Jump to content

Skal Liverpool få delta i CL til neste år?


Evju

Bør Liverpool få forsvare tittelen?  

32 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

I går vant Liverpool Champions League, men de er som kjent ikke automatisk kvalifisert for den samme turneringen neste sesong. Bør de få spille Champions League til neste år? I så fall, på bekostning av hvem?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke skjønne at de skal få lov til å delta til neste år. Everton kan ikke utelukkes av Champions League pga. dette. De har, gjennom en lang og hard sesong, gjort seg fortjent til den CL-plassen, og da kan Liverpool takke seg selv for at de ikke klarte å komme blant de fire beste i England.

 

Dessuten, regler er regler, og man kan ikke forandre disse i ettertid! Synd for Liverpool, men de har bare seg selv å takke.

Link to comment
Share on other sites

Reglane er klare: NEI!

Blir håpløst å forandre i ettertid. Forandra dei reglane blir det for framtida..Det vil sei frå og med neste kvalifiseringsperiode: neste sesong.

 

Regelen burde aldri vert slik, men det er ein anna sak.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt skal de få forsvare sin nyvunne tittel. Det skulle da f*** meg bare mangle!

10089[/snapback]

 

Jeg er enig i at Pool bør få prøve å forsvare sin tittel, men ikke på bekostning av Everton!

Blir spennende å se hva som skjer!

Link to comment
Share on other sites

Et mesterskap / turnering der tittelholderen ikke får forsvare seg høres kokkos ut. Et lag må jo få sjansen til å kunne forsvare sin tittel... Det er jo min mening. Sånn burde det vært i VM, EM, CL osv... Det er nå min mening.... Ha en god en!

Link to comment
Share on other sites

Guest Thierry Henry

Kan d ikke stå på overskriften at burde Liverpool være med i Championsleague isteden for at det står at de burde få lovt til å forsvare tittelen.

 

 

 

 

De kommer ikke til å vinne Championsleague på 100 år.

Link to comment
Share on other sites

Guest Roysan

Regel er regel. Ein vist at dette kunne bli et problem når ein lagde regelen. Og tok en avgjørelse på det da, en kan ikke komme tilbake i ettertid. Brasil får heller ikke automatisk forsvare VM tittelen! Så det er ikke bare i C.L. det er slik.

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet burde reglene ha vært annerledes, men det blir galt å forandre reglene nå for å tilfredstille Liverpool.

 

Liverpool har gjennom hele sesong vært klar over at de måtte bli blant de fire beste. De hadde ingen garanti for at de ville vinne hele greia. I ligasammenheng var ikke Liverpool gode nok. Det vet alle, også Liverpool-fansen selv.

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet burde reglene ha vært annerledes, men det blir galt å forandre reglene nå for å tilfredstille Liverpool.

 

Liverpool har gjennom hele sesong vært klar over at de måtte bli blant de fire beste. De hadde ingen garanti for at de ville vinne hele greia. I ligasammenheng var ikke Liverpool gode nok. Det vet alle, også Liverpool-fansen selv.

10124[/snapback]

Fullstendig enig, blir fordumt å endre reglene nå. Da er det andre lag som har kvalifisert seg som kanskje må vike plass. At UEFA bør innføre en regel om at vinneren skal får delta er jeg enig i, men ikke etter endt sesong. Reglene bør være på plass før sesongen.

 

 

Ja til seeding for Enga i 2 kvalik runde (og rbk i 3. kvalik runde), nei til L'Pool i CL.

Link to comment
Share on other sites

Dei bør få sjansen til å forsvare tittelen. Men ikkje på bekostning av dei fire andre engelske klubbane som har kvalifisert seg.

10096[/snapback]

Poenget er at dersom England får 5 klubber med neste sesong, så kjem det til å gå ut over et av dei mindre landa og laga sine muligheter for å kome seg til CL. Det er ikkje rettferdig det heller.

Link to comment
Share on other sites

Dumt at reglene er som de er. I prinsippet burde en vinner få mulighet til å forsvare en seier. Men man kan ikke forandre reglene i etterkant, og hvem skulle det i så fall gå ut over? Å nekte Everton CL-plass blir ihvertfall for dumt, selv om det kanskje er det eneste alternativet?

Link to comment
Share on other sites

Dei bør få sjansen til å forsvare tittelen. Men ikkje på bekostning av dei fire andre engelske klubbane som har kvalifisert seg.

10096[/snapback]

Poenget er at dersom England får 5 klubber med neste sesong, så kjem det til å gå ut over et av dei mindre landa og laga sine muligheter for å kome seg til CL. Det er ikkje rettferdig det heller.

10132[/snapback]

 

Sjølvsagt blir ikkje det rettferdig. Eg meiner berre at mestrane bør få sjansen til forsvare tittelen sin, slik det er i dei fleste andre turneringer.

No ser det heller ikkje ut som at Liverpool får sjansen til å forsvare tittelen til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes det blir ufortjent at Liverpool skal få delta i CL neste år når de ikke gjør det bedre hjemme i England. det ville vært synd hvis Everton ikke skal få spille når de har slitet seg ut sesongen for å få spille i CL. ellers gratulerer jeg Liverpool-fansen. de har hatt noen dårlige år nå selv om det ikke har gått ut over sangstemmen deres.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lynet
Selvsagt har ikke et lag som kommer på 5plass noe i CL å gjøre...............

Ah, femte plass..., bringer tankene til Sir Henrys røveri i 1919, da Arsenal fra femteplass i 2. divisjon fikk den ledige plassen i 1. divisjon, bare fordi Arsenal var et kjekkere lag enn Tottenham (eller var det ikke slik? :lol: ).

 

Nå er det Liverpool som er 'kjekkere' enn Everton, synd at 'Honest' John McKenna er død, men det finnes kanskje andre som kan lage vei i vellingen? (For de som lurer på hvem McKenna var, se f.eks. http://www.fl.net.au/~steve/history.htm under 1919.)

 

Bare dette lille sidespranget for å si at jeg er uenig i at reglene forandres underveis.

Link to comment
Share on other sites

Ikke f om de skal få delta i neste års CL!

Er de ikke blandt de 4 beste i England, så har de ingen ting å gjøre i CL selv om de vant årets CL!

10088[/snapback]

Er enig med deg. Kan ikke sats alt på CL, og så drite seg ut i PL. Dessuten er det et lag som ikke har bidratt med så mye glede i årets CL.

Link to comment
Share on other sites

Jeg krysset for "ja", da jeg synes det er på sin plass at "europas beste lag" skal få forsvare sin tittel neste år, men jeg ser at det blir uetisk å forandre regler nu, da dette vil gå ut over noen andre som har fortjent muligheten i chl.

 

(Jeg har forresten brukt den siste uken til å reflektere over hva som er en fortjent seier og hva som ikke er det.. Og litt over det paradoks at Liverpool per definisjon er europas beste klubblag.. Jeg har to deilige konklusjoner! :lol: )

Link to comment
Share on other sites

At Liverpool sannsynligvis ikke får forsvare tittelen er heilt tåpelig og idiotisk. De har bevist at de er best i Champions League og har tatt med seg trofeet hjem. De må søren mæ få lov til å forsvare det!

 

Everton trenger ikke bli utelatt fra Champions League nødvendigvis. England kan bare ha 5 representanter. Men hvis et lag må ut så er det en annen sak. Da burde kanskje FA bestemme hvilket lag som skal spille CL på bakgrunn av hvilket lag har større sjangs til å gå videre i mesterligaen. Da vil det falle på Liverpool.

 

Selv om Liverpool ikke har fått CL plass eller no så har de prestert i CL såpass at de har jo gjort det bedre enn Everton.

 

Kanskje Arsenal (0 tittler) burde trekke seg fra CL til fordel for Liverpool (5 CL tittler :angry: )?

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

Skal Liverpool få vere med må eit anna lag ofrast. Og då vert det heilt uaktuellt. Det siste eg høyrde var at Liverpool kanskje kjem inn i staden for Fenerbache, noko som er heilt ulogisk. Same kor gode dei har vore i CL, Liverpool har på 38 kampar IKKJE kvalifisert seg. End of discussion.

Link to comment
Share on other sites

Skal Liverpool få vere med må eit anna lag ofrast. Og då vert det heilt uaktuellt. Det siste eg høyrde var at Liverpool kanskje kjem inn i staden for Fenerbache, noko som er heilt ulogisk. Same kor gode dei har vore i CL, Liverpool har på 38 kampar IKKJE kvalifisert seg. End of discussion.

10351[/snapback]

 

Enig! Skulle gjerne ha hatt med Liverpool. Men de har stilt seg i denne situasjonen selv ved ikke klare fjerdeplassen. Reglene kan ikke endres under spillets gang!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...