Jump to content

"Amerikaner kjøper Arsenal"


Polljen

Recommended Posts

Iflg. Hegnar Online (http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=249736) har amerikaneren Stan Kroenke ITV's akjsepost på 9,9%.

 

Ser egentlig ingen problemer med det hvis vedkommede kommer inn som en minoritetseier. Har derimot større problemer hvis dette er begynnelsen på ett oppkjøp som ender med at vi misser den forankringen klubben har hatt med en eierskapsstruktur bestående av engelske eiere med et forhold til klubben.

 

Jeg føler at klubbene mister litt av "sjela" når dei bli kjøpt opp av styrtrike utlendinger uansett hvor dei måtte komme fra.

 

Greit nok, en del av klubbene har blitt tilført midler som har hjulpet de mot toppen (eks. Chelski). Men for meg er dei ikkje skikkelig "engelske" lenger.

 

Personlig så vil eg heller være supporter av et "engelsk" arsenal som ikkje er garantert topp-plass i ligaen, enn av et "amerikanisert" lag som har klippekort i toppen. Men ikkje misforstå meg, jeg kommer altid til a ha hjertet i den rette delen av Nord-London, det kan ikke engang en styrtrik amerikaner/russer/araber ta fra meg.

Link to comment
Share on other sites

Kan noen forklare begrepet " å selge sjela si" ? .......................

Link to comment
Share on other sites

Der solgte vi sjela vår :blink:

 

Vi solgte ingenting vi da. Det var ITV som solgte sine 9,9% i klubben. Så istedetfor at ITV har dem, så får det amerikanske firmaet "Kroenke sport enterprises" aksjene. Ser ikke på dette som et problem, et TV selskap selger sine aksjer til et annet, ikke noe mer hokkus-pokkus enn det.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke snakk om noe takeover her da.

Om ITV eller Kroenke eier 9.9% av klubben spiller da vel ikke så stor rolle?

 

Så lenge vi har aksjemajoriteten på blant Hill-Wood & Co. ser ikke jeg heller noe problem med dette, snarere tvert i mot. Jeg tror ikke de engelske eierne er særlig lysten på å selge seg ut heller.

Link to comment
Share on other sites

Kan noen forklare begrepet " å selge sjela si" ? .......................

 

For lenge siden var det noen Arsenal folk som skrev under på at ITV skulle få sjela vår får x antall penger.

Og nå har de solgt den videre...

 

Får bare håpe at de ikke selger den videre til djevelen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...