Jump to content

2017.09.20 Doncaster Rovers (H) Carabao Cup


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

så ikke kampen i går. Når det gjelder vurderingene av Alexis generelt, er jeg enig - det tror jeg de fleste er uavhengig av agenda - at han roter seg mye bort, og at alle disse piruettene ofte forsinker spillet. Samtidig er han en av de få som faktisk klarer å utrette konstruktive, positive ting framover på banen, som har det lille ekstra som skal til. Når vi skal vurdere han totalt sett som spiller bør de positive tingene veies opp mot det negative. Det er for så vidt greit at du mener at det negative veier tyngst Ben Elfen, men din fremstillig virker ytterst skjev og ubalansert. Derfor får vi andre et inntrykk av at du har en agenda.

Link to comment
Share on other sites

så ikke kampen i går. Når det gjelder vurderingene av Alexis generelt, er jeg enig - det tror jeg de fleste er uavhengig av agenda - at han roter seg mye bort, og at alle disse piruettene ofte forsinker spillet. Samtidig er han en av de få som faktisk klarer å utrette konstruktive, positive ting framover på banen, som har det lille ekstra som skal til. Når vi skal vurdere han totalt sett som spiller bør de positive tingene veies opp mot det negative. Det er for så vidt greit at du mener at det negative veier tyngst Ben Elfen, men din fremstillig virker ytterst skjev og ubalansert. Derfor får vi andre et inntrykk av at du har en agenda.

 

Vi har nok av spillere som klarer å produsere positive ting fremover på banen. Ramsey med sine dype løp er ikke dagligdags. Xhaka sine fenomenale boksåpnerlangpasninger er en sjelden spisskompetanse. Özil er fenomenal, Girouds linkupspill og smartness er utrolig. Listen er faktisk ganske lang.

 

Jeg benekter ikke at Sanchez er god, fenomenal til tider, men jeg mener at han som spiller hemmer Arsenal. Hans avhengighet av å kose med ballen stopper all "flow" i angrepsspillet vårt. Hans ballmiss, og da gjerne i utsatte posisjoner, er svært skadelig for laget. Hans manglende evne til å spille som et lag gjør at vi ofte ikke fungerer.

 

Min personlige agenda: Sanchez er en sutreunge som sprer negative vibber på banen. Det er mitt inntrykk. Han nekter å signere ny avtale, og ønsker seg til en direkte konkurrent. Jeg mener dette er argumenter nok til å la ham spille b-lagsfotball samtidig som vi bygger et lag som er villige til å spille for drakta, ikke nødvendigvis for seg selv - slik vi spilte mot Chelsea.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Vi har nok av spillere som klarer å produsere positive ting fremover på banen. Ramsey med sine dype løp er ikke dagligdags. Xhaka sine fenomenale boksåpnerlangpasninger er en sjelden spisskompetanse. Özil er fenomenal, Girouds linkupspill og smartness er utrolig. Listen er faktisk ganske lang.

 

Jeg benekter ikke at Sanchez er god, fenomenal til tider, men jeg mener at han som spiller hemmer Arsenal. Hans avhengighet av å kose med ballen stopper all "flow" i angrepsspillet vårt. Hans ballmiss, og da gjerne i utsatte posisjoner, er svært skadelig for laget. Hans manglende evne til å spille som et lag gjør at vi ofte ikke fungerer.

 

Min personlige agenda: Sanchez er en sutreunge som sprer negative vibber på banen. Det er mitt inntrykk. Han nekter å signere ny avtale, og ønsker seg til en direkte konkurrent. Jeg mener dette er argumenter nok til å la ham spille b-lagsfotball samtidig som vi bygger et lag som er villige til å spille for drakta, ikke nødvendigvis for seg selv - slik vi spilte mot Chelsea.

 

BE

 

---

jeg tror det er riktig å jobbe frem mot at Alexis (og Özil?) forsvinner. Og jeg tror også at dette ikke nødvendigvis må svekke laget. Men per i dag må vi leve med at begge er i klubben, og da er jeg såpass pragmatisk at jeg vil gjøre det beste ut av situasjonen, og bruke de som totalt sett bidrar mest. Selv om du har rett i at Sanchez tar for stor plass, og øver negativ innflytelse i spillergruppa, er han også den som faktisk gjør mest positivt offensivt. Problemet med Ramsey, Xhaka, Giroud med flere er at de positive bidragene er for sjeldne. Og hvis Sanchez og Özil forsvinner, må det uansett hentes inn erstattere - før de forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Må si det var en forferdelig kjedelig kamp, men de fikk jobben gjort. Godt å se AMN og Nelson få noen kompettetive minutter under beltet på Emirates, til tross for at de måtte spiller back.

 

En liten tanke jeg gjorde med; hvorfor ikke bare putte Walcott på back som åpenbart ikke har noen stor fremtid istedenfor å spille talentene ut av posisjoner? Selv om jeg tror en hver tenåring i Arsenal takker ja til noen minutter på Emirates uavhengig av posisjon de blir plassert i.

 

Synes også El Neny begynner å vokse inn i klubben, kan bli et varp om man tar prisen i betrakning. Om han blir en stjerne/regular starter er jeg langt mer usikker på, men fantastisk squadspiller som er disiplinert og løper utrettelig.

 

Ellers er jeg faktisk litt enig i (noe av) kritikken mot Alexis her. Fikk helt fnatt av at han alltid måtte ta 15 touch for mye og dra av tre mann før han spilte ballen videre. Spillet hans bar kanskje litt preg av svak motstand, men fremdeles. Synes for eksempel Iwobi var mye friskere for laget, hvor han jobbet med laget, gikk på de riktige løpene og forsøkte på de enkle løsningene. Ble mye mer flyt på høyrekanten etter han kom inn, for å ta et eksempel.

 

Alt i alt, en grei seier, men det var fremdeles store kontraster til det Man Utd viste på Old Trafford, uten at jeg har noe grunnlag til å sammenligne kvaliteten på motstanden.

Link to comment
Share on other sites

Trasig kamp. Synes vi skyver frem altfor få folk opp i angrep, det går sent & de fleste skal ha ballen i bena.

Videre blir det altfor mange forsøk på å score "drømmemålet" ved å tråkle oss gjennom i midten. Jeg savner variasjon. Synes vi ofte er farlige når vi er noe mer direkte / spiller oss rundt og ned til linja med innlegg.

Unntaket er starten av førsteomgang, da er vi gode og skaper gode sjanser.

Enig i at kroppsspråket til Alexis ikke er positivt. Men at vi trenger mannen så lenge han er i klubben, det tror jeg. Kan skape sjanser og mål ut av ingenting som få andre i verden.

Og en del av det dårlige kroppsspråket igår (og hele fjorårs-sesonge) tror jeg skyldes lagkameratenes periodevis manglende evne til å skyve etter, både i angrep og i press defensivt.

Mannen maner til innsats og vinnervilje.

Vanvittig fart på Maitland Niles. Synd han som regel har en til to horrible innvolveringer hver gang han spiller. Men det kan lukes bort ! Da kan han bli en solid spiller.

Reiss Nelson viser prov på sitt talent, men virket å spille mer på det trygge istedet for å prøve seg. Som jo i utgangspunktet er en fornuftig holdning, til å begynne med, for en ung og fremmadstormende spiller.

Link to comment
Share on other sites

 

Videre blir det altfor mange forsøk på å score "drømmemålet" ved å tråkle oss gjennom i midten. Jeg savner variasjon. Synes vi ofte er farlige når vi er noe mer direkte / spiller oss rundt og ned til linja med innlegg.

 

Yes, Yes, Yes.

 

Jeg vet ikke hvor mange år jeg har gnålt om akkurat dette, og det er meg en gåte at AW ikke ser dette. Vi skal selvsagt ikke slutte å spille i midten,vi skal ikke slutte å tråkle oss fremover, men i enkelte kamper (i tidligere sesonger) så virker det som at dette er eneste fremgangsmåte. "Dårlige" lag har da en enkel og takknemlig mulighet til å forsvare seg mot et Arsenal som for ofte spiller en endimensjonell offensiv fotball. VI har spillere som kan bruker fart, vi har spillere som kan spille direkte, men for ofte så brukes ikke disse kvalitetene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...