Jump to content

Korupsjon i Premier League


Ben Elfen

Recommended Posts

http://www.dagbladet.no/sport/2006/09/08/476139.html

 

Vi får vel etterhvert se hvor alvorlig dette er da. Av en eller annen grunn tror jeg faktisk ikke at Arsenal er med i dette. Får håpe jeg har rett da

 

Ben Elfen

 

Dette kan fort bli veldig alvorlig. Men det er ikke på langt nær overraskende. Agenter uten skrupler og managere med dype lommer er ikke noe nytt innen fotballen.

Når det gjelder om Arsenal evt. er involvert så tror jeg de lærte en lekse når GG kom under slike anklager og til slutt måtte fratre som Arsenal manager grunnet dette. Håper på det beste for vår del til alle kortene er på bordet.

Om andre klubber blir anklaget så vil det være trist, men om chelsea får seg en smekk så vil jeg ikke felle en tåre....

Link to comment
Share on other sites

Det spørs da... BBC har jo prøvd tidligere i år å "felle" Arsenal i Beveren-saken.

 

De har sikkert klart å hoste opp noe bare for å lage oppstyr.

 

Etter det jeg har fått med meg virker det som transferovergangene i Arsenal foregått riktig og redelig, så jeg har litt vanskelig for å se at det har skjedd noe ulovlig.

Vi håper jo naturligvis dette ikke gjelder Arsenal, men siden det er snakk om opp til 10 klubber er det jo ganske stor sjanse at man er involvert på en eller annen måte. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vi får for all del håpe Arsenal ikke har rotet seg borti slike ting. Det holdt med Graham-skandalen, min all-time low som gooner. For øvrig er det viktig å påpeke at dette foreløpig kun er noe som er avdekket av media, og sånn sett på ingen måte må betraktes som "sannheten" enn så lenge. Men at dette bebudete programmet helt sikkert vil føre til gransking tar jeg nesten for gitt, og de skyldige må naturligvis straffes på en eller annen måte. Hvordan vil jo avhenge av graden av alvorlighet. Og det er også et viktig spørsmål om klubbene skal straffes for det "utro" tjenere har begått. Dersom en manager har mottatt penger under bordet, er det da manageren eller klubben som bør straffes, jfr Graham-skandalen?

Link to comment
Share on other sites

Dersom dette er en snøball som har rullet helt fra Italia, i form av en opprullering av all korrupsjonen i Europa, så vil jeg tro at Fifa får litt å gjøre framover.

 

Hvem som bør straffes, kommer an på hvem som ser. Men det er helt klart at en manager handler på vegne av klubben, og rent juridisk, så vil vel klubben straffes. Selv om jeg mener det burde være motsatt.

Link to comment
Share on other sites

Hvem som bør straffes, kommer an på hvem som ser. Men det er helt klart at en manager handler på vegne av klubben, og rent juridisk, så vil vel klubben straffes. Selv om jeg mener det burde være motsatt.

 

Arsenal ble jo ikke straffet i Graham-saken, nettopp fordi klubben ikke kunne vite at Graham fikk såkalt returprovisjon i forbindelse med de aktuelle overgangene. Og på grunn av dette innførte jo Arsenal regelen om at enhver transaksjon skulle gjøres via ledelsen/styret, for å unngå denne type ting i fremtiden. Gir dette oss grunn til å tro at Arsenal ikke er en av de aktuelle klubbene som er involvert i den saken som nå er i ferd med å rulles opp?

Link to comment
Share on other sites

Er det noe jeg føler meg trygg på, så er det at Arsenal ikke er innblandet i en eventuelt korrupsjons-skandale. Etter Graham-skandalen, så er det jo Dein som har tatt seg av alle overganger i klubben. Har vanskelig for å tro at han ville risikere en ny situasjon ala Graham

Link to comment
Share on other sites

"Journalister fra BBCs Panorama-program har gjort hemmelige opptak av en fotballagent som kom med påstander om utstrakt bruk av bestikkelser. I opptakene navngir han ti klubber og seks managere som alle skal være involvert i en skandale som vil ryste engelsk fotball" Kilde: www.tv2.no/fotball

 

10 lag som er innvolvert! Dette er ganske mange.. Håper at Arsenal ikke er innblanda, og vil bli spennende å se hvem som er med, og hva som skjer!

Tenk Tottoenscum i 1. divisjon, det hadde vært noe det!!!

Link to comment
Share on other sites

GG-skandalen er et grovt eksempel, der det var snakk om mye penger undet bordet. Jeg har veldig stor tro på både Arsène Wenger og David Dein, synes de opptrer med stor troverdighet begge to.

 

Jeg tror nok neppe Arsenal er involvert i korrupsjonsskandalen, men det er jo foreløpig bare indisier. Men når det nevnes at opp til 10 klubber er involvert, blir jeg litt bekymra. Uansett, magefølelsen er god.

Link to comment
Share on other sites

Håper for all del ikke Arsenal er med i det, tror ikke det heller.

Tenk om det er veldig alvorlig, sånn som i Italia. Det håper jeg for all del ikke så lenge Arsenal er med.

 

Hadde vært sinnsykt gøy om chelski eller scum hadde blitt degradert, selv om jeg ikke tror det vil skje..

Link to comment
Share on other sites

 

Hadde vært sinnsykt gøy om chelski eller scum hadde blitt degradert, selv om jeg ikke tror det vil skje..

 

Gøy?? Det finnes da intet gøy i at noen blir tatt i korupsjon, uansett hvem det er. Hvis det finnes Premier League klubber som driver med ulovligheter, er det bra for fotballen om disse blir avslørt og straffet. Men hvis det virkelig er slik at 10 PL klubber er innblandet i en slik skandale vil dette kun føre til at fotballen blir bragt i vanry, med et enormt troverdighetsproblem. Og slikt er overhode ikke gøy!

 

Tror forøvrig ikke at klubbene som sådan er involvert i slikt snusk, i hvertfall ikke i den grad. Det finnes sikkert enkeltpersoner rundt omkring som stikker penger i egen lomme, men neppe organisert og velsignet av ledelsen i lklubbene.

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

I dag blir det avklart hvilke klubber som er innblandet, og håper virkelig ikke at det er Arsenal.

 

Vi får for all del håpe Arsenal ikke er involvert. Ryktene sier at Redknapp og Allardyce er involvert, selv om dette naturligvis kun er spekulasjoner. Uansett blir spørsmålet om dette også er en storm i et vannglass. Hvis bestikkelser har forekommet må det naturligvis få konsekvenser, men en ting er at man sier man kunne tenke seg å motta bestikkelser, en annen ting er at man faktisk har gjort det. Misforstå meg ikke, også jeg mener det er moralsk forkastelig å antyde at man kunne tenke seg dette, men juridisk sett spørs det om det i så fall er noe å ta tak i. Og selv om programmet i kveld kanskje ikke vil vise seg å være så kontroversielt når det kommer til stykket, så betyr ikke det at kulturen ikke er råtten. Det kan den meget vel være....

Link to comment
Share on other sites

idag er dagen da det skal vises,noe snakk om Sam i Bolton og Harry i Portsmouth.

Jeg håper og tror i det lengste at dette skal være oppspinn, takler ikke tanken på at fotballen jeg elsker skal være skitten. Men det viktigste er selvsagt at ikke vi er innblandet i dette, noe jeg også ser som svært usannsynlig, da har i hvertfall Wenger lurt meg, men det ser jeg som usannsynlig, vi er Bank Of England, og etter min OBJEKTIVE :lol: mening englands best styrte klubb, men som sagt alltid kjipt uansett, så bare hva som skjedde med den Bevern saken, ting kan bli så blåst opp.

 

Men det skal bli godt og få "renvaska" vårt navn idag, og jeg håper alle lag, i hvertfall i premier leauge er uskyldige i dette, også Che£$ki, manure, scum, pool og resten av lagene. fotballen SKAL være fair og rein. uavhengig av hvor mye jeg misliker ett lag, og uansett hvor mye en sier at rublene til Roman ikke er fair, det blir ikke det samme alikavell, men bevares, har noen urent mel i poesn å skal og MÅ de bli tatt.

 

Men får vente å se til i kveld hva som skjer, hørte noen rykter om at programmet skulle bli sent på www.livesport.com klokka 22. 00 ikveld.

 

Helt ærlig tror jeg ikke vi har noe å frykte.

Link to comment
Share on other sites

Eg kjem til å bli utrulig skuffa dersom det viser seg at Arsenal er innblanda i denne 'skandalen'. Ein bør ha lært etter George Graham-episoden, og viss Arsenal er innblanda bør dei ansvarlige og litt til få sparken på dagen. Men eg trur og håpar at me ikkje er innblanda sjølvsagt

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hva jeg skal tro. Føler meg nesten sikker på at Arsenal har rent mel i posen, men noen garanti er det ikke. George Graham-saken burde ha vært en lærepenge for både vår egen klubb og de andre.

Arsenal gikk jo klart ut tidligere denne sesongen når koblingen med Beveren ble nevnt. Arsenal hevdet klart og tydelig at de hadde alt på det rene.

 

Når det gjelder "Bank of England" så er vel det et begrep som også ble brukt under GG-tiden? Kan noen utdype begrepet "Bank of England" som har vært knyttet til Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Graeme Souness will be the biggest name facing further investigation when Lord Stevens' bung report is delivered to the Premier League. The move of Jean-Alain Boumsong from Rangers to Newcastle and David Dunn from Blackburn to Birmingham are set to come under the microscope. (Express)

 

Mr Harrison, whose best-known client is Blackburn's Lucas Neill, used to look after former Chelsea star Eidur Gudjohnsen.

 

 

I tillegg til Redknapp og Allardyce er det Souness og denne agenten Harrison som går igjen i de engelske mediaene jeg har tråla rundt på den siste timen....

Link to comment
Share on other sites

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...1520512,00.html

 

Ser ut som Big Sam og Harry Rednapp får gjennomgå mest i denne saken ja.

At Chelsea driver med "tapping up" er vel ikke noe nytt..

 

Arsenal nevnes ikke her ihvertfall, men vi får se om det dukker opp flere managernavn etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...