Jump to content

Korupsjon i Premier League


Ben Elfen

Recommended Posts

Når det gjelder "Bank of England" så er vel det et begrep som også ble brukt under GG-tiden? Kan noen utdype begrepet "Bank of England" som har vært knyttet til Arsenal?

 

Dette uttrykket skriv seg attende til 1930-talet då Arsenal vart kjent som "the Bank of England Club".

Chapmans suksess gjorde klubben i stand til å kjøpe spelarar for store summar. I ei tid med stor sosial naud var ikkje dette populært, og "Bank of England" hadde nok eit negativt forteikn til likes med uttrykket "Lucky Arsenal" som stammar frå same epoken. Skuldingar kom om at Arsenal kjøpte seg til suksess. Til ein viss grad var dette rett, sjølv om Herbert Chapman's betydning ikkje kan undervurderast.

 

Elles kan det nemnast at "Bank of England" var klengenamnet på Sunderland's gode lag på 1940 og 50-talet.

Link to comment
Share on other sites

Det kan det....souness sitter ikke ved makta noen steder..med andre ord både gamle og nye managere.

 

Digg å se att Chelsea er inne i dette. Det overaska meg ikke nevneverdig att Newcastle som har henta svært store spillere til klubben uten att klubben egentlig har gjort det noe bra.

Link to comment
Share on other sites

Eg høyrde på P4 nyhetene at 18 (!) managerer i PL er avslørt korrupte. Det kan vel umulig stemme? Er det nokon som veit meir om dette?

 

Arsenal kan ikke være en av disse, da vår manager ikke tar del i forhandlingene med spillere :P

Link to comment
Share on other sites

Eg høyrde på P4 nyhetene at 18 (!) managerer i PL er avslørt korrupte. Det kan vel umulig stemme? Er det nokon som veit meir om dette?

 

-Det var nå et litt drøyt antall, men uansett hva P4 sier så er det ingen som er avslørt som korrupte. BBC -hevder- et antall er korrupte. Det er vel et stykke derfra til avsløring. Det er vel i det hele tatt tvilsomt om noen blir tatt for noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...