Jump to content

Arturo Lupoli


Bergkampboy

Recommended Posts

Arturo Lupoli er en ung mann som imponere alle om dagen.

Med en fantastisk scoringsstatistikk på juniorlaget, reservelaget og u-landslaget er han en het spiller for fremtiden.

Mange mener han ikke kommer til å slå til på grunn av fysikken og på grunn av at han er italiensk men der er jeg faktisk litt uenig.

For det første så kom han til klubben i såpass ung alder at han har veldig god tid til å tilpassen seg miljøet og spillesstilen i England.

For det andre har han en ekstrem avslutterevne som antakeligvis kunne passet inn i hvilke som helst lag.

 

Han har ikke kreativiteten til Pires, overblikket til Bergkamp, eller farten til Henry men han har en putteevne ikke ulikt Ian Wright og vi husker alle hvor mye Wright betydde.

Derfor har jeg større tro på at Lupoli slår til enn jeg hadde på både Pennant, Cole og Aliadiere.

Send gutten på et treningsstudio så har vi en ny goalgetter her hvis mine spådommer stemmer.

Hva tror dere ??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Arturo Lupoli virker som en svært spennende spiller, men før han skal ha noe håp om å slå gjennom på førstelaget, så har han en del styrketrening foran seg. Han er pr. dags dato alt for veik til å spille på det høyeste nivået

Link to comment
Share on other sites

40645.jpg

 

<- Der har vi gutten med sølvskoene. Har lenge vært meget fascinert av denne unggutten og hans egenskaper på banen. Har fulgt flittig med han og håper han får en stor fremtid i klubben!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Arturo Lupoli er en ung mann som imponere alle om dagen.

Med en fantastisk scoringsstatistikk på juniorlaget, reservelaget og u-landslaget er han en het spiller for fremtiden.

Mange mener han ikke kommer til å slå til på grunn av fysikken og på grunn av at han er italiensk men der er jeg faktisk litt uenig.

For det første så kom han til klubben i såpass ung alder at han har veldig god tid til å tilpassen seg miljøet og spillesstilen i England.

For det andre har han en ekstrem avslutterevne som antakeligvis kunne passet inn i hvilke som helst lag.

 

Han har ikke kreativiteten til Pires, overblikket til Bergkamp, eller farten til Henry men han har en putteevne ikke ulikt Ian Wright og vi husker alle hvor mye Wright betydde.

Derfor har jeg større tro på at Lupoli slår til enn jeg hadde på både Pennant, Cole og Aliadiere.

Send gutten på et treningsstudio så har vi en ny goalgetter her hvis mine spådommer stemmer.

Hva tror dere ??

573[/snapback]

 

 

tror quincy owusu-abeyie blir bedre,....

Link to comment
Share on other sites

Arturo Lupoli er en ung mann som imponere alle om dagen.

Med en fantastisk scoringsstatistikk på juniorlaget, reservelaget og u-landslaget er han en het spiller for fremtiden.

Mange mener han ikke kommer til å slå til på grunn av fysikken og på grunn av at han er italiensk men der er jeg faktisk litt uenig.

For det første så kom han til klubben i såpass ung alder at han har veldig god tid til å tilpassen seg miljøet og spillesstilen i England.

For det andre har han en ekstrem avslutterevne som antakeligvis kunne passet inn i hvilke som helst lag.

 

Han har ikke kreativiteten til Pires, overblikket til Bergkamp, eller farten til Henry men han har en putteevne ikke ulikt Ian Wright og vi husker alle hvor mye Wright betydde.

Derfor har jeg større tro på at Lupoli slår til enn jeg hadde på både Pennant, Cole og Aliadiere.

Send gutten på et treningsstudio så har vi en ny goalgetter her hvis mine spådommer stemmer.

Hva tror dere ??

573[/snapback]

 

 

tror quincy owusu-abeyie blir bedre,....

3131[/snapback]

 

tror begge to vil danne fremtidens Henry/DB10 når de legger opp og forresten så er jo Quincy 1-2 år eldre enn Lupoli så vi kan ikke sammenligne de to så mye allerede fordi Lupoli er yngre og ikke så utviklet ennå.

Link to comment
Share on other sites

Ja denna gutten har jeg lurt på lenge nå. Vi kjøpte han vel i sommer og jeg har fortsatt ikke sett noe til han.lest at han spiller godt på reservelaget da. men hvorfor kan ikke han få sjansjen når kjeksen får det? er han så utrolig liten å spe da? Har jo noen kamper på ungdomsbestemte landslaga te Italia

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Ja denna gutten har jeg lurt på lenge nå. Vi kjøpte han  vel i sommer og jeg har fortsatt ikke sett noe til han.lest at han spiller godt på reservelaget da. men hvorfor kan ikke han få sjansjen når kjeksen får det? er han så utrolig liten å spe da? Har jo noen kamper på ungdomsbestemte landslaga te Italia

3187[/snapback]

Aliadiere er ikke så liten å spe lenger akkurat... man så godt at han hadde vært på treningsstudio mens han var skada :)

 

I tillegg synes jeg at LUpoli virker som nok en spennende spiller, men spørs om han greier å slå til med Van Persie, Reyes og Quincy foran seg, som også er ganske unge!

Link to comment
Share on other sites

I tillegg synes jeg at LUpoli virker som nok en spennende spiller, men spørs om han greier å slå til med Van Persie, Reyes og Quincy foran seg, som også er ganske unge!

16453[/snapback]

Er du heilt sikker på at Quincy er foran Lupoli? Det er ikkje eg.

Er han god nok, så får han sjansen.

Link to comment
Share on other sites

HAr mye mye mer tro på Quincy enn Lupoli.. Så alle kampene Lupoli spilte i ligacupen og ble alt annet enn imponert.. God avslutter men det er mer eller mindre alt! Altfor pinglete og altfor mange "uheldige" touch.. NEi sats på Quincy!

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

I tillegg synes jeg at LUpoli virker som nok en spennende spiller, men spørs om han greier å slå til med Van Persie, Reyes og Quincy foran seg, som også er ganske unge!

16453[/snapback]

Er du heilt sikker på at Quincy er foran Lupoli? Det er ikkje eg.

Er han god nok, så får han sjansen.

16483[/snapback]

 

Heilt einig, er ikkje sikker på at Wenger rangerer Quincy foran Lupoli. Lupoli imponerte i Amsterdam....

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsene

I tillegg synes jeg at LUpoli virker som nok en spennende spiller, men spørs om han greier å slå til med Van Persie, Reyes og Quincy foran seg, som også er ganske unge!

16453[/snapback]

Er du heilt sikker på at Quincy er foran Lupoli? Det er ikkje eg.

Er han god nok, så får han sjansen.

16483[/snapback]

 

Heilt einig, er ikkje sikker på at Wenger rangerer Quincy foran Lupoli. Lupoli imponerte i Amsterdam....

16619[/snapback]

 

At Wenger rangerer Lupoli foran Quincy er vel temmelig sikkert ?

 

Vi har med to veldig forskjellige spillertyper å gjøre her. Quincy er den mest publikumsvennlige av dem. Er beste venn med ballen og et tekninsk talent. Litt lik Henry på mange måter.

 

Lupoli er vel mer en "fox in the box" type. Flink til å være på rett sted til rett tid. En dødelig avslutter, som har ett bedre scoringsintervall enn nederlenderen.

Link to comment
Share on other sites

Quincy er klart det største talentet av dei to, og den som har størst forutsetningar for å lukkast. Quincy har hurtighet, fysikk, teknikk, det som skal til.

16648[/snapback]

Lupoli har vel også dette, kanskje minus fysikk. Det er ikkje alle som treng å vere driblefantar heller. Lupoli er en målscorar. En Owen, en van Nistelrooy. Sjølvsagt er han ikkje på sistnevntes nivå enda, men skal ikkje sjå vekk frå at han blir det. Eg syns ikkje det er så opplagt at Quincy er det største talentet. Ein skal ha fotballhaud og gjere dei rette vala også.

Link to comment
Share on other sites

Quincy er klart det største talentet av dei to, og den som har størst forutsetningar for å lukkast. Quincy har hurtighet, fysikk, teknikk, det som skal til.

16648[/snapback]

Lupoli har vel også dette, kanskje minus fysikk. Det er ikkje alle som treng å vere driblefantar heller. Lupoli er en målscorar. En Owen, en van Nistelrooy. Sjølvsagt er han ikkje på sistnevntes nivå enda, men skal ikkje sjå vekk frå at han blir det. Eg syns ikkje det er så opplagt at Quincy er det største talentet. Ein skal ha fotballhaud og gjere dei rette vala også.

16657[/snapback]

 

Lupoli har ikkje på langt nær den samme farta og teknikken som quincy innehar. Og fysikken er vel kanskje det største ankepunktet mot lupoli. For liten og veik spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Quincy er klart det største talentet av dei to, og den som har størst forutsetningar for å lukkast. Quincy har hurtighet, fysikk, teknikk, det som skal til.

16648[/snapback]

Lupoli har vel også dette, kanskje minus fysikk. Det er ikkje alle som treng å vere driblefantar heller. Lupoli er en målscorar. En Owen, en van Nistelrooy. Sjølvsagt er han ikkje på sistnevntes nivå enda, men skal ikkje sjå vekk frå at han blir det. Eg syns ikkje det er så opplagt at Quincy er det største talentet. Ein skal ha fotballhaud og gjere dei rette vala også.

16657[/snapback]

 

Lupoli har ikkje på langt nær den samme farta og teknikken som quincy innehar. Og fysikken er vel kanskje det største ankepunktet mot lupoli. For liten og veik spør du meg.

16664[/snapback]

Det trenger alle då ikkje ha heller? Ein må ikkje vere rask som Henry. Lupoli er nok over gjennomsnittet rask han også. Ikkje direkte treig. Ein må ikkje kunne drible av 10 mann i en telefonkiosk.

 

Det er vel heller ikkje slik at fysikken er noko som er sementert for livet?

 

Lupoli scora to mål mot Everton i fjor. Han scora mot Ajax i år. Det vitnar om kvalitet. Så langt meiner eg han har vist klart meir på a-laget enn Quincy har, når dei har fått sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Det er heilt klart eit stort pluss med stor fart og god teknikk, og det er jo noko som tiltaler arsenals spelestil. Ein god fysikk kjem til gode å ha i ein liga som premier league, men det er ikkje dermed sagt at det er noko du må ha for å lukkast, det fins det fleire bevis på.

 

Det skal vel nemnast at det var quincy som var kampens store spelar i ligacupkampen mot everton i fjor. Og i mars, fekk han fortjent sin pl-debut mot pompey, etter ein imponerande kamp mot sheffield united.

Link to comment
Share on other sites

Det er uansett tydelig at Wenger har sansen for og troen på Lupoli. Med litt skader og suspensjoner på spissene utover i sesongen, vil det ikke overraske meg om han kan få et par kamper på benken i Premier League og Champions League heller. Jeg tror han allerede nå ligger og vaker i sjiktet rett bak de 18-20 Wenger anser for å være "kjernetroppen" sin.

 

Lupoli har ingen ekstremferdigheter, utover det at han kan score mål. Han er ingen "publikumsspiller" man legger like mye merke til som Quincy, men har likevel den verdifulle evnen til å være på rett sted til rett tid. Hadde f.eks Quincy fått stikkballen av Hleb mot Ajax, er jeg sikker på at han hadde forsøkt å dra seg inn i feltet før han skjøt, evt. sendte en pasning - og sannsynligvis hadde det dermed ikke blitt noe mer ut av muligheten. Lupoli derimot bare snudde seg og brant til. Pang. Mål.

 

Det enkle er ofte det beste.

 

Og det er nettopp pga disse evnene Wenger velger å gi Lupoli sjanser, til tross for at han ikke alltid imponerer spillemessig på samme måte som f.eks Quincy gjør.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett mere av Quincy enn Arturo. Jeg har da også blitt mere imponert over førstnevnte i de få kampene jeg har sett og har stor tro på at den gutten tidvis blir å se i PL kommende sesong.

 

Det virker som Arsene har troen på Lupoli, men det virker da mere sannsynlig at han tenker å bruke han først og fremst i ligacuppen kommende sesong, med muligheter for innhopp i PL dersom skadesituasjonen tilsier at slik handling vil være riktig.

 

Kanskje vil Lupoli få flere sjanser i PL rett og slett fordi han er en annen type spiller enn Henry, Reyes og Quincy.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Lupoli får så mange sjanser fra start i PL i år, men han er et stort talent for fremtiden med sin målteft og sitt gode venstreben. Han er en virkelig goalgetter/fox in the box, som vi har manglet siden Wrights tid.. Så kanskje, jeg håper, at Lupoli vil være en veldig viktig mann for oss på Emirates stadium.

Link to comment
Share on other sites

Guest John Cena

Lupoli har imponert meg. Men det spørs om han får så mange kamper fra start i år. Men en spiller for fremtiden,ja det tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest 8ljungberg8

jeg har sett litt rundt omkring på forumet men så ingen egen Lupoli tråd....litt synd

Forrige sesong scorte han jo 19 mål på 20 kamper for reservene, og er etter min mening en av arsenals aller største talenter, sammen med Quincy og Fabregas.

Håper han får mye mer spilletid denne sesong ja kanskje 5-10 kamper, da tror jeg han ville blomstret ut i full blomst..... ;)

 

 

En Lupoli-tråd hadde vi.

Tips: Bruk søkfunksjonen.

 

Limt inn.

Mod

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...