Jump to content

Arsenal - den eneste engelske toppklubben i PL


Chaz

Recommended Posts

Jeg pleier ikke å "stjele" innlegg eller tråder fra andre. For det første er det frekt, og for det andre så vil jeg påstå at jeg ønsker å fremstå som både kreativ nok, samt intitativrik nok til å lage mine egne epistler. Men det er alltid "a time and a place" for å bryte prinsipper. Og dette er defintivt anledningen. Vår gode mann Piscator har nemlig dratt i gang en tråd på VGD som rett og slett fortjener å bli stjålet. Her kommer saken:

 

he he, ja så er ironien fullkommen. Her har man blitt hetset i årevis om at Arsenal ikke lenger kan betraktes som engelsk. Så er det faktisk slik at Arsenal er den eneste av de fire storklubbene som fortsatt er på engelske hender, resten har solgt sjela si... :-)

 

Her er grunnlaget for Piscator`s lille kosetråd:

 

http://www.arsenal.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=50878

 

Dette medførte diverse skriblerier fra undertegnede:

 

Gud bedre; hvilken herlig situasjon. Vi ER en engelsk institusjon; vi er engelsk eid så det holder, ingen av våre hovedaksjonærer har MINDRE enn 15 års eierskap bak seg, de fleste har flere generasjoner faktisk, vi driver sunn, god og solid butikk, når vi bygger nytt stadion så flytter vi oss 800 meter for å forbli i vårt eget hjemmedistrikt, selv om det i prinsippet kostet oss et par milliarder ekstra, og på toppen av alt; vi har en viss snøring rent sportslig også! Up yours, fuckin` bitches!!! :-)))

 

Nå mangler kun EN ting for å gjøre ståa HELT komplett; nemlig at yids`en pakker snippesken og blir leilendinger på det nye OL stadionet ute i nowhere på østkanten. Skjer DÈT, ja da får dere komme med oksygentilførsel, for da er det fare for at jeg dauer av latter!! :-)))

 

Arsenal - A true british institution, med sjel må vite!

 

Samt litt tilsvar senere:

 

Du om det. Jeg kan ikke si annet enn at det er rimelig bekvemt at "alle" våre største konkurenter nå er solgt ut av landet. Ikke det at det på død og liv er noen skam å ha et internasjonal eierskap, for slik er nå en gang forretningsverdenen, men fordi Arsenal har et eierskap som både tenker langsiktig, har ved flere anledninger vist at de er svært visjonære, her har Arsenal vært "ledende" helt siden Sir Henry Norris` dager, men ikke minst at eierskapet greier å kombinere det ovenstående med å "være tro" mot alt det klubben står for. Stil, klasse, tradisjoner og historie. Arsenal har i dag et eierskap som vet å holde i hevd de Arsenalske tradisjoner som klubben ble tuftet på.

 

Så får vi etterhvert se om ikke gribbene hiver seg over tråden etterhvert. Enkelte har allerede "ankommet". ;) Her er tråden, enjoy:

 

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=116...lubben%20i%20PL

 

What comes round, goes round! ;) :P :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for link og informasjon, Chaz. Herlig lesning!

Må jo si at ditt ordforråd og argumentasjon er i en klasse for seg selv. Noen fornuftige folk er det der, men det er da ikke mange heller.

 

Morsomt med hissige unger som river seg i håret.

Link to comment
Share on other sites

Takk for link og informasjon, Chaz. Herlig lesning!

Må jo si at ditt ordforråd og argumentasjon er i en klasse for seg selv. Noen fornuftige folk er det der, men det er da ikke mange heller.

 

Morsomt med hissige unger som river seg i håret.

 

Det gir en en stresset halvgammel mann MYE glede i en hektisk hverdag. :)

Link to comment
Share on other sites

rett skal være rett, det var Frank som kom med linken på ryktesiden her på forumet, så tok jeg det videre til VG. Men det spiller egentlig mindre rolle, det som er morsomt er jo denne ironiske situasjonen der de "andre" møter seg sjøl i døra....! :)

 

Frank eller du, fine karer begge to!!! :P

Link to comment
Share on other sites

Vidunderlig tråd. Den burde publiseres utover gunners.no, med mer eller mindre vanntette argumenter.

 

"Oppkjøp og sjel"-diskusjonen er langtekkelig, og har vært mye diskutert også her inne på forumet. Chelski er blitt veid og funnet for lett, mens l`pool og united etter min mening har en pågående rettergang as we speak. For meg spiller det svært liten rolle om det er amerikanske forretningsmenn, arabiske sjeiker eller russiske oljebaroner som spytter inn penger; fotballsjela blir overkjørt av drømmen om profitt.

 

English Breakfast anyone? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg pleier ikke å "stjele" innlegg eller tråder fra andre. For det første er det frekt, og for det andre så vil jeg påstå at jeg ønsker å fremstå som både kreativ nok, samt intitativrik nok til å lage mine egne epistler. Men det er alltid "a time and a place" for å bryte prinsipper. Og dette er defintivt anledningen. Vår gode mann Piscator har nemlig dratt i gang en tråd på VGD som rett og slett fortjener å bli stjålet. Her kommer saken:

 

he he, ja så er ironien fullkommen. Her har man blitt hetset i årevis om at Arsenal ikke lenger kan betraktes som engelsk. Så er det faktisk slik at Arsenal er den eneste av de fire storklubbene som fortsatt er på engelske hender, resten har solgt sjela si... :-)

 

Her er grunnlaget for Piscator`s lille kosetråd:

 

http://www.arsenal.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=50878

 

Dette medførte diverse skriblerier fra undertegnede:

 

Gud bedre; hvilken herlig situasjon. Vi ER en engelsk institusjon; vi er engelsk eid så det holder, ingen av våre hovedaksjonærer har MINDRE enn 15 års eierskap bak seg, de fleste har flere generasjoner faktisk, vi driver sunn, god og solid butikk, når vi bygger nytt stadion så flytter vi oss 800 meter for å forbli i vårt eget hjemmedistrikt, selv om det i prinsippet kostet oss et par milliarder ekstra, og på toppen av alt; vi har en viss snøring rent sportslig også! Up yours, fuckin` bitches!!! :-)))

 

Nå mangler kun EN ting for å gjøre ståa HELT komplett; nemlig at yids`en pakker snippesken og blir leilendinger på det nye OL stadionet ute i nowhere på østkanten. Skjer DÈT, ja da får dere komme med oksygentilførsel, for da er det fare for at jeg dauer av latter!! :-)))

 

Arsenal - A true british institution, med sjel må vite!

 

Samt litt tilsvar senere:

 

Du om det. Jeg kan ikke si annet enn at det er rimelig bekvemt at "alle" våre største konkurenter nå er solgt ut av landet. Ikke det at det på død og liv er noen skam å ha et internasjonal eierskap, for slik er nå en gang forretningsverdenen, men fordi Arsenal har et eierskap som både tenker langsiktig, har ved flere anledninger vist at de er svært visjonære, her har Arsenal vært "ledende" helt siden Sir Henry Norris` dager, men ikke minst at eierskapet greier å kombinere det ovenstående med å "være tro" mot alt det klubben står for. Stil, klasse, tradisjoner og historie. Arsenal har i dag et eierskap som vet å holde i hevd de Arsenalske tradisjoner som klubben ble tuftet på.

 

Så får vi etterhvert se om ikke gribbene hiver seg over tråden etterhvert. Enkelte har allerede "ankommet". ;) Her er tråden, enjoy:

 

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=116...lubben%20i%20PL

 

What comes round, goes round! ;) :P :)

Er du han som kaller seg "boringAFC"?

Link to comment
Share on other sites

Piscator; du har en spennende ettermiddag og aften foran deg. Du har jo fått selveste tj med på tråden! :)

 

he he, artig med folk som har skylapper, fullstendig uten evne til å se seg selv. Jeg har dessverre ikke tid til å være med på leken så veldig lenge. Skal i middag. :P

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skreiv i tråden med sjeik Mohammad;

Vil heller ha en engelsk eier enn en ren engelsk start11er.

 

Og den VGDtråden var herlig. Lo godt på en av de første sidene da en eller annen Manu-gutt skrev at vi ikke hadde en eneste engelskmann og er franske så det holder. :D

 

De klarer rett og slett ikke komme med andre argumenter, de talentløse svina!!

Men gud, men gud som jeg ler da de sier det samme gang på gang på gang på gang.

Link to comment
Share on other sites

Egg & Bacon anyday, mate! :P

 

 

 

glem nå heller ikke Te`n heller da :D

 

 

 

 

fin fin tråd dette og eg håper aldri at vår klubb blir oppkjøpt, selv om eg er i tvil.

 

men eg har en kompis som sier: "money rules the world" og det er eg hel enig i, så man skal aldri si aldri

 

 

og en ting til: " den som ler sist, pleier å le best "..

Link to comment
Share on other sites

Arsenal solgte navnerettighetene til sitt nye stadion for å fullfinansiere byggingen av det. Liverpool måtte altså selge hele klubben for å få til det samme. Det burde bringe alle Emirates-kritiske røster til taushet. Og det burde samtidig gjøre oss goonere svært stolte. Vi bygger stein på stein og har gjennom Emirates gitt oss selv helt nye muligheter uten å gi fra oss vår autonomi eller selvråderett. Akkurat det kan vise seg å bli gull verdt den dagen pengestrømmen minker og de utenlandske investorene har gått lei og trekker seg ut. For det kommer til å skje - før eller senere.

 

The Arsenal Way - lenge leve!

Link to comment
Share on other sites

Henviser til tråden om Liverpool, der visse fremtidsmuligheter blir diskutert, rundt det nylige oppkjøpet. Og i kjølvannet av det som nå har skjedd i Pool, kanskje man burde ta en prinsippdiskusjon om engelsk fotball generelt, og Arsenals rolle spesielt? For det er jo unektelig en utvikling der pengene får stadig mer å si, og hvor oppkjøp av store kapitalkrefter blir regelen snarere enn unntaket. Og kanskje dette vil jevne ut fotballen på sikt, for hvis flere klubber enn de største trekker til seg kapital på denne måten, kanskje det gir dem mulighet til å konkurrere med de største? Ingen kan mønstre mer enn 11 spillere samtidig uansett... Og spørsmålet er da vår egen klubbs posisjon. Må vi selv også krype til korset etterhvert og innse at dette er en uunngåelig utvikling også for oss, eller klarer vår klubb å være "kjerringa mot strømmen" og bevare sin egenart, og samtidig hevde seg sportslig. Er dette mulig i fremtiden? Og hvis det ikke er mulig, er det å fortsette å være suksessfulle et så avgjørende prinsipp at man da tilslutt gir opp alle prinsipper og lar seg rive med? At det er en utvikling som kanskje også innhenter vår klubb på et eller annet tidspunkt, tror jeg vi må være forberedt på, uansett hvor lite jeg liker det, og nettopp derfor er det ingen grunn til å hovere over det som nå skjer. Det er fort gjort å møte seg selv i døra. Men at den ironiske situasjonen nå er fornøyelig, det kan vi jo kose oss med...! :D

Link to comment
Share on other sites

Henviser til tråden om Liverpool, der visse fremtidsmuligheter blir diskutert, rundt det nylige oppkjøpet. Og i kjølvannet av det som nå har skjedd i Pool, kanskje man burde ta en prinsippdiskusjon om engelsk fotball generelt, og Arsenals rolle spesielt? For det er jo unektelig en utvikling der pengene får stadig mer å si, og hvor oppkjøp av store kapitalkrefter blir regelen snarere enn unntaket. Og kanskje dette vil jevne ut fotballen på sikt, for hvis flere klubber enn de største trekker til seg kapital på denne måten, kanskje det gir dem mulighet til å konkurrere med de største? Ingen kan mønstre mer enn 11 spillere samtidig uansett... Og spørsmålet er da vår egen klubbs posisjon. Må vi selv også krype til korset etterhvert og innse at dette er en uunngåelig utvikling også for oss, eller klarer vår klubb å være "kjerringa mot strømmen" og bevare sin egenart, og samtidig hevde seg sportslig. Er dette mulig i fremtiden? Og hvis det ikke er mulig, er det å fortsette å være suksessfulle et så avgjørende prinsipp at man da tilslutt gir opp alle prinsipper og lar seg rive med? At det er en utvikling som kanskje også innhenter vår klubb på et eller annet tidspunkt, tror jeg vi må være forberedt på, uansett hvor lite jeg liker det, og nettopp derfor er det ingen grunn til å hovere over det som nå skjer. Det er fort gjort å møte seg selv i døra. Men at den ironiske situasjonen nå er fornøyelig, det kan vi jo kose oss med...! :P

 

En ting er i hvertfall sikkert; man skal nyte øyeblikket. :D

 

Men joda, penger, store penger, blir tydeligvis mer og mer viktig i toppfotballen. Jeg er så enfoldig i troen at jeg tror Arsenal faktisk har gjort de riktige stegene og vil greie seg UTEN kapitalinnsprøytning utenfra. Men det forutsetter en ting i fremtiden, og det er at arvtakeren etter proffen faktisk er like kløktig som proffen selv. For det er hevet over enhver diskutabel tvil at uten Arsene Wenger, hans innsikt og ekstreme kvaliteter på alt omhandlende det fotballfaglige, og langt ut over det også forresten, så hadde vi vært "also rans" nå. Arsene Wenger er uten tvil den aller viktigste av alle suksessfaktorene i London N7. Og når den dagen kommer at kongen, monseur Wenger, abdiserer, ja da skal man ha jobbet vel og lenge i kulissene med å finne hans arvtaker. Den RIKTIGE arvtakeren!

 

Ok, hva så med min egen holdning hvis vi ser på et, pr. definisjon, "worst-case scenario", nemlig et oppkjøp? Frisk kapital, and money can buy you love, og hele pakken? Jeg må vel erkjenne at jeg kjenner meg selv så godt etterhvert, at mine bånd til Arsenal ALDRI vil bli kuttet over. Selv ikke med en Roman med makten. Så ærlig skal jeg være. Men vil intensiteten i kjærligheten til klubben være like stor? Det tviler jeg egentlig på. Det vil være noe helt annet enn det jeg har vokst opp med, og selv dusinvis med trofeer vil ikke kunne rette opp det. Jeg trives vanvittig godt med det Arsenal vi ser i dag. Det er en klubb snytt ut av Sir Henry Norris`og Herbert Chapman`s neser. En klubb som fremstår som visjonær, som har verdier som vi kan assosiere med, det er en klubb som er forretningsmessig effektiv, og med en sportslig suksess helt opp på det høyeste nivået, men med en grunnfestet rot i tradisjonene, historien og ikke minst med en ekstremt sterkt knytning til de lokale båndene som har blitt knyttet i nærmere 100 år. Arsenal er Islington, og Islington er Arsenal. Unskyld språket, men sattan så stolt jeg egentlig er over at Arsenal sitter med det styret, og det eierskapet som klubben faktisk talt gjør. Det som Peter Hill-Wood, David Dein, Danny Fiszman, Ken Friar, Keith Edelman, The Bracewell-Smith`s står for, det gjør hjertet mitt glødende. De er ydmyke, og selv om de kan være steinharde businesswise, så elsker de klubben Arsenal FC kanskje vel så sterkt som meg, og det sier faen meg ikke rent lite! Seriøst; jeg hyller dagens Arsenal eiere, og håper de vil sitte med styringen i flere generasjoner til!

Link to comment
Share on other sites

Vi kan le så mye vi vil av alle som har kritisert oss for ikke å være engelske, men det er og blir trist at en så ærerik som Liverpool selger seg til utlandet, og sammen med det en del av sjela til engelsk fotball. Utviklinga er trist...

Link to comment
Share on other sites

rett skal være rett, det var Frank som kom med linken på ryktesiden her på forumet, så tok jeg det videre til VG. Men det spiller egentlig mindre rolle, det som er morsomt er jo denne ironiske situasjonen der de "andre" møter seg sjøl i døra....! :P

 

Frank eller du, fine karer begge to!!! ;)

 

Nåh, takk. ;)

 

Ganske morsomt å lese disse svarene på VGD. Det har vært så mye mobbing mot oss på dette tidligere om at vi ikke har engelske spillere, men nå får de den tilbake midt i trynet. :D hehe..

Link to comment
Share on other sites

Glimrende tråd . Arsenal er en tradisjon og oser kultur.

Heldigvis har vi en manager som også er obs på faren

med å bli oppkjøpt av utlendinger.

Jeg håper det blir forblir slik. Arsenal med utenlandske eiere

nope.

 

Gud så lyst jeg fikk på engelsk breakfast nå;-)

Link to comment
Share on other sites

En kan jo diskutere til en blir blå hva som gjør en klubb mest engelsk - om det er innslaget av engelske spillere, eller hvem som eier den. Selvsagt går vi for at det er eierskapet som avgjør den diskusjonen ;)

 

Og når det er sagt, i framtiden vil det nok være enklere for oss å få opp (evt kjøpe) gode engelske spillere, enn det vil være for de tre andre store å bli kjøpt tilbake på engelske hender! Hihi. The future is bright, I gotta wear B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...