Jump to content

Gallas


4145

Recommended Posts

Dette er ett kjedelig rykte som jeg desverre frykter det er hold i.

Det virker som Gallas har hatt problemer med å finne seg til rette og har med jevne mellomrom vært kritisk til diverse ting.

 

Jeg synes heller ikke Gallas har vært så god som man kunne forvente denne sesongen, jeg hadde ventet meg mye mer. Klart skader må ta noe av skylden, men han har til tider virket uengasjert og lite konsentrert.

 

Woodgate ser ut til å være klar for M'boro, ellers hadde dette vært ett glimrende bytte + cash.

Håper Wenger rydder opp i dette hvis det faktisk er sannhet i ryktet.

Link to comment
Share on other sites

The Guardian nemner ein pris på £15 mill. For den summen er det berre å selge! Gallas er god han, men for meg har det vore tydeleg kor mykje hjelp han har hatt i frå Terry i åra sine i Chelsea. Vi har den type stoppar i Kolo som er yngre og kan bli betre. Det vi manglar er ein dirigent og organistator, og eg kan ikkje sjå at Gallas har desse eigenskapane.
Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke de som vil selge Gallas. Han er den desidert mest erfarne stopperen vi har og vi trenger hans rutine neste sesong.

Eventuelle konflikter må da kunne løses og jeg tror egentlig ikke Gallas mistrives med å spille i Arsenal.

Og hvis han sier det mangler erfaring i Arsenal....har han ikke rett? jo..jeg vil si det.

Tony Adams har jo uttalt det samme i det siste.

På banen har han kanskje ikke vært på sitt beste etter skaden, men jeg syns ikke han har vært dårlig heller.

Uansett er det mest kollektivt Arsenal sliter defensivt, samtidig at det trenes for lite på dødballer.

 

Så jeg håper det ikke er noe i dette ryktet, men Guardian anses vel som en ganske seriøs avis og da blir man jo usikker. :blink:

 

Og hvorfor vil dere ha Woodgate?? ok, han har en del kvaliteter, men han er jo skadeplaget som få og har dårlig tempo akkurat som Senderos.

 

Skal vi ha ny stopper trenger vi en spiller ala Terry, Alex eller Nesta.

Jeg vil ikke si Woodgate er like god.

 

Men...den dagen Gallas sier han vil bort fra Arsenal...ok, da får vi kjøpe en ny...sånn er det bare.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke de som vil selge Gallas. Han er den desidert mest erfarne stopperen vi har og vi trenger hans rutine neste sesong.

Eventuelle konflikter må da kunne løses og jeg tror egentlig ikke Gallas mistrives med å spille i Arsenal.

Og hvis han sier det mangler erfaring i Arsenal....har han ikke rett? jo..jeg vil si det.

Tony Adams har jo uttalt det samme i det siste.

På banen har han kanskje ikke vært på sitt beste etter skaden, men jeg syns ikke han har vært dårlig heller.

Uansett er det mest kollektivt Arsenal sliter defensivt, samtidig at det trenes for lite på dødballer.

 

Så jeg håper det ikke er noe i dette ryktet, men Guardian anses vel som en ganske seriøs avis og da blir man jo usikker. :blink:

 

Og hvorfor vil dere ha Woodgate?? ok, han har en del kvaliteter, men han er jo skadeplaget som få og har dårlig tempo akkurat som Senderos.

 

Skal vi ha ny stopper trenger vi en spiller ala Terry, Alex eller Nesta.

Jeg vil ikke si Woodgate er like god.

 

Men...den dagen Gallas sier han vil bort fra Arsenal...ok, da får vi kjøpe en ny...sånn er det bare.

Kun delvis enig i det du sier. Terry er ikke raskere enn Woodgate det er jeg helt sikker på. Det som er de viktigste egenskapene for en stopper som skal spille ved siden av Toure blir for meg at han er en SJEF og at han er god på hodet. Woody er bedre på hodet enn Gallas det føler jegmeg ganske sikker på.

Woodgate har heller ikke vært mye skadet siden han kom tilbake til England. Det kan således virke som han har lagt skade marerittet bak seg. gallas har da vært mer skadet i år forresten.

 

For meg virker det litt som Gallas synes han er litt for god for Arsenal, mens jeg tror det vil være en motsatt situasjon med Woodgate. Således får man inn en mann med mer spilleglede og guts. En som virkelig vil dette.

 

Blir selvfølgelig mye synsing og tanker fra min side, men allikevel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lenge vært redd for at Gallas forsvinner. Han gjør hvertfall det om Arsene forsvinner til neste år, kjenner jeg ham rett. Og samtidig om Arsenal tar 4.plass neste sesong (noe som de ikke gjør), tror jeg han stikker. Det er veldig viktig at han blir i klubben. Hvem skal erstatte ham? Senderos og Djourou er "bare" gode backuper og store talenter, noen kamper skader dog ikke. Men vi MÅ få en ny stopper om Willy forsvinner. Jeg tror han blir, selv om det må være tungt å gå fra en 2.plass og to ligatrofeer til en 4.plass. Vi får jo da en del penger for ham, som vi bruker på en ny stopper. Vet dere om noen eventuelle erstattere? Hvis ikke så gjør hvertfall Arsene det!

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hvorfor dere ikke bryr dere om viss Gallas går .. Hvem skal erstatte ham ? .. Vi kan kjøpe en ny stopper, ja , men hvem i all verden kan da erstatte gallas ? .. Gallas har vært ganske god tross alle skadene i denne sessongen !

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hvorfor dere ikke bryr dere om viss Gallas går .. Hvem skal erstatte ham ? .. Vi kan kjøpe en ny stopper, ja , men hvem i all verden kan da erstatte gallas ? .. Gallas har vært ganske god tross alle skadene i denne sessongen !

Alex kan erstatte ham! Null problem. ;)

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hvorfor dere ikke bryr dere om viss Gallas går .. Hvem skal erstatte ham ? .. Vi kan kjøpe en ny stopper, ja , men hvem i all verden kan da erstatte gallas ? .. Gallas har vært ganske god tross alle skadene i denne sessongen !

Alex kan erstatte ham! Null problem. ;)

 

Og du har følt Alex gjennom hele sessongen ?

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hvorfor dere ikke bryr dere om viss Gallas går .. Hvem skal erstatte ham ? .. Vi kan kjøpe en ny stopper, ja , men hvem i all verden kan da erstatte gallas ? .. Gallas har vært ganske god tross alle skadene i denne sessongen !

Alex kan erstatte ham! Null problem. ;)

 

Og du har følt Alex gjennom hele sessongen ?

 

alex er tross alt chelski sin eiendom, tror du de gidder og selge han til oss??? jeg tipper det er meget tvilsomt.

 

men om han kunne erstattet han?? kansje på sikt

 

synes gallas har spilt bra jeg de siste kampene, han og king kolo har jo spilt meget få kamper sammen denne sesongen, og når de blir samspilt så tror jeg ikke mange som hamler opp med det stopper paret der

Link to comment
Share on other sites

My dritt vi skal ha i Arsenal de siste 2 åra da mister klasse spillere på rekke og rad, inegn stor klubb tåler det når man ser Wenger bare henter dritt unger som aldri kan erstatte spillere som Gallas, Edu, Vieira, kansje henry drar også. Nei dette ser ikke lyst ut, pluss vi mista David Dein.

Om Wenger forsvinner også kommer ikke som noe bombe vis det skulle skje også, virker som allt går mot oss de siste sesongen med utrolig mye skader også <_<

Link to comment
Share on other sites

I prinsippet feil å selge rutinerte spillere. Arsenal har nådd smertegrensen og vel så det i så henseende de senere sesongene. Men spørsmålet er jo hvorvidt det er riktig å beholde Gallas eller ikke. Han har kritiserert de unge spillerne for å svikte, og å mangle profesjonell innstilling, men hvor profesjonell har Gallas selv vært? Selv om han har vist at han er en klassespiller, så har han gjort vel så mange småguttefeil som de yngre spillerne i midtforsvaret. Og han har jo åpenlyst innrømmet at han har slitt med motivasjonen etter at laget hadde røket ut av alle turneringer. Ikke spesielt profesjonelt det spør du meg... Og som rutinert spiller så burde jo Gallas gå foran med et godt eksempel, og beskytte de yngre, heller enn å kaste dem til ulvene. Ja, han burde i det minste feie for sin egen dør først. Derfor er jeg i sterk tvil om Gallas er mannen Arsenal trenger. Og hva skal vi med hans rutine, hvis han likevel bruker den på en destruktiv måte i forhold til laget? Da oppnår man heller det motsatte av det man egentlig søker med å skaffe laget rutine....

Link to comment
Share on other sites

Vil han ikke ha på seg den nydelige drakta vår å kjempe for Arsenal med blod og svette kan han dra til H*****E, det samme kan den bortskjemte små ungen Reyes gjøre! For de pengen kjøper vi noen som ikke begynner å sutre pga dårlig vær og at vi ikke vinner gull hver sesong!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Jeg vil ikke miste Gallas! Så er det sagt. Veldig synd vi ikke har fått det beste ut av han enda men det har sine grunner. Likevell så har han vært ganske sterk i år i betrakning. Hvis vi får styrket laget til sommeren så vil garantert Gallas bli en meget viktig brikke skal vi vinne noe neste sesong.

 

Tøff artikkel, og oppfordrer alle å lese den, kanskje dere får mer innsikt i hvordan mannen er. Min mening er at vi skulle hatt flere som Gallas i laget, vi trenger flere som kan ta ansvar og som krever suksess på banen! http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2067884,00.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er sånn delvis enig med flere her.. Gallas er en klasse-stopper med rutine som vi definitivt trenger. Men ser ikke problemet hvis han går heller. han er verdsatt til £15mill - noe som vi lett kan handle en ny stopper for. Klart det er ikke overflod av klasse-stoppere - men en klubb som Arsenal vil alltid finne noen. Dessuten har Toure fått enda ett år på baken - så han er jo snart rutinen selv bak der - og da kan man tenke i retning Djourou som jeg mener allerede nå er god nok for Arsenal sin start-11'er, HVIS Gallas går.

 

Samtidig selger vi Reyes? Og enda mere penger inn i kassen. Sammen med de millionene Wenger er lovet forran silly-season - så tror jeg vi kommer ut som vinnere dette året på spillerkjøp!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også han er en klassespiller, men å gå ut i media hver eneste gang han er misfornøyd med noe er latterlig. Hver eneste gang han prater med en avis eller et nettsted så klager han over manglende rutine. Jeg synes at han burde ta dette opp med Wenger.

 

Det blir litt feil å selge en av de mest rutinerte spillerne våre, når det vi trenger mest er rutine.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også han er en klassespiller, men å gå ut i media hver eneste gang han er misfornøyd med noe er latterlig. Hver eneste gang han prater med en avis eller et nettsted så klager han over manglende rutine. Jeg synes at han burde ta dette opp med Wenger.

 

Det blir litt feil å selge en av de mest rutinerte spillerne våre, når det vi trenger mest er rutine.

 

Nå skal vi huske på at media hauser opp ting for å skape blæst og "uro" hvis det kan kalles det..

De plukker ut gamle sitater og spør spillerne om det samme flere ganger.

 

Jeg ser ingen problemer med at Gallas viser han har store ambisjoner og han har jo helt rett når han sier at laget har manglet rutine/erfaring. Det har jo Wenger også sagt selv.

Han kritiserer nok ikke de unge spillerne, men syns de får for mye ansvar...mer enn de kan håndtere.

De blir bedre og viser framskritt, men det er det lille ekstra og den nødvendige erfaringen det har vært for lite av for å vinne mer kamper f.eks.

 

Kanskje han ikke har spilt i Arsenal så lenge, men vi kan jo ikke nekte han å si hva han mener for det.

Jeg tror også han og spillerne ellers har en bra dialog med Wenger.

Link to comment
Share on other sites

gallas er en spiller vi trenger, en fighter og en vinner med mye og sårt trengt rutine. Synes ikke han var veldig god for oss denne sesongen og hvis alt fokus fremover går på hva arsenal gjør feil, hvor mye rutine vi mangler og at klubben ikke matcher hans ambisjoner kan han finne seg en ny klubb. håper han skjerper seg og blir med på en ny sesong hvor han forhåpentligvis ikke tryner og skader seg for 3 mnd :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...