Jump to content

Nytt kapittel i engelsk fotball?


vieira04

Recommended Posts

Nå det er klart at BÅDE Tevez og Mascherano har gått til West Ham, er det MASSE rykter om disse kjøpene.

 

Jeg fant en artikkel som beskrev noe av hva MSI er, den gruppa som visstnok skal stå bak disse kjøpene:

 

http://www.squarefootball.net/article/article.asp?aid=1571

 

It might seem a little unlikely that the transfer of a player between an Argentinean and a Brazilian club could have any significant impact on the Premiership, but the recent deal that took Carlos Tevez from Boca Juniors to Corinthians for a fee of close to £12 million (a Brazilian record) is one that bears closer examination.

 

Corinthians, mired in debt after years of mismanagement and corruption (as is seemingly obligatory in Brazilian football), entered into a partnership with Media Sports Investments (MSI), a London-based investment group, in December 2004, with a 10-year deal between the two consisting of a £20 million investment from MSI in return for 51% of future profits.

 

The last month has seen Corinthians, with the help of their new-found backers, also recruit the services of other top players, with Carlos Alberto (scorer of Porto’s first goal in last season’s Champions League final), CSKA Moscow striker Vagner Love and centre-back Sebastian Dominguez from Argentine table-toppers Newell’s Old Boys all moving to Sao Paulo.

 

The President of MSI is 33-year old Kia Joorabchian (believed to be Iranian), but a certain Russian billionaire and an Israeli agent, Pini Zahavi, are both thought to be involved. Joorabchian has denied Abramovich’s involvement, although he admits that the Russian billionaire is a friend (they also have business links through another Russian billionaire, Boris Berezovsky). Abramovich has also denied having any financial interest in CSKA Moscow, but there is enough evidence to suggest this is dubious at best - a US$54 million three-year deal to have their shirts sponsored by Russian oil company Sibneft, of which Abramovich is still the major shareholder; club president Yevgeny Giner being another “close friend” of Abramovich; the recent controversial signing of Jiri Jarosik (CSKA coach Valeri Gazzayev was furious at the deal).

 

Whoever is behind the company (and it’s difficult to believe that the aforementioned speculation isn’t without some substance), MSI have wasted little time in making their mark elsewhere, having also signed the River Plate trio of Javier Mascherano (one of the most sought after young players in the game), Maxi Lopez and Lucho Gonzalez. The company are now negotiating where their three amigos will be playing their football in the immediate future, with Benfica having already signed Lopez and Gonzalez said to be interesting Porto.

 

The suspicion is that MSI is being used as a front to buy players in order to keep them out of the hands of Chelsea’s big-money rivals. This also enables them to farm players out to the likes of Corinthians, where the London club can monitor their progress, safe in the knowledge that they have first shout on their futures if and when they see fit to take them to Stamford Bridge. In doing so, Chelsea are taking the concept of feeder clubs to a whole new level.

 

Er det seg slik at det finnes BÅND mellom Abramovich og MSI (west ham?), så er det en skremmende tanke og nytt farlig skritt i engelsk fotball.

Det er selvfølgelig mange rykter, men noe skurrer med at en klubb som West Ham i kamp med MANGE store europeiske klubber får en slik avtale med slike spillere.

 

 

Er det noen som har litt mer informasjon på hva som egentlig skjer?

Hva skjer med West Ham, og fremtiden til klubben?

Hvordan var dette mulig?

Sitter Abramovich med mere makt (med sine venner) på andre områder enn det som har vært offiselt?

Hva vil dette bety for fotballen videre, og da spesielt engelsk fotball i første omgang?

 

 

Er dypt bekymret over hva som har skjedd, og som frykter MYE etter mine første timer med tanker etter dagens kjøp......

Link to comment
Share on other sites

BBC stadfestar at Mascerano og Teves er kjøpt av West Ham, og at MSI eig rettane for desse to spelarane. Roman Abramovich har ein eigarandel på 15% i MSI. Spørsmålet er om MSI med dette salet har sagt frå seg desse rettane. Dersom ikkje har Abramovich, Chelsea og West Ham eit problem.

Med tanke på at forholdet mellom Arsenal og Beveren nyleg vart etterforska, og sidan viste seg å være ei fillesak, blir det interessant å sjå kva som no skjer vidare. Faktum er at for Chelsea å halde West Ham som farmarklubb er ulovleg, så får me sjå kva Sepp Blatter og FIFA har å seie denne gongen. Dei var jo rimeleg kjappe med å slå ned på Arsenal. Eg ventar i spaning.

Link to comment
Share on other sites

Dette er helt forferdelig, det er en kjempe stor skandale vis det stemmer. Nå venter jeg bare på at Abramovich blir saksøkt og fengslet, hadde vært en drøm om Chelski hadde blitt Chelsea igjen, om jeg kan si det sånn. Selv om dette kommer til å vare mange år framover! HATER ABRAMOVICH!!!

Link to comment
Share on other sites

Er noe som ikke stemmer her nekter å tro Tevez går til West Ham i stede for å gå til en stor klubb som Man Utd, Arsenal, Chelsea eller noen av de klubbene i Spania og Italia som har vist inntresse for han. Nei er vel noe som ligger bak dette her, West Ham har aldri i værden så mye penger at de kan kjøpe de 2 spilleren og gi dem høye lønninger, nei er vel ikke overaska at Russeren har noe med dette og gjøre ja. Blir ikke overska vis de enner opp i Chelsea etter vært, har jo Chelsea så mye dritt på seg, en klubb som er full av sjuv trikks, stjeler talenter fra andre klubber og kontakter spiller på ulovelig måte. Siste nytt er at de juksa med doping kontoller som står på tv 2 nå, å de kjøper opp spiller bare for at Arsenal og Man Utd ikke skal få muligheten til å hente dem ;)

Link to comment
Share on other sites

No e da to tima igjen av transfer vinduet, å den einaste spelraen me har fått e ein 18 år gammal japanar so ikkje har fått spele tillatelse endo eingong!!! Korti ska Wenger forstå at me TRENGE FORSTERKINGAR!!!!

Når West Ham får Tevez og Mascherano so begynne eg litt å lura på kor go tru Wnger har på ditta onga laget våras... ;)

Link to comment
Share on other sites

BBC stadfestar at Mascerano og Teves er kjøpt av West Ham, og at MSI eig rettane for desse to spelarane. Roman Abramovich har ein eigarandel på 15% i MSI. Spørsmålet er om MSI med dette salet har sagt frå seg desse rettane. Dersom ikkje har Abramovich, Chelsea og West Ham eit problem.

Med tanke på at forholdet mellom Arsenal og Beveren nyleg vart etterforska, og sidan viste seg å være ei fillesak, blir det interessant å sjå kva som no skjer vidare. Faktum er at for Chelsea å halde West Ham som farmarklubb er ulovleg, så får me sjå kva Sepp Blatter og FIFA har å seie denne gongen. Dei var jo rimeleg kjappe med å slå ned på Arsenal. Eg ventar i spaning.

 

Er det stadfestet at Roman eier 15% av MSI?

Så vidt jeg har fått med meg blånektes det fra MSI at så er tilfellet, men det er som du sier, da har Chelsea, West Ham og Roman et kjempeproblem.

Samtidig har jeg litt vondt for å tro at det går an å være SÅ arrogant/sleip. Skulle det skje, at spillerne "brått" havner i Chelski neste år, blir koblingen litt vel åpenbar, ryktet om Romans eierskap i MSI er jo ikke nytt.

Trodde det var en spøk da jeg leste om denne overgangen i morges, den kom i høyeste grad som julenissen på kjerringa..

 

Forøvrig enig med Vieira04 angående bekymringen for fotballen, NOE snusk må det være et sted i denne saken.

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

BBC stadfestar at Mascerano og Teves er kjøpt av West Ham, og at MSI eig rettane for desse to spelarane. Roman Abramovich har ein eigarandel på 15% i MSI. Spørsmålet er om MSI med dette salet har sagt frå seg desse rettane. Dersom ikkje har Abramovich, Chelsea og West Ham eit problem.

Med tanke på at forholdet mellom Arsenal og Beveren nyleg vart etterforska, og sidan viste seg å være ei fillesak, blir det interessant å sjå kva som no skjer vidare. Faktum er at for Chelsea å halde West Ham som farmarklubb er ulovleg, så får me sjå kva Sepp Blatter og FIFA har å seie denne gongen. Dei var jo rimeleg kjappe med å slå ned på Arsenal. Eg ventar i spaning.

 

Er det stadfestet at Roman eier 15% av MSI?

Så vidt jeg har fått med meg blånektes det fra MSI at så er tilfellet, men det er som du sier, da har Chelsea, West Ham og Roman et kjempeproblem.

Samtidig har jeg litt vondt for å tro at det går an å være SÅ arrogant/sleip. Skulle det skje, at spillerne "brått" havner i Chelski neste år, blir koblingen litt vel åpenbar, ryktet om Romans eierskap i MSI er jo ikke nytt.

Trodde det var en spøk da jeg leste om denne overgangen i morges, den kom i høyeste grad som julenissen på kjerringa..

 

Forøvrig enig med Vieira04 angående bekymringen for fotballen, NOE snusk må det være et sted i denne saken.

 

Hilsen Nilsen

 

Å få det stadfesta er ikkje heilt lett. Abramovich er ein mann som skjular spora sine godt. Linkane nedanfor skulle gjeve ein god peikepinn på eigaforholda i MSI. Merk spesielt artikkelen i russiske Kommersant.

link.link.link.

Link to comment
Share on other sites

BBC stadfestar at Mascerano og Teves er kjøpt av West Ham, og at MSI eig rettane for desse to spelarane. Roman Abramovich har ein eigarandel på 15% i MSI. Spørsmålet er om MSI med dette salet har sagt frå seg desse rettane. Dersom ikkje har Abramovich, Chelsea og West Ham eit problem.

Med tanke på at forholdet mellom Arsenal og Beveren nyleg vart etterforska, og sidan viste seg å være ei fillesak, blir det interessant å sjå kva som no skjer vidare. Faktum er at for Chelsea å halde West Ham som farmarklubb er ulovleg, så får me sjå kva Sepp Blatter og FIFA har å seie denne gongen. Dei var jo rimeleg kjappe med å slå ned på Arsenal. Eg ventar i spaning.

 

Er det stadfestet at Roman eier 15% av MSI?

Så vidt jeg har fått med meg blånektes det fra MSI at så er tilfellet, men det er som du sier, da har Chelsea, West Ham og Roman et kjempeproblem.

Samtidig har jeg litt vondt for å tro at det går an å være SÅ arrogant/sleip. Skulle det skje, at spillerne "brått" havner i Chelski neste år, blir koblingen litt vel åpenbar, ryktet om Romans eierskap i MSI er jo ikke nytt.

Trodde det var en spøk da jeg leste om denne overgangen i morges, den kom i høyeste grad som julenissen på kjerringa..

 

Forøvrig enig med Vieira04 angående bekymringen for fotballen, NOE snusk må det være et sted i denne saken.

 

Hilsen Nilsen

 

Å få det stadfesta er ikkje heilt lett. Abramovich er ein mann som skjular spora sine godt. Linkane nedanfor skulle gjeve ein god peikepinn på eigaforholda i MSI. Merk spesielt artikkelen i russiske Kommersant.

link.link.link.

 

Hvis dette er tilfelle så får jeg håpe at det får konsekvenser. Hvis det viser seg at dette er fullt lovlig så får jeg en avsmak for engelsk fotball. Enkelt og greit.

Link to comment
Share on other sites

Å få det stadfesta er ikkje heilt lett. Abramovich er ein mann som skjular spora sine godt. Linkane nedanfor skulle gjeve ein god peikepinn på eigaforholda i MSI. Merk spesielt artikkelen i russiske Kommersant.

link.link.link.

 

Takk for linkene, interessant...og skremmende..

Og her er enda mer:

 

http://stateofthegame.co.uk/2006/09/01/msi...vez-mascherano/

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Dette er helt forferdelig, det er en kjempe stor skandale vis det stemmer. Nå venter jeg bare på at Abramovich blir saksøkt og fengslet, hadde vært en drøm om Chelski hadde blitt Chelsea igjen, om jeg kan si det sånn. Selv om dette kommer til å vare mange år framover! HATER ABRAMOVICH!!!

 

Hvis dette stemmer så bør vi egentlig være glade. Enhver mulighet til å arrestere RA og Chelsea bør gripes begjærlig, naturligvis forutsett at det faktisk er noe å gripe tak i. Men interessant at det er mindre oppstyr om dette enn om Arsenals operasjoner i forhold til Beveren; enda dennee saken potensielt er MYE mer alvorlig, delvis fordi det er snakk om involvering i to engelske klubber, og delvis fordi det er rent forretningsmessig langt mer ute i gråsonen.

Link to comment
Share on other sites

Fylgjande artikkel har eg henta frå NTB:

 

"West Ham måtte ikke betale noe for å sikre seg den argentinske duoen Carlos Tevez og Javier Mascherano, men kan fort miste spillerne igjen.

Stjernekuppet har fått stor oppmerksomhet etter hvert som omstendighetene rundt den mystiske overgangen fra brasilianske Corinthians er blitt mer kjent. Investeringsselskapet Media Sports Investment (MSI), som stod bak overgangen, sitter fortsatt på rettighetene til spillerne.

The Sunday Times siterer Renato Duprat, en rådgiver til MSI, som bekrefter at West Ham vil fungere som en slags "surrogatmor" for spillerne i deres første år i Europa før de blir solgt til en større klubb.

West Ham holder spillerlisensene på grunn av reglementære årsaker, men kontraktene inneholder klausuler om at MSI kan selge duoen uten at østkantklubben mottar noe penger for salget.

Klubben betaler halvparten av spillerenes lønn. I følge avisen kan West Ham kun overta rettighetene for spillerne hvis de betaler nesten 700 millioner kroner.

MSI-sjef Kia Joorabchian, som er nær ved å kjøpe opp West Ham, benekter imidlertid at spillerne vil bli solgt etter sesongen. Han tror også at klubben kan kjempe i europatoppen i årene fremover.

-Jeg tror West Ham kan bli større enn Chelsea i nær fremtid, og i løpet av sju år kanskje også utfordre Manchester United. Og jeg tror manager Alan Pardew kan ta med West Ham til nye trakter, og kjempe om mesterligaen og muligens seriegull, sier Joorabchian til søndagstabloiden News of the World."

 

Det er fleire spørsmål som melder seg her. Ein skal være ekstremt blåøygd og naiv for å feste lit til planane om å gjere West Ham til ein europeisk toppklubb. Større enn Chelsea my arse. "There is no such thing as a free lunch" heiter det, og MSI er sjølvsagt ute etter å tene pengar på desse to spelarane. Og det gjer ein ikkje ved å låne dei ut, for deretter å betale halve løna deira.

 

Korleis er det mogleg for West Ham-styret å la seg bruke på denne måten. Korleis blir det når heile laget består av spelarar dei ikkje tener eit øre på ved sal. Dermed går ein glipp av den gevinsten mange klubbar er heilt avhengig av for å overleve. (Utan samanlikning for øvrig, så opererer Sportsklubben Brann etter same prinsippet, ved å la næringslivselskap eige spelarane, og stå for kjøp og sal.)

 

Heile denne saka stinkar stadig kraftigare, og skittlukten må vel etter kvart også trenge inn i korridorane hjå FIFA og FA. Dersom det ikkje vert reagert, må ein kunne stille spørsmål om det er kompetente folk som sit med ansvaret.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...