Jump to content

Portugal - Nederland


Eboue

Recommended Posts

Toskete å se at dere koser dere over at C.Ronaldo hadde vondt, og at han gråt. Skulle likt å se dere hvis dere ble skadet, og visste at dere kanskje var den viktigste brikken på et lag i VM, som MÅTTE vinne!

 

Shame on you!

 

Har aldri hatt noe til overs for den spilleren. Har hatet han siden han kom til United. Det gleder meg selvfølgelig ikke å se spillere bli skadet, men det var ganske komisk å se at han begynte å gråte.

Så du finalen i EM da <_< Han gråt så mye at mascaraen falt av :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tja, hva skal man ta tak i?

For det første; jeg finner null glede eller underholdning i å bevitne en slik kamp som i går kveld. Det er greit med drama, anspente situasjoner, krangling og kort, det er det vi alle vil ha i et VM sluttspill (litt god fotball hadde vært fint også..). Men makan til skamfull oppvisning har jeg aldri sett, og jeg evner ikke å glede meg over at spillere blir regelrett sparket ut av kamper og derav tar til tårene, uansett hva de heter eller hvem de er. Det var faktisk slik at jeg vurderte å slå av TV underveis, men man er jo litt nyskjerrig,da..

 

Og å gi dommeren skylden, til og med bare delvis, mener jeg er helt på jordet. Jeg har i det siste tenkt litt på endel av problemene i fotballen, så som holding i trøyer, filming, stygge taklinger bakfra osv. Man spør seg da bestandig hva DOMMERNE kan gjøre, hvordan DOMMERNE må være konsekvente , og hva man skal tillate av hjelpemidler for at DOMMERNE skal få med seg hva som skjer. Aldri har jeg hørt noen spørre om hva SPILLERNE kan gjøre! Det er vel for helvete meg SPILLERNE som utøver denne sporten?? DOMMERNE får ansvaret for at SPILLERNE gjør alt de kan for å ødelegge fotballspillet! Jada, jeg skjønner såpass at det er en utopi å tro at alle vil oppføre seg pent, under eget ansvar. Men hvis ikke SPILLERNE og lederene i klubbene snart går i seg selv og spør hva dette spillet egentlig går ut på , hvil dommerne uansett ha en håpløs oppgave.

 

Hva dommeren i går angår, kan jeg ikke se at han delte ut et eneste kort for mye, heller flere for lite. Taklingen på Ronaldo burde vært direkte rødt, og det er mulig kampen hadde roet seg litt da, men jeg er ikke veldig sikker. Det er en umulig oppgave når brorparten av spillerne overhode ikke er interresert i å spille fotball. Og bare så det er sagt, jeg synes begge lag var like skamfulle, og nå når nederland er ute, håper jeg av hele mitt hjerte at portugal ryker på hodet ut av mesterskapet!

Vil minne om at Portugal var innblandet i lignende skandaler i semien i EM2000 mot Frankrike.

 

Det er forøvrig med forundring jeg registrerer at Bengt Eriksen, TV2, mener dommeren burde markert seg tidligere. To gule kort før det var gått 10 min. er forholdsvis tidlig spør du meg..

Rosinen i den bedervede pølsen var likevel Blatters utspill mot dommeren etter kampen. Jeg er enig med Blatter i en ting; dommeren holdt ikke den samme standaren som spillerne. Han var bedre enn de fleste, og prøvde, i motsetning til spillerne, å gjøre jobben sin.

Enkelte personer er det vanskelig å ta seriøst, Blatter er en av dem, jeg foreslår at Sepp blir fratatt alle borgerrettigheter og at vi gjemmer ham bort i et kott i et bankhvelv i Sveits. Den dagen Blatter trer av vil være en stor dag for fotballverden!

 

Fair Play my ass!!!

 

Hilsen Nilsen

 

 

Hver sin smak! Jeg synes dette var VMs desiderte høydepunkt så langt, med massevis av spenning og morsomme situasjoner. Da Heitinga ikke spilte tilbake ballen godtet jeg meg voldomt for jeg ante at en slåsskamp lå i luften. Fantastisk var det at lille Deco, som jeg har mislikt sterkt i en årrekke, skulle komme med en så flott takling. Der steg han opp en grad til kun "mislikt"! Det verste med denne kampen var at vi ikke fikk ekstraomganger. Hadde passet perfekt med et Van Persie-mål på en offside situasjon, eller kanskje en feil idømt straffe. Det hadde gjort det hele til en nydelig batalje. Savnet kanskje også litt mer tenning trenerne imellom, kunne gjerne tenkt meg litt håndgemeng der også.

 

Uansett takk til Portugal og Nederland for en fabelaktig fotballkamp som inneholdt så og si alt!

 

C. Ronaldo fy flate for en pingle! Sitter der og griner på benken. Snakker om femi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...