Jump to content

Anders Frisk


Trønderbart

Recommended Posts

Ja, det er helt vanvittig at det har gått så langt at han ser seg nødt til å slutte. Dette viser bare at det er alt for mange som ikke har skjønt at det er viktigere ting her i livet enn fotball

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

veldig synd at han slutter ja..men samtidig så syns jeg han gir et feil signal i å slutte fordi da gir han etter for de idiotene som gir de truslene! Selvsagt må man ta det på alvor, men frisk må ikke bare gi opp!

Link to comment
Share on other sites

Guest Jon-Halvor

Dramaqueen, vedder på at han ikke er ferdig som dommer. Aldri hatt sans for fyren, virker mer interessert i å posere foran kameraene enn å dømme kamper. Typisk dommer som ser på seg selv som den egentlige stjernen og midtpunktet i en fotballkamp.

 

Dette føyer seg bare inn i stunt for å få mest mulig oppmerksomhet rundt egen person. Hvor mange dommere har ikke mottatt "dødstrusler" etter viktige og kontroversielle avgjørelser?

 

Ikke misforstå meg, Mourinho burde passet kjeften sin og det er aldri ok for supportere å komme med dødstrusler. Var bare ikke overrasket over at det var nettopp Anders Frisk som begynte å grine i media.

Link to comment
Share on other sites

Mulig Anders frisk er en PR-kåt 'dandy', og liten tvil om at hans 'formkurve' som dommer har vært for nedadgående. Det siste er kanskje ikke så rart. det må være vanskelig å konsentrere seg om det man skal gjøre når det sitter folk som ønsker en av dage på tribunen! Jeg skjønner derfor at han ikke gidder mer når han blir truet på livet. Er det noe vits å gjøre en 'idealistisk' handling, når dette er konsekvensen? For dommerne er i høyeste grad idealister når man tenker på hvor mye kjeft de får i forhold til hva de tjener på sin gjerning! Skjønner ikke disse idiotene at de truer hele fotballen. Tenk om ALLE dommerne plutselig la ned sitt arbeide i protest. Da kunne vi sittet der med skjegget i postkassa, og uten fotball. Er det ønsket til de som truer Frisk?

 

Når det er sagt. Dommerne kunne gjort mye for å forebygget en slik situasjon. For selv om jeg tar sterk avstand fra reaksjonsformen, har jeg stor forståelse for at man blir frustrert over dårlig dømming. Og sånn jeg ser det dreier ikke dette seg bare om en sporadisk dommertabbe, men om at dommerstanden er lite ydmyke og villige til å innrømme sine feil, og lite mottagelige for konstruktiv kritikk. Et eksempel er hvordan man forholder seg til tvilsomme episoder. Her burde man hatt KLARERE retningslinjer. Mulig det er slike også, men de blir i hvertfall ikke praktisert særlig konsekvent. Handteringen av gule/røde kort, og evalueringen av disse i ettertid er et annet eksempel. Hvorfor blir ikke feilaktig idømte kort oftere annulert? Hvorfor har dommerne så store muligheter til å evaluere sin egen innsats? Burde ikke dette vært gjort av en uavhengig komite? Og hvorfor er dommerne så negative til å ta i bruk ny teknologi (video) som hjelpemiddel i deres gjerning, all den tid det er vitenskaplig dokumentert at fotballen i dag går så raskt at det i realiteten er umulig å få med seg ALT som skjer for dommerne? Spørsmålene er med andre ord mange, og det kan synes som alt for lite blir gjort.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jon-Halvor

Tviler på at dommerne selv ser på seg selv som idealister. De er dommere fordi de syntes det er gøy og fordi de liker å være en del av sirkuset. Betalt får de og.

Link to comment
Share on other sites

Kan være enig i at Frisk ikke alltid var like god på slutten, men;

 

Jeg har aldri sett en bedre dømt kamp enn Frankrike-Nederland under EM-sluttspillet 2000. Gang på gang satt TV-kommentatorene og sa han hadde dømt feil, inntil replayen kom opp og Frisks avgjørelse viste seg å være riktig. Hårfine offside-avgjørelser i fleng, dog gjorde Frisk og hans assistenter null feil...

 

Det var jaggu balsam for fotballsjelen...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
En enkel hyllest og støtterklæring til en en dommer som jeg alltid har sett på som en av de beste i internasjonal fotball. For j.... at han må bøye av for trusler fra såkalte "fotballfans"!

3078[/snapback]

 

Frisk suger rett og slett. så een gang på en manu-kamp hvor han skulle dømt minst 3 straffer og 2 til det andre laget.

 

PS. ikke det at jeg er manu fan, men Frisk suger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...