Jump to content

røsler sparker


Martin Aasen

Recommended Posts

Skummel trend i Norsk fotball for augneblinken. Må vere ein håplaus jobbsituasjon for einkvar trenar.

 

Ja, dette er håpløst. OK, kanskje mange trenere har litt for høye tanker om seg selv, men det er ikke derfor de blir sparket. Det skyldes ren og skjær utålmodighet. Hvis man har så kortsiktig perspektiv som de fleste norske klubber tydeligvis har, ja da er det ikke rart at man aldri blir noe bedre. Og hvis det skal være slik at investorene til syvende og sist blander seg borti det fotballfaglige, og skal bestemme hvem som skal være trener, hvorfor har de da et styre? Hadde jeg sittet i Lillestrøm-styret ville jeg trukket meg med øyeblikkelig virkning. Denne overstyringen som nå har skjedd er prinsippielt helt feil. Og det har INGENTING å gjøre med trenerens kvaliteter å gjøre. Det kan hende at det som nå har skjedd er den beste løsningen på sikt, men måten det har skjedd på er helt forkastelig. For å understreke det; jeg holder ikke med noen norsk klubb, men jeg bare rister på hodet over hvor amatørmessig styringsprosessene i klubbene tydeligvis er, og hvor lite tålmodighet det er... For å bli god i fotball tar tid.

Som vanlig fornuftig piscator, og eg må sei meg enig i det du skriv. Det verste med denne saken er at spelarane ikkje på nokon måte har hatt mistillit til Rösler. Dei er ikkje ein gong tekne med på råd. Når blei fjerdeplass for dårlig for LSK i eit kortsiktig perspektiv?

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel århundrets tabellplassering for LSK, men de (styret) valgte å sparke den beste treneren de har hatt på lenge!!

Fikk jo sølv i 2002 da (?)

Til det Paddy sier: Jeg har lest lokal avisa, og der står det at en av grunnen til at han fikk sparken var fordi LSK kom såpass mange poeng bak RBK som dem gjorde. Er både enig og uenig å å sparke Rösler og Halle... Lykke til videre, og krysser fingra får Kejko nå! :P

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ting som tyder på at ting har foregått i kulissane med Tom Nordlie bak ryggen på både Viking og Rösler. Mindre og mindre profesjonelt dette...

Kanskje rett i det du sier, men må ikke glemme at LSK styret har gjort en grundig evaluering av både Rösler og Halle. De har nok tenkt nøye igjennom dette, og funnet argumenter både for og mot at han skal sparkers! Men det spøker litt i norsk fotball om det fortsetter slik, med trenere skal bli sparket all time! 8 av 14 trenere fikk sparken eller gikk av (!) :P :o

 

Edit: http://www.dagbladet.no/sport/2006/11/14/4...0110#1163530110

Link to comment
Share on other sites

Sånn for sammenlikningens skyld, tror noen at Arsenal-styret hadde sparket Wenger dersom han "bare" hadde klart fjerdeplass og en tapt cupfinale de to første sesongene? Og dersom Arsenal bare klarer fjerdeplass denne sesongen, tror noen at sponsoren Emirates krever Wengers hode på et fat? Ja, jeg vet Wenger har en annen CV enn Rösler, men det er ikke poenget her. Poenget er om en sponsor som Emirates blander seg inn i den sportslige styringen av Arsenal. Og det vil naturligvis ikke skje.

 

Når det er sagt, det som nå skjer i Lillestrøm kan kanskje sammenliknes med det som skjedde med Rioch i Arsenal. Han hadde jo tross alt ikke noen elendig åpningssesong i klubben, og han var delaktig i prosessen med å hente DB10. Han ble likevel "ofret", først og fremst fordi klubben fant en enda bedre kandidat, men også fordi han kanskje hadde vist - på tross av brukbare resultater - at han manglet det lille ekstra som skulle til for å ta laget helt til topps. Etterpåklokskapen sier ihvertfall at man gjorde rett, men hvor mange tenkte ikke annerledes den gangen? Så moralen er kanskje at slike trenerskifter kan være riktige. Men mens dette er unntakstilfelle i de store klubbene ute i Europa, er dette nærmeste blitt regelen i norsk fotball. Og det er det som bør bekymre...

Link to comment
Share on other sites

Sånn for sammenlikningens skyld, tror noen at Arsenal-styret hadde sparket Wenger dersom han "bare" hadde klart fjerdeplass og en tapt cupfinale de to første sesongene? Og dersom Arsenal bare klarer fjerdeplass denne sesongen, tror noen at sponsoren Emirates krever Wengers hode på et fat? Ja, jeg vet Wenger har en annen CV enn Rösler, men det er ikke poenget her. Poenget er om en sponsor som Emirates blander seg inn i den sportslige styringen av Arsenal. Og det vil naturligvis ikke skje.

 

Nå tror jeg sposorene til LSK er noe mer knyttet til LSK en det Emirates er til Arsenal.. Og det nok bra, en slik innblanding er ikke bra! Bare se på hvordan det var i Lyn for noen år siden. Der var det fult kaos, nye trenere kom inn da ting endelig fungerte, spillere gikk ut i media å kritiserte klubben uten at ble tatt seriøst... Og resultetene varierte veldig. Men så ble det vel ikke så mye bedre da "kompetansen" (morgan Andersen&Henning Berg) kom på plass. Tenker da spesielt på "jakten på den forsvunende diamant."

 

Hadde det vært en samlet supporter skare, og ikke bare en med mye penger, kunne man forståd sparkingen. Og hvis problemet var at Rösler ikke var flink med media så er kanskje ikke Nordli den beste erstatteren....

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel århundrets tabellplassering for LSK, men de (styret) valgte å sparke den beste treneren de har hatt på lenge!!

Fikk jo sølv i 2002 da (?)

Til det Paddy sier: Jeg har lest lokal avisa, og der står det at en av grunnen til at han fikk sparken var fordi LSK kom såpass mange poeng bak RBK som dem gjorde. Er både enig og uenig å å sparke Rösler og Halle... Lykke til videre, og krysser fingra får Kejko nå! :D

 

jeg heier på enga, å jeg håper virkelig dere får "keiko" ..han er jo smått oppskrytt..

Link to comment
Share on other sites

liker ikke fugla noe særlig, så jeg håper dere ansetter ivar morten normark eller teitur thordason, da er det jo garantert nedrykk, hvis dere ikke skal ta den helt ut og ansette ivar hoff, som i gode gamle dager på nitti tallet :D

 

æ æ startfan, vi lier det :D

Link to comment
Share on other sites

I dagens fotball syns jeg trenerne får alt for lett sparken. Er ikke alltid dem sin skyld, vist de ikke har noen gode spillere.

 

Men Lillestrøm hadde gode nok spillere til å vinne Tippeligaen med, så den avgjørelsen skjønner jeg...

 

Men mitt poeng er. Er det alltid trenernes skyld at det går dårlig?

Mitt svar: Nei

Link to comment
Share on other sites

jeg heier på enga, å jeg håper virkelig dere får "keiko" ..han er jo smått oppskrytt..

 

Tom Nordlie er en veldig fargerik og kontroversiell trenertype som Norge kunne trengt en eller to til av. Noen mirakelmann er han absolutt ikke, men tatt de forutsetningene han har fått, har han gjort en solid jobb.

 

Petter Myhre derimot, kommer nok ikke til å klare å føre Kålenga høyere enn til kvalikplass neste år. Rekdal, uansett hvor mye jeg hater mannen, er en klart bedre trener. Forresten morsomt at han tar føringa i Lierse, som ligger i en HÅPLØS situasjon i Belgia. Det var vel bonusen som fristet mest.

Link to comment
Share on other sites

han henter asistenten hans fra lillestrøm.Og har planer im og hente 5 klasse spillere :blink: :D

 

Skal Viking hente 5 nye spillere?!?!? Klubben har jo norgesrekord, om ikke verdensrekord, i inn/ut situasjoner de to siste sesongene. Det SISTE Viking nå trenger er å snu på hodet spillerstallen NOK EN GANG. Et par reelle forsterkninger, det er greit nok, men så får det f*** være nok. Nå får klubben sørge for å utvikle de lokale talentene de faktisk har i sin midte, tenke litt langsiktig, og skape stabilitet i egne rekker. Jeg er pisselei halvtamme svensker, dansker og annet halm, som bare kommer for å heve en god lønnspakke!

Link to comment
Share on other sites

han henter asistenten hans fra lillestrøm.Og har planer im og hente 5 klasse spillere :D ;)

 

Skal Viking hente 5 nye spillere?!?!? Klubben har jo norgesrekord, om ikke verdensrekord, i inn/ut situasjoner de to siste sesongene. Det SISTE Viking nå trenger er å snu på hodet spillerstallen NOK EN GANG. Et par reelle forsterkninger, det er greit nok, men så får det f*** være nok. Nå får klubben sørge for å utvikle de lokale talentene de faktisk har i sin midte, tenke litt langsiktig, og skape stabilitet i egne rekker. Jeg er pisselei halvtamme svensker, dansker og annet halm, som bare kommer for å heve en god lønnspakke!

Enig!

Men jeg er fornøyd med Stokholm og Søren Berg.

Men Chelsea når nok det lengste strådet med inn/ut situasjoner :blink:

Link to comment
Share on other sites

han henter asistenten hans fra lillestrøm.Og har planer im og hente 5 klasse spillere :blink: :D

 

Skal Viking hente 5 nye spillere?!?!? Klubben har jo norgesrekord, om ikke verdensrekord, i inn/ut situasjoner de to siste sesongene. Det SISTE Viking nå trenger er å snu på hodet spillerstallen NOK EN GANG. Et par reelle forsterkninger, det er greit nok, men så får det f*** være nok. Nå får klubben sørge for å utvikle de lokale talentene de faktisk har i sin midte, tenke litt langsiktig, og skape stabilitet i egne rekker. Jeg er pisselei halvtamme svensker, dansker og annet halm, som bare kommer for å heve en god lønnspakke!

 

Kanskje Kenny Dalglish har gitt han eit tips eller 5 om det å handle spelera.

Link to comment
Share on other sites

jeg heier på enga, å jeg håper virkelig dere får "keiko" ..han er jo smått oppskrytt..

 

Tom Nordlie er en veldig fargerik og kontroversiell trenertype som Norge kunne trengt en eller to til av. Noen mirakelmann er han absolutt ikke, men tatt de forutsetningene han har fått, har han gjort en solid jobb.

 

Petter Myhre derimot, kommer nok ikke til å klare å føre Kålenga høyere enn til kvalikplass neste år. Rekdal, uansett hvor mye jeg hater mannen, er en klart bedre trener. Forresten morsomt at han tar føringa i Lierse, som ligger i en HÅPLØS situasjon i Belgia. Det var vel bonusen som fristet mest.

Petter Myhre er en mye bedre trener enn Rekdal hvis vi tar kun i betrakning de kampene Petter'n har vært trener for hittil.

 

Men tror ikke du, soss supporteren, skal være så kjepphøy. Hvem havnet høyest på tabellen av Soss og Vål'enga?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...