Jump to content

You don`t win anything with kids.


RockyRocastle

Recommended Posts

Vi har en fantastisk gjeng med ungdommer (kids...)

 

Fabregas, Clichy, Hoyte, Senderos, Djorou, Denilson, Walcott, Adebayor, Van Perise, Traoure, Diaby, Eboue.

 

Disse har vunnet hjerter hele sesongen, de vant hjerter i Cardiff, men de vinner ingen trofeer alene. Chelsea, Blackburn, Reading og PSV viser at man for umoden, for lite stabil og at man ikke minst mangler effektiviteten og kynismen som kreves for å avgjøre denne typen kamper. Så lenge det er disse ungdommene som er stammen i laget vinner vi ingen trofeer de neste sesongene.

 

Tendensen siden Patrick Vieira avgjorde FA-Cupfinalen er klar; Vi tar ikke nok poeng, scorer ikke nok mål og vi slipper inn lettere mål enn før. 49 kamper unbeaten generasjonen med etablerte spillere som Pires, Cole, Bergkamp, Vieira, Edu, Campbell, Lauren, Wiltord, Kanu og Henry er borte og deres rutine er ikke blitt erstattet.

 

Ljungberg, Baptista og Hleb har bare delvis nivået inne og Henry, Gallas er altfor mye skadet. Toure, Gilberto og Lehmann blir da veldig alene sammen med en gjeng med ungdommer.

 

Kynisme, ta sjansene og kaldt hode i gitte situasjoner er dagens Arsenallag bortimot blottet for og det vil koste oss pokaler i lang tid framover. Det er til tider sjarmerende å se på, men middelmådigheter som PSV, Blackburn og Reading vil gi oss kamp hele veien og slå oss i de fleste tilfeller.

 

Framtiden er lys,men idag og imorgen blir dette Arsenallaget en middelmådighet i Europa og i beste fall nr 4 i Premier Leauge, slik er det bare.

 

Igår var en mørk dag som muilgens får konsekvenser for flere spillere; Var dette Lehmanns siste Champions League kamp for Arsenal, Ljungberg? Henry?

 

Trofeene kommer kanskje, men vi er allikevel ikke sikret at disse spillerene slår til på høyeste nivå, de er unge og veldig vanskelig å forutse. Denne sesongen har de først og fremt blitt sviktet av sine eldre medspillere.

 

Min støtte er uansett sterkere enn før, men det var svært tungt å bli slått ut av PSV. Faktum er at sesongen er over før Kvinnedagen og premieskapet på nytt blir uten påfyll.

 

Hva nå Arsene Wenger?

Link to comment
Share on other sites

Hva nå? Det første proffen bør gjøre er å la Thierry Henry hvile og bli HELT frisk frem mot neste sesong. Ingen grunn til å la de rasebenene spille mer fotball denne sesongen. Et og annet kjøp bør vel muligens også stå på blokken. Hvor og hvem vet nok Arsene best selv. Men sett fra mitt ståsted så er vi greit dekket på keeperplassen, hvis ikke en av verdens aller beste keepere blir ledig på markedet. Backer har vi så det holder. Kvalitet både på venstre og høyre side. Stoppere? Her kan det godt handles. Sentral midtbane? Med Diaby, Gille, Cesc og Denilson så bør fremtiden se riktig lys ut. Spisser? Hvis Henry kommer tilbake til sitt gamle jeg, noe jeg tror han gjør gjennom hvile, opptrening og restitusjon så er ståa der helt grei. Vi har flere spisser helt i verdenstoppen. Men når det gjelder kantene, der ser jeg forbedringspotensiale. Jeg savner sårt en Super-Bob i form. En spiller som scorer 10-15 mål, samt har ditto målgivende ved å komme ned til dødlinjen og legge kirurgiske presisjonsinnlegg 45 grader. Ungutta vil ha fått en ekstra sesong på nakken. Det hjelper. Vi trenger 2-3 nye spillere, that`s it really.

Link to comment
Share on other sites

Hva nå? Det første proffen bør gjøre er å la Thierry Henry hvile og bli HELT frisk frem mot neste sesong. Ingen grunn til å la de rasebenene spille mer fotball denne sesongen. Et og annet kjøp bør vel muligens også stå på blokken. Hvor og hvem vet nok Arsene best selv. Men sett fra mitt ståsted så er vi greit dekket på keeperplassen, hvis ikke en av verdens aller beste keepere blir ledig på markedet. Backer har vi så det holder. Kvalitet både på venstre og høyre side. Stoppere? Her kan det godt handles. Sentral midtbane? Med Diaby, Gille, Cesc og Denilson så bør fremtiden se riktig lys ut. Spisser? Hvis Henry kommer tilbake til sitt gamle jeg, noe jeg tror han gjør gjennom hvile, opptrening og restitusjon så er ståa der helt grei. Vi har flere spisser helt i verdenstoppen. Men når det gjelder kantene, der ser jeg forbedringspotensiale. Jeg savner sårt en Super-Bob i form. En spiller som scorer 10-15 mål, samt har ditto målgivende ved å komme ned til dødlinjen og legge kirurgiske presisjonsinnlegg 45 grader. Ungutta vil ha fått en ekstra sesong på nakken. Det hjelper. Vi trenger 2-3 nye spillere, that`s it really.

 

 

Dette er jeg enig i, jeg ville bare vokte meg litt for kjøp, kjøp etter en kamp som igår...

 

Tror du at AW gjør dette? Tror du han henter 3 spillere på 25+ som kan gå inn og heve dette laget fra dag 1?

Han har hatt sjansen til dette før, men har hevdet hardnakket at spillerene som er i klubben pr idag er gode nok og at stallen er fulkommen.

 

Jeg er meget usikker på om vi får se disse spillerene du sikter til.

Link to comment
Share on other sites

Hvorvidt han gjør det eller ei, vet vel bare Arsene selv. Dog føler jeg at selve kjernen til suksessen vi har hatt under Wenger ligger i kanter med ekstreme kvaliteter, kanter som BÅDE er rene kantspillere, men som også har andre suplerende kvaliteter; Marc Overmars, Freddie på sitt beste, og ikke minst Super-Bob. Det er med disse spillerne på plass, og når vi har hatt en velbalansert sentral midtbane, noe jeg tror vi kan få med Diaby i den dype rollen, vi har spilt den absolutt beste fotballen, og høstet de største suksessene under Wenger. Og det tror jeg proffen er smertelig klar over. Den halvskjeve 4-4-2 formasjonen, med de rette spillerne, har vært nøkkelen til pokalskapet.

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret er da ikke så dårlig. Arsenal har ikke sluppet inn særlig mer mål en konkurrentene denne sesongen (uten Liverpool). Siden de ikke scorer på egne sjanser blir mange av målene de slipper inn sjebnesvangre. Der Man U og Chelsea vinner 1-0, klarer Arsenal 1-1 eller taper 1-0.

 

Med spillestil som er offensiv må en ha spillere som kan omsette sjansene som dukker opp. Jeg synes det har vært det svakeste delen av spillet denne sesongen. Nå har jeg ingen tall på hvor mange sjanser Arsenal skaper pr kamp, men en del er det. Tror ikke det bare er tilfeldig at de ikke scorer i kamper som mot CSKA Moskva, Everton, PSV, osv.

 

For meg ser det ikke ut til at Baptista eller Adebayor er helt i øverste sjiktet hva spisser angår. Til det har de for dårlig førsteberøring. Dessuten spiller de mye med ryggen mot mål. Desverre for RvP og laget ble han skadet på et tidspunkt der det så ut som formen hans var i ferd med å nå toppen. Henry har hanglet hele sesongen og tror ikke vi ser noe til han før neste sesong. Håper han kan komme tilbake til gammelt nivå og få noen fine sesonger med Arsenal før det er over. Sikkert frustrerende for Henry å være så plaget med skader da han omtrent ikke har vært skadet siden han kom til Arsenal.

 

Jeg savner, som sikkert mange andre, mål fra midtbanen denne sesongen. Fabregas ser ut som en "star in the making", men han trenger virkelig å få scoret noen mål. Sjansen han fikk i går var direkte fårlig at han bommet på. Mot Reading var han uheldig på åpent mål, men det har en ikke råd til å være. Sammenlign med PSV. De lager ikke sjanser, men scorer når sjansen byr seg. Litt som med Chelsea. Disse lagene viser mye mer sikkerthet/dødlighet/effektivitet foran mål. Cesc har da fortsatt mye tid til å tærpe avslutninger, men flere mål hadde vært fint. Hleb er en annen spiller med til dels store avslutningsproblemer. Ser ikke ut som han er helt tilbake etter skaden. Han også var i fint driv før han ble skadet. Men at mannen er målfarlig, det kan ingen påstå.

 

Tror ikke Wenger kommer til å bruke penger på Baptista til sommeren. Til det har han vist for lite. Ser ut til at han sliter med "close control", og det går ikke når Arsenal spiller på den måten de gjør. Reyes ender kanskje opp i Sevilla igjen for en langt mindre sum enn det han kostet Arsenal for noen år siden.

 

Utslått av FA og CL i løpet av en uke er kjipt, men synes dette har vært tenget hele sesongen. Det har liksom haltet og gått frem til nå, men til slutt gikk det som det gikk. Synes vi går fortjent ut mot PSV. Greit at de ikke prøver litt å angripe oss, men når du ikke scorer mer en ett mål etter 60 min dominans i Holland og 90 min i London fortjener en ikke mer. Kampen burde vært avgjort lenge før Alex får gå til himmels å stange inn.

 

Carling Cup har vært en fest og har vist at det vokser og gror i Arsenal. Eneste jeg kanskje savner er en ung angriper. Jeg regner ikke Aliadiere for et ungt tallent lengre da han er 23. Kanskje Bendtner kan tilby noe neste sesong?

 

Wenger har klokkeklar tro på stallen sin, og det er bra. Nå må de sikre seg 3. eller 4. plass i ligaen slik at det blir cl neste sesong også på Ashburton. Alt i alt er vel denne sesongen noe bedre i pl enn hva den var i fjor.

 

Er kanskje for lettvint å tro at om en tok bedre sjanse på mulighetene foran mål, hadde alt ordnet seg. Men med litt mer effektivitet hadde Arsenal vært nærmere Chelsea og Man U.

 

Tror ikke støtteaparatet kan lastes for noen av skadene. Lewin er som flere har nevnt en top class physio. Støtter mer teorien om at Arsenal er skadeutsatt pga spillestil. Men synes mange skader er relatert til lysk og lårstrekk. Kanskje noe med treningsmetodene å gjøre? Har tildels vært enormt med skader denne sesongen på nøkkelspillere. Jeg gleder meg faktisk til en sommer uten ubrukelig internasjonal fotball. Da kan jeg og sikkert mange andre slappe av og vite at spillerne har lang ferie med sjanse til å lade ordentelig opp til neste sesong.

 

Nå må 3. plassen sikkres. The future is bright!

 

Up the Arse!!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har tapt på grunn av manglende rutine; ingen tvil om det. Kvaliteten er der, men utviklingen av laget har gått tregere enn vi kanskje hadde grunn til å håpe på slutten av fjoråret. Dette skyldes nok delvis at man kastet ut noe av det som var av rutine (Pires), men også en helt usedvanlig forferdelig skadesituasjon. I tillegg har man vel hatt alle de tilfeldigheter mot seg som vel er mulig i fotball. Alle de kampene man har tapt denne sesongen kunne man like gjerne ha vunnet, dersom man hadde hatt tilfeldighetene med seg.

 

Men nettopp derfor mener jeg ikke det er særlig grunn til å gjøre for mange drastiske grep. Å få inn mer rutine vil kunne være en god løsning på kort sikt, men er muligens ikke noe viktig grep på lang sikt. Neste sesong er de unge spillerne et år eldre, og dette kombinert med at man neppe kan ha like uflaks med tilfeldigheter og skader et år til, gjør at man neppe får en gjentakelse. Det viktigste Wenger derfor kan gjøre er å arbeide med de mentale sidene, slik at laget ikke mister troen på sitt talent, men heller får noe konstruktivt ut av erfaringene denne sesongen. Og når det gjelder Henry er jeg enig i at han må få muligheten til å bli helt skadefri, og bygge seg opp igjen, fysisk og mentalt.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel mye av det samme gamle vi falt for i går.Manglende effektivitet og jakten på det perfekte mål.

Det var det vi falt for igår.

Velger å hylle PSV for en taktisk lur gjennomført kamp med en midstopper(Alex) i verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel mye av det samme gamle vi falt for i går.Manglende effektivitet og jakten på det perfekte mål.

Det var det vi falt for igår.

Velger å hylle PSV for en taktisk lur gjennomført kamp med en midstopper(Alex) i verdensklasse.

 

Vi faller pga manglende rutine og tro på ferdigheter i laget. Mot en så god midtstopper som Alex, så skal man ikke slå så mange lange baller som gutta gjorde i går. Det beste sjansene kom med spill langs bakken, og gode 1. og 2. løp. Etterhvert som målet ikke kom, så virket det som om guttene sluttet å tro på dette.

 

Den viktigste jobben Arsene kan gjøre med dagens tropp, er å få de til å tro på spillesystemet. At ved å male, male, male på i 90 minutter så blir det mål. ManU kampen er et meget godt eksempel på dette. Unge menn er som regel utålmodige, og når de ikke har noen til å "roe ned" utålmodigheten (les: erfarne, rutinerte), så blir det resignasjon når det ikke går.

 

Jeg er enig med Chaz om at vinger er viktig, men mest av alt så savner jeg en spiss som kan være i boksen og plage livskiten av midtstopperne. Da får Henry mer plass å løpe på, og gjøre det han er absolutt best til: utfordre mann mot mann. Slik det foregår nå, så blir Adebayor/Baptista/Aliadiere løpende for langt borte fra boksen og det blir nesten aldri mann mot mann for Henry. Det er alltid sikring på han.

 

Fremtiden er lys, men det trengs noen nye batterier for å få fullt fyr i lommelykten! ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg savner en skikkelig ving ,føler ikke at vi har noen rendyrkede vingspillere i laget idag.

Theo er ennå for ung,og hleb /rosicky er mer typiske sentrale spillere.

Synes også flere av nyvervelsene våre sinker spillet,virker ikke som om det er noen særlig plan over løpsmønsteret når vi har overganger.

 

Når det gjelder angrepet så har vi i mine øyne 2 klassespillere når di er skadefri,henry og persie.

Baptista synes jeg det er for tidlig å si noe om ennå,mens ade er i mine øyne en grei squad player,men tror

ikke han har det som skal til for å bli en skikkelig toppspiss.

 

Hva wenger skal gjøre?ja den som viste det..

Får vi en fin ballanse i laget med ungt og etablert+at vi ungår så mange skader ,så kanskje vi kan være

i stand til å utfordre chelsea og united?

 

 

Når vi ser på hva united har gjort denne sesongen så har di vært veldig heldige med skader.

Veteraner som scholes og giggs har virkelig stått fram og ungutten ronaldo har blomstret.

Føler at di har en litt bedre balanse i laget mellom ungt og etablert,kanskje er det det som har gjort forskjellen i år?

Link to comment
Share on other sites

Evt. nye spillekjøp blir vel antagelig erstatning for noen enn å kjøpe nye og ha enda flere i troppen.

 

Kanskje spesielt spillere som Lehmann og Aliadiere kan vel være på vei ut og mulig Wenger vil kjøpe noen erstattere for dem. Bendtner kommer vel kanskje tilbake og kanskje demper et mulig spisskjøp.

Situasjonen med Reyes/Baptista er vel heller ikke avklart enda.

Jeg har en ønskeliste for evt. nye spillere, men de er særdeles dyre da.

Vi har nok spillere, men kanskje litt for lite rutine enda, samt mange spillere med like ferdigheter. Kanskje hatt litt mer variasjon her?

 

Defensivt har vi bra forsåvidt dekning, men det er kollektivt syns jeg forsvaret er for dårlig.

For lite aggresivitet i duellspill, svak på dødballer i mot og plasseringsevnen er til tider dårlig.

Vi har ikke den roen og aggresiviteten defensivt som f.eks. Chelsea, Manure og Liverpool.

 

Vinger har vi vel hatt lite av siste årene og det var noe spesielt med Pires ja. Rosicky er vel tiltenkt en ca. lik rolle, men han er likevel enn litt annen spillertype enn Pires.

Men, jeg tror Rosicky vil vise seg fra sin aller beste side snart.

Spørsmålet er...hva skal vi med vinger når nesten ingen av spissene er på plass i boksen for å møte innleggene? Samme gjelder når vi også taper særdeles mange hodedueller på topp.

 

Ang. måten Arsenal skal spille på, er det jo en svært underholdene og fantatisk flytfotball vi produserer på vårt beste, men jeg må si det har blitt mindre effektivt spesielt siste to årene.

Vi spiller den beste fotball på kloden, men det er ofte vi ikke får nok uttelling for det. Da i form av mål og poeng.

Mange lag i PL vet hvordan de skal stoppe Arsenal. Med fysisk og tett fotball. Det er destruktivt og feigt, men de får svært ofte med seg poeng mot oss.

Derfor mener jeg Arsenal må utvikle visse elementer i spillet og ikke bare spille på én måte. Vi må holde på vårt spill så klart, men også ha evnen til å endre taktikk, angrepsmønster osv. spesielt mot lag som ligger lavt. Dette syns jeg vi har slitt med lenge nå.

Wenger sier han ikke vil bruke mye tid på dødballer og cornere, men jeg mener vi absolutt bør lære å utnytte disse situasjonene også.

Det virker jo som vi har bare 3-4 spillere som mestrer hodespillet på en god nok måte.

 

Vi har fantastiske unge talenter og de blir bedre, men virker som vi ofrer troféer i 2-3 sesonger for å lære dem opp.

 

Så spørsmålet er: Er Arsenal bare uheldig eller er vi ikke gode nok når det gjelder som mest? Når blir vi best igjen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke si Arsenal slipper inn mye mål, men vi har vært veldig klønete i back-4`rn. De målene vi slpiier inn kommer som oftest etter store tabber i forsvaret. Vi skal være veldig heldig vi har en så god keeper i Lehmann, hvis ikke vi hadde Jens i buret ville tabbelen vært et forferdelig syn for oss Arsenal-supportere.

 

Jeg har sagt det før og jeg må nesten si det igjen; Hleb og Rosicky burde ikke spille på kantene. Vi trenger skikkelige kant-spillere som ikke beveger seg innover på banen, men heller drar ut på sidelinja og legger inn innlegg, slik Overmars, Pires, Ljungberg og til tider Reyes ofte gjorde. Da trenger vi samtidig en virkelig "Fox-in-theBox" type slik Babtista, Han trenger bare å bli vant til spillestilen, så blir han nok en stor scorer etter vært

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke si Arsenal slipper inn mye mål, men vi har vært veldig klønete i back-4`rn. De målene vi slpiier inn kommer som oftest etter store tabber i forsvaret. Vi skal være veldig heldig vi har en så god keeper i Lehmann, hvis ikke vi hadde Jens i buret ville tabbelen vært et forferdelig syn for oss Arsenal-supportere.

 

Jeg har sagt det før og jeg må nesten si det igjen; Hleb og Rosicky burde ikke spille på kantene. Vi trenger skikkelige kant-spillere som ikke beveger seg innover på banen, men heller drar ut på sidelinja og legger inn innlegg, slik Overmars, Pires, Ljungberg og til tider Reyes ofte gjorde. Da trenger vi samtidig en virkelig "Fox-in-theBox" type slik Babtista, Han trenger bare å bli vant til spillestilen, så blir han nok en stor scorer etter vært

 

Her var det vel enkelte selvmotsigelser! Først av alt; jeg liker Mad-Jens, men også han bidrar med noen riktig så eksentriske tabber enkelte ganger. Dernest; alle de fire kantene du nevner hadde evnen til BÅDE å holde kant, samt ikke minst trekke inn og skape farligheter den veien. Det var jo det som gjorde alle fire svært uforutsigbare. Du skriver: Vi trenger skikkelige kant-spillere som ikke beveger seg innover på banen, men heller drar ut på sidelinja og legger inn innlegg.... Alle dine fire eksempler var eksponenter for det stikk motsatte.

Link to comment
Share on other sites

At me har masse talent i laget, er det ingen tvil om. Forrige sesong skulle vere ein mellomsesong, mens dette skulle vere sesongen der me igjen skulle kjempe for sølvtøy. Det vart nok ein mellomsesong, mykje på grunn av skadar. Tett kamp programm kan me ikkje skulde på. Me laga ein del problem for oss sjølv med omkampar i FA cupen og me måtte kjempe for avansement i CL heilt til siste spark på ballen.

 

Henry er heilt klart ein faktor som har spelt inn. Når han er 100% har me ein ekstra dimensjon i laget. Han kan gjere ting på eigahand mot slutten av ein kamp der me i år har stanga og stanga. Personleg vil eg ikkje sjå Henry på banen meir denne sesongen, så lant han ikkje er HEILT frisk. Ingen meisterskap i sommar som Frankrike kan øydelegge han i, og ein Henry med eit skikkeleg treningsgrunnlag før sesongen = kongen tilbake for fullt!

 

At me behøv nye spelarar er vell ikkje noko å legge skjul på. Hvis Lehmann forlet oss, MÅ me ha ein ny keeper. Forsvaret ser greit ut, men ein etablert mann hadde vel ikkje vore noko å seie nei til. Sentralt på midten ser det flott ut, med Denilson, Fabregas, Diaby og ein rutinert Gilberto. Kantane kan det gjerast noko med. Eg syns at Rosicky og Hleb er fantastiske kantar men alternativ til dei hadde ikkje vore dumt. Theo er enno litt for ung, og Freddie meiner eg me kan selle til sommaren. Han har vore på nedadgåande i 3-4 sesongar no og Arsene må nok ta det skrittet og kvitte seg med sin mest trofaste tjenar.

 

På spissplassen har me litt å velge i. Personleg trur eg dette er siste sesong for Aliadiere. Han har etter mi meining, ikkje vist noko som gjer at han kan bli fast innventar i dette mannskapet. Om Baptista blir sendt tilbake, veit eg ikkje. Er klart at han har vist tendensar, men syns ofte han blir for treg og tung, og lurer på om han ikkje passar bedre i den spanske fotballen. Eg meiner difor at me treng ein ny fox in the box. Sikkert ei merkeleg meining, men trur ein spelar som Luca Toni hadde vore god å ha. Han er 30 år, ja, men ville nok ikkje vore altfor dyr, i og med at Fiorentina slit med økonomien. Han er veldig god på hovudet, sterk og ein fantastisk avsluttar. Men Arsene knows ;)

 

Ellers får eg håpe at det blir terpa på dødball framover. I år har me gitt vekk ALT for mange poeng på dødballar i mot. Er sikker på at Adams og Bould på banen i går, hadde fått unna det frisparket.

 

Resten av sesongen no er det berre å sjå fram til ein viktig kamp på Anfield, me skal knuse Scum på sauebakken deira, og me skal ha russarane heime. Me har moglegheitar på 2 plassen, men 3 plassen bør gå greit.

Link to comment
Share on other sites

Ganske leit at vi røk ut mot PSV et lag som vi skulle klart å ta, men klarer ikke og komme med en avslutning som går innenfor stengene!! og når vi endelig klarer det (med litt hjelp) er det ikke det samme trykket som det var før målet....

Personelig er jeg enig med Wenger at vi ikke trenger noen nye spillere (evt. keeper vis Lehmann forsvinner) vi har spillerne, men også skader noe som til tider virkelig har ødelagt denne sesongen...Jeg tror at vi må blomstre en ny målscorer som scorer oftere mål og på de sjangsene han får.

Det blir spennende og se hvordan neste sesong blir bla tenke på Walcott som blir 18 den 16. og flere ungutter som har fått prøve seg i PL, LC, FA cup'n og CL og evt. mer utover sessongen, kanskje vi finner en stor målscorer blant dem...

Får håpe at vi hvertfall kommer foran LFC på tabellen i år ;) ....

Link to comment
Share on other sites

Ser at flere påpeker det jeg nevnte i PSV-tråden. Vi savner mål fra midtbanen. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg før sesongen trodde dette skulle være et av våre minste problemer. Innkjøpet av Rosicky, lånet av Baptista, modningen av Fabregas og til dels Hleb, samt en større hjemmebane. Det var mange faktorer som pekte i retning av mange midtbane-mål. Når så ikke har skjedd, mener jeg det skyldes to ting.

 

For det første har vi en midtbane som beveger seg mindre bra enn hva som var tilfellet for et par år siden. Uten ball vel og merke. Med ball er Hleb og Rosicky nærmest uovertruffne. De lure løpene til Pires og de sugende løpene til Ljungberg er i dag fraværende, og de fleste midtbanespillerne våre er litt for glad i å få ballen i beina. Dette fører til en lavere grad av gjennombruddshissighet og ikke rent sjelden blir vi stående 10-15 meter inne på motstanderens halvdel og trille ball, uten noen tilsynelatende videre plan.

 

Grunn nummer to er nært knyttet til grunn nummer én, og den handler om Bergkamp-rollen. Motivasjonen, for de nevnte midtbanespillere, til å gå på de nødvendige løp uten ball, må, da Bergkamp var på høyden, ha vært enorm - da du visste at Bergkamp ville treffe deg 9 av 10 ganger. Vi har pr.dags dato ingen spillere som har klart å fylle denne rollen. Kanskje ikke så rart da det er "Bergkamp-rollen" vi snakker om, men likefullt. Henry er og blir best rettvendt og i fart. Baptista og Adebayor er flinke til å holde på ballen, men mangler Bergkamps overblikk og pasningsfot. Og Van Persie er rett og slett ikke på Bergkamp-nivå, ikke ennå ihvertfall.

 

Til sammen utgjør disse to grunnene en negativ synergieffekt. Færre løp gir færre vellykkede gjennombruddspasninger og vice versa.

 

 

Men; Its not all doom and gloom. Jeg mener nemlig vi bestemt har gode forutsetninger for å løse disse problemene i løpet av en forholdsvis overskuelig framtid. Jeg kjenner naturligvis ikke til allverdens spillere, men for meg er Van Persies muligheter til å fylle Bergkamp-rollen, minst like gode som enhver annen. Og når det gjelder løp og smartness uten ball, bør dette være fullt mulig å forbedre på treningsfeltet for gode fotballhoder som Hleb, Rosicky, Fabregas og Walcott. Men for meg er fortsatt Ljungberg i en annen klasse hva evne og vilje uten ball angår, og det er mitt hovedargument for å gi Freddie ihvertfall ett nytt år på Ashburton.

 

 

Alt i alt mener jeg det fortsatt er god grunn til edruelig optimisme. Vi har den mest kompetente mannen tenkelig ved roret. Vi har en stall som oser av talent, men som kanskje kunne hatt godt av en litt annerledes midtbanetype for å kompletteres. Men å handle en såkalt målgarantist mener jeg er litt som å tro på julenissen. Det finnes ingen målgarantist i fotball, det burde Schevchenko og til dels Baptista og Rosicky være eksempler på. Like lite har man noen garantier for at Toni, Torres eller Horseface hadde bøtta inn mål for Arsenal. Men med stadig utvikling av våre unggutter, en rekordlang sesongoppkjøring til 07/08-sesongen som jeg mener vi nå er inne i (med god tid til å rette på det som ikke fungerer), og en Martin Jol ved Tottenham-roret, så ser fremtiden ganske så lys ut - for oss goonere...

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at noe må gjøres for at vi skal være med å kjempe om trofeer i årene som kommer.

 

Jeg mener at det første som må gjøres, er å revurdere hele treningsopplegget i Arsenal. Forsøke å finne ut hvorfor vi sliter så sinnsykt mye med skadede spillere sammenlignet med de andre topplagene.

 

Så mener jeg at Baptista bør sendes tilbake til Real, Reyes må selges, det samme med Hleb og Flamini. Som erstattere bør man hente inn Eto'o/Torres og Ribery. Og skulle muligheten dukke opp for å hente inn Buffon eller Carson, så bør vi slå til der også. Det er nok talenter i klubben nå. Vi må ha spillere med kjøtt på kroppen, og med erfaring. Det er på tide å åpne litt på pengesekken.

 

Og så er jeg enig i at Henry bør hviles resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at noe må gjøres for at vi skal være med å kjempe om trofeer i årene som kommer.

 

Jeg mener at det første som må gjøres, er å revurdere hele treningsopplegget i Arsenal. Forsøke å finne ut hvorfor vi sliter så sinnsykt mye med skadede spillere sammenlignet med de andre topplagene.

 

Så mener jeg at Baptista bør sendes tilbake til Real, Reyes må selges, det samme med Hleb og Flamini. Som erstattere bør man hente inn Eto'o/Torres og Ribery. Og skulle muligheten dukke opp for å hente inn Buffon eller Carson, så bør vi slå til der også. Det er nok talenter i klubben nå. Vi må ha spillere med kjøtt på kroppen, og med erfaring. Det er på tide å åpne litt på pengesekken.

 

Og så er jeg enig i at Henry bør hviles resten av sesongen.

Overraska over at du vil selge Hleb. Syns han har vist veldig mykje bra i år. Ellers er eg einig i det du skriv. Reyes er garantert ferdig i klubben.

Pengesekken må for all del opnast. Får verkeleg ikkje håpe dette er sommaren der me henter inn 7 utanlandske spelarar som er gode nok i 2011.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at noe må gjøres for at vi skal være med å kjempe om trofeer i årene som kommer.

 

Jeg mener at det første som må gjøres, er å revurdere hele treningsopplegget i Arsenal. Forsøke å finne ut hvorfor vi sliter så sinnsykt mye med skadede spillere sammenlignet med de andre topplagene.

 

Så mener jeg at Baptista bør sendes tilbake til Real, Reyes må selges, det samme med Hleb og Flamini. Som erstattere bør man hente inn Eto'o/Torres og Ribery. Og skulle muligheten dukke opp for å hente inn Buffon eller Carson, så bør vi slå til der også. Det er nok talenter i klubben nå. Vi må ha spillere med kjøtt på kroppen, og med erfaring. Det er på tide å åpne litt på pengesekken.

 

Og så er jeg enig i at Henry bør hviles resten av sesongen.

Overraska over at du vil selge Hleb. Syns han har vist veldig mykje bra i år. Ellers er eg einig i det du skriv. Reyes er garantert ferdig i klubben.

Pengesekken må for all del opnast. Får verkeleg ikkje håpe dette er sommaren der me henter inn 7 utanlandske spelarar som er gode nok i 2011.

 

For all del, Hleb er en god spiller, men ikke for Arsenal etter mitt syn. Han sinker spillet alt for ofte, han roter bort ballen alt for ofte, og gjør alt for ofte feil valg iforhold til skudd/pasning når vi har ballen oppe ved motstanderens eksempel.

 

Ett godt eksempel på dette, er under ett angrep i går. Hleb kommer seg inn i 16-meteren på brilliant vis. Arsenalspillerne inne i boksen står rundt 5 meter. Så istedet for å slå en pasning der Arsenal-spillerne står, slik han burde ha gjort, velger han å spille 45 grader i ett rom der det ikke finnes en eneste Arsenalspiller, og rett i beina på en PSV-spiller

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at noe må gjøres for at vi skal være med å kjempe om trofeer i årene som kommer.

 

Jeg mener at det første som må gjøres, er å revurdere hele treningsopplegget i Arsenal. Forsøke å finne ut hvorfor vi sliter så sinnsykt mye med skadede spillere sammenlignet med de andre topplagene.

 

Så mener jeg at Baptista bør sendes tilbake til Real, Reyes må selges, det samme med Hleb og Flamini. Som erstattere bør man hente inn Eto'o/Torres og Ribery. Og skulle muligheten dukke opp for å hente inn Buffon eller Carson, så bør vi slå til der også. Det er nok talenter i klubben nå. Vi må ha spillere med kjøtt på kroppen, og med erfaring. Det er på tide å åpne litt på pengesekken.

 

Og så er jeg enig i at Henry bør hviles resten av sesongen.

Overraska over at du vil selge Hleb. Syns han har vist veldig mykje bra i år. Ellers er eg einig i det du skriv. Reyes er garantert ferdig i klubben.

Pengesekken må for all del opnast. Får verkeleg ikkje håpe dette er sommaren der me henter inn 7 utanlandske spelarar som er gode nok i 2011.

 

For all del, Hleb er en god spiller, men ikke for Arsenal etter mitt syn. Han sinker spillet alt for ofte, han roter bort ballen alt for ofte, og gjør alt for ofte feil valg iforhold til skudd/pasning når vi har ballen oppe ved motstanderens eksempel.

 

Ett godt eksempel på dette, er under ett angrep i går. Hleb kommer seg inn i 16-meteren på brilliant vis. Arsenalspillerne inne i boksen står rundt 5 meter. Så istedet for å slå en pasning der Arsenal-spillerne står, slik han burde ha gjort, velger han å spille 45 grader i ett rom der det ikke finnes en eneste Arsenalspiller, og rett i beina på en PSV-spiller

Det er klart at han gjer mange dårlege val, og tullete feil. Han ville også vore ein mykje betre og giftigare spelar med ein god skuddfot. Han befinner seg ofte i gode skuddposisjonar, men skyt aldri. Han har riktignok hatt eit par horrible forsøk som sikkert er ein god dempar på sjølvtilitten. Håpar at nokre kan hjelpe han med å trene på dette, og me vil få mykje større glede av han. For å selge han? Nei det ønsker eg ikkje.

Link to comment
Share on other sites

Hleb har vært meget god denne sesongen etter min mening. At han ikke har vært helt på topp etter skaden han pådro seg for en stund siden er vel helt normalt. For før det var han virkelig god. Det eneste som demper litt på kvaliteten hans er at han har skuddvegring til de grader. Men når man ser hvordan det går da han vanligvis skyter, så skjønner jeg nesten at han heller prøver å finne en lagkamerat å spille ballen til.

 

Å selge Hleb bare fordi han var dårlig i går er for dumt. Mot Bolton for 2-3 uker siden ble han omtalt som gud og fantastisk på forumet her, men nå skal han selges. Latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Hleb har vært meget god denne sesongen etter min mening. At han ikke har vært helt på topp etter skaden han pådro seg for en stund siden er vel helt normalt. For før det var han virkelig god. Det eneste som demper litt på kvaliteten hans er at han har skuddvegring til de grader. Men når man ser hvordan det går da han vanligvis skyter, så skjønner jeg nesten at han heller prøver å finne en lagkamerat å spille ballen til.

 

Å selge Hleb bare fordi han var dårlig i går er for dumt. Mot Bolton for 2-3 uker siden ble han omtalt som gud og fantastisk på forumet her, men nå skal han selges. Latterlig.

 

Medgangasupporter vettu! Han gjorde jo hva han ville med psv etter målet. Og dem som klager på at vi har for ungt lag kan fortelle meg hvordan vi klarte å komme til cl finalen ifjor? Hadde dem ikke skort på den ene sjangsen dems, hadde ikke disse trådene kommet opp

Link to comment
Share on other sites

Hva nå? Det første proffen bør gjøre er å la Thierry Henry hvile og bli HELT frisk frem mot neste sesong. Ingen grunn til å la de rasebenene spille mer fotball denne sesongen. Et og annet kjøp bør vel muligens også stå på blokken. Hvor og hvem vet nok Arsene best selv. Men sett fra mitt ståsted så er vi greit dekket på keeperplassen, hvis ikke en av verdens aller beste keepere blir ledig på markedet. Backer har vi så det holder. Kvalitet både på venstre og høyre side. Stoppere? Her kan det godt handles. Sentral midtbane? Med Diaby, Gille, Cesc og Denilson så bør fremtiden se riktig lys ut. Spisser? Hvis Henry kommer tilbake til sitt gamle jeg, noe jeg tror han gjør gjennom hvile, opptrening og restitusjon så er ståa der helt grei. Vi har flere spisser helt i verdenstoppen. Men når det gjelder kantene, der ser jeg forbedringspotensiale. Jeg savner sårt en Super-Bob i form. En spiller som scorer 10-15 mål, samt har ditto målgivende ved å komme ned til dødlinjen og legge kirurgiske presisjonsinnlegg 45 grader. Ungutta vil ha fått en ekstra sesong på nakken. Det hjelper. Vi trenger 2-3 nye spillere, that`s it really.

 

Heilt enig, måtte bare skrive d :blink:

Link to comment
Share on other sites

Medgangasupporter vettu! Han gjorde jo hva han ville med psv etter målet. Og dem som klager på at vi har for ungt lag kan fortelle meg hvordan vi klarte å komme til cl finalen ifjor? Hadde dem ikke skort på den ene sjangsen dems, hadde ikke disse trådene kommet opp

 

Innlegg som dine AFC_ENGA, er grunnen til at nivået på forumet er så lavt som det er for tiden. Kom f*** meg ikke her å kall meg for medgangsupporter. Jeg har holdt med Arsenal i tykt og tynt siden midten av 80-tallet. Så hvis du ikke klarer å diskutere mer seriøst enn dette, så kan du bare drite i å skrive her inne.

 

Jeg mener oppriktig at Hleb ikke har det som skal til for å bli en stjernespiller. Jeg har aldri hatt sansen for Hleb, og jeg var heller ikke en av de som skrøt Hleb opp i skyene etter kampen mot Bolton. Hleb er helt klart en god spiller å ha i stallen, men jeg mener vi er bedre tjent med en spiller med enda mer ekstremferdigheter enn hva Hleb har, og heller la en unggutt få mer spilletid som squad-player. Hleb blir alt for lik Rosicky i spillestilen, bortsett fra at Rosicky er en del hakk bedre.

 

Du må gjerne være uenig i mine meninger, men som sagt, kom f*** ikke her å kall meg for medgangsupporter.

Link to comment
Share on other sites

Det at du er medgangssupporter vet jeg du ikke er Kim, men at Hleb ikke har det som skal til er vel heller å ta i.

 

vi er bedre tjent med en spiller med enda mer ekstremferdigheter enn hva Hleb har

 

Altså hvis han ikke har ekstreme dribleferdigheter da vet ikke jeg. Han kan jo drible 10 mann i en telefonboks, og har en meget god offensiv passningsfot. Han har vært blant våre beset denne sesongen og er blant de aller beste kantspillerne i PL.

Link to comment
Share on other sites

Det at du er medgangssupporter vet jeg du ikke er Kim, men at Hleb ikke har det som skal til er vel heller å ta i.

 

vi er bedre tjent med en spiller med enda mer ekstremferdigheter enn hva Hleb har

 

Altså hvis han ikke har ekstreme dribleferdigheter da vet ikke jeg. Han kan jo drible 10 mann i en telefonboks, og har en meget god offensiv passningsfot. Han har vært blant våre beset denne sesongen og er blant de aller beste kantspillerne i PL.

 

Joda, han er god til å drible, men problemet er at han alt for ofte roter bort ballen i sine driblerier, eller slår en feilpasning. Selvfølgelig har han en god pasningsfot. Jeg mener vi har nok driblefanter i Arsenal, f. eks en spiller som Rosicky, som jeg mener i tillegg har ett bedre driv enn hva Hleb har.

 

Når vi spiller med Hleb og Rosicky på banen samtidig, mener jeg vi blir for ensformige i vårt angrepspill. Og mener at en spiller som Ribery ville kunne tjent oss bedre. Han er veldig hurtig, og går mye på løp i bakrom. Han kan erstatte den rollen som Ljungberg hadde for noen år siden. Da vil vi type kantspillere som vi hadde da Pires og Ljungberg herjet som verst i 2002.

 

Hleb er helt klart en god spiller, det har jeg aldri nektet for. Jeg er bare usikker på om han er den rette mannen for Arsenal, med tanke på at vi har mange spillere med lignende ferdigheter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...