Jump to content

Dødballer


Eboue

Recommended Posts

Nå begynner vi å få mange valg på dødballer her foran neste sesong.

Hvem synes du skal ta diverse dødballer?

 

Frispark:

Henry

[Rosicky]

[Reyes]

[v.Persie]

 

Cornere [høyre]:

Reyes

 

venstre:

Fabregas

 

Straffer

Henry

[Rosicky]

 

Mener jeg... hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

Det einaste som er sikkert er at van Persie bør ta cornerar når han er på bana. Den på Arsenal som har slått desidert best cornarar siste åra. Og då meiner eg begge sider. Med mindre Rosicky er god på dette, er Robin sjølvskreven etter det eg har sett. Henry og Reyes bør nesten for alle middel holde seg unna hjørneflagga.

 

Frispark er det nok Henry, van Persie og kanskje Rosicky som vil ta seg av, og straffer blir nok Henry. Lehmann tar seg av dei fleste indirekte frisparka. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det einaste som er sikkert er at van Persie bør ta cornerar når han er på bana. Den på Arsenal som har slått desidert best cornarar siste åra. Og då meiner eg begge sider. Med mindre Rosicky er god på dette, er Robin sjølvskreven etter det eg har sett. Henry og Reyes bør nesten for alle middel holde seg unna hjørneflagga.

Mine erfaringer sier at Reyes og Cesc har lagt de beste cornere de siste sesongene... men jeg vet ikke. Ingen fasit vil vi vel få før evt. noen smartinger kommer seg inn på noen avanserte statistikker og sjekker, men det er ikke min sterke side.

 

Men jeg håper at Tòmas kan dette her egentlig, for selv om Josè og Cesc er de beste på cornere så betyr ikke det at de slår gode cornere! ;) :D

Link to comment
Share on other sites

hehe...dette blir jo nesten som Football Manager ;)

 

Frispark:

- Henry og Van Persie (direkte frispark/skudd)

 

- Rosicky og Van Persie (innlegg fra kant/midtbane)

Eventuelt Hleb/Fabregas og Reyes

 

Cornere - høyre:

Van Persie

Reyes

 

Corner - venstre:

Rosicky

Hleb

 

Straffer:

Henry

Rosicky

Van Persie

 

 

Grunnen til at jeg har med Hleb er fordi han tok de fleste dødballene i Stuttgart. Spesielt cornere og innlegg fra kant.

Henry, Van Persie, Rosicky og Reyes er nok det med best tilslag, kraft og presisjon på ball, derfor velger jeg dem.

Jeg syns ikke Henry skal ta cornere pga. spensten hans i hodedueller og han står alternativt på 16 meter for å dunke inn returer.

Link to comment
Share on other sites

Cornere og innlegg fra venstre veit jeg ikke...

 

Cesc med cornere fra venstre, og Reyes med innlegg. Selv om innlegg med innoverskru kan være farligere fordi de kan gå rett i mål hvis ingen toucher ballen, så foretrekker jeg utoverskru... kommer en svær midstopper opp da og stanger så får ballen en så vanvittig kraft at den går i mål uansett hvis ballen har retning innenfor stengene.

Et eksempel på at Reyes slår de innleggene genialt har vi jo hvis vi ser rett tilbake til VM, der han legger ballen perfekt på panna til *....åh, hva heter han nå igjen* som stanger ballen knallhardt rett i mål, keeper har ikke nubbesjangs.

Den følsomme foten til Reyes er undervurdert.. helt klart!

Link to comment
Share on other sites

Det er likegyldig kven som slår innlegga, så lenge me ikkje har nokon til å heade ballen i mål. Og det har me aldri hatt under Wenger. Eg meiner å hugse at statistisk sett går kvar 14. corner i mål. Det ville ikkje forundre meg om ein i Arsenal's tilfelle kjem opp i minst det doble. Det ville vore interessant om nokon kunne grave fram tal for dette.

Link to comment
Share on other sites

Ja akkurat cornere og frispark som innlegg er vi ikke bra på. Vi hadde

vel 4 kjappe ifjor med Bergkamp og Reyes som frisparkleggere.

Uten hodestyrken til Senderos og Campbell hvem skal heade ballen i mål?

 

Cornere: Van Persie og Reyes(hvis han spiller)

 

Direkte Frispark :Henry...VP..og kanskje Tomas

 

Frispark(innlegg) Tomas...Reyes

 

Straffer: Henry

Link to comment
Share on other sites

Ja akkurat cornere og frispark som innlegg er vi ikke bra på. Vi hadde

vel 4 kjappe ifjor med Bergkamp og Reyes som frisparkleggere.

Uten hodestyrken til Senderos og Campbell hvem skal heade ballen i mål?

 

Cornere: Van Persie og Reyes(hvis han spiller)

 

Direkte Frispark :Henry...VP..og kanskje Tomas

 

Frispark(innlegg) Tomas...Reyes

 

Straffer: Henry

 

 

Nå har vi mange gode midtbanespillere. Men ikke mange som er gode på hodet:

Hleb, Rosicky, Ljungberg, Song, Flamini og Fabregas ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er likegyldig kven som slår innlegga, så lenge me ikkje har nokon til å heade ballen i mål. Og det har me aldri hatt under Wenger. Eg meiner å hugse at statistisk sett går kvar 14. corner i mål. Det ville ikkje forundre meg om ein i Arsenal's tilfelle kjem opp i minst det doble. Det ville vore interessant om nokon kunne grave fram tal for dette.

 

Vi har da hatt noen mål på headinger også da.. Senderos, Campbell, Gilberto, er bare noen jeg husker i farta. Campbell sitt mål var da fantastisk, og hvis noen av dere har glemt det så skam dere! ;)

Cygan har vel også scoret på hodet, 2 ganger trodde jeg. Senderos oxo 2.

 

Men så kan det diskuteres hvorfor vi ikke scorer på dødballer så ofte; kvaliteter i feltet eller kvalitetene på innleggene.

Men jeg håper Reyes får sjansen på innlegg hvis han spiller. Han har en ekstremt følsom venstrefot og har vist at han er en av de beste innleggsføttene i Arsenal, etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Cornere og innlegg fra venstre veit jeg ikke...

 

Cesc med cornere fra venstre, og Reyes med innlegg. Selv om innlegg med innoverskru kan være farligere fordi de kan gå rett i mål hvis ingen toucher ballen, så foretrekker jeg utoverskru... kommer en svær midstopper opp da og stanger så får ballen en så vanvittig kraft at den går i mål uansett hvis ballen har retning innenfor stengene.

Et eksempel på at Reyes slår de innleggene genialt har vi jo hvis vi ser rett tilbake til VM, der han legger ballen perfekt på panna til *....åh, hva heter han nå igjen* som stanger ballen knallhardt rett i mål, keeper har ikke nubbesjangs.

Den følsomme foten til Reyes er undervurdert.. helt klart!

 

 

 

 

 

Pablo heter han...

Link to comment
Share on other sites

Straffespark:

Henry

Lauren

 

Farlige frispark:

Henry

Van Persie

 

Ufarlige frispark:

Den som er nærmest ballen får trille den til nærmeste medspiller.

 

Cornere:

Samme f**n, det blir ikke mål på det likevel.

 

Innkast:

Respektive backer

 

Avspark:

Spissene

 

Goal kicks:

Lehmann, eller andrekeeperen dersom Lehmann er indisponert til handlingen

Link to comment
Share on other sites

Straffespark:

Henry

RvP

Tomas

Reyes

Lauren

 

Farlige frispark (skuddhold):

Fra venstre: Henry og Tomas

Fra høyre: RvP og Reyes

 

 

Ufarlige frispark:

Den som er nærmest ballen får trille den til nærmeste medspiller.

 

Innleggsfrispark:

Her er det en fordel at frisparkene blir slått slik at hvis ingen toucher ballen så går ballen i mål. Hvis frisparket er ganske nærme og fra siden er det greit å slå et hardt utoverskrudd frispark for da trenger man bare et touch som ofte også kan være en motspiller for at ballen skal gå mot mål. Henry hadde mange gode innleggsfrispark fra høyre (vi husker jo alle Cl finalen :unsure:). Reyes fra venstre. Fra lengre hold skal Reyes ta fra høyre og Tomas fra venstre.

 

Cornere:

Det viktigste er at cornerne er INNOVERSKRUDDE! Det er ytterst få spillere som klarer å legge gode yttoverskrudde cornere ettersom ballen ofte enten går ut før den skrur utover igjen, skrur får lite slik at keeperen lett kan snappe opp ballen.

Fra høyre: Reyes eller en annen venstrebeint spiller, men ikke RvP! Han er ikke noe god hodespiller og var den som hadde flest gode cornere i fjor selv om han også hadde noen dårlige. RvP (så lenge ikke Ade spiller) er den beste hodespilleren vår etter midtstopperne og gilberto.

Fra venstre: Rocisky eller Hleb. begge er små og ikke gode hodespillere og tok dødballer for sine gamle klubber. Henry vil jeg ha i returrommet ettersom han kan løpe opp overganger og ta returer eller skyte på volley i en fiks cornervariant.

 

Innkast:

Respektive backer eller vinger hvis man skal ta kastet fort.

Link to comment
Share on other sites

Det einaste som er sikkert er at van Persie bør ta cornerar når han er på bana. Den på Arsenal som har slått desidert best cornarar siste åra. Og då meiner eg begge sider. Med mindre Rosicky er god på dette, er Robin sjølvskreven etter det eg har sett. Henry og Reyes bør nesten for alle middel holde seg unna hjørneflagga.

Mine erfaringer sier at Reyes og Cesc har lagt de beste cornere de siste sesongene... men jeg vet ikke. Ingen fasit vil vi vel få før evt. noen smartinger kommer seg inn på noen avanserte statistikker og sjekker, men det er ikke min sterke side.

 

Men jeg håper at Tòmas kan dette her egentlig, for selv om Josè og Cesc er de beste på cornere så betyr ikke det at de slår gode cornere! :) :)

 

 

Helt enig med Paddy her. Reyes og Henry slår forferdelig dårlige cornere, og Cesc til å ta cornere??? Det er da såvidt han klarer å slå ballen inn i 16-meteren. Helt uforståelig for meg at det går an å plukke ut Cesc til å slå cornere. Hvor mange slo han ifjor? 3? 4? Det er en grunn til at han ikke akkurat er noe førstevalg på cornere for å si det sånn...

Link to comment
Share on other sites

Det einaste som er sikkert er at van Persie bør ta cornerar når han er på bana. Den på Arsenal som har slått desidert best cornarar siste åra. Og då meiner eg begge sider. Med mindre Rosicky er god på dette, er Robin sjølvskreven etter det eg har sett. Henry og Reyes bør nesten for alle middel holde seg unna hjørneflagga.

Mine erfaringer sier at Reyes og Cesc har lagt de beste cornere de siste sesongene... men jeg vet ikke. Ingen fasit vil vi vel få før evt. noen smartinger kommer seg inn på noen avanserte statistikker og sjekker, men det er ikke min sterke side.

 

Men jeg håper at Tòmas kan dette her egentlig, for selv om Josè og Cesc er de beste på cornere så betyr ikke det at de slår gode cornere! :) :)

 

 

Helt enig med Paddy her. Reyes og Henry slår forferdelig dårlige cornere, og Cesc til å ta cornere??? Det er da såvidt han klarer å slå ballen inn i 16-meteren. Helt uforståelig for meg at det går an å plukke ut Cesc til å slå cornere. Hvor mange slo han ifjor? 3? 4? Det er en grunn til at han ikke akkurat er noe førstevalg på cornere for å si det sånn...

 

Cesc slo faktisk ganske mange cornere i fjor, og de fleste kom helt inn, og var skikkelig gode, men det er det bedervelige hodespillet vårt som gjør at cornerene ser dårlige ut.

 

Og hvis du med hånda på hjertet kan si at Reyes slår forferdelige cornere så ber jeg deg se hele fjorårs-sesongen omigjen. Han er jo fantastisk på de innleggene. De er så følsomme at du ikke skal lete etter noe mer.

 

btw: Jeg så klipp fra Mattersburg-kampen, og der hadde Rosicky et par cornere.. de var også perfekte, og kom helt fint inn mot straffemerket.. ypperlige cornere.

Link to comment
Share on other sites

Det einaste som er sikkert er at van Persie bør ta cornerar når han er på bana. Den på Arsenal som har slått desidert best cornarar siste åra. Og då meiner eg begge sider. Med mindre Rosicky er god på dette, er Robin sjølvskreven etter det eg har sett. Henry og Reyes bør nesten for alle middel holde seg unna hjørneflagga.

Mine erfaringer sier at Reyes og Cesc har lagt de beste cornere de siste sesongene... men jeg vet ikke. Ingen fasit vil vi vel få før evt. noen smartinger kommer seg inn på noen avanserte statistikker og sjekker, men det er ikke min sterke side.

 

Men jeg håper at Tòmas kan dette her egentlig, for selv om Josè og Cesc er de beste på cornere så betyr ikke det at de slår gode cornere! :) :)

 

 

Helt enig med Paddy her. Reyes og Henry slår forferdelig dårlige cornere, og Cesc til å ta cornere??? Det er da såvidt han klarer å slå ballen inn i 16-meteren. Helt uforståelig for meg at det går an å plukke ut Cesc til å slå cornere. Hvor mange slo han ifjor? 3? 4? Det er en grunn til at han ikke akkurat er noe førstevalg på cornere for å si det sånn...

 

Cesc slo faktisk ganske mange cornere i fjor, og de fleste kom helt inn, og var skikkelig gode, men det er det bedervelige hodespillet vårt som gjør at cornerene ser dårlige ut.

 

Og hvis du med hånda på hjertet kan si at Reyes slår forferdelige cornere så ber jeg deg se hele fjorårs-sesongen omigjen. Han er jo fantastisk på de innleggene. De er så følsomme at du ikke skal lete etter noe mer.

 

btw: Jeg så klipp fra Mattersburg-kampen, og der hadde Rosicky et par cornere.. de var også perfekte, og kom helt fint inn mot straffemerket.. ypperlige cornere.

 

Se hele fjorårets sesong om igjen for å finne ut om Reyes slår gode cornere... ja, det hørtes veldig spennende ut. Sånn ca 80 timer TV for å bekrefte at Reyes sine cornere er altfor svake og upresise. Akkurat som Henrys. Van Persie "skyter" cornerne inn med stor presisjon. Det må til for at Arsenal skal score på dødball, siden snitthøyden til spillerne er 1.70 og hodespillet er generelt dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Ja, her AnabOle, her ser vi auge til auge. Korleis nokon kan sei at Reyes slår gode cornarar er uforståeleg, og Fabregas har eg aldri tenkt på ein gong.

 

Det må bli van Persie eller eventuelt ein ny ein (Rosicky) som slår.

 

 

Har egentlig ikke tenkt over om Reyes sine cornere er gode. En ting skal han hvertfall ha, han har slått noen herlige innoverskrudde frispark i år.

Link to comment
Share on other sites

Straffespark:

Henry

Lauren

 

Farlige frispark:

Henry

Van Persie

 

Ufarlige frispark:

Den som er nærmest ballen får trille den til nærmeste medspiller.

 

Cornere:

Samme f**n, det blir ikke mål på det likevel.

 

Innkast:

Respektive backer

 

Avspark:

Spissene

 

Goal kicks:

Lehmann, eller andrekeeperen dersom Lehmann er indisponert til handlingen

Jeg er helt enig med deg i disse vurderingene Tusmo, med unntak av Lauren på straffene.

Han har vel hatt 2 forsøk fra krittmerket i år og bommet på begge??

Link to comment
Share on other sites

Til alle tvilande rundt Reyes:

 

Kampen i dag, mot Schwadorf, slo Reyes alle cornerar perfekt!

Reyes er fantastisk på cornerar [og innlegg generellt], og er [ved sida av Rosicky kanskje] vår beste cornerleggjar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg i disse vurderingene Tusmo, med unntak av Lauren på straffene.

Han har vel hatt 2 forsøk fra krittmerket i år og bommet på begge??

 

Om han har bommet på to straffer forrige sesong kan jeg faktisk ikke erindre, men jeg husker Lauren satte en iskald straffe mot Scum forrige doublesesong og sikret seieren i den kampen. I tillegg var han vel også fast straffesparkeksekutør for Kamerun når han spilte for disse.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...