Jump to content

Bøker.


Simbad

Recommended Posts

Forsyths bøker, er de reelle? aldri hørt om ham før. Kan du ikke fortelle litt om bøkene hans, hvordan han skriver etc? hadde vært flott

39418[/snapback]

 

Det er veldig virkelighetsnært, umulig å si at det er fiksjon, men det er det faktisk. Forsyth har drevet med research til det ekstreme til de to bøkene jeg nevnte, noe som gjør at bøkene er proppet med fakta og gjør de så ekstremt virkelighetsnært. Sjakalen er om en dreven leiemorder som blir leid inn for å drepe Charles de Gaulle. Hevneren er veldig lik, men denne gang om en leiemorder som kaller seg Hevneren.

 

I Hevneren følger vi flere historier, fra Serbia til Vietnam, fra New York til Surinam.

 

De to bøkene topper listen over bøker jeg har lest, anbefales på det varmeste ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...

Leser en del bøker ja, og personlig så er Harry Potter bøkene blant favorittene. Tolkien bøkene (Hobbiten, Ringenes Herre, Silmarillion og Ufullendte Fortellinger) har også blitt fortert. Ellers liker jeg godt de to første bøkene til Dan Brown (Da Vinci Koden og Engler & Demoner). For ikke å snakke om Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole(Flaggermusmannen, Kakkerlakkene, Rødstrupe, Sorgenfri, Marekors og nå Frelseren). Av Arsenal-bøker har jeg kun lest Fever Pitch og Addicted.

 

Trur vi har lik smak. Jo Nesbø er en særdeles dyktig forfatter, syns han berre blir betre og betre for kvar bok, men har tilgode å lese frelseren.

Tolkien er også heilt vidunderleg.

I tillegg er eg stor fan av Henning Mankell, bøkene om politibetjent Kurt Wallander er like bra eller bedre enn Jo Nesbø.

 

Ellers les eg eigentleg det meste, og er avhengig av å lese på senga.

Men kan ramse opp litt av dei eg har lest og likt:

 

Ken Follett

Alistair Mclean

Tom Clancy

Fredrik Skagen

Dan Brown

Agatha Christie

Link to comment
Share on other sites

Er nettopp ferdig med "den digitale festning" av Dan Brown. Ikke helt Da Vinci Kode eller Engler og Demoner klasse over den, men den er absolutt grei å lese.

 

Har ikkje lest den, men likte dei 2 andre veldig godt.

 

Anbefaler foresten folk å lese Prosessen av Kafka og 1984 av Orville.

 

Og for dei litt yngre: Hardyguttene :)

Link to comment
Share on other sites

Selv leser jeg ; Kjøpsrett av Erling Selvig... Kjempebok!

 

Hehe :D Koser meg med Intermediate Microeconomics av Hal R. Varian :o

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale Catch-22 av Joseph Heller. Ei gammal bok, men gud bedre den skildrar det grunnleggande sinnsvake i krig og kva den gjer med folk på ein god måte!

 

Av dei 13 bøkene eg har lest i år (skal ha ei i veka dette året: nyttårsforsett), er dette den nest-beste bak Frelseren av Jo Nesbø. Oversikt over kva bøker eg har lest ligg på SanderSpace.

Link to comment
Share on other sites

Kan trygt anbefale Tony Adams`Addicted. En utroleg ærlig og engasjerandes bok og interresant stoff om fleire som har vært innvolvert i Arsenal i hans tid, samt det engelse landslaget.

Motley Crue biografien er hysterisk bra, ein treng ikkje være nokon fan av dei eller den musikken for å like denne boka.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Det var lenge siden noen hadde skrevet noe på denne topicen. Men jeg lurer på om noen har noe bøker de kan anbefale, og da tenker jeg i sjangeren komedie. Jeg har drevet og lest alt for mye krimbøker i det siste, Stieg Larsson serien, dan Brown osv. så er litt mettet på den slags nå. Så da har jeg lyst til å lese noe som får meg til å gapskratte :)

 

Alle tips mottas med takk! :P

Link to comment
Share on other sites

Det var lenge siden noen hadde skrevet noe på denne topicen. Men jeg lurer på om noen har noe bøker de kan anbefale, og da tenker jeg i sjangeren komedie. Jeg har drevet og lest alt for mye krimbøker i det siste, Stieg Larsson serien, dan Brown osv. så er litt mettet på den slags nå. Så da har jeg lyst til å lese noe som får meg til å gapskratte :)

 

Alle tips mottas med takk! :P

Spørs vel litt på hvor gammel du er, og hva du liker, men bøker av Erlend Loe er fantastisk morsomme! :P Doppler, Volvo Lastvagnar, Naiv. Super og Fakta om Finland anbefales ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid likt å lese i moderate mengder. Har gått gradene fra Donald Duck til Harry Potter, og nå går det i Jo Nesbøs utmerkede Harry Hole. Er per dags dato på bok nummer tre, Rødstrupe. Sett dere i solveggen med en iskald cola og les Jo Nesbø i sommer. Det slår aldri feil! :)

Link to comment
Share on other sites

Spørs vel litt på hvor gammel du er, og hva du liker, men bøker av Erlend Loe er fantastisk morsomme! :) Doppler, Volvo Lastvagnar, Naiv. Super og Fakta om Finland anbefales ;)

 

 

så den, glemte alderen, men nærmer meg 30 styggfort, selv om jeg har ett par år igjen. Så med andre ord, 28 år gammel er jeg. Har jo kanskje litt og si med alder ja, synes jo gummitarzan var gøy i sin tid jeg :P

 

Prøvde meg på den Doppler boken, men var ikke helt min type bok. Er vanskelig det der. Å finne bøker en kan le av, er så mye lettere med tv, bare å slenge på en Seinfeld DVD eller Big Lebowski så går lattermusklene for fullt.

 

De få bøkene jeg har virkelig ledd av og lese er Elling serien, lo faktisk en del av hvite niggere og den siste revejakten også, men det var enkeltepsioder i noen få kapitler. Lo godt av Fever Pitch også, men det har vel sine grunner det. :P

Link to comment
Share on other sites

så den, glemte alderen, men nærmer meg 30 styggfort, selv om jeg har ett par år igjen. Så med andre ord, 28 år gammel er jeg. Har jo kanskje litt og si med alder ja, synes jo gummitarzan var gøy i sin tid jeg :)

 

Prøvde meg på den Doppler boken, men var ikke helt min type bok. Er vanskelig det der. Å finne bøker en kan le av, er så mye lettere med tv, bare å slenge på en Seinfeld DVD eller Big Lebowski så går lattermusklene for fullt.

 

De få bøkene jeg har virkelig ledd av og lese er Elling serien, lo faktisk en del av hvite niggere og den siste revejakten også, men det var enkeltepsioder i noen få kapitler. Lo godt av Fever Pitch også, men det har vel sine grunner det. :P

Prøv deg på Knut Nærums bøker, feks "Krig!", "Døde menn går på ski", "Madonna-gåten", "De dødes båt". Etter min mening geniale bøker.

 

Ellers hvis du liker krim, har du flere av Tom Kristensen. Kan anbefale; "En Kule", "Hvitvasking", "Freshwater" og "Dragen".

 

Liker du å lese engelsk bør du sjekke ut Ken Follett.. "Eye of the needle", "Whiteout" og "The hammer of eden".

Link to comment
Share on other sites

Jeg har slått meg på Morgan Kane. De er forøvrig ute i nye utgaver nå, og du får hver bok innbundet til en hundrelapp, dersom du abbonerer. Ikke verdens beste bøker, men de er veldig kule!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...