Jump to content

Når begynte du å "følge" Arsenal ?


Guest GuanXi

Når begynte du å "følge" Arsenal ?  

178 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Så lenge jeg kan huske!

 

Ett av mine første minner er prank-calling fra en nabo sitt hus. Han var ett år eldre enn meg og Arsenalfan, og da var jeg det også. Samt at onkelen min også var Arsenalfan.

 

Vi snakker 1984-85 eller deromkring.

 

 

--- Ashburton Grove is going to be our new home. ---

Link to comment
Share on other sites

Er egentlig overrasket over at ikke flere har sagt 8. mai 1971. Da Charlie George lå utstrakt på gresset etter seiersmålet var i hvert fall jeg solgt! Så man kan jo si at jeg startet som medgangssupporter... :P

4273[/snapback]

 

Samma her, men selv om vi startet som medgangssupporter, må det jo sies at det var tyngre utover sytti- og åttitallet... B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr. Arsenal

Det var nok i starten av barneskolen. Jeg har en bestefar der er stor Arse supporter som snakka mye om dette fantastiske laget fra London. Cup doublen i 93' da vi knuste Wednesday x2 og 12plassen i 95, da jeg ble mobba hver mandag nesten etter helgas, som regel middelmådige kamp, da skjønte jeg virkelig at, tross all motgangen at dette var min livs kjærlighet, og har siden vært det. Det har gått veldig opp og ned, men det er så avgjort verd det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Min far var i 1989 en tur i London i forbindelse med jobben, og fikk med seg en kamp mellom Arsenal og Tottenham. Han kjøpte med et Arsenal sjerf til meg. Jeg hadde ikke sett så mange Arsenal kamper før det men jeg måtte jo finne ut hva slags lag det var. Det var noe spesielt med laget som gjorde at jeg ble mer og mer interessert. Tror kanskje Ian Wright gjorde mest inntrykk, men husker også Limpar, Rocastle, Merson som svært gode spillere, for ikke å snakke om Adams og Seaman. Min far var ikke noen Arsenal supporter selv. Han har aldri hatt noe lag han har fulgt så det var bare en tilfeldighet som gjorde at han kjøpte det skjerfet til meg. Ganske rart å tenke på at en liten souvenir kan forandre livet til en person såpass som det har gjort ;) Nå følger jeg klubben hver eneste dag. Ved siden av kjæresten min, venner og familie er Arsenal det beste som har hendt meg... :)

 

Hilsen en evig Gunner!

Link to comment
Share on other sites

Sannsynligvis rundt 1990. Pappan min var i england og kjøpte supporterutstyr til barna. Jeg mottok et arsenalsjal.. Visste ikke da at jeg heiet på noen som helst, men ble altså tilhenger av Arsenal etter dette. Helt tilfeldig kan man vel si! Men så hadde jeg bare såvidt rundet 10 år og hadde ingen egne meninger.

 

Begynte dog ikke å følge så veldig intenst med før midten av 90-tallet.

Link to comment
Share on other sites

22 november 1975, i løpet av tippekampen mellom Arsenal og Manchester Utd. The Gunners vant 3-1... og jeg var frelst.

Siden har hengivenheten min til Arsenal og ett nesten religiøst forhold til Highbury fått lov til å utvilkle seg. :)

 

I morgen sitter jeg ringside på Highbury og North Bank i det som blir historiens siste Europa Cup kamp på THOF.

Link to comment
Share on other sites

Begynte å holde med 85/86-sesongen. Årsaken til at Arsenal ble favorittlaget mitt, er ikke så veldig glamorøs. Jeg sendte brev til alle klubbene i toppdivisjonen i England, med spørsmål om lagbilde og autografer. Arsenal var det første laget som sendte svar, og dermed var det gjort :)

 

Heldigvis for meg, så drev ikke fatter'n å jobbet aktivt for at jeg skulle holde med samme lag som han, etter som han er Spudz-supporter.

 

En annen kuriositet, er at jeg kun har hatt en virkelig favorittspiller i min tid som Arsenal-supporter, og det var David "Rocky" Rocastle. Ble så skuffa da han ble solgt, at jeg da bestemte meg for at jeg aldri mer skulle velge meg ut en favoritt. Det er selvfølgelig spillere i dagens Arsenal som man setter litt høyere enn andre, men ingen kommer noensinne til å bli min favorittspiller på samme måte som Rocky var.

 

Jeg har heller ingen drakter med nr. og spillernavn bakpå, rett og slett pga det med Rocky

Link to comment
Share on other sites

Jeg var 5-6 år da Pappa hadde vært i London(95), og kjøpt en meget lekker drakt til meg. Husker godt at jeg først trodde det var en Lyn drakt, og var dertil meget skuffet, men ble kjempeglad da jeg fikk vite det var Arsenal.(Pappa fortalte at det sto mellom den og Lpool drakt: thank good) Mine første minner rundt Arsenal var Europacupkamp mot Sampdoria, og Real Zaragoza( :), Jeg husker så godt den lille hvithårede svensken Stefan Schwartz. Jeg husker gode gamle Bruce Rioch som kjøpte David Platt og Dennis Bergkamp da jeg var på Bornholm, på sommerferie. Det var "big-news", siden noen av kompisene mine hadde fått det for seg at Platt skjøt så hardt at han hadde drept en keeper en gang.

 

Det var noe mystisk, noe magisk, og noe som var langt utenfor min verden dette med Arsenal. Dro noen år senere til London(med samme Arsenal-lyn drakt), og fikk se verdens fineste fotball stadion, gjemt bak vakre tradisjonelle britiske hus. Var på museum, så på film og lurte meg nesten helt ned til gressmatta.

Link to comment
Share on other sites

Ble arsenal supporter i 1990,og det var faktisk bare helt tilfeldig.

Brukte å være hos en data kompis for å game litt,og der på veggen hang det en plakat av arsenal,med rocastle og gutta:)begynte å følge med litt og før jeg viste ordet av det ,var jeg hekta(heldigvis)

Link to comment
Share on other sites

Som ung var jeg som mange andre veldig ustabil før jeg fant veien til Arsenal. Forholdet til fotball startet med en fascinasjon for enkeltspillere, da i sær Jari Litmanen og Dennis Bergkamp. Forholdet til europeisk fotball startet dermed med et forhold til Ajax Amsterdam, med deres fantastiske spillestil og lagsammensetning med medfølgende suksess på 90-tallet. Har fortsatt sterke sympatier med Ajax.

 

Men forholdet til enkeltspillere var som sagt sterkest på den tiden, og som forsvarsspiller av natur, selv på løkka, så hadde Arsenal et par enkeltspillere i Nutty, Adams og Dixon. Så jeg hadde et øye med Arsenal fra starten av. De var tross alt mye mer eksponert på norsk TV enn nederlandsk fotball. Når så Bergkamp tok veien til Arsenal var jeg solgt.

 

Kun en gradvis tilnærming altså. Ingen solskinnshistorier, ingen "fulgt Arsenal siden jeg var 5 år", eller noe. Det bare utviklet seg til å bli Arsenal over tid.

Link to comment
Share on other sites

Min fetter (Spudz mann) ga meg en Arsenal drakt da jeg var 7 år, da var det gjort. Så når jeg er en 85 modell, blir det tidlig 90 tall. Har fulgt med ordentlig siden 97/98 sesongen. Det var Bergkamp som var midt store idol da jeg spilte fotball selv..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da jeg var 8 år 17.11.2001 i en kamp mot Spurs, det endte 1-1 Pires scora og Cambpell ble pepet på hele tiden, det sto Judas plakater hos de hjernedøde Tottenham supportere(de fleste av dere husker sikkert den kampen).. Så je begynte bare å heie på de røde og hvite, helt tilfeldig, og er glad for det idag! Ble ikke akkurat mindre Arsenalfan da de vant "The Double" samme sesongen!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...