Jump to content

Leeds United


Trønderbart

Recommended Posts

Triste greier, men i dag ble det klart at Leeds må ned nok en divisjon. (Det finnes en teoretisk mulighet for at de skal berge, men...)

 

Leeds var et storlag da jeg begynte å følge Arsenal på 70-tallet. Leeds var laget vi knivet mot på tidlig nittitall, og Leeds var i Champions League-semi for bare syv år siden. Men det ble aldri et hatlag, i alle fall ikke for mitt vedkommende! Leeds er et lag med en stor historie, og den samme historien viser at de alltid kommer tilbake. Slik også denne gang, om det går som jeg håper. De hører liksom til "der oppe".

 

Dette er ingen nekrolog, men mine tanker går i dag til alle de ihuga norske Leedsfan der ute :)

Snakkes om noen år...

Link to comment
Share on other sites

Akkurat Leeds bryr jeg meg lite om. La de rykke ned noen divisjoner til sier jeg. Deres egen feil at dere er der dere er idag. Er det et lag jeg liker i i divisjonene under PL, så er det Wolverhampton.

 

Up the Wolves!

Deres egen feil? Tja. Elendig lederskap for en tid tilbake har jo ført til betydelig svekkede midler hva angår økonomi, og muligheter til innkjøp. De er vel på bedringens vei der. Men at klubben selv (eller dens tidligerer ledere) er skyld i elendigheten er vel knapt noen trøst for supperterne.

Og Wolves? Ja, draktene skiller seg jo ut... That's it!

Link to comment
Share on other sites

Eg har en kompis som holdt med Blackburn siden tidlig på 90 tallet og vi husker jo 94-95 sesongen med Blackburn gull med blant andre Shearwood, Berg og Shearer på det laget..det trodde eg han holdt med fremdeles, men da vi hadde klasse tur i år 2000 til Scarborough i England så var det noen engelsk menn på en pub der som spurte hvilke fotball lag vi holdt med.. Mangen svarte jo da man u og Liverpool, men da de spurte han ene kompisen min der på hvilket lag han holdt med, svarte han Leeds til min store overraskelse.. Hvorfor det? Eg har 3 mulige grunner til det: 1: Leeds var ganske gode på den tiden. 2: Blackburn lå i første div (nå championship), eller 3: Scarborough ligger ganske nærme Leeds og sa det bare for å få litt oppmerksomhet. Eg regner med han holder med Leeds enda, men er ikke så sikker. Typisk medgangs supporter? Tja..

Link to comment
Share on other sites

Leste på tv2 tekst-tv nå i stad at Flo kan gå fra klubben ettersom Leeds rykka ned. Ånei, hva skal da skje med Leeds :blink:

 

Flo - tidenes beste norske fotballspiller!

 

Begynner dog å bli noen år siden, og han linkes nå til Asia.. Hmm, er vel de sportslige utfordringene som frister tenker jeg..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

no har Football League endra reglane slik at ikkje andre klubbar kan bruke det same trikset som Leeds gjorde:

 

League changes deduction points rule

 

elles må eg innrømme at det er kjekt (og smått absurd) at Blackpool (mitt lag nr 2 i england) neste sesong befinn seg lenger oppe i ligasystemet enn Leeds ;) come on you seasiders!

Link to comment
Share on other sites

Syns det er helt ok at Leeds rykker ned!

Hadde det ikke vært for de, kunne vi blitt seriemester i 99´ og 03´....

 

Vi tapte vel strengt tatt for flere lag enn leeds de sessongene eller??? da kan man jo ikke bare skylde på de, er jo vår egen, og alle de andre laga vi tapte mot sin skyld og

Link to comment
Share on other sites

Leeds var vel i begge sesongane dei avgjerande kamapane for at vi ikkje tok gull... spesielt i 99.

 

I 2003 var det vel bare siste spikeren i kista. Husker Kewell og Viduka i storform mot Keown og Luzhny. Det var rått parti, grusomt å se på. For øvrig siste kampen før vår "49 unbeaten"-rekke. Ja, jeg var der, akkurat som jeg var der på kamp nr 50 (men ingen av de 49) ;)

Link to comment
Share on other sites

 

I 2003 var det vel bare siste spikeren i kista. Husker Kewell og Viduka i storform mot Keown og Luzhny. Det var rått parti, grusomt å se på. For øvrig siste kampen før vår "49 unbeaten"-rekke. Ja, jeg var der, akkurat som jeg var der på kamp nr 50 (men ingen av de 49) ;)

Leeds kan vel takke dommeren og linjedommeren for denne seiren ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Huff, det må være tungt å være Leeds supporter nå; Stakkars folk.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1324320.ece

 

Ja, de får ikke mye drahjelp fra FA, men jeg tror Leeds faktisk kan rykke opp tross med -15 i starten.

kjenner et par Leeds-supportere og de er tapre optimister. Skal gi de cred for at de ser lyst på ting.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...