Jump to content

Carling Cup 2006/2007


Evju

Recommended Posts

Nå er vi jo godt i gang med Carling Cup, og som vanlig kommer ungguttene våre seg greit videre fra 3. runde. Carling Cup er en flott turnering mener jeg. Det gir ungguttene i de store klubbene en sjanse til å hevde seg og vise seg frem på seniornivå, og det gir klubbene som ligger og vaker under toppklubbene en sjanse til å vinne noe. Arsenal har de siste årene hevdet seg veldig godt i Carling Cup, og jeg ser ingen grunn til at det ikke skal gjenta seg i år. Vi har et meget sterkt reservelag, som, ispedd noen førstelagsspillere kan slå alle. Chelsea må vel kanskje dessverre også her stå som den største favoritten. De slo ut Blackburn på bortebane i går med en forrykende sterk ellever.

 

Trekningen for fjerde runde fant også sted i går, og vi trakk Everton borte. Det kan nok bli en tøff kamp for unggutta, men utvilsomt vil Wenger satse på et lignende lag som mot West Brom. La oss håpe vi får den kampen inn på skjermen også, for en gangs skyld ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror nok Everton fort kan stille med sitt beste lag i fjerde runde, så det vil ikke bli noen enkel kamp for ungguttene. Kan vel hende Wenger ser det an litt og kanskje tilfører et par litt mer rutinerte spillere. Han pleier uansett å være flink til å se an motstanderen og velge laget deretter. Håper vi kommer oss videre, ville vært veldig sterkt hvis vi stiller nogelunde med det samme laget som vi gjorde mot WBA.

 

Hadde vært morsomt å gått til topps i denne cupen igjen, men det skal jo så klart ikke gå på bekostning av noen av de andre trofeene vi kjemper om som er desto viktigere ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Carling Cup er en tullete turnerning som burde vært avskaffet for lenge siden!

Kunne gjerne hatt en turnering for alle lag i England som ikke spilte i Barclays, hvis det er så stort poeng at de små skal ha muligheten til å vinne noe, de kan jo vinne FA-cupen og.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Carling Cup er bare en tullecup. de små laga kan vel ha en cup for seg sjøl!

 

vel, nå er jeg ikke helt sikker, men tror kanskje det finnes en allerede som heter LD vans trophy eller noe i den dur.

 

Å si at ligacupen er en tullecup vitner om manglende historiekunnskap.

Ligacup er legendarisk, og viktig i engelsk fotball.

Arsenal vant denne cupen første gang i 1987, og det var en stor dag for klubben og alle supporterene.

 

Selv om Wenger bruker reservelagsspillere tror jeg bestemt at han ønsker å hente denne pokalen.

 

Han ønsker så klart å hente inn denne pokalen! det tro jeg alle engelske managere vill!

Link to comment
Share on other sites

Carling cup er absolutt ingen tullecup. Selv om det er et fakta at de store klubbene bruker turneringa til å gi unggutter spilletid, så synes jeg det utelukkende positivt! De gir maks innsats og alle ønsker å vise seg fram. Wenger har til og med understreket dette.

 

FA-cupen er riktignok enda mer prestisjefull, men carling cup er vel så veridfull. Det er alltid morsomt når "underdogs" lager cup-bomber og kommer langt, og for lag i lavere divisjoner er dette uvurderlig flott og spennende underholdning. Da skeid kom til semifinalen i NM for noen år siden, gav det en fantastisk følelse. Det var ikke hverdags, den slags.

 

At Chelsea er favoritter kan jeg føye meg til. De har den sterkeste stallen i premier league, med god bredde i alle ledd. Men akkurat det gir motstanderne enda en motivasjonsfaktor for å kline til.

 

Cup er cup, uansett størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Interessant diskusjon. Personlig er eg av den oppfatning at cupen i seg sjølv har liten verdi for ein klubb som Arsenal. Det bryr meg svært lite at vi ryk ut av ligacupen. Eg ser ikkje på det som ei turnering som gjev noko som helst slags prestisje. Difor har det liten verdi kven som faktisk vinn ligacupen i år. Kjekt om det er Arsenal, for all del, men spesielt stort er det ikkje, og det vil ikkje lenger vere ein merkedag for klubben, som sigeren i 87 var. Carling Cup har ikkje same statusen i dag - det må ein innsjå. Den har spelt ut si rolle som ei viktig turnering. Hadde ikkje grine spesielt om den forsvant heller, men er ikkje like bastant på at den bør vekk som eg var for nokre år sidan.

 

Som kamparena for våre gutungar/perifere førstelagsspelarar meinar eg likevel den er heilt glimrande, og den kan godt fortsette i si noverande form. Donald Duck-cup, Mikke Mus-cup eller ei, kampane er blodig alvor for dei som er utpå der - og å møte kvalifisert motstand utover reservelagsfotball er bra for unggutane, i tillegg til at Wenger får sett kven som faktisk held nivået. Ein bortekamp mot Everton er perfekt i så måte!

Link to comment
Share on other sites

Sjøl syns eg cupen er bra den, men den e ikke så viktig som FA-cupen på noen måte . Bra at unggutta og de som har vært skadet får sjansen til å spille slike kamper . De har da mulighet til å imponere Wenger å få en plass i første elleveren , og vi får en mulighet til å iakta nye unge lovende spillere (hvis vi er så heldige at kampen blir sendt).Eg e glad for alle ekstra kamper eg får sett av Arsenal, og hadde eg bodd i London skulle eg ha vorre å sett det meste.

 

Kjempegreier av "geniet" å la unggutta få sjansen , uansett om det skulle medføre en cupexit. Tidligere ble jeg litt sur da Wenger stilte med bare unge spillere da vi røk ut mot Manu. Men eg har skiftet mening på dette i ettertid.

 

Hvis unggutta kjem langt , syns eg de fortjene å få spille i finalen også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker når United løfta denne pokalen i fjord....

Jeg fikk sjokk når jeg hørte hvor "lite" jubel det var på Millenium Stadium :-|

 

Nå har vel aldri WoMan suportere være noe særlig liv i. Og for fansen i de store klubbne er nok ikke liga-cupen den viktigste.

 

Men for de spillerne som faktisk er utpå der er de kanskje noen av de viktigste kampene i løpet av sesongen. For B-lags spillere i stor-klubbene er det en unik mulighet til å vise seg fram i kamper som, til sammenligning med b-lagskampene, faktisk betyr noe.

 

For spillerene i de lavere divisjonene er dette en mye større mulighet til å vinne noe enn det FA-cupen er, nettopp fordi det B-lag og kanskje litt umotiverte stjerner som står på andre siden av banen. I tillegg til at det er en mulighet å vise seg fram for de større klubbene

Link to comment
Share on other sites

Før betydde ligacupen mer,men FA cupen har alltid vært den gjeveste.Ettersom CL nå har blitt større har ligacupen falmet,men det er en glimrende anledning for reservespillerne våre.

Husker jeg ikke feil er det vel en 4 år siden de store laga begynte med reserver i denne cupen.Det skjedde ikke på 80 og 90 tallet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...