Jump to content

Portugal - Nederland


Eboue

Recommended Posts

Fortjener forsåvidt en egen tråd!

 

Sykeste jeg har sett.. 16 gule kort, 8 av de ble til røde, Costinha, Boulahrouz, Deco, G.v.Bronckhorst måtte alle forlate banen, og etter min mening skulle flere gjort det også.

 

Men jeg synes det var en fantastisk oppleevlse å få se så mange kort og 6 minutter tillegg.. nå har man erfart det også.

 

Sitter og ser på VM-studio, og flirer når jeg ser alle de røde og gule kortene. Det er rett og slett komisk.

"Flaks at ingen blir drept" hører jeg nå...lol

 

 

Blir kanskje dumt av meg å lage ny tråd om dette når jeg kan bruke VM-tråd men noe må vel moderatorene ha å gjøre? :blink:

 

Hva er din mening om denne kampen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det var en forferdelig kamp, den styggeste jeg noen gang har sett. Men det var da endelig bra at RvP klarte å holde hodet kaldt. Jeg syntes at Van Persie spilte en bra kamp, håper han klarer å overføre alt det gode spillet fra VM til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Det gledelige var at van Persie ikke fikk noe kort etter hva jeg fikk med meg, og at han hele tiden holdt hodet kaldt når det kokte over hos de andre...

Helt enig! Satt bare og ventet på at det skulle smelle fra RvP også, ja. Lover bra for neste sesong at han holdt seg i skinnet :blink:

Link to comment
Share on other sites

og etter min mening skulle flere gjort det også.

 

Dette har du helt rett i. Portugal var faktisk heldige som i det hele tatt klarte å fullføre kampen med det antall spillere som kreves. Figo skulle vært utvist for å skalle til van Bommel. Hadde dommeren gjort jobben sin, så hadde det faktisk vært 11 mot 9, istedet for 10 mot 10.

 

Synd at ikke Nederland gikk videre fra denne kampen, men en ting er sikkert, og det er at det blir et svekket Portugal som skal møte England. 2 spillere som må stå over kampen, samt masse viktige spillere som står i fare for å måtte stå over en eventuell semifinale.

Link to comment
Share on other sites

Veldig, veldig synd at Nederland røk ut. Ufortjent var det også! Nederland spiller såå sjukt bra fotball.. Fortjente finale plass.. Brasil/Argentina - Nederland eller Spania - Nederland.. men dette hadde jo ikke skjedd uansett..

Synd får VM sin skyld... F*** heller! :P :(

Tilbake til topic.. Bra match, mange store sjanser begge veier, fin fotball og maaaaange kort! Beste kampen hittil i VM! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Alle her forsvarer Nederland, så jeg får hjelpe Portugal litt:

 

Hvorfor i alle dager får ikke Boulahrouz direkte rødt når han prøver å drepe C.Ronaldo?!! Hårreisende, både takling og dømming.

 

Det er jo veldig sportslig av Heitinga å ikke spille ballen tilbake til Portugal når det er Portugal som misser ballen, da... forstår godt hvorfor Deco blir irritert.

 

Jeg ser ikke hvordan handsen til Costinha kan være med vilje. Han vet at hele verden kommer til å se det hvis han gjør det, han vet at han får rødt kort.. og da kan jeg ikke se annet enn at det var en naturlig bevegelse med armen.

 

Hvordan kan dommeren gi gult kort til Figo når han ikke ser at han skaller van Bommel? Jeg forsvarer ikke skallingen, men jeg ser ikke hvordan han kan se det.. han deler også ut kortet til Figo før han snakker med 2. og 3. dommer, så det er ikke de som hadde sett det heller.

 

Når Petit står og snakker med en skadet Portugal-spiller, så kommer Snejder[?] og dytter ham så det ljomer.. veldig sportslig, og var et klart gult kort, altså enda et rødt.

 

Cocu skulle hatt gult kort når han slenger Deco 360 grader før han slipper han på ræva, etter han holdt på ballen. Hadde vel også blitt et rødt hvis jeg ikke tar feil.

 

 

Positivt med RvP ja.. veldig sterkt. God kamp av han også btw..

Link to comment
Share on other sites

Joda Helmik, Nederland hadde sine svin på skogen de også. Det er nok ingen som nekter for det. Men uansett, så var det Portugal som var de verste. I andre omgang var det kun Nederland som prøvde å spille fotball

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at så mange klubber et ute etter Dirk Kuyt. Han spiller en utrolig dårlig kamp og skulle ha scoret minst 1 mål. Da Van Persie rundlurte portugiserne, sendte han i vei et skudd/innlegg som føyk rett ved siden av Kuyt. I stedet for å bryste ballen i mål, hopper han unna ballen...merkelig manøver.. :blink:

 

 

 

Alle her forsvarer Nederland, så jeg får hjelpe Portugal litt:

 

Hvorfor i alle dager får ikke Boulahrouz direkte rødt når han prøver å drepe C.Ronaldo?!! Hårreisende, både takling og dømming.

 

Det er jo veldig sportslig av Heitinga å ikke spille ballen tilbake til Portugal når det er Portugal som misser ballen, da... forstår godt hvorfor Deco blir irritert.

 

Jeg ser ikke hvordan handsen til Costinha kan være med vilje. Han vet at hele verden kommer til å se det hvis han gjør det, han vet at han får rødt kort.. og da kan jeg ikke se annet enn at det var en naturlig bevegelse med armen.

 

Hvordan kan dommeren gi gult kort til Figo når han ikke ser at han skaller van Bommel? Jeg forsvarer ikke skallingen, men jeg ser ikke hvordan han kan se det.. han deler også ut kortet til Figo før han snakker med 2. og 3. dommer, så det er ikke de som hadde sett det heller.

 

Når Petit står og snakker med en skadet Portugal-spiller, så kommer Snejder[?] og dytter ham så det ljomer.. veldig sportslig, og var et klart gult kort, altså enda et rødt.

 

Cocu skulle hatt gult kort når han slenger Deco 360 grader før han slipper han på ræva, etter han holdt på ballen. Hadde vel også blitt et rødt hvis jeg ikke tar feil.

 

 

Positivt med RvP ja.. veldig sterkt. God kamp av han også btw..

 

Det at hånden til Costinha spretter ut, og endrer ballens retning er et soleklart gult kort, selv om det er en naturlig refleks.

 

Vi må vel også skylde litt på Ivanov. Virker som han likte å dele ut kortene.

 

Tror det var en nederlandsk spiller som lå nede da Sneijder dyttet Petit. Virket som om Petit prøvde å dra opp nederlenderen(Hettinga) mot sin vilje.

 

Må innrømme at jeg begynte å le litt da C. Ronaldo begynte å gråte..

 

Men dette forsvarer selvfølgelig ikke de horrible taklingene til noen av lagene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke hvordan handsen til Costinha kan være med vilje...

Han var oppe med armen, han hadde den ikke intil korppen. Da er det hands, ikke noe annet å si på det!

 

Edit: Donaraz skrev: Må innrømme at jeg begynte å le litt da C. Ronaldo begynte å gråte..

 

Femi gutt vettü, de griner ofte! :blink: Mista sikkert litt brunkrem på låret på grunn av skru knottene! :(

Link to comment
Share on other sites

Herlig å se et så usportslig lag som Nederland ryke ut. Måten de tok Ronaldo ut av

kampen på har jeg liten sans for.Der burde det første røde kortet vært.

At de i tillegg ikke spiller ballen tilbake til Portugal på droppen gjorde at

jeg skiftet fra Nederland til Portugal underveis.

En fullt fortjent seier til Portugal over et blekt Nederlandsk lag som har skuffet

i dette VM med kjedelig spill.

Lyspunktet var Van Persie igår.

Link to comment
Share on other sites

Har du sett nederland spille mot Serbia?? :blink:

Der var det sikklig bevegelse og bra spill.

 

Ja de var usportslige i de to sitvasjonene, Boulahrouz skulle hatt rødt. helt klart. Men jeg klappa når jeg så det herlig å se ronaldo ha det vondt.

 

Nederland skulle ha gått videre

Link to comment
Share on other sites

Tja, hva skal man ta tak i?

For det første; jeg finner null glede eller underholdning i å bevitne en slik kamp som i går kveld. Det er greit med drama, anspente situasjoner, krangling og kort, det er det vi alle vil ha i et VM sluttspill (litt god fotball hadde vært fint også..). Men makan til skamfull oppvisning har jeg aldri sett, og jeg evner ikke å glede meg over at spillere blir regelrett sparket ut av kamper og derav tar til tårene, uansett hva de heter eller hvem de er. Det var faktisk slik at jeg vurderte å slå av TV underveis, men man er jo litt nyskjerrig,da..

 

Og å gi dommeren skylden, til og med bare delvis, mener jeg er helt på jordet. Jeg har i det siste tenkt litt på endel av problemene i fotballen, så som holding i trøyer, filming, stygge taklinger bakfra osv. Man spør seg da bestandig hva DOMMERNE kan gjøre, hvordan DOMMERNE må være konsekvente , og hva man skal tillate av hjelpemidler for at DOMMERNE skal få med seg hva som skjer. Aldri har jeg hørt noen spørre om hva SPILLERNE kan gjøre! Det er vel for helvete meg SPILLERNE som utøver denne sporten?? DOMMERNE får ansvaret for at SPILLERNE gjør alt de kan for å ødelegge fotballspillet! Jada, jeg skjønner såpass at det er en utopi å tro at alle vil oppføre seg pent, under eget ansvar. Men hvis ikke SPILLERNE og lederene i klubbene snart går i seg selv og spør hva dette spillet egentlig går ut på , hvil dommerne uansett ha en håpløs oppgave.

 

Hva dommeren i går angår, kan jeg ikke se at han delte ut et eneste kort for mye, heller flere for lite. Taklingen på Ronaldo burde vært direkte rødt, og det er mulig kampen hadde roet seg litt da, men jeg er ikke veldig sikker. Det er en umulig oppgave når brorparten av spillerne overhode ikke er interresert i å spille fotball. Og bare så det er sagt, jeg synes begge lag var like skamfulle, og nå når nederland er ute, håper jeg av hele mitt hjerte at portugal ryker på hodet ut av mesterskapet!

Vil minne om at Portugal var innblandet i lignende skandaler i semien i EM2000 mot Frankrike.

 

Det er forøvrig med forundring jeg registrerer at Bengt Eriksen, TV2, mener dommeren burde markert seg tidligere. To gule kort før det var gått 10 min. er forholdsvis tidlig spør du meg..

Rosinen i den bedervede pølsen var likevel Blatters utspill mot dommeren etter kampen. Jeg er enig med Blatter i en ting; dommeren holdt ikke den samme standaren som spillerne. Han var bedre enn de fleste, og prøvde, i motsetning til spillerne, å gjøre jobben sin.

Enkelte personer er det vanskelig å ta seriøst, Blatter er en av dem, jeg foreslår at Sepp blir fratatt alle borgerrettigheter og at vi gjemmer ham bort i et kott i et bankhvelv i Sveits. Den dagen Blatter trer av vil være en stor dag for fotballverden!

 

Fair Play my ass!!!

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Toskete å se at dere koser dere over at C.Ronaldo hadde vondt, og at han gråt. Skulle likt å se dere hvis dere ble skadet, og visste at dere kanskje var den viktigste brikken på et lag i VM, som MÅTTE vinne!

 

Shame on you!

Link to comment
Share on other sites

Toskete å se at dere koser dere over at C.Ronaldo hadde vondt, og at han gråt. Skulle likt å se dere hvis dere ble skadet, og visste at dere kanskje var den viktigste brikken på et lag i VM, som MÅTTE vinne!

 

Shame on you!

Herregud a, må jo være lov å ha meninger om ting uten at noen skal kjefte på oss?

Men sorry sjef, skal aldri mer skje igjenn :blink: <_<

Link to comment
Share on other sites

Toskete å se at dere koser dere over at C.Ronaldo hadde vondt, og at han gråt. Skulle likt å se dere hvis dere ble skadet, og visste at dere kanskje var den viktigste brikken på et lag i VM, som MÅTTE vinne!

 

Shame on you!

 

Har aldri hatt noe til overs for den spilleren. Har hatet han siden han kom til United. Det gleder meg selvfølgelig ikke å se spillere bli skadet, men det var ganske komisk å se at han begynte å gråte.

Link to comment
Share on other sites

Toskete å se at dere koser dere over at C.Ronaldo hadde vondt, og at han gråt. Skulle likt å se dere hvis dere ble skadet, og visste at dere kanskje var den viktigste brikken på et lag i VM, som MÅTTE vinne!

 

Shame on you!

 

Har aldri hatt noe til overs for den spilleren. Har hatet han siden han kom til United. Det gleder meg selvfølgelig ikke å se spillere bli skadet, men det var ganske komisk å se at han begynte å gråte.

 

kunne ikke vært mer enig. Virkelig komisk å se sippegutten gråte. Syns det er VELDIG synd at Nederland røyk ut. Med så mange sjanser burde dem scoret minst 1 mål, så det er jo i bunn og grunn deres feil at de ikke vinner, selvom dommern må ta sin del av skylda for at dette ikke blei en spillende kamp. Var vel mer stopp i spillet, enn spill hvis dere skjønner hva jeg mener. Tipper Portugal ryker i neste kamp mot England, noe som ikke Nederland ville gjort. Syns det er oppriktig synd at dem er ute, menmen, det er et EM om to år. Vil ikke her forsvare Heitinga som ikke spiller ut ballen, men kan allikevel skjønne det, i med at trenger Van Bastern ber han om ikke å spille den ut. Hvorfor han gjorde det er et annet spørsmål. Skjønner Deco blei sur, men latterlig å takle på den måten. FORTJENT gult kort. Håper virkelig ikke Portugals anke får gjennomslag. Han fortjente rødt, først for taklinga og såklart for sabotasje. Håper virkelig Portugal ryker mot England, et lag som spiller så stygt, haler ut tida så mye som dem gjorde har jeg ikke noe til overs for. Ligger nede hele tida og har det vondt, selvom ikke noe har skjedd. Spesielt keeper Ricardo er en mester i dette. Faens irriterende, sorry uttrykket.

Link to comment
Share on other sites

Toskete å se at dere koser dere over at C.Ronaldo hadde vondt, og at han gråt. Skulle likt å se dere hvis dere ble skadet, og visste at dere kanskje var den viktigste brikken på et lag i VM, som MÅTTE vinne!

 

Shame on you!

 

Har aldri hatt noe til overs for den spilleren. Har hatet han siden han kom til United. Det gleder meg selvfølgelig ikke å se spillere bli skadet, men det var ganske komisk å se at han begynte å gråte.

 

kunne ikke vært mer enig. Virkelig komisk å se sippegutten gråte. Syns det er VELDIG synd at Nederland røyk ut. Med så mange sjanser burde dem scoret minst 1 mål, så det er jo i bunn og grunn deres feil at de ikke vinner, selvom dommern må ta sin del av skylda for at dette ikke blei en spillende kamp. Var vel mer stopp i spillet, enn spill hvis dere skjønner hva jeg mener. Tipper Portugal ryker i neste kamp mot England, noe som ikke Nederland ville gjort. Syns det er oppriktig synd at dem er ute, menmen, det er et EM om to år. Vil ikke her forsvare Heitinga som ikke spiller ut ballen, men kan allikevel skjønne det, i med at trenger Van Bastern ber han om ikke å spille den ut. Hvorfor han gjorde det er et annet spørsmål. Skjønner Deco blei sur, men latterlig å takle på den måten. FORTJENT gult kort. Håper virkelig ikke Portugals anke får gjennomslag. Han fortjente rødt, først for taklinga og såklart for sabotasje. Håper virkelig Portugal ryker mot England, et lag som spiller så stygt, haler ut tida så mye som dem gjorde har jeg ikke noe til overs for. Ligger nede hele tida og har det vondt, selvom ikke noe har skjedd. Spesielt keeper Ricardo er en mester i dette. Faens irriterende, sorry uttrykket.

 

Tviler på at de får gjennomslag...Begge kortene er helt greie. Når det gjelder dommeren så gir han bare det gule/røde kortet uten noe tilsnakk, han må jo markere seg slik at spillerne vet hva som venter dem! Den eneste dommeren som virkelig jeg har hatt sansen for er Collina. Spillerne respekterte han. Men dessverre er han blitt gammel...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...