Jump to content

Fotball-meg


taugooneren

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Øy, Chaz, may I get your attention please?

Fikk du med deg at vi slo Vardeneset 4-0 i går?xD

Det er Vardeneset som er laget ditt, right?

 

Uansett... vi slo Vardeneset 4-0 i går i en forsåvidt jevn kamp der vi spilte ganske så dårlig, selv om vi hadde et par fine angrep. Men i forhold til hvordan vi pleier å spille osv så var dette laber innsats av gutta, så vi var heldige som fikk tre poeng på en dårlig dag!

Jeg scoret selv åpningsmålet, noe som var en befrielse på grunn av at jeg hadde tatt en Adè og satt ballen i tverligger på åpent mål rett før, og så hadde jeg målgivende pasning på 2-0 målet. 3-0 målet var jeg også involvert i, men da var det scoring på retur på et skudd jeg hadde.

 

Ellers i sesongen nå har vi tapt en kamp stort, 10-4, noe som er veldig ulikt oss. Det var 2-2 en stund, et av målene av meg, truur jeg [er litt lenge siden kampen], men så tok de i fra og da de ledet med 2-3 mål løste hele laget seg opp, så målene kom rennende inn.

I den andre kampen i sesongen vant vi derimot 10-0 på hjemmebane. Jeg scoret tre av målene. Dommeren var veldig kort i lunta så en på laget vårt fikk rødt på grunn av en "stempling" [altså: han som fikk rødt kort hadde ballen. Han tok noen overstegsfinter, og i den ene finten trødde han uheldigvis på en motspiller. Det tok dommer opp som stempling og sendte ham ut med direkte rødt kort], mens jeg fikk gult på grunn av munnbruk [jeg sa kun "Hva er det, dommer?!"] og var nære rødt da jeg skjelte ham ut mye verre da vi egentlig burde fått mål da ballen var 1 meter inne, men dommer bare vinket videre. Treneren vår valgte å ta meg ut for å roe meg. Det var på hengende håret at jeg fikk rødt også da han på laget fikk rødt, da jeg var sterkt uenig i avgjørelsen. Men en på laget reddet meg, da han så at jeg klikka ropte han bare "Hold kjeft, Martin!", for han visste hva jeg skulle til å gjøre]. + en av spillerne på laget fikk rødt kort etter kampen pga dommeren syntes han var "frekk" da han spurte hvorfor han ga rødt kort tidligere i kampen.xD

Link to comment
Share on other sites

Han dommeren må ikke ha vert god! Jeg har selv opplevd å bli utvist i 5 minutter!

Enn motspiller spilte ballen ut til keeperball som alle utenom dommeren, så. Han sa de var corner, jeg ble så hissig at jeg spurte dommeren: "Har du augene med deg?" Noe jeg ikke skulle ropet. ;)

Jeg ble selvfølgelig redd, han sa videre: "Kom her! Du må stå rett forand meg! Du må ut i fem minutter!"

Off, jeg trodde da han sa..."Kom her! Du må stå rett forand meg!"... at han skulle slå meg! Haha xD Slik kan det gå!

 

Ellers har vi nettopp begynt med 11`er fotball. Første kampen endte noe skuffende 6-0 til Sanved!

Jeg merkete spessielt at vi spilte på stor bane. Får bare håpe jeg vender meg til det!

Neste kamp får vi håpe på seier over Figgjo!

Link to comment
Share on other sites

Jaja.. Nå er jeg skadet ca. til norway cup, ble skadet på kamp i går, fikk vridd hele kne skåla, dette skjedde at det kom et tilbake spill til meg, jeg var ikke forberedt på det hadde ikke sakt at jeg hadde kontroll så kommer ballen på feil fot så jeg måtte vende om og da kom en motspiller springene mot meg så jeg måtte bare klarere med en gang å akkurat når jeg skøyt så kom motspilleren springenes i foten når foten var i luften så jeg sto på en fot å tok en piruett mens foten sto fast i kunstgraset så allt utenom foten snurret rundt B):( Nå som sessongen har starter skulle dette skje !!!! ;):( ;)

 

PS: var litt dårlig forklart ;)

Link to comment
Share on other sites

I dag spilte vi første seriekamp borte mot Flekkefjord. Har bare spilt uavgjort mot dem før, og også i dag. 3-3 ble resultatet. I 1. omgang var jeg ikke så god som jeg kunne, de ledet 2-0, og 3-1 til pause. I andre ble jeg trukket ned på sentral midtbane, fra spiss i første. Jobbet nokså hardt, hadde et hardt skudd på mål som ble corner. Senere scoret vi på et sikkert straffe, 3-2.

 

Da skjedde det magiske: under 20 sekunder igjen, høyt innlegg fra siden. Jeg stod klar å ventet, hoppet opp og headet ballen over keeperen og i mål! Det var fantastisk, og laget tok det som en seier, eller større. Som Ade sa det etter Old Trafford målet, "The goal was a big moment, as soon as I got that, it was like taking a big mountain off my head." Herlig! Heading og duelspill er forresten ikke min sterke side :D

Link to comment
Share on other sites

Gratulere med "seier", da, Daniel :P

 

Skal spille borte mot Hundvåg på mandag, 2. seriekamp.

På onsdag skal vi spille hjemme mot Sunde.

 

Det blir fire kjekke dager etter hverandre....

 

Søndag: Arsenal-Fulham

Mandag: Hundvåg-MIL

Tirsdag: Strandamila (sykle/løpe 1mil som arangeres hver 1.mai for oss på Strandalandet.(Jørpeland-Tau) Dette blir 6. gang på rad jeg sykler)

Onsdag: MIL-Sunde

 

Herlig med langhelg :D

Link to comment
Share on other sites

Mitt lag tok en sterk borteseier mot Hakadal i første serierunde. 4-2 ble sluttresultatet, etter å ha ledet 4-0 til pause. Jeg hadde to redninger på strek (Er venstreback) og synes selv jeg spilte relativt bra.

Keeperen vår reddet også en straffe tidlig i andre omgang.

 

Laget mitt er forresten Haga/R&Å/Hvam (3 sammenslåtte lag). Serien vår kan følges her hvis dere er interesserte :P: http://idrett.speaker.no/07/ResultatServic...964&5=&6=&7=&8=

 

Neste kampen vår er hjemme på Haga Stadion mot Skedsmo 2, 2.mai

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Klubb: Free Transfer

Posisjon: Keeper, venstreback, venstrekant, sentral midtbane & spiss

Fot: Venstre

Kondisjon: Helt jævelig

Teknikk: Veldig god.

Fysikk: Ikke mye å skryte av.

Skudd: Ganske bra.

Frispark: Brukbar

Avslutninger: Veldig god

Straffer: Bommer sjelden

Høyrefoten: Ok.

 

Overall:

Sterkest: Teknikken og pasninger.

Svakest: Duellspill og fart (hadde fått Steve Bruce til å se ut som Thierry Henry)

Høydepunkt i karrieren: Keeper i Briskebyturneringen (i Hamar) og scoret med et fantastisk utspill.

Link to comment
Share on other sites

Spilte andre seriekamp i dag, mot Donn. Vant 6-3, 3-3 til pause. Scoret to mål (2-1 og 3-1). Det ene gjorde jeg det meste selv, frispark ca. fra midtbanen, en lagspiller bommet på ballen, og jeg fikk ballen på kanten av 16-meteren. Jeg sprang ned mot dødlinja og så inn mot mål og brukte en del muskler før jeg var alene med keeper. Jeg skjøt da mellom stanga og keeper, i og med at lagspillerne var dekket. Det andre målet var det en som la inn fra dødlinja inne i 16-meteren og jeg sto på første stolpe og skjøt ballen mellom beina på keeperen og i mål.

 

Er fornøyd med første omgang og litt fornøyd med andre omgang. Nå vinner jeg hvertfall noen dueller, i motsetning til ifjor. Men MÅ score på flere halvsjanser og sånt. MK på onsdag :D

Link to comment
Share on other sites

Klubb: Ingen fotballklubber for tiden.(Håndballspiller..)

Posisjon: Kan brukes overalt på banen, en såkalt potet.

Fot: Høyre

Kondisjon: Bra

Teknikk: Helt grei

Fysikk: Bra

Skudd-

styrke: OK Teknikk: Bra

Frispark: Ganske bra

Avslutninger: Tja..

Straffer: Ikke min styrke

Venstrefoten: Ok

 

Høydepunkt i karrieren: Scorer av første målet i semifinalen i Sørlandscupen i Lillesand. Kampen vant vi, men resultatet er uvisst.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...