Jump to content

Fotball-meg


taugooneren

Recommended Posts

Klubb: Trysil FK Junior.

Posisjon: Midtstopper/Sentral Midtbane

Fot: Høyre, men venstre funker ganske bra den også.

Kondisjon: Ikke best for å si det slik. Hadde Nordlie testen på skolen og da løp jeg 25 runder.

Teknikk: Helt greit. Greier å dra av en spiller, slå en tunnel, slå en stikkpasning og ta imot en ball ;)

Tempo: Min store store svakhet. Jeg lever mer på styrken. Er ikke noe hurtigtog, men henger da med.

Fysikk: Der sliter jeg iaffal ikke så mye. Duellsterk og god til å takle. (På vanlig gress dog, ikke på kunstgress :-| )

Skudd: De sitter helt greit de. ;)

Frispark: Ingen Beckham for å si det slik.

Avslutninger: Var spiss helt frem til siste år på guttefotball så jeg vet hva jeg skal gjøre i slike situasjoner da iaffal, men som omskolert midtstopper får jeg ikke sjansen ofte :)

Straffer: Var straffetaker på Kongsvingers guttelag, men vet ikke om jeg stiller først i køen her oppe i Trysil.

Venstrefoten: Er omtrent like god som høyrefoten.

 

Overall:

Sterkest: Innsats, vilje, taklinger, lese spillet, dueller langs bakken.

Svakest: Tempo, fart og kondisjon, samt litt stødigere passninger og trygghet.

 

 

Så for å si det sånn er jeg ikke noen fremtidig fotballspiller. :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Kondisjon: Nest best på laget, bak en friidrett fyr. Nordlie-testen på fredag :P

Fortell resultatet da ;)

Endelig ferdig, 27 runder på meg ;) 1,5 bedre enn for to måneder siden. Delt 1.plass sammen med en som er et år eldre. Veldig fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

ikke for å skryte, men vis jeg skal beskrive meg selv som spiller så blir vel d enkelste å se på Henry spille :P

jeg tror han missunner farten min da, jeg knuser både theo og titi på 60m ;)

 

Få høre tiden til mesteren da....?

Link to comment
Share on other sites

Hehe... skal ikke snakke meg vekk nå.. jeg ble nok lurt, men jeg så litt på det sneeevet av ironi det var der, og fant ut at det kanskje kunne vært en selvdigger som var ute på tur også..^^

Men du tok meg der..;)

Link to comment
Share on other sites

Gammal, treig, tung og ikke så jævli rå teknikk. Selvfølgelig veier min rutine, følsomme fot og enorme duellstyrke opp for dette.

Knuser deg i lufta.. garantert!

 

Speller helst spiss, men brukes overalt. Putta 1 mål i fjor, men det var i tillegg fra høyrebackposisjon og jeg chippan over keeper når jeg var aleine med han.

 

Klubb: Bøler IF seff.. b-laget.. :)

Link to comment
Share on other sites

Klubb: DBK

Posisjon: Potet --> Helst ving, men kan fint spille spiss, offensiv midtbane og back.

Fot: Venstreslegge B)

Uvant fot: Helt grei, klarer å legge inn, skyte og sende pasninger. Lange pasninger og skudd er det litt verre med.

Kondisjon: Så lenge jeg har hatt en lang skadefri periode, er den bra.

Teknikk: Sliter litt med førstetouchet og er skikkelig elendig til å trikse, men jeg klarer i alle fall å drible og dempe ballen greit, så da klarer jeg meg greit på dette området :P

Tempo: Ser på meg selv som en rask spiller. Når jeg først har kommet meg forbi en spiller, tar han meg aldri igjen.

Fysikk: Er sterk og har god spenst, men fryktelig dårlig balanse, særlig når jeg er i stor fart.

Pasninger/overblikk: Elsker å slå lange pasninger over mot den andre siden. Føler at jeg har et godt overblikk, men problemet er at jeg liker å spille i et veldig stort tempo, mens andre gjerne er mer avventende. Derfor kan det ofte bli mange misforståelser.

Skudd: Det første folk legger merke med meg som fotballspiller er at jeg skyter hardt. Jeg har studert skuddteknikker i mange timer. Mens de andre gikk rundt og trikset, skøyt jeg på mål. Det kan man se resultatet av i dag, på godt og vondt :P

Frispark/Cornere: Når venstrefoten er skikkelig instillt, pleier det alltid å bli farligheter på cornerne / frispark. En sesong fikk jeg minst en assist i hver kamp pga frispark/ cornere.Har bare scoret på ett frispark i kamp, men har også puttet på frispark ikke langt fra midtbanen i Cocacolacup :(

Avslutninger: Har et godt langskudd (selv om noen av skuddene kan gå himmelhøyt iblant), men jeg får sjelden brukt skuddfoten siden jeg alltid går på boksløp som jeg har lært av Ljungberg / Pires :)

Hodespiller: er 185/186 høy og har god spenst. Da skulle man trodd at jeg var god på hodet, men det er jeg langt i fra. Jeg er totalt ubrukelig til å beregne ballbanen og treffer aldri på headingene. Mange ganger når jeg får gå opp uforstyrret kan jeg fint klare å bomme på ballen ;)

Straffer: Er skikkelig god på det ene hjørnet, men det andre hjørnet klarer jeg ikke å treffe :P

Spillefotståelse/posisjonering: Som potet har jeg lært meg mange forskjellige bevegelser og har av den grunn fått god spilleforståelse og posisjonering.

Arbeidsinnsats: Går på retur hver gang det kommer ett skudd og løper opp på hver eneste kontringsmulighet.

Duellspill: God taklinger, men har dårlig balanse og er elendig i lufta.

Aggressjon: Er en veldig fair-spillende spiller - intill jeg blir behandlet urettferdig eller noen tar noen skitne triks på meg. Jeg tar alltid igjen. Hver gang jeg gjør noe skikkelig dårlig (miste ballen unødvendig, dårlig avslutning eller lignende) blir jeg forbanna og gjør alt for å gjøre det godt igjen de neste 2 minuttene. Jeg er i tillegg en skikkelig grusomt dårlig taper, så jeg gir mye for at laget skal vinne.

Skader: Jeg har tidenes dårligste beinbygning og senefeste og av den grunn mye skadet i anklene. Har også slitt mye med leggbetennelse. Dette er hovedgrunnen til at jeg aldri kunne bli en skikkelig god fotballspiller. Jeg ville hatt en karriere som ville fått Ali til å se ut som Lampard på skadefronten.

 

Overall:

Sterkest: Venstrefoten, fart, spilleforståelse, innsats.

Svakest: Hodespill!!!!, teknikk, balansen.

Link to comment
Share on other sites

Klubb:Urædd

Posisjon:Spiss

Mål i fjor:41 goal

Teknikk:Ikke av det beste kalibere nei ;)

Styrke:Ganske sterk i dueller

Fart:Ok,nest raskest på 50m. i klassen..

 

 

+Meget god på hode

- Dårlig teknikk

Som du ser er jeg ikke den bestespilleren nei ;)

Men toppscorer da... :P

Ikke alt for mye og skryte av... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Lag: Follese95

Posisjon:Høyreback/midtbane

Sterke sider: Veldig rask, god kondedis, brukbar teknisk, gode løp

Svake sider: ikke særlig god fysikk(jobber med det), ganske dårlig på hode, og sikkert noe mer som jeg ikke kommer på nå.

Spilte keeper i langt over halve karrieren, så det har ikke blitt så mange mål(5 mål på ca. 6 sesonger).

Link to comment
Share on other sites

Skal på cup i dag! Bare sånt sammensatt lag, men vi tar det ganske alvorlig uansett!

Sist gang vi var med i samme cupen, fikk vi ikke utfordring nesten, så i år har vi meldt oss på i gruppa med de som er 1-2 år eldre.

 

Skriver rapport når jeg kommer hjem, om hvordan det gikk!:)

 

Og btw: Du skal ikke innover med noe lag du, Joakim [taug..]? På Hjelmelandscupen, altså...

Link to comment
Share on other sites

Skal på cup i dag! Bare sånt sammensatt lag, men vi tar det ganske alvorlig uansett!

Sist gang vi var med i samme cupen, fikk vi ikke utfordring nesten, så i år har vi meldt oss på i gruppa med de som er 1-2 år eldre.

 

Skriver rapport når jeg kommer hjem, om hvordan det gikk!:)

 

Og btw: Du skal ikke innover med noe lag du, Joakim [taug..]? På Hjelmelandscupen, altså...

Jeg fikk ikke lest dette før nå, men svaret som du sikkert vet etter å ha vært der, er nei :D

Får håpe MX-Sport vinner :D

Link to comment
Share on other sites

Visste egentlig ikke at du ikke var der, for vi var jo med den eldre klassen, og dermed spilte vi ikke kamper på likt som evt. dere..

 

Men uansett så gikk det så som så.. Vi kom til semifinalen, der vi tapte på straffekonk.

Første kampen vant vi 1-0 etter scoring av meg mot folk som var 1-2 år eldre enn oss. Andre kampen vant vi 3-0 etter èn scoring av meg, og to stykker av noen andre, mot folk som var 1 år eldre enn oss. Tredje kampen kom vi tilbake etter å ha ligget under 0-1 mot folk som var 2 år eldre, og vant 2-1, etter en scoring av meg, og en av en annen.

Dermed vant vi pulja overraskende, og var klare for semifinalen.

Semifinalen var da vi røk ut. Jeg scora 1-0 for oss [tror jeg.. vi var litt usikre etter kampen,] men så rota vi inn et baklengsmål til 1-1. Dermed var det klart for straffekonkurranse. GÅSTRAFFER, der det er en og en som skal ta, en fra hvert lag. Først var det han beste på laget vårt som skulle ut, mot den antatt beste fra motstanderlaget. Begge bomma. Og så var det min tur, mot en motstander. Han scora, og jeg bomma. Vi røk ut!

 

Alt i alt ganske fornøyd med egen innsats, og spilte 4 ganske så gode kamper.

 

Må legge til at lagets 2. beste var sjuk, og delt 3. beste også. [delt ved siden av meg..]

Link to comment
Share on other sites

Mange spennende spillere her inne ja :angry: Mange som skal til norway cup eller ? :P ..

Link to comment
Share on other sites

Klubb: Bohemen

Posisjon: Midtstopper

Fot: Høyre

Kondisjon: En av de dårligste i bedriftsserien. Måtte bytte etter 40 sekunder ved en anledning :angry:

Teknikk: Svært bra!

Fysikk: Litt av hvert. Veldig tung så vanskelig å rikke, men egentlig meget svak.

Skudd: Elendig. Flest assist på laget, minst mål, det sier vel sitt.

Frispark: Håpløst.

Avslutninger: Elendig. Dårlig skuddfot og lav selvtillit.

Straffer: Alt for nervøs

Venstrefoten: Kun til pasnigner.

 

Overall:

Sterkest: Teknikk og pasninger.

Svakest: Mentalt, kondisjon, avslutninger, fart, hodespill, rykk, taklinger, duellspill osv

Link to comment
Share on other sites

Klubb: Bohemen

Posisjon: Midtstopper

Fot: Høyre

Kondisjon: En av de dårligste i bedriftsserien. Måtte bytte etter 40 sekunder ved en anledning :angry:

Teknikk: Svært bra!

Fysikk: Litt av hvert. Veldig tung så vanskelig å rikke, men egentlig meget svak.

Skudd: Elendig. Flest assist på laget, minst mål, det sier vel sitt.

Frispark: Håpløst.

Avslutninger: Elendig. Dårlig skuddfot og lav selvtillit.

Straffer: Alt for nervøs

Venstrefoten: Kun til pasnigner.

 

Overall:

Sterkest: Teknikk og pasninger.

Svakest: Mentalt, kondisjon, avslutninger, fart, hodespill, rykk, taklinger, duellspill osv

 

 

har dere spilt i NM i Porsgrunn?? eg har vært med de siste 2 årene, akkurat som i Gamle dager da eg spilte Norway Cup og Dana Cup... :P

Link to comment
Share on other sites

Har idag spilt fotball cup i Langesund(nesten ved Porsgrunn)det var drit fett.

Vi vant alle tre kampene.

Urædd er vi :P

Urædd-Pors 3-2

Urædd-Langesund 6-0

Urædd-Hei 5-0

Scorte 3 av målene.

Nå sikter jeg mot en proff karriere :angry:

Link to comment
Share on other sites

Joakim.. hva er resultatene fra skolecupen da?

Tror vi kom til kvarten elns.. røk ut på loddtrekning mot Vaulen tror jeg..

 

NOTE: Det under er bare for folk som gidder å lese om personlige kamper for et medlem. Er unødvendig for folk flest, egentlig! Liker bare å gjenoppleve kampene i ettertid, og analysere!:angry:

 

Jeg har forresten tilbrakt store deler av helgen i Stavanger, på Vaulen Cup. Tidligere i mars/slutten av februar[?] vant vi gruppa vår i gruppespillet. Husker ikke hvem vi spilte mot osv, men vi vant to, og spilte en uavgjort. Vi vant gruppa på målforskjell over de vi spilte uavgjort mot, med ganske god margin.

Så i går var det ut i 8.delsfinale mot Riska. Vi vant 1-0 mot dem på Golden Goal, etter at de hadde kjørt over oss i 25x2 min. Dog vi hadde hatt de to beste sjansene i kampen, var det de eneste som var fra vår side. Begge gangene var det jeg som hadde sjansene, og det var kun dårlig avslutningsevne som gjorde at jeg ikke satte dem. Den ene gangen gikk jeg gjennom nesten fra egen midtbane, forbi 3-4 Riska-spillere, inkludert keeper, men når jeg skulle avslutte, hadde jeg en mann i ryggen, og var ute av balanse, så skuddet ble løst. Ballen trillet mot streken, og var nære på å gå inn, men akkurat da kommer det en forsvarer og smeller ballen ut til innkast. Den andre gangen får jeg en lekker ball fra en lagkamerat, og blir alene med keeper. Jeg vet selv at jeg ikke er en god avslutter, og er bedre teknisk, så jeg prøver å runde keeper med en finte. Det fungerer og jeg er nesten forbi, idet, på merkelig vis, at keeeper klarer å slenge seg utrolig langt, og stjeler ballen ut av føttene på meg idet jeg skal skyte. Har aldri sett et så stort tigersprang fra en keeper på grus noen sinne! Men uansett.. vi hadde klart å holdt tilbake et massivt press fra Riska som var gjennom hele kampen, og vi gikk inn i Golden Goal. Vi fikk beskjed av dommer at hvis det sto 0-0 enda etter Golden Goal, ville kampen bli avgjort etter hvor mange cornere hvert lag hadde. De ledet overlegent med 4 til 0, så de hadde overtaket på den statistikken. Men i Golden Goal endret kampen seg litt, ettersom vi satte opp nesten hele laget, og Riska satte ned de fleste av sine spillere til å spille forsvar [fordi de ville hale ut tiden og vinne på cornere]. Så nå var det vi som presset. Jeg gikk [veldig uvanlig] ned i forsvar, og midtstopperene gikk opp [ettersom jeg ikke har noe å stille opp med blandt mange spillere. Jeg pleier alltid å ta folk på fart osv jeg, så jeg måtte resignere her, og heller hjelpe til hvis det kom kontringer i mot]. Dette viste seg å lønne seg. Og et minutt fra Golden Goal var over [og Riska evt. hadde vunnet] så scoret kaptein og midtstopper vinnermålet. Vi gikk selvfølgelig av hengslene!^^ Dermed var vi klare for kvartfinalen relativt ufortjent.

Og så var det kvartfinalen da. Den var tidligere i dag, mot Jarl. Heldigvis var de to beste på laget tilbake til denne. Den kampen viste seg relativt tidlig at vi kom til å vinne. Jarl virka passive, og vi hadde hele kontrollen. Kampen vant vi 3-1. Det første målet husker jeg ikke helt hvordan det var, men det var han beste på laget som scoret tror jeg, ihvertfall. Tror det var litt klabb-og-babb i feltet, og den ble flikka inn elns.. Etter dette ble det en overraskende utligning. Veldig unødvendig mål, som var en alvorlig keepertabbe fra vår side. Det snakker vi ikke noe mer om..^^ Det andre målet vårt var på straffe. Han som scoret det første målet ble felt, etter jeg og han hadde spilt vegg i feltet. Han 2. beste på laget satte straffen kaldt i mål. Og det tredje målet var det jeg som sto for. Dette er jeg ganske stolt av. Jeg fikk ballen på løp ret over midtbanelinja, og kom en mot en mot en spiller [+ at det kom flere motstandere strømmende til]. Jeg var ganske alene, fordi det var litt sent i kampen, og alle var trette. Jeg vendte av denne spilleren, og satte videre mot 16-meteren, der det hadde kommet 2-3 spillere tilbake for å forsvare. Dem klarte jeg å drible meg forbi, og kom alene med keeper. Han kom alt for fort rusende ut, så jeg bare løp rundt ham med ballen, og satte den i åpent mål. Dermed var kampen punktert, og vi vant. Vi var klare for semifinale.

I semien gikk det ikke på skinner. Ihvertfall ikke for meg personlig. Jeg måtte ut rett før pause pga. jeg var kvalm, og klarte ikke å spille mer. Kampen var relativt jevn, men Tasta, som var motstander, hadde et visst overtak. Rett etter pause scoret de 1-0, som skulle bli vinnermålet. Vi hadde få sjanser, men vi kunne ha scoret et par ganger. Det var også en straffesituasjon der vi fort kunne fått straffe. Men dermed var vi ute av Vaulen Cup for denne gang.. Men we'll be back!!

 

Forresten endte vi opp med en målforskjell på 20 +mål, hvilket er ganske bra på 6 kamper. Fullstendig målforskjell var 23+ og 3-

 

EDIT:

Wuuuh, dette ble mye!

Link to comment
Share on other sites

Jeg håpet at du ikke skulle spørre, for det var et forferdelig, pinlig resultat.

Jeg hadde stått opp på feil fot og hadde maaange tabber, og var sinnsykt dårlig. Forsvaret var eleeeeendig!

 

Og etter en drittkamp mot Lassa skole (Vidar), som jeg tror kommer til å vinne hele driten og spilte sykt bra, ble resultatet 15-2, negativt.

 

Men en positiv ting, var at etter tre kamper, var vi faktisk i en positiv mål forskjell:

+25 -19, altså +6 xD

 

Info:

 

Jøseneset vs Tau: 0-18

Tau vs Roaldsøy: 5-4

Lassa vs Tau: 15-2

 

:angry:

 

Btw: Hørte Fjeltun røyk ut mot Hundvåg.

Link to comment
Share on other sites

Klubb: Bohemen

Posisjon: Midtstopper

Fot: Høyre

Kondisjon: En av de dårligste i bedriftsserien. Måtte bytte etter 40 sekunder ved en anledning :rolleyes:

Teknikk: Svært bra!

Fysikk: Litt av hvert. Veldig tung så vanskelig å rikke, men egentlig meget svak.

Skudd: Elendig. Flest assist på laget, minst mål, det sier vel sitt.

Frispark: Håpløst.

Avslutninger: Elendig. Dårlig skuddfot og lav selvtillit.

Straffer: Alt for nervøs

Venstrefoten: Kun til pasnigner.

 

Overall:

Sterkest: Teknikk og pasninger.

Svakest: Mentalt, kondisjon, avslutninger, fart, hodespill, rykk, taklinger, duellspill osv

 

 

har dere spilt i NM i Porsgrunn?? eg har vært med de siste 2 årene, akkurat som i Gamle dager da eg spilte Norway Cup og Dana Cup... :(

 

Nei, har ikke det dessverre. Vi er et helt nytt lag og spilte vår første innendørssesong nå i år. Der ble vi forresten nr 2 i B-sluttspillet. Rett og slett elendig med tanke på at vi har det desidert beste laget i bedriftsserien. Dessverre ble jobbsituasjon og Arsenalkamper vår bane denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Spilt her om dagen treningskamp mot Skade IL,vi vant 3-0 fortjent :(

Scorte 2 mål på 1 min...

Nå ser jeg fram til cup, i Skjærgårdshallen(Langesund)(Telemark) :rolleyes:

 

Sikker på at du scorte 2 mål på 1 minutt???? Høres litt tvilsomt ut men når du sier det så......

P. S. Ganske artig navn på de dere spilte mot, Skade IL hehe.

Link to comment
Share on other sites

Spilt her om dagen treningskamp mot Skade IL,vi vant 3-0 fortjent :(

Scorte 2 mål på 1 min...

Nå ser jeg fram til cup, i Skjærgårdshallen(Langesund)(Telemark) :rolleyes:

 

Sikker på at du scorte 2 mål på 1 minutt???? Høres litt tvilsomt ut men når du sier det så......

P. S. Ganske artig navn på de dere spilte mot, Skade IL hehe.

 

ja hehe,det er faktisk sant ;)

Link to comment
Share on other sites

Vant 7-2 mot Gutter 13, altså de som er et år mindre enn oss. Litt fornøyd, i og med at vi tapte 5-1 mot de som er et år eldre enn oss, i fjor. Vi burde allikevel vunnet mer. Scorte to mål fra min spiss og høyreving posisjon. Ene måle skjøt jeg over keeperen som sto på 16 meteren, fra 22-23 meter elns. Andre målet kom jeg alene med keeperen og tok ei skuddfinte, keeperen var nede og jeg trillet ballen i mål ;) Ser fram til seriestart no.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...