Jump to content

Bøker.


Simbad

Recommended Posts

Guest Liverpool
i går fekk me første kapittel av den nye harry potter boken på norsk fra damm :D

i infoen sto det noko sånn som: " no har jeg stjelt første kapittel av denne boken fra oversetter Jostein Bugge Høverstad(det ver noko sånt). Og vi har den gleden avå gi det til deg.

25691[/snapback]

 

Ja no skjønne jg ingenting.

25694[/snapback]

 

bokklubben damm kanskje

25697[/snapback]

 

Tok den da.. men det var liksom hele post din det var noe uklart med, men men...

 

Det skal gå så bra så

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply
Guest Liverpool
Jeg vil forøvrig anbefale "Frelseren" av Jo Nesbø. Jeg er akkurat ferdig med den, og du verden for en kanonbra bok!

25716[/snapback]

 

Hadde du giddet å gi et lite referat elelr noe sånt.. Bare si kort uten å spolere hva den handler om?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil forøvrig anbefale "Frelseren" av Jo Nesbø. Jeg er akkurat ferdig med den, og du verden for en kanonbra bok!

25716[/snapback]

 

Hadde du giddet å gi et lite referat elelr noe sånt.. Bare si kort uten å spolere hva den handler om?

25730[/snapback]

 

Gidder ikke skrive selv, men sakser inn en liten en fra mao.no:

 

På en av Frelsesarmeens sommerleire voldtas ei 14 år gammel jente. Tolv år seinere, under en førjulskonsert på Egertorget i Oslo, henrettes en soldat i Frelsesarmeen av en person i folkemengden. Dagbladet har fotografert en mulig drapsmann, men identifikasjonsekspert Beate Lønn forvirres av at ansiktet forandrer seg fra bilde til bilde. Førstebetjent Harry Holes jakt på mannen foregår på hovedstadens nattside, blant mennesker som søker evig, eller bare øyeblikkets, frelse. Drapsmannen er ikke ferdig med jobben, og mens Oslos borgere ønsker hverandre ei fredelig jul, forvandles byens gater gradvis til et krigslandskap. Dette er den sjette romanen om Harry Hole.

Link to comment
Share on other sites

Guest Liverpool
Jeg vil forøvrig anbefale "Frelseren" av Jo Nesbø. Jeg er akkurat ferdig med den, og du verden for en kanonbra bok!

25716[/snapback]

 

Hadde du giddet å gi et lite referat elelr noe sånt.. Bare si kort uten å spolere hva den handler om?

25730[/snapback]

 

Gidder ikke skrive selv, men sakser inn en liten en fra mao.no:

 

På en av Frelsesarmeens sommerleire voldtas ei 14 år gammel jente. Tolv år seinere, under en førjulskonsert på Egertorget i Oslo, henrettes en soldat i Frelsesarmeen av en person i folkemengden. Dagbladet har fotografert en mulig drapsmann, men identifikasjonsekspert Beate Lønn forvirres av at ansiktet forandrer seg fra bilde til bilde. Førstebetjent Harry Holes jakt på mannen foregår på hovedstadens nattside, blant mennesker som søker evig, eller bare øyeblikkets, frelse. Drapsmannen er ikke ferdig med jobben, og mens Oslos borgere ønsker hverandre ei fredelig jul, forvandles byens gater gradvis til et krigslandskap. Dette er den sjette romanen om Harry Hole.

25751[/snapback]

 

 

Virker bra den.. :).. kanskje jeg tar meg en tur og får lånt den. Lenge siden jeg har lest en skikkelig god bok

Link to comment
Share on other sites

Guest Liverpool
Noen som har lest boka "Drømmen om England"? Er den bra?

25904[/snapback]

 

Drømmen om England? Nope, sorry. vet du hva den handler om? Kanskje jeg kan finne ut noe om den.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Er ingen bokorm! Har nå lest ut min første bok på sikkert 3år, og det sier vel litt om hvilken tv-titter jeg er.

MEN boken jeg leste nå ga meg lyst til å lese flere, merkelig nok! ;)

Jeg har nemlig lest Norge på langs, skrevet av en av mine store forbilder: Lars Monsen.

 

Han og kameraten Trond Strøhmdal gikk Norge på langs i nøyaktig 365 dager!

Les om vill norsk natur, kameratskap, og en tur helt utenom det vanlige!

Den anbefales på det STERKESTE!!!

Lars Monsen er forøvrig også kjent for å gå Canada på tvers, en tur du kan kjøpe på DVD! Anbefales også!

Link to comment
Share on other sites

Guest Liverpool

Er ingen bokorm! Har nå lest ut min første bok på sikkert 3år, og det sier vel litt om hvilken tv-titter jeg er.

MEN boken jeg leste nå ga meg lyst til å lese flere, merkelig nok! ;)

Jeg har nemlig lest Norge på langs, skrevet av en av mine store forbilder: Lars Monsen.

 

Han og kameraten Trond Strøhmdal gikk Norge på langs i nøyaktig 365 dager!

Les om vill norsk natur, kameratskap, og en tur helt utenom det vanlige!

Den anbefales på det STERKESTE!!!

Lars Monsen er forøvrig også kjent for å gå Canada på tvers, en tur du kan kjøpe på DVD! Anbefales også!

26016[/snapback]

[/quote

 

Hvis du liker bøker som forteller en historie, bør du på Fridtjof Nansen og Steel bøkene... Helt utrolig bra

Link to comment
Share on other sites

Angels and Demons er kjøpt inn. Har ikke fått begynt på boka enda, men den virker spennende. Akkurat nå holder jeg på med "Dude, where's my country" av Michael Moore. En morsom bok, hvor han tar opp flere spørsmål som feks hvorfor Bush har vært i kontakt med medlemmer av Bin Laden familien og ledere for Taliban ved flere anledninger..

Link to comment
Share on other sites

Guest Liverpool
Angels and Demons er kjøpt inn. Har ikke fått begynt på boka enda, men den virker spennende. Akkurat nå holder jeg på med "Dude, where's my country" av Michael Moore. En morsom bok, hvor han tar opp flere spørsmål som feks hvorfor Bush har vært i kontakt med medlemmer av Bin Laden familien og ledere for Taliban ved flere anledninger..

26117[/snapback]

 

ÅÅ... Har så sinnsykt lyst å lese den boken... Men har ikke klart å få fatt i den enda.

Link to comment
Share on other sites

Engler og demoner Dan Brown er en kanonbok som jeg anbefaler.

26047[/snapback]

 

Henger meg på den. Sinnsykt bra bok som anbefales på det varmeste.

26050[/snapback]

 

Andre bra er jo selvfølgelig Da Vinci koden av samme forfatter.

Har kjøpt den siste også, men ikke begynt å lese.

Engler og demoner er en svært spennende bok, men du må regne med å lese en 100-125 sider før det tar av. :P

Link to comment
Share on other sites

Er ingen bokorm! Har nå lest ut min første bok på sikkert 3år, og det sier vel litt om hvilken tv-titter jeg er.

MEN boken jeg leste nå ga meg lyst til å lese flere, merkelig nok! :P

Jeg har nemlig lest Norge på langs, skrevet av en av mine store forbilder: Lars Monsen.

 

Han og kameraten Trond Strøhmdal gikk Norge på langs i nøyaktig 365 dager!

Les om vill norsk natur, kameratskap, og en tur helt utenom det vanlige!

Den anbefales på det STERKESTE!!!

Lars Monsen er forøvrig også kjent for å gå Canada på tvers, en tur du kan kjøpe på DVD! Anbefales også!

26016[/snapback]

[/quote

 

Hvis du liker bøker som forteller en historie, bør du på Fridtjof Nansen og Steel bøkene... Helt utrolig bra

26040[/snapback]

 

 

Takk for tipset! Får se om jeg leser de etterhvert! Akkurat nå har jeg planer om å anskaffe meg boken hvor Lars Monsen går Canada på tvers!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Liverpool

Er ingen bokorm! Har nå lest ut min første bok på sikkert 3år, og det sier vel litt om hvilken tv-titter jeg er.

MEN boken jeg leste nå ga meg lyst til å lese flere, merkelig nok! :P

Jeg har nemlig lest Norge på langs, skrevet av en av mine store forbilder: Lars Monsen.

 

Han og kameraten Trond Strøhmdal gikk Norge på langs i nøyaktig 365 dager!

Les om vill norsk natur, kameratskap, og en tur helt utenom det vanlige!

Den anbefales på det STERKESTE!!!

Lars Monsen er forøvrig også kjent for å gå Canada på tvers, en tur du kan kjøpe på DVD! Anbefales også!

26016[/snapback]

[/quote

 

Hvis du liker bøker som forteller en historie, bør du på Fridtjof Nansen og Steel bøkene... Helt utrolig bra

26040[/snapback]

 

 

Takk for tipset! Får se om jeg leser de etterhvert! Akkurat nå har jeg planer om å anskaffe meg boken hvor Lars Monsen går Canada på tvers!!!

26166[/snapback]

 

 

Ja det kan bli veldig bra.. ;).. jeg elsker sånne bøker som forteller en historie som virkelig har skjedd.. Si ifra hvordan boken var, etterhvert da.. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

.... eller kanskje Folletts "den tredje tvilling" eller "hvitt på hvitt"

 

En annen anbefaling er "Farlig finale" av Ludlum. Ludlum har skrevet mye sarv, men akkurat denne er kanon!

 

Wallander, Hole og Poirot er 100% kvalitet hvis du er interessert i krim.

Link to comment
Share on other sites

Når dere først snakker om Follett: Hvorfor ikke gå en divisjon opp? Les Frederick Forsyth. Først og fremst Sjakalen og Hevneren. De aller beste bøkene jeg har lest. Veldig lærerike, utrolig fascinerende og ekstremt spennende!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...