Jump to content

Chelsea kampen idag


Ulfagrafr

Recommended Posts

Guest Simen-CFC

Nå er det jo da aldri Mourinho som har uttalt "vi skal vinne 4 titler i år", men han sa "vi skal gjøre så godt vi kan å vinne så mange titler som mulig". Alle som kjenner til engelsk presse skjønner vel at de er veldig flinke å vri om utsagn.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jo da aldri Mourinho som har uttalt "vi skal vinne 4 titler i år", men han sa "vi skal gjøre så godt vi kan å vinne så mange titler som mulig". Alle som kjenner til engelsk presse skjønner vel at de er veldig flinke å vri om utsagn.

942[/snapback]

 

 

DET vet vi ALT om. Forøvrig var det greit at Chelsea gikk på et tap. Nå gjenstår det å se hvor sterke de egentlig er. Barca er neste og både Arsenal og United kjenner sikkert lukten av blod.

Link to comment
Share on other sites

Hadde faktisk en følelse av at Chelsea skulle klare fire.

 

Selvfølgelig mulig det Paddy, men utrolig usansynlig likevel. Det er lett å la seg blende. Det har vært lag som har vært langt mer overlegne enn hva Chelsea har vært de siste månedene. De klarte heller ikke noe slikt. Liverpool på 80-tallet f.eks. De var virkelig suverene, men klarte det ikke. Det Liverpool laget overgikk til og med det United presterte på 90 tallet. Noe mer suverent har det ikke vært siden Arsenal på 30-tallet.

 

Ikke for det. Rekorder flyttes videre og en dag lykkes det sikkert for en eller annen. Kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Det var ikkje først og fremst fordi dei var så suverene. Det er på grunn av at dei er så solide. I alle ledd virker dei velsmurt, og uten feil.

 

Vi var langt meir suverene (kamp for kamp) i fjor, men likevel er det noko ekstra solid over Chelsea. Stor og brei stall, minimum dobbel toppdekning på kvar plass. Trur ikkje det fins nokon lag som har hatt en bedre andre XI enn Chelsea. Det viser seg at det likevel ikkje er nok. Om laget fortsetter å utvikle seg neste sesong kan det bli samme følelsen igjen - men det er vanskelig å ha to like gode sesonger på rad, man må fornye seg.

 

Og det er klart det er usannsynlig. Omtrent like usannsynlig som at vi skulle gå en sesong ubeseira. Chelsea er laget som kunne klart det, dessverre - med tanke på at det er snakk om å kjøpe seg til suksess.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea har slitt uten Robben. Nå fikk de 3 nye skader i går. Herlig å

se Chelsea ryke ut. Nå blir det spennende å se om psyken deres holder.

Har en følelse av at de ryker for Barca.

Det er vel først og fremst forsvaret til Chelsea som er så solid. Nå fikk de Gallas og Bridge skada. Dette kan svelkke Chelski kraftig(håper jeg) :P -.

Link to comment
Share on other sites

Nå så jeg ikke denne kampen, men jeg syns det var veldig mange som "godter seg" over at de røk ut her... Er ikke det litt vel overgitt? Vi kan jo (teoretisk) stoppe dem i serien - og vi ville stoppet dem i FA-Cupen. Og de er ikke forbi oss i CL. Ligacupen får de nok. Men det hadde ikke gjort noe om flere enn Henry kunne puttet mål på Che£$ki... Han har jo scoret omtrent 20% av målene de har sluppet inn i år - på én kamp! Der har vi noe å lære.

Link to comment
Share on other sites

Guest Simen-CFC

Vell vell gutter, can't win them all ;)

Neida, jeg skal ikke komme inn på et annets forum å være hestkuk (sånn som ManU-fjortissene er flinke til), men skal oppføre meg pent og ha en objektiv mening på det aller meste! :D

 

Men tenk dere om gutter, alle klubber er egentlig kjøpelag. Chelsea kjøper nesten ferdigutiklede spillere som Cech, Robben, Johnson og Bridge, mens Arsenal kjøper dem "ung og lovende" i alder av 16-17 år. De lykkes på hvert sitt område. Arsenal må lykkes på å kjøpe 16 åringer (Flamini, Fabregas og dere vet sikkert flere enn meg) som de skal utvikle, for de har ikke økonomi til det Chelsea og Manchester United driver med.

Og hvis noen av dere prøver å si at Roman's penger er mafiapenger, tar dere grundig feil.

Link to comment
Share on other sites

Vell vell gutter, can't win them all ;)

Neida, jeg skal ikke komme inn på et annets forum å være hestkuk (sånn som ManU-fjortissene er flinke til), men skal oppføre meg pent og ha en objektiv mening på det aller meste! :D

 

Men tenk dere om gutter, alle klubber er egentlig kjøpelag. Chelsea kjøper nesten ferdigutiklede spillere som Cech, Robben, Johnson og Bridge, mens Arsenal kjøper dem "ung og lovende" i alder av 16-17 år. De lykkes på hvert sitt område. Arsenal må lykkes på å kjøpe 16 åringer (Flamini, Fabregas og dere vet sikkert flere enn meg) som de skal utvikle, for de har ikke økonomi til det Chelsea og Manchester United driver med.

Og hvis noen av dere prøver å si at Roman's penger er mafiapenger, tar dere grundig feil.

1045[/snapback]

 

Oppfører du deg like fint her inne som vi Goonere gjør inne hos dere, så går dette så fint så! :)

 

Når det gjelder Chelsea og rublene, så har jo jeg tidligere sagt at akkurat det bryr meg fint lite, MEN når man presenterer et underskudd på en-uno-one MILLIARD norske spesidaler på et år, og Kenyon snakker om å muligens å gå i break-even i sesongen 2009/10 da detter jeg litt av lasset. Da blir proposjonene litt feil, selv for meg.

 

Ut over det så er Chelsea og SW6 en ok plass! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

Vel chelsea kan bygge et lag som de vil. Vi har ikke noe med det. Men å prøve å stjele fra oss spillere er over grensa, fy faen sier jeg bare!

Link to comment
Share on other sites

Guest Simen-CFC

Klart han gjør!

Han får jo pengene igjen når han selger klubben.

 

Vell, når Sovjetunionen gikk i oppløsning (alt var statlig eid) så var det noen smarte menn som var tidlig ute å sikret seg forskjellige saker, og Roman skaffet seg et av de større oljeselskapene.

Vinner vi på søndag mot 'Pool så er vi styrket mentalt, møter Norwich 5 Mars og så er det Barcelona (den 8) og da er Robben klar.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke være prippen, du skjønte godt hva jeg mente.

1547[/snapback]

 

Er ikke prippen heller jeg.

 

Joa, skjønte hvem du mente, men jeg tror ikke helt du skjønte hva du svarte på.

 

Chelsea's underskudd har ingenting med Abramovitch sine penger å gjøre. Underskuddet kommer fra driften i selskapet. Det er jo skremmende å tenke på at Chelsea måtte låne 1,4 milliarder av Roman for i det hele tatt å få godkjent regnskapet av revisor.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

syn at Chelsea vinner ligaen i år(håper ikke det da), jeg tror Roman hadde gått lei hvis ikke chelsea vant i år heller, Chelsea har ingen titler under Roman. Muligens den første kommer nå. Det gir ham en slags følelse at han er genial på fotballbanen også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...