Jump to content

2006.08.26 Manchester City B


RuneC

Recommended Posts

Er det ikke slik nå, at en spiller kan kjøpe seg fri fra siste året på kontrakta si? Hvis det er tilfellet, hva er muligheten for at Arsenal da kan tilby Gallas en sign-on-fee som tilsvarer det han må b etale for å løse seg fra kontrakta med Chelsea? Tror ikke det er dyrere enn hva han er prisa til uansett? (5-7,5mill£)

 

eller er det noen strenge regler på akkurat dette?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Reyes har allt avtalt kontrakt med Atletico i følge sportsavisen AS, står bare på prisen nå, samme er det med Cole. Chelsea vil ikke sleppe Gallas til Arsenal og har avist bude Wenger har bydd på han.

De vil heller la Gallas råttne et år en å selle han til Arsenal, men de vil hente Cole for det. :D

Hva med å skrive dette der det hører hjemme ? postene sporer jo helt av her inne . Du bør kanskje lese over det du skriver i postene før dette . Utrolig kronglete , feilskriving og feil formulert . Ikke for å gå til angrep , men mere som et tips .

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa og Manchester City og 1 poeng...

hvordan skal det gå denne sessongen?

 

Vi vinner Premier League.

 

Der er vi på plass, ja! Det skal jammen ikke forundre meg om det skjer! Man U har hatt en forrykende start, men det kan fort snu! Chelsea har hatt en dårlig åpning, slik som oss. Liverpool og Tottenham har også avgitt poeng.

 

Ja, det skulle ikke forundre meg om vi blir med hele veien, helt inn! En uke igjen til overgangsvinduet stenger, og etter neste kamp kan all surmulingen være borte! :D

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa og Manchester City og 1 poeng...

hvordan skal det gå denne sessongen?

 

Vi vinner Premier League.

 

Der er vi på plass, ja! Det skal jammen ikke forundre meg om det skjer! Man U har hatt en forrykende start, men det kan fort snu! Chelsea har hatt en dårlig åpning, slik som oss. Liverpool og Tottenham har også avgitt poeng.

 

Ja, det skulle ikke forundre meg om vi blir med hele veien, helt inn! En uke igjen til overgangsvinduet stenger, og etter neste kamp kan all surmulingen være borte! :blink:

 

Alt er mulig,men Chelsea har vunnet 2,vi ingen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir ekstremt provosert av å lese alle de pessimistiske innleggene. Hvis vi hadde vunnet de to første kampene 3/4 - 1, som vi ut i fra sjansene burde gjort, hadde alle vært optimister og snakket om ligagull. Alle klager på at vi trekker så mye inn mot midten, og jeg kan ikke si meg veldig uenig i den krtikken. Men vi rundspiller City og spiller en GOD kamp - det var bare effektiviteten som mangla. Kort om kampen:

 

+ Vi spiller veldig bra fotball til tider

+ Dominerer kampen

+ Midtforsvaret klarer seg bra

+ Vi skaper MANGE sjanser

+ Ikke så veldig mange feilpasninger

- Effektiviteten

- Dommeren. Vi skulle ha flere frispark og t.o.m. straffe.

- Henry. Mindre effektiv enn Ade med bind for øynene.

- Svake på dødballer

- Hoyte. Den stakkars gutten har fått nok pepper, så jeg gidder ikke å si noe annet enn at Flamini bør starte neste kamp.

- Vaksinert mot skyting samtidig som at spillet blir for trangt, ingen god kombinasjon.

- Det går ofte for treigt. Fabregas og særlig Hleb er synderne.

 

Børs:

 

|| Lehmann: Har en ekstremt god redning. Sjanseløs på straffen. Hadde en skummel klarering som traff motspiller. 6

|| Eboue: God i første, men noen feilpasninger og svake innlegg. Mer usynlig i andre, men jeg synes han spilte mye bedre enn de fleste skal ha det til. 7

|| Toure: Spiller med stort mot som alltid. Nær scoring på heading. Taper noen hodedueller, men ellers god. 7.5

|| Djorou: Viser at vi klarer oss ut Senderos. 7

|| Hoyte: Feilposisjonerer seg ofte, taper mange dueller og lager straffe. Skjerpet seg i andre. 4.5

|| Mozart: Hadde et ekstremt bra løp der vi burde scort etter at ballen kommer inn i feltet. Sliter litt i duellene og er til tider litt usynlig. Grei debut. 6

|| Gilberto: Veldig god bakover på banen. Ikke så mange feilpasninger for han å være, men han er likevel for svak offensivt. Viktig i duellene. 7

|| Fabregas: Kongen fra vår egen 16-meteren og fram til 25 meter fra motstanderens mål. Etter det svak. Bruker mye tid foran 16-meteren til Cityskyter bare en gang: fra en vanskelig posisjon stillestående! 6

|| Hleb: Det vanlige - trekker for mye inn, endel feilpasninger, skytevegring. Burde gitt en bedre avlevering en gang han kom rundt på kantenog skulle legge ut 45 grader. 6.5

|| Henry: Virket som at han ikke orket mye, og avslutningene var rustne. Hadde noen fine intiativ, og i motsetning til Villa kampen la han seg litt til venstre slik at han kunne gjøre det han VANLIGVIS mestrer som ingen andre. Jeg trodde ikke jeg skulle si det, men hvis Henry er ikke er bedre neste kamp er han nødt til å bli benket! 5.5

|| RvP: Jeg synes så synd på gutten. Han har sikkert verdensrekord i treverkeskudd og skudd som stryker stolpen. Burde truffet mål på heading på slutten. Har mange fine flikker og gjør mye bra. Men jeg ønsker å se at han enten går på løp inn mot mål mer samt at han oftere kommer lengre ned på banen slik at han kan ta noen langskudd. 6.5

--->> Walcott: Bruker farten sin bra. Litt usynlig, men mister ikke ballen så mye. Sliter så klart litt i duellene. 6

--->> Ade: Klarer ikke å sette noe preg på kampen, men er heller ikke svak. 6

 

Ellers må jeg si at Barton, Sinclair og Distin var gode for City. I neste kamp gruser vi Boro som vi alltid gjør hjemme!!

Link to comment
Share on other sites

Er det bare meg eller minner vi utrolig mye om Liverpool i fjor i sesongstarten? Slet med å komme til nettmaskene, men det løsnet til slutt. Men vi er ikke Liverpool. Synes også at Manus start minner litt om vår start i 04/05.

 

Uansett, er redd det kommer til å fortsette slik, det ser ikke lovende ut. Arsenal, surprise me.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser folk sier at wenger bør gå osv så blir jeg litt frustrert.

Vi skal huske på alt wenger har gjort for denne klubben og det har han gjort når vi ikke hadde penger.

Når planleggingen av emirates pågikk så var arsenal blakke,men likavel så hadde vi et lag som gikk ubeseiret gjennom sesongen..det er kunn en klasse manager som kan gjøre noe slikt.

Haddedet vært noen andre managere i sjefstolen i denne perioden så kunne vi nok bare sett langt etter di pokalene vi har fått.

Wenger er en kjempe manager,og han kjøper klokt og som oftes riktig,men alle kan gjøre noen feil.

Jeg ville ikke byttet han ut mot noen som helst andre.

Tenk om det var arsenal som betalte 200 mill for carrick,eller 100 mill for boumsong!

Er ting jeg også er misfornøyd med,men wenger har nok bedre peiling enn noen av oss andre hær på forumet.

Håper og tror at vi kommer på rett spor igjen snart,og noen nye spillere kommer nok før vinduet stenger eller når det åpner igjen i januar,men wenger kommer ikke til å panikk handle(takk å pris for det)

Link to comment
Share on other sites

Synes Hoyte får for mykje kritikk.. Spilleren som blir felt kommer bakfra, og Hoyte ser han ikkje.. Klumsete, ja, men skal spillere bli "hengt" for sånne feil blir det umulig for unge talenter å slå gjennom.. Dessuten skulle det vært frispark til Fabregas før kontringa!! Wenger snur dette, så det er uansett ingen grunn til panikk ennå!!

Link to comment
Share on other sites

Synes Hoyte får for mykje kritikk.. Spilleren som blir felt kommer bakfra, og Hoyte ser han ikkje.. Klumsete, ja, men skal spillere bli "hengt" for sånne feil blir det umulig for unge talenter å slå gjennom.. Dessuten skulle det vært frispark til Fabregas før kontringa!! Wenger snur dette, så det er uansett ingen grunn til panikk ennå!!

 

Tror ingen har fått panikk enda, men denne og kampen mot Villa skulle vi gjerne vunnet. Når det telles opp til våren er dette kamper som vi kommer til å si at vi skulle tatt alle poengene i.

 

Når det gjelder Hoyte så har nok han fått vel mye kritikk, fra undertegnede også, men han ble veldig sårbar på backen sin. Med Freddie foran seg tror jeg han kunne fått mer hjelp og det trengs når City kontinuerlig dreier spillet mot hans posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende, u-t-r-olig skuffende!

 

Når skal vi vinne en kamp? Når skal vi kunne kjøre en kamp og likevel vinne? Når skal vi ha marginene på vår side?

Hva skal til?

 

Nei, dette er skuffende.

Vi spiller glitrende fotball, men ballen treffer enten stenger eller keeper, eller så labber vi frem og tilbake utenfor 16meteren til forsvaret vinner ballen!

SKYYYYYYYYT!!!!

 

Nei, jeg klarer nesten ikke å skrive, for jeg blir så sjukt forbanna på dette.. vi kjører de fleste kamper, men vi makter ikke å vinne!!

[Mot Zagreb var det jo omvendt da men..]

Link to comment
Share on other sites

Høydpunkter fra kampen:

http://www.gunners4life.com/index.asp?arti...09&referrer=rss

 

Jegg tipper at "karma strikes back" slik at vi endelig får marginene på vår side i de viktigste kampene....

 

Jeg vil si at de to-tre første kampene i sesongen er noen av de viktigste av alle, så du tipper nok feil! ;) :)

 

Vi får se da. Førstkommende 6poenger er Man U om ikke så veldig lenge ;)

Link to comment
Share on other sites

Høydpunkter fra kampen:

http://www.gunners4life.com/index.asp?arti...09&referrer=rss

 

Jegg tipper at "karma strikes back" slik at vi endelig får marginene på vår side i de viktigste kampene....

 

Jeg vil si at de to-tre første kampene i sesongen er noen av de viktigste av alle, så du tipper nok feil! ;) ;)

 

Vi får se da. Førstkommende 6poenger er Man U om ikke så veldig lenge :)

 

Misliker å være negativ, men akkurat kampen borte mot Man U er jeg faktisk glad jeg ikke har mulighet til å se. Kan ikke klare å forestille meg at vi skal få et godt resultat i denne kampen. Den kommer litt for tidlig. Og som Wenger sier; laget er ikke helt "fit" ennå. I seg selv synes jeg en slik holdning er bedrøvelig. hva slags unnskyldning er det? Klarer ikke spillerne å skyte mot mål fordi de har vært med i VM? Er det pga VM at Henry har mistet all selvtillit og blitt ubesluttsom?

 

Hadde ikke Man U spillere i VM? Vel...de virker i hvertfall "fit" nok, synes jeg.

 

Jeg tror laget hadde tjent mer på at Wenger flesket litt til istedet for å holde sin hånd over dem til enhver tid. Hva gjør det med innstillingen deres når Wenger utbasunerer at spillerne ikke er i matchform? For 500 000 kr i uka skulle jeg gjerne spilt VM hele året!!! Det er mulig at Wenger har en annen tone overfor spillerne enn i media, men likevel...

 

Jeg har stentro på seier i neste kamp mot Boro...men alt annet enn tap borte mot Man U vil være en gedigen overraskelse i mine øyne. 4 kamper og 4 poeng er en katastrofal åpning, og sesongen kan være ødelagt før den har startet skikkelig.

 

Jeg vet at dette var mye oppgulp... men hadde for egen del behov for å få "renset" systemet.

 

HÅPER JEG TAR FEIL! SELVSAGT!!! Men TROR jeg har rett!

Link to comment
Share on other sites

Misliker å være negativ, men akkurat kampen borte mot Man U er jeg faktisk glad jeg ikke har mulighet til å se. Kan ikke klare å forestille meg at vi skal få et godt resultat i denne kampen. Den kommer litt for tidlig. Og som Wenger sier; laget er ikke helt "fit" ennå. I seg selv synes jeg en slik holdning er bedrøvelig. hva slags unnskyldning er det? Klarer ikke spillerne å skyte mot mål fordi de har vært med i VM? Er det pga VM at Henry har mistet all selvtillit og blitt ubesluttsom?

 

Hadde ikke Man U spillere i VM? Vel...de virker i hvertfall "fit" nok, synes jeg.

 

Jeg tror laget hadde tjent mer på at Wenger flesket litt til istedet for å holde sin hånd over dem til enhver tid. Hva gjør det med innstillingen deres når Wenger utbasunerer at spillerne ikke er i matchform? For 500 000 kr i uka skulle jeg gjerne spilt VM hele året!!! Det er mulig at Wenger har en annen tone overfor spillerne enn i media, men likevel...

 

Jeg har stentro på seier i neste kamp mot Boro...men alt annet enn tap borte mot Man U vil være en gedigen overraskelse i mine øyne. 4 kamper og 4 poeng er en katastrofal åpning, og sesongen kan være ødelagt før den har startet skikkelig.

 

Jeg vet at dette var mye oppgulp... men hadde for egen del behov for å få "renset" systemet.

 

HÅPER JEG TAR FEIL! SELVSAGT!!! Men TROR jeg har rett!

 

Nå har vi kommet litt offtopic, men likevel når vi er inne på Man U så tror jeg Rooney og Scholes har karantene i denne kampen. Det vil si at trusslene blir Giggs, Saha og Roanaldo.

 

Forhåpentligvis gjenreiser vi selvtilliten mot Boro, mens Man U kanskje får seg en overaskelse mot Spurs som i likhet med oss er nødt til å prestere. Det kan også hende at Man U får en skade på en sentral spiller i en av landslagskampene (men med vår uflaks er det typisk at det skjer med oss ;)). Det er lenge (i dager, men ikke i kamper) til Man U kampen, så mye kan endre seg.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat unnskyldningen om at laget ikke er "fit" blir for dumt... Gutta er topp-idrettsutøvere som faktisk tjener hundre-tusenvis av kroner i uka/måneden. Så akkurat den unnskyldninga kan de skrive på toalettpapiret før det brukes der det som oftest skal brukes :)

 

ManU hadde sin del av spillere i VM, og de spillerne produserer som de normalt gjorde forrige sesong, om ikke mer!

 

Før kampen mot ManU håper jeg at vi har fått på plass 2-3 gode, etablerte og rutinerte spillere. Håper da på Reo Cocker, Davies og Gallas. Tviler mest på sistnevnte, men har faktisk tro på at vi henter ihvertfall 1 av de gode engelskmenna nevnt ovenfor.

Link to comment
Share on other sites

Hvor ble det av kamptrådene til Andain?

 

Bra at du tok ansvar og startet Rune <_<

Årsaken til mitt "fravær" på forumet kan forklares med store problemer med PC. Noe som igjen medførte at jeg nå har måtte investere i ny PC (kanskje like greit da den gamle begynnte å dra på årene). Men, nå er jeg tilbake for fullt igjen :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke kampen på grunn av at jeg var på en liten helgetur. Men jeg tenkte jo at jeg kunne se den i reprise når jeg kom hjem, men så utrolig nok kommer den første og eneste reprisen i dag klokken 22.30. Man U kampen har de i alle fall vist tre ganger i reprise. Hva er logikken? :D

Jævlig sløkket av Canal+ dette her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så kampen i går og er meget skuffet med hvordan Arsenal opptrådte:

 

Lehmann - Har ikke funnet tilbake til fjorårsformen, virker utrygg i feltet og toppet det svake spillet med en giganttabbe som fort kunne gitt scoring.

 

Hoyte - Har ingenting å gjøre i førsteelveren til Arsenal når han spiller sånn som dette. Lager unødvendig straffe i tillegg til at han kanskje egentlig lagde en til (klar holding). Dårlig defensivt og usynlig offensivt.

 

Djourou - Imponerer meg, kanskje et alternativ på venstreback?Stor fart, god med ball og gode taklinger.

 

Toure - Går tidvis foran med enorm innsatts. Litt under pari.

 

Eboue - Har grei kontroll på sin side, men hvorfor skyter han alltid når han kommer til linjen?

 

Hleb - Veldig omstendelig, som vanlig. Viser på stangskuddet til vanPersie et øyeblikk av storhet.

 

Fabregas - Grei nok, men står på ingen måte fram.

 

Gilberto - Gjør jobben han alltid gjør, trenger mer hjelp i duellene på midten, men vi har jo kjøpt Baptista.

 

Rosicky - Grei debut, men bør skyte mye mer. Tullete situasjon i 2.omgang der han hopper over ballen i fantastisk posisjonog lar den gå til Hnry som er dekket av tre spillere.

 

Henry - Bør score 2-3mål men er tydeligvis ute av form.

 

van Persie - Bør score, men prøver i alle fall å skyte(stangskuddet).

 

I denne kampen spilte Arsenal med tre av fire midtbanespillere som er vant til å ligge sentralt som en offensiv kreativ kraft fremover på banen. Om Ikke Ljungberg var skadet synes jeg virkelig at han skulle spilt isteden for Hleb. Det blir vel offenivt tenkt å spille med så mange offensive spillertyper på bortebane mot et ok lag.I kampene fremover synes jeg midtbanen vår skal se slik ut:

Rosicky- Baptista-Gilberto-Ljungberg.

Da vil vi også ha godt med folk inni foran mål som kan ekspedere innlegg fra linjen i mål, NEI for Arsenal spiller jo bare gjennom nåløyet i midten der det ligger 7-8 forsvarspillere.

Synes virkelig Wenger bør ta tak i Angrepspillet, det er først nbår vi truer siderommet det åpner seg i midten.

Link to comment
Share on other sites

Å ikke ta med cesc syns jeg er helt latterlig! Han har vært en av arsenals beste spillere i fjor, sammen med henry og lehmann.. Og spiller han nok blir han bare enda bedre en han er! En kamp under pari skal vel ikke sette han ut av startellevren?

 

Syns uten tvil at laget heller skal se slik ut:

 

---------------------Lehmann------------------------------------

-------------------------------------------------------------------

eboue-----gallas--------------toure------------djourou--------

--------------------------------------------------------------------

----------------------gilberto-------------------------------------

-------------cesc-----------------baptista------------------------

hleb/rVp-------------------------------------Rosicky/Ljungberg

--------------------------------------------------------------------

------------------------Henry----------------------------------

 

Vil ha tre på midten med gilberto som ankerrolle. Og kantene skal være med oppover, men også jobbe bra hjem. Hvem som bør spille av rVp og høeb er jeg litt i tvil om.. Men hvis eboue starter på back-plassen bør hleb spille for de to har vist stor farlighet på arsenals høyreside i fjorårssesongen.. Syns fredrik har falt kraftig i prestasjoner det siste året (grunnet skader), og vil derfor helt at rosicky spiller hvis ikke han finner tilbake til gammel form!

 

Og i ensom majestet foran har vi henry som er et angrep alene når han er i form! og den vil komme denne kampen, det er jeg sikker på!

Link to comment
Share on other sites

Å ikke ta med cesc syns jeg er helt latterlig! Han har vært en av arsenals beste spillere i fjor, sammen med henry og lehmann.. Og spiller han nok blir han bare enda bedre en han er! En kamp under pari skal vel ikke sette han ut av startellevren?

 

Syns uten tvil at laget heller skal se slik ut:

 

---------------------Lehmann------------------------------------

-------------------------------------------------------------------

eboue-----gallas--------------toure------------djourou--------

--------------------------------------------------------------------

----------------------gilberto-------------------------------------

-------------cesc-----------------baptista------------------------

hleb/rVp-------------------------------------Rosicky/Ljungberg

--------------------------------------------------------------------

------------------------Henry----------------------------------

 

Vil ha tre på midten med gilberto som ankerrolle. Og kantene skal være med oppover, men også jobbe bra hjem. Hvem som bør spille av rVp og høeb er jeg litt i tvil om.. Men hvis eboue starter på back-plassen bør hleb spille for de to har vist stor farlighet på arsenals høyreside i fjorårssesongen.. Syns fredrik har falt kraftig i prestasjoner det siste året (grunnet skader), og vil derfor helt at rosicky spiller hvis ikke han finner tilbake til gammel form!

 

Og i ensom majestet foran har vi henry som er et angrep alene når han er i form! og den vil komme denne kampen, det er jeg sikker på!

 

All ære til Fabregas, en fantastisk fotballspiller som har utviklet seg enormt de siste årene. Men helt alvorlig, synes jeg ikke han er noe tess for eksempel i bortekampen mot Bolton. Han er ikke sterk nok i duellene.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje ikke sterk nok! Men på en måte har vi gilberto og beptista som tar av seg den delen. Cesc skal bare briljere og strø pasninger som han har gjort tidligere. Noe av grunnen til at alle gutta liker å se på arsenal er at de spiller pen fotball, og det syns jeg cesc er en av hovedpersonene i! Arsenals spillestil er flott! syns ikke vi skal forandre på noe bortsett fra at vi bør skyte mer!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...