Jump to content

Keeper problem?


Guest henryistheking

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Tja, vet ikke helt om vi lenger har et keeperproblem. Må i så fall være et alternativ til Almunia.

 

Midtveis i sesong hadde vi det helt klart. Mange idiotiske baklengsmål og varierende spill av både Lehmann og Almunia. Synes allikevel at sesonginnspurten viste at Lehmann holder mål. Der holdt han buret rent i 11 av de 14 siste kampene! Den dårlige perioden vi hadde etter Man U-kampen skyldtes en kombinasjon av dårlig spill og form hos hele laget. Blir ikke urolig dersom ny keeper ikke blir hentet inn.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

Lehmann er god nok, men vi har likavel eit lite keeperproblem meiner eg. Vi har berre to, Almunia og Lehmann+den fyren frå Atalanta. Mannone blir sikkert ein god keeper, men er altfor ung til å kunne vokte målet i år.(17 år). Burde skaffe oss ein keeper rundt 25 år.....

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Mesteparten av den usaklige hetsen mot Lehmann har avtatt etterhvert.

Dette er positivt og skulle bare mangle, mannen vant som kjent FA-cupen for oss mer eller mindre alene.

Den samme mannen spilte som kjent hele perioden på 49 kamper uten å tape.

På toppen av det hele er han brennaktuell på startelleveren til arrangørlandet Tyskland i neste års VM, og samtidig et helt soleklart førstevalg hos Wenger i Arsenal.

Hva gjør så denne mannen til den klippen han er????

Først og fremst vil jeg peke på evnen til å lese spillet og stå der ballen kommer, det virker i veldig mange tilfeller som om ballen bare detter ned i fanget på ham.

Slike evner oppstår hos en del av de beste keeperne etter at de har passert 32 år. Rutine kalles det.

Deretter er han fantastisk dyktig i å sette i gang spillet hurtig etter å ha plukket et overlegg, på den måten er han en viktig brikke i vårt velkjente angrepsspill.

Evnen til å dirigere forsvaret foran seg er en annen av årsakene til at Wenger og Klinsmann er store beundrere av denne keeperen.

Når det sto på som verst rundt førjulstiden i fjor, var jeg mer eller mindre alene om å forsvare Jensemanns innsats, men etterhvert som vår defensive organisering har blitt strammet opp og vesentlige spillere har kommet tilbake på laget, har flere og flere fått øynene opp for at vi faktisk har en meget god sisteskanse på laget.

Spørsmålet var vel om arsenal har et keeperproblem???

Svaret gir seg vel selv :lol:

Overhodet ikke, men hvis man tenker på at vi bør ha tre keepere i verdensklasse, mener jeg at vi mangler to....

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Almunia vant også FA-cupen for oss............... :lol:

 

Klart Lehmann-saken har stilnet, nå er det etterdønningene fra vingle-Pat vi alle har nok med.

Vi får håpe at Lehmann har gjort unna tabbene i Arsenal-drakta, og at det blir definitivt slutt på den vinglinga også.

Men det hadde nå ikke vært meg imot å hentet reservekeeperen til Chelsea.... :lol:

 

For øvrig enig med deg Pål.

15221[/snapback]

 

 

Det kommer nok flere "tabber" fra Jensemann, som hos Cech og alle andre keepere på jordkloden.

Husker godt reservekeeperen til chelsky for et par år siden når han forærte Henry ballen og arsenal poengene.

Poenget er vel at vi som supportere nå bør ha lært at vi ikke skal rope "korsfest" ved enhver anledning....

Vi har alle fått se hva et godt organisert lag betyr for jobben til den aller bakerste mannen.

Link to comment
Share on other sites

Det har stilnet med tabber fra Lehmann si side etter han ble bytta ut med Almunia i midten av sesongen da...! :huh: Og det er bra...for i begynnelsen av sesongen var det helt tragisk fra Lehmann si side! Go Lehmann, men det må også komme flere keepre ja!

Link to comment
Share on other sites

Nei, stort sett har vi ikke et keeperproblem. Lehmann er landslagskeeper for Tyskland og har vært veldig god for Arsenal på tross av en litt svak periode under siste sesong.

 

Jeg kjenner meg trygg på at han er keeper neste sesong, og at vi ikke kommer til å se noen ny førstekeeper....

 

En ny andre eller tredje keeper kan det vel heller bli snakk om...

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg fätt spörsmälet om vi hadde et keeperproblem rundt juletider hadde jeg definitivt svart ja. Da tenkte jeg at en ny klassekeeper burde bli innkjöt i sommer dersom Arsenal hadde noen som helst ambisjoner om ä vinne noe. Nä er jeg ikke sä sikker. Lehmann stod en glimrende värsesong og viste hva han var god for. det beviser hvilken god keeper han er. jeg blir derfor ikke helt urolig dersom Lehmann starter förste kamp etter sommerferien. Men det som bekymrer meg er bak/etter Lehmann. Almunia holder ikke mäl og jeg skulle likt ä sett en god keeper i alderen ca 25 är bli kjöpt inn, som kunne väre en god back-up for Lehmann, og som kunne bli litt vant til ä väre i Arsenal og kunne ta over for Jens när den tiden kom. Jeg ser ikke pä Almunia som en reel arvtager til Jens.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Wenger splasher ut med cash for å kjøpe en ny "ung, lovende" keeper en gang til. Han gjorde det med Richard Wright, og vi så hvordan det endte. En keeper i den alderen som nevnes (+-25) trenger kamper og kjøpes han inn som annenkeeper vil han høyst sannsynlig bli avspist med ligacup og en og annen FA-cupkamp. Ikke heldig. Det vil bare føre til usikkerhet og misnøye.

 

Nei, da er det bedre å vente med å kjøpe en ny førstekeeper til Lehmann gir seg. Keeperplassen er ikke som andre plasser på banen. Keeperplassen bør ikke rulleres på.

 

Jeg ser behovet for en ny annenkeeper, men da bør han også være klart definert som annenkeeper, og ikke som en "ny, potensiell førstekeeper".

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig i Dr. Phil's innlegg.

 

Å kjøpe en ny Richard Wright nå vil være dumt. Men at vi trenger en ny 2 keeper er for meg helt åpenbart. Almunia holder maks som en 3 keeper. Italieneren kjenner jeg dog overhodet ikke noe til. Men at vi kan bli nødt til å bruke Howard i våre 2 første CL kamper virker ikke spesielt tillitsvekkende for ett lag med ambisjoner om å vinne hele turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at man har havnet i en litt kinkig situasjon på keeper siden.

Lehmann er førstevalget men er gammel.

Alumnia er rett og slett ikke god nok (ihvertfall ikke hvis man dømmer han utifra fjorårs sesongen) og itilegg skadet.

 

Bak disse 2 det er stort hull. Spørsmålet er om man burde latt Stack bli 1 år til.. Det ser lovlig tynnt ut, men heldigvis har Lehmann hatt lite eller ingen skader så langt. Så forhåpentligvis spiller han alle kampene iår.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaiza

Lehman er en brukbar keeper, vårsesongen 05 gav gode svar på det. Hans ene store svakhet slik jeg ser det er tilbakespill fra medspillere. I feltet og på streken er han meget solid.

 

Spanjolen holder ikke mål det er helt klart. Ergrer meg fremdeles litt over at vi ikke hentet Robinson fra Leeds, men men Spurs må vel ha en og annen brukbar spiller de og. :-|

Link to comment
Share on other sites

Kjøp Thomas Myhre  ;)

 

Vi trenger en noe rutinert reservekeeper. En som ikke nødvendigvis må spille alle kampene, men som har spilt mye tidligere. En keeper glemmer ikke så lett sakene sine...

 

... og Myhre er billig  :D

15408[/snapback]

 

Billig er han sikkert, men hva er vitsen i å kjøpe en keeper som er "like god" som Almunia?

 

Keeperproblem? Ja visst!

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger vurderer keeper situasjonen og det kan ende opp med at at han henter inn en ny keeper skal man tro sitatene fra :

 

"Ideally, I would like, maybe, some strengthening in that area," Wenger told Sky Sports News.

 

"But, at the moment, it's not down to the injury of Almunia. I'm not worrying too much. We think he will be ready in two to three weeks."

 

Kilde : http://skysports.planetfootball.com/Article.asp?id=294775

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...