidlig nå:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...