Jump to content

Beskriv en spiller!!


T.Rosicky

Recommended Posts

  • Replies 3.1k
  • Created
  • Last Reply

- Startet sin karriere i hans nåværende klubbs erkerival, men fikk ingen kamper.

- Han har scoret et mål. Målet kom i 02/03 sesongen, da endte laget hans på 2 plass.

- Spilte kun i EM 2000, men var ubenyttet reserve i en rekke andre mesterskap.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eg ville ha tippet en keeper og den første tanken som slo meg var Hans-Jørg Butt, men han er vel yngre?

 

Eller er det Romanias Bogdon Stelea? Bogdon Lobont var vel vært første keeper etter det?

Link to comment
Share on other sites

Eg ville ha tippet en keeper og den første tanken som slo meg var Hans-Jørg Butt, men han er vel yngre?

 

Eller er det Romanias Bogdon Stelea? Bogdon Lobont var vel vært første keeper etter det?

 

Det er ingen av disse. Keeperen jeg skal fram til kommer fra Sør-Europa, avslører jeg mer nå tror jeg derre kommer til å bli alt for lett.

Link to comment
Share on other sites

Ingen av de nevnte ovenfor. Ble visst litt vanskeligere enn jeg trodde, kan si så mye at han har 28 landskamper for sitt land. Landet han representerte har vunnet 4 VM titiler og 1 EM tittel, og skal også spille VM i Sør-Afrika i 2010, det blir mest sannsynlig uten denne keeperen.

Link to comment
Share on other sites

Da må det vel bli en italiener tipper jeg. Toldo eller kanskje Peruzzi....

 

Kron og mynt.....går for Toldo...

 

Toldo er helt korret! :D Den tok sin tid, trodde den kom til å være lettere enn det den tydeligvis var. Din tur! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salvatore Squillaci debuterte for Italia i VM 1990 og ble kalt "Toto", akkurat som den italienske mafiaens sjef over alle sjefer Salvatore Riina.

 

Jeg antar dette er riktig svar og fyrer derfor opp igjen med denne:

 

En av de mest markante spillerene i sin generasjon. Har spillt i klubber sammen med Kevin Keegan, Brian Kidd og Steve Bruce. Hadde en spesielll måte å feire sine mål på. Med høyrearmen strak veivet han den rundt omtrent som en hjulbåt. Andre stikkord: ITV, dødsulykke og hester. Kan tenke meg han er tidlig i 60-årene i dag. Det bør holde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg antar dette er riktig svar og fyrer derfor opp igjen med denne:

 

En av de mest markante spillerene i sin generasjon. Har spillt i klubber sammen med Kevin Keegan, Brian Kidd og Steve Bruce. Hadde en spesielll måte å feire sine mål på. Med høyrearmen strak veivet han den rundt omtrent som en hjulbåt. Andre stikkord: ITV, dødsulykke og hester. Kan tenke meg han er tidlig i 60-årene i dag. Det bør holde.

Blir vel feil å si at han er en av de mest markante i sin generasjon når han ikke er på topp 100-lista (offisiell liste over fotballegender som har spilt i England laget av "the Football league" i 1998)!

Her må du enten justere det, eller komme med et nytt hint.

Nærmeste jeg kom var Malcolm Macdonald, men han har ikke spilt i samme klubb som Steve Bruce

Link to comment
Share on other sites

Blir vel feil å si at han er en av de mest markante i sin generasjon når han ikke er på topp 100-lista (offisiell liste over fotballegender som har spilt i England laget av "the Football league" i 1998)!

Her må du enten justere det, eller komme med et nytt hint.

Nærmeste jeg kom var Malcolm Macdonald, men han har ikke spilt i samme klubb som Steve Bruce

 

Malcolm Macdonald har ikke spillt i klubber sammen med noen av de nevnte, forøvrig tror jeg ikke jeg må justere noe som helst. Han er så absolutt en av de mest markante i sin generasjon.

 

Nytt hint kan du jo få. Spilleren det er snakk om scoret 20+ mål for landslaget og er tidenes målscorer for den klubben han først og fremst assosieres med. Han har ingenting med Arsenal å gjøre selv om jeg i sin tid håpet på et kjøp. Det nærneste han kan kobles til Arsenal er at han har hatt en nå avdød Arsenalspiller som manager.

Link to comment
Share on other sites

Malcolm Macdonald har ikke spillt i klubber sammen med noen av de nevnte, forøvrig tror jeg ikke jeg må justere noe som helst. Han er så absolutt en av de mest markante i sin generasjon.

 

Nytt hint kan du jo få. Spilleren det er snakk om scoret 20+ mål for landslaget og er tidenes målscorer for den klubben han først og fremst assosieres med. Han har ingenting med Arsenal å gjøre selv om jeg i sin tid håpet på et kjøp. Det nærneste han kan kobles til Arsenal er at han har hatt en nå avdød Arsenalspiller som manager.

Micky Channon? Må være han. Eneste med 20+ landslagsmål jeg får til å stemme. Toppscorer for Southapton der han spillte sammen med Keegan tidlig på åttitallet, så sammen med Steve Bruce i Norwich?

Link to comment
Share on other sites

Micky Channon? Må være han. Eneste med 20+ landslagsmål jeg får til å stemme. Toppscorer for Southapton der han spillte sammen med Keegan tidlig på åttitallet, så sammen med Steve Bruce i Norwich?

 

The one and only. Spillte med Keegan i Southampton, Kidd i Manchester City og Bruce i Norwich. Hadde Alan Ball som manager i Portsmouth helt på slutten av karrieren. Scoret over 20 mål for England og sikkert nærmere 200 for Southampton. "Channon runs" ble ofte avsluttet med "the windmill celebration". En av mine favoritter i sin tid.

 

Korrekt!! Pinnen går videre.

Link to comment
Share on other sites

Malcolm Macdonald har ikke spillt i klubber sammen med noen av de nevnte, forøvrig tror jeg ikke jeg må justere noe som helst. Han er så absolutt en av de mest markante i sin generasjon.

 

Nytt hint kan du jo få. Spilleren det er snakk om scoret 20+ mål for landslaget og er tidenes målscorer for den klubben han først og fremst assosieres med. Han har ingenting med Arsenal å gjøre selv om jeg i sin tid håpet på et kjøp. Det nærneste han kan kobles til Arsenal er at han har hatt en nå avdød Arsenalspiller som manager.

Trodde det sto: "i samme klubb som", ikke "klubb sammen med"...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...