Jump to content

2006.02.04 Birmingham City B


Andain

Recommended Posts

birmingham.gif

Birmingham City - Arsenal

St Andrews, Lørdag 4 Februar klokken 16:00

 

Lagoppstilling:

Birmingham City: Taylor, Melchiot, Latka, Upson, Gray, Pennant, Izzet, Butt, Jarosik, Sutton, Heskey. Innbyttere: Campbell, Forssell, Tebily, Bruce, Vaesen

 

Arsenal: Lehmann, Flamini, Senderos, Djourou, Larsson, Fabregas, Diaby, Gilberto, Reyes, Adebayor, Henry. Innbyttere: Almunia, Hleb, Bergkamp, Walcott, Pires

 

Dommer:

Mike Riley (Leeds)

 

TV kanaler:

SuperSport 6 SA

Diema Xtra

Sentanta Ireland

Galaxie Sport

C+ Deporte 1

Sport 1 HU

Sport 1 NL (opt 2)

SKY Sport 1 IT

SKY Calcio 1

TPS Foot

Canal + Sport (Norge/Sverige/Finland/Danmark)

MegaSport

Sport TV

 

ART Sport 1 (opptak fra kl 17:30)

TeleSport (opptak fra kl 19:00)

RTR Sport © (opptak fra kl 22:10)

 

TV / Radio streams:

Football EPL (TVKoo : merk at det er varierende om de viser EPL på TVKoo)

GreatSports Channel PPLive Synacast | PPLive Synacast | SopCast | PPStream | PPStream | QQLive

Guangdong (GDTV-Sport) PPStream | PPStream | PPStream | TVAnts | PPLive Synacast | PPLive Synacast | PPLive Synacast | PPLive Synacast | PPLive Synacast | QQLive

 

OBS! Dere må fjerne "http://" foran i linkene

 

Nedlastning av de ulike stream programmene:

PPLive | PPLive Synecast | SoPCast | Coolstreaming Media Center | PPStream | Tvkoo | TVAnts

 

Skader/suspendert/utilgjengelig:

Gael Clichy (skadet)

Lauren (skadet)

Kerrea Gilbert (skadet)

Ashley Cole (skadet)

Pascal Cygan (skadet)

Emmanuel Eboue (Afrikanske Mesterskapet)

Kolo Toure (Afrikanske Mesterskapet)

Sol Campbell (hviles)

Robin van Persie (hviles)

Fredrik Ljungberg (hviles)

Justin Hoyte (utlånt)

Jeremie Aldiadiere (utlånt)

 

Tidligere møter:

02.10.2005 Arsenal 1-0 Birmingham City

 

Før avspark:

Med en liste over utilgjengelige spillere større enn et fotball lag kan man nok på mange måter si vi har en aldri så liten krise. Hele 9 (!) av klubbens forsvarsspillere (dersom man inkluderer utlånte Hoyte) mangler til Lørdagens kamp borte mot Birmingham City. Slik sitauasjonen er akkurat nå kan mye tyde på at vårt beste forsvar vil være angrepsspillet vårt, for det er nok ikke til å skjule at vår svaket akkurat nå er mangelen på forsvarsspillere. Mitt store ønske til denne kampen er at Arsene Wenger ikke velger å gå ut i en 4-5-1 formasjon, men heller setter innpå det vi har av offensive spillere i en 4-4-2 eller 4-3-3 formasjon. I begynnelsen var jeg positiv til at Wenger til enkelte kamper valgte 4-5-1 formasjonen, det spesielt i oppgjørene mot de vanskeligste motstanderene (Chelsea, Manhester United etc). Tilstanden vår nå er nok at vi sliter selv mot lagene midt på tabellen i 4-5-1 formasjonen på bortebane.

 

Viktig informasjon:

Se egen tråd Radio/TV-Streams for mere informasjon eller dersom du har noen spørsmål rundt TV/Radio streams av kampene. Ikke benytt kamp tråden til stream relaterte innlegg/spørsmål.

 

Kamp tråden skal heller ikke benyttes som en "chat" tråd mens kampen pågår, for dette benyttes tråden Mens kampen pågår hvor man kan diskutere pågående kamper. Anbefaler samtlige til å lese innlegget til Kim i nevnte tråd.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Vi slet med å score på dette laget forrige gang, men denne gangen tror jeg vi vinner hvis vi får tilbake de fleste av 1. lagsspillerne. men vi må være litt forsktige, vi har fortsatt en ELENDIG borteform i år. 3-1 Van Persie og henry 2

Link to comment
Share on other sites

tror det kan bli en jevn kamp, hvis vi skal se ut fra kampen forje gang.

men jeg tror vi vinner til slutt 2-1 eller 1-0 henry, van persie(2-0) og reyes(1-0).

Link to comment
Share on other sites

Nok en kamp mot et lag som kjemper med nebb og klør. Trenger en agressiv Fab og en sulten Diaby på midten. Gilberto kan jeg klare meg uten i denne kampen da han ikke har bevist som forventet i år. Mener det er på tide at han spares en kamp. Om Cole er tilbake kan det gi litt fart fremover på venstresiden og kanskje litt stabilitet bakover. Phil og Sol har absolutt ikke fungert i det siste. Synes nesten litt synd på gutta! Sol har visst fått seg en mental knekk etter en rekke svake opptredener, men tror han kommer seg som en voksen mann!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen må vinnes! Nå tar lag innpå bakfra i stede for at vi tar innpå teten..

Merkelig det som har skjedd etter 7-0...

39227[/snapback]

 

 

Enig! Man skulle tro at man fikk stor selvtillit etter en slik seier, men istedet ser det ut som om selvtilliten er totalt borte. Kanskje Lars Monsen skulle tatt en Englandstur og fortelle om hvordan man skal komme gjennom ekstremt vanskelige situasjoner.

Kampen MÅ vinnes, det er på tide å få toget på sporet igjen før det går riktig galt. Vi er absolutt gode nok til å kapre CL plass, og det må Wenger kjefte inn i hodet på spillerene.

Vi trenger tre poeng, og nå driter jeg i hvordan vi får dem. Nå må vi bare berge det som er mulig å berge av denne sesongen, så får vi komme sterkere tilbake neste sesong!

Jeg vil se blod, svette, og tårer. Come on Arsenal, krig som et helvete!!!

 

Birmingham er normalt sett et lag vi pleier å feie av banen, men med formen vi har vist i det siste, og et bortespøkelse som skremmer vannet av selv den tøffeste så er det ikke lenger noen selvfølge at vi er favoritter. Håper på Fabregas og Diaby på midten, Gilberto bør sendes på en skole der man lærer å sende en pasning til en medspiller.

På kantene håper jeg vi får se Pires og Reyes. Ljungberg er totalt blottet får målteft, og har en selvtillit lik Igors Stepanovs.

I angrepet så er vel RvP og Henry det beste alternativet, og nå håper jeg virkelig Van Persie snart begynner å score mål igjen. Vi har gått målløse av banen sensasjonelt mange ganger de siste par månedene, så vi trenger en som kan gjøre mål ut av ingenting, og det er der Robin kommer inn!

Forsvaret velger jeg å holde kjeft om da jeg føler meg relativt usikker på hva som bør gjøres.

 

La oss ikke miste motet nå. Mitt engasjement er større enn noen gang, for det er i motgang man merker hvor høyt man elsker en klubb. Arsenal kommer tilbake, sannsynligvis allerede neste sesong. Gleder meg til oppturen, den kommer til å bli ekstra god nå som vi blir vandt til å slite litt! Vi lærer å sette mere pris på laget rett og slett!

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært mer betryggende hvis han vil kjøpe Bentley. :D

 

Nei, dette er absolutt ingen kamp vi vinner lett. Det har vel de seneste

kampene og årets sesong vist. Nå er ingen kamper enkle for Gunners lengre.

Ei heller denne som jeg tror blir en målfattig kamp som kan gå begge veier

1-0.

Ellers håper jeg midtbanen består av Ljungen-Diaby-Fab-Pires

 

Framme blir det VP-Henry.

 

Forsvaret eller restene av forsvaret får jeg komme tilbake til.

Når kommer forresten hjørnesteine i forsvaret Kolo tilbake?

Skal si det blir han og Djorou til slutt..

Link to comment
Share on other sites

Dette innlegget kan virke naivt og dumt. Men i kamp da jeg på ingen måte forventer seier da.....

 

........... trenger vi en positiv vitamininnsprøytning. Noe kjekt, noe vi kan glede oss over. Vi må gjøre noe ingen ville trodd i forkant av kampen. En spiller vi ikke forventer det helt store av i første kampen, men som bare kan overraske oss. En spiller som alle medspillere vil skal lykkes. Noe a samles rundt.

 

Vi trenger Theo fra start!

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?article=359669

 

 

Kan ikke han spille midtstopper til helgen da??

 

Sammen  med Keown!!

39300[/snapback]

 

Hva med å gjøre en voldsom innsat før helga og hente tilbake Big Tone, Boldie, Dixon og Winterburn :D

 

Er ikke sikkert det hadde funka så bra, men det hadde vært faen så morsomt!!

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært mer betryggende hvis han vil kjøpe Bentley. :blink:

 

Nei, dette er absolutt ingen kamp vi vinner lett. Det har vel de seneste

kampene og årets sesong vist. Nå er ingen kamper enkle for Gunners lengre.

Ei heller denne som jeg tror blir en målfattig kamp som kan gå begge veier

1-0.

Ellers håper jeg midtbanen består av Ljungen-Diaby-Fab-Pires

 

Framme blir det VP-Henry.

 

Forsvaret eller restene av forsvaret får jeg komme tilbake til.

Når kommer forresten hjørnesteine i forsvaret Kolo tilbake?

Skal si det blir han og Djorou til slutt..

39296[/snapback]

 

Jeg anser våre muligheter til å vinne denne kampen som 50/50. Alt er mulig, og det bør være utgangspunktet for oss alle.

 

Men jeg tror vel fremdeles ikke at Gilberto blir ofret av Wenger. Selvom jeg også nå synes at Diaby viser kvaliteter jeg liker, blir han nok sub på lørdag. Fabregas er tilbake, og kanskje det er det som skal til?

 

Forsvaret blir vel bestående av Gilbert, Djorou, Campell og Senderos. Håper ikke Campell går fra stadion enda tidligere i denne kampen...

 

Det er en ting jeg har tillit til i forhold til kampen, lørdag. Det er at spillerene vet hva som skal til for å vinne. De må spille kjapp fotball, slik bare de kan. Så blir det spennende å se om Wenger igjen legger opp til 4-5-1 på bortebane, ja - eller 4-4-1-1 om du vil!

Link to comment
Share on other sites

Dette innlegget kan virke naivt og dumt. Men i kamp da jeg på ingen måte forventer seier da.....

 

...........  trenger vi en positiv vitamininnsprøytning. Noe kjekt, noe vi kan glede oss over. Vi må gjøre noe ingen ville trodd i forkant av kampen. En spiller vi ikke forventer det helt store av i flørste kampen, men som bare kan overraske oss. En spiller som alle medspillere vil skal lykkes. Noe a samles rundt.

 

Vi trenger Theo fra start!

39298[/snapback]

HAr faktisk tenkt akkurat den samme tanken, men unnlatt å legge inn i frykt for å bli slaktet B)

 

Hvorfor ikke? Hva har vi å tape? En liten fotrapp magiker som kunne spredd litt glede og entusiasme må da bare virker positivt inn på laget? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever
... javel, da ser jeg at Campell og Gilbert er ute til helgen! Dette er bare helt utrolig. Gilbert eller Flamini der bak? Ja, sjefen påstår det! Da blir det vel kanskje Diaby på midten likevel, Morten?  :P

39360[/snapback]

 

Mm, leste det nettopp jeg også. Leste også at Adebayor kan spille - det hadde vært spennende :P

Er litt nervøs for forsvaret vårt!! HerreGud! Vi har 8 forsvarsspillere ute. Det er faktisk såpass ille at vi nå må bruke midtbanespillere bak der B) Jaja...så lenge Wenger vet hva han driver med, skal jeg holde kjeft!

 

Er ganske nervøs foran denne kampen av flere grunner.

1) Borteformen

2) Skader

3) Noen spillere hviles i tillegg!

 

Men håper på en seier..! Har faktisk en følelse av at noe spesielt kan skje på lørdag. Om denne følelsen er positiv eller negativ - vet jeg ikke ennå :blink:

 

Men...vi får håpe på det beste da :P

 

PS! Spiller Theo denne kampen? Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

På en måte er det ikke SÅ ille. Det er nå i første omgang snakk om en kamp, og uansett hva som skjer, så kan vi ikke få mindre enn 0 poeng! Forskjellen fra et tap i denne kampen i forhold til f.eks. et tap mot Chelsea er i det større bilde absolutt ingenting. Tap er tap uansett hvem man møter, på samme måte som seier er seier.

 

Vi har ikke tapt alt selv om vi mangler enormt mange spillere til denne kampen. Neste helg ser vi Sol og Kolo bak der igjen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever
Neste helg ser vi Sol og Kolo bak der igjen  :blink:

39367[/snapback]

 

Ja, og det er vi mange som gleder oss til! B)

39368[/snapback]

 

Kolo tilbake neste helg? Yess ass :P

Link to comment
Share on other sites

Neste helg ser vi Sol og Kolo bak der igjen :blink:

39367[/snapback]

 

Ja, og det er vi mange som gleder oss til! B)

39368[/snapback]

 

Kolo tilbake neste helg? Yess ass :P

39370[/snapback]

 

Kun dersom Elfenbenskysten ryker ut på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Dette begynner virkelig å bli komisk. Med Lauren, Cole, Gygan, Toure, Eboue, Clichy, Gilbert og Campbell ute, skal det jaggu bli interessant å se hvem som spiller bak.

 

Senderos og Djourou blir selvskrevne, men det er fremdeles to som mangler.

 

Tror faktisk Keown er farlig nær et comeback! ;)

Link to comment
Share on other sites

... javel, da ser jeg at Campell og Gilbert er ute til helgen! Dette er bare helt utrolig. Gilbert eller Flamini der bak? Ja, sjefen påstår det! Da blir det vel kanskje Diaby på midten likevel, Morten?  ;)

39360[/snapback]

 

Det vil være en stor overaskelse om Diaby ikke spiller, men når det er sagt kan jeg

ikke huske så lenge jeg har holdt med Arsenal at vi har hatt en verre skadesituasjon.

Blir spennende å se hvordan guttene tackler motgangen på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...