Jump to content

Når begynte du å "følge" Arsenal ?


Guest GuanXi

Når begynte du å "følge" Arsenal ?  

178 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

April/Mai -71.

 

Hvorfor Arsenal, er usikker, men tror det var noe så banalt som navnet som avgjorde det.

 

En 7-år gammel pjokk, i ei mindre bygd på vestlandskysten, men lokale fotballag i daværende 3. div.

 

Det eneste forholdet jeg hadde til engelsk fotball var tippekampen på NRK. Absolutt ingen familie eller kjente som var fotballsupportere. Så det må være det som kom opp i "Sportsrevyen" eller "Sportshjørne" på TV i forkant av finalen, som "vekket" min interesse. Og siden jeg ikke hadde "peiling" på engelsk fotball, så må det avgjørende ha vært at navnet Arsenal var så mye stiligere enn Liverpool.

 

Senere så har interessen vokst gradvis.

 

Jeg tror at det er med meg som med mange andre, at det er en tilfeldighet som avgjorde valget.

For noen et familiemedlem, for andre ei drakt.

 

Jeg husket at senere på 70-tallet så var jeg veldig fasinert av den "egentlig stygge" drakten til Wolves med snøring i halsen. Og hadde jeg ikke allerede vore "frelst" så kunne interessen min i dag vore en helt annen plass.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Jeg husker ikke nøyaktig når det begynte, men det var i alle fall før vi vant "the double" i 98. Grunnen til at jeg valgte Arsenal var at så i si alle vennene mine var enten Man U eller Tottenham-supportere. Jeg likte ingen av lagene, men mislekte Man U klart sterkest for de var "alltid best" og hadde stygg logo. Men så kom åpenbaringen. Jeg så arsenal i sine fine drakter. De hadde også et kult kallenavn og en fet logo. Men det beste var de var gode og hadde en fantastisk fin spillestil. Etter det har det bare vært ett lag i england for meg: Arsenal :)

Link to comment
Share on other sites

Mitt Arsenal eventyr begynte under sesongen 97-98... Detta året vant Arsenal the Double...

Var jo ganske liten på den tie, å følelsane mot lage va vel heller vage. Åre ittepå vant jo United the treble, å eg måtte gjømma meg på skulen... Det va jo på dei tiene at United va dei så va best (blant ungane)...

Men eg fortsatte å holda me Arsenal, å laget har gitt meg møkje. D e et lag beståande av talenter plukka ut av Mr. Wenger. Laget så klarte å holda 49 kamper uten tap. Den sesongen va den største så lenge eg huske. United måtte sjølsagt den gangen o ødelegga gleden, men d va då eg fekk den ekta "Arsenal ånden"

Link to comment
Share on other sites

mitt arsenal eventyr begynte som 8 åring i 1969. Var litt tilfeldig og sammensatte, kameratane holdt med lag som Man U. Leeds og Liverpool så de var uaktuelle for en særing som meg. Så likte jeg drakta med kanon og det hele samt navnet så da blei det Arsenal. Husker fortsatt hvor misunnlige kameratene var når arsenal tog double i 71.

Link to comment
Share on other sites

En vårdag i 1978 tok min far meg med for å kjøpe fotballutstyr, da jeg skulle begynne å spille fotball til høsten selv. Han hadde i alle år vært en Tottenham tilhenger, uten å følge noe voldsomt med, og håpet nok innerst inne at jeg skulle velge en Spurs drakt. Men jeg syntes kanonen og fargene var flotte (allerede den gangen!) og sa "DEN drakten skal jeg ha". Etter en VELDIG liten diskusjon, så ble det med det, og min fars Spurs interesse har også blitt mindre med årene :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid sagt at jeg holdt med arsenal når folk har spurt meg men jeg har egentlig ikke brydd meg før sesongen 04/05. mot everton på borte bane var min første kamp jeg brydde meg om. Arsenal vant 1-4. det var fotballkorta sommeren før som gjor meg interesert.

Siden da har jegsett vær eneste kamp arsenal har spilt nesten.

 

Proud to be a gooner

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble Arsenal supporter i 1994 da jeg fikk min første drakt i bursdagspresang. Jeg fikk den av min farfar som er Leeds supporter. Hvorfor jeg fikk akkurat Arsenal drakt er vel litt uvisst, men kan tenkes at årsaken er at min far er ihuga Chelsea supporter og det ville nok terge han:-) noe det så klart har gjort oppgjennom årene. Jeg har forøvrig en bror som er Chelsea supporter, en bror som er Tottenham supporter og en onkel i england som er West Ham supporter så det er litt London feider i familien:-) Jeg må si at jeg den dag i dag er sjeleglad for at jeg fikk den Arsenal drakten i 1994!

 

 

Love Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Har alltid hatt stor sans for Shearer, og likte Blackburn i hans tid der.. Når han reiste var der ingenting igjen å like der.. Når Arsenal henter Bergkamp og Overmars som begge er spillere e likte fra før ble det naurlig å følge dem nøyere.. Det blei fort følelser involvert! Blei altså Arsenal-fan i 96 13 år gammel, og det "kjærlighetsforholdet" varer evig!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Var nok i 1986 jeg ble begynte å følge med Arsenal.

 

Jeg var 9 år og hadde fulgt med på Tippekampen sammen med broder'n (som er 6 år eldre) i 2-3 år, men var liksom ikke så opptatt av favorittlag før fotballinteressen generelt økte voldsomt etter VM i 1986.

Siden broder'n var/er Liverpool-supporter ville jeg også følge en klubb i England.

Dette var vel starten på Graham-epoken, men valget falt på Arsenal fordi det var flere spillere der jeg likte. Rocky var definitivt favorittspilleren, men husker godt også Lukic' evne til veldig lange utspill og flere kongeredninger..hehe. Paul Davis var jo også stor på midtbanen.

I tillegg var det jo litt morsomt å velge en av rivalene til Liverpool siden broder'n holdte med dem.

Han var ikke akkurat veldig fornøyd etter Charlie Nicholas scora 2-1-målet i ligacupfinalen i -87 for å si det sånn! :)

Meldte meg inn i supporterklubben i 1990-91 og vært medlem siden. Husker forsida på første Gunners Post jeg fikk var med bilde av Kong Olav som jo var en gooner og hadde akkurat gått bort.

Jeg tenkte: Kult! en fornuftig konge! :ph34r:

 

Så siden midten av 80-tallet har lidenskapen for klubben økt for hvert år og jeg er veldig glad for, mer enn noen gang, at jeg er Arsenal-supporter! ;)

Link to comment
Share on other sites

Kanskje ikke bra å si dette rett ut, men jeg konverterte fra Nottingham Forest til Arsenal tidlig på 90-tallet....

Mitt største hatlag som Forestfan var selvsagt Tottenham, (etter en forsmedlig cupfinale på 90tallet), og det er kanskje mye av grunnen til at jeg mere og mere ble Arsenalfan :lol: Gikk fra middels interresert til pasjonert omtrent på den tiden Canal+ tok over premierleaugekampene :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...