Jump to content

Sesongen 2004/05 - oppsummering


Guest Magnus

Recommended Posts

Guest Magnus

Kva meiner folk om sesongen som akkurat er slutt, og som gav oss ein andreplass i ligaen og seier i FA Cupen? Personleg er eg svært tilfreds, penga, spelerstal og underholdningsverdien tatt i betraktning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget fornøyd med sesongen. Vi har spilt flott fotball. Vunnet 2 pokaler(Comunity shield er pokal), og endte på 2 plass med god margin foran Mannchester United. Dessuten har vi fått prøvd mange unge spillere som Fabregas, Senderos osv. Jeg er meget tilfreds

 

Det er ihvertfall synd at sesongen er over. Det blir litt trist å bare se Norsk kjedelig fotball

Link to comment
Share on other sites

Sesongen har vært utrolig bra med untak av perioden november-februar hvor vi tapte ligagullet. Etter seieren over man shit i går ble sesongen bra. ;) Det med Arsenals problemer i Europa håper jeg de kan ordne opp i til neste sesong. Jeg er overbevist om at de hadde slått Bayern hvis de hadde fått orden på det defensive før det første oppgjøret selv om det bare blir spekulasjoner

Link to comment
Share on other sites

En bra sesong. Vi tok 2. plassen og

vant Fa cupen.

At vi på toppen har fått sett unge spillere som

Fabregas,Flamini,Van Persie,Clichy og Senderos

lover godt.

Nei, Wenger og Arsenal får 5+.

Men nå må vi snart fikse CL.

Defensivt ser det lovende ut nå.

Link to comment
Share on other sites

Hadde forhåpninger om å vinne ligaen. Å vinne to år på rad hadde vært gjevt. med tanke på skader, og at flere av de unge har tredt frem så går det greit. Hadde også håpa at vi skulle komme lengre i CL. Men som sagt, skader er ikke bra for en tynn tropp.

 

Å vinne FA-cupen er jo helt sjef. så alt i alt kan man si vi har hatt en bra sesong, for det er jo ingen selvfølge at man skal vinne flere år på rad....

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Er meget godt fornøyd med sesongen 2004/05, med tanke på skader. Vi har bevist at vi har de beste juniorene i England.

Vi kommer sterkere neste år!

Link to comment
Share on other sites

En sesong der man vant en pokal under dramatiske omstendigheter og der vi fikk igjen litt for tidligere tiders uflaks, 2.plass i ligaen og utrolig mye fin angrepsfotball må vi si oss fornøyd med. Har man noen gang sett et lag vise så mye bra offensivt som Arsenal har gjort denne sesongen? CL hadde jeg få forventninger til uansett, og selv om Arsenal hadde vært i bedre form i perioden november-januar, tror jeg ikke man hadde klart å slå Chelsea. De har hatt en eksepsjonell sesong..

Link to comment
Share on other sites

Sesongen er absolutt godkjent. Vi tar tross alt et trof'e med oss. Det er ikkje alltid slik.

 

I serien taper vi kun for et lag som faktisk var bedre enn oss, i alle fall på stabiliteten. I dei fleste andre sesonga hadde nok 83 poeng vert nok til ligagull. I tillegg hadde vi nok tatt 3p i den siste kampen også, om vi måtte.

 

I CL er det på stedet kvil. Når tar vi steget? Trur det skjer snart. Problemet vårt er at alle er klar over vår kvaliteter til tross for at vi aldri har prestert i CL. Det gjer det vanskelig å overraske a la Leeds, og Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

I CL er det på stedet kvil. Når tar vi steget? Trur det skjer snart. Problemet vårt er at alle er klar over vår kvaliteter til tross for at vi aldri har prestert i CL. Det gjer det vanskelig å overraske a la Leeds, og Liverpool.

9760[/snapback]

 

Veldig godt poeng! Når skal våre motstandere innse at Arsenal er 'ufarlige' i CL, og begynne å undervurdere oss? ;)

Link to comment
Share on other sites

I CL er det på stedet kvil. Når tar vi steget? Trur det skjer snart. Problemet vårt er at alle er klar over vår kvaliteter til tross for at vi aldri har prestert i CL. Det gjer det vanskelig å overraske a la Leeds, og Liverpool.

9760[/snapback]

 

Veldig godt poeng! Når skal våre motstandere innse at Arsenal er 'ufarlige' i CL, og begynne å undervurdere oss? ;)

9764[/snapback]

My point exactly! ;)

Etter mi meining er ryktene om vår storhet ødeleggande. Det gjer at motstandarane er grundigare i sine forberedelsa, og er meir "klar" for å møte oss. Likevel er det nok presset vi legg på oss sjølv, uten nokon tydelig grunn til det, som øydelegg mest.

 

Vi er inga stormakt i Champions League, men kvart år seier vi sjølve, og andre ekspertar, at i år skal vi vere med heilt der oppe. Det forplikter og forknyter seg kanskje i sinnet hos enkelte.

Link to comment
Share on other sites

En liten oppsummering av sesongen 2004/05, signert undertegnede.

 

Premier League:

Sesongen startet på beste måte. Åtte serie på de ni første. 49 kamper 'unbeaten' og alt så rosenrødt ut. Så kom nedturen. Det startet med skaden til Gilberto og pizzaslaget på Old Trafford, og fortsatte med seks poeng på de neste seks kampene. Som Arsène Wenger har påpekt, det var først og fremst her ligagullet glapp. Uten denne svikten føler jeg meg trygg på at Arsenal hadde rundet 90 poeng også i år.

 

83 poeng kan man likevel ikke være så altfor misfornøyd med sesongen sett under ett, til tross for at laget hadde skyhøye forventninger å leve opp til etter fjorårssesongen, og bare et Chelsea finansiert av russiske rubler fra A-Å hindret Arsenal i å ta 'back-to-back titles'. Igjen havner man godt foran Manchester United i ligaen, og man scorer rekordmange mål til tross for diverse skadeproblemer underveis i sesongen. Det defensive i første del av sesongen er likevel ikke bra.

 

Alt i alt er jeg brukbart fornøyd antar jeg, selv om jeg gjerne skulle sett Arsenal litt nærmere Chelsea.

5 -

 

 

FA Cup:

Hva kan man si? Arsenal vant cupen.. igjen - for fjerde gang under Arsène Wenger. Det begynner å bli en tradisjon. Til tross for dette var ikke veien til troféet like enkel denne gangen som den har vært tidligere. Flere sliteseire, blant annet en knapp 2-1 seier over Stoke og 2 x uavgjort mot Sheffield United var ikke voldsomt imponerende. Det samme kan sies om finalen.

 

Likevel, Arsenal vant cupen, og det er dét som tross alt teller 'in the end of the day'.

5

 

 

Ligacup:

Arsenal kom til kvartfinalen. Så sa det stopp. Veldig imponerende og oppløftende spill frem til da, spesielt fjerderundekampen hvor Everton ble slått 3-1 etter mål av Quincy og to av Arturo Lupoli. Kampene mot City og Everton viste hvilket potensiale som bor i en del av de yngre spillerne, men kampen på Old Trafford viste at det likevel er et godt stykke igjen før de fleste av dem kan etablere seg på førstelaget.

 

Oppsummert; en brukbar innsats i ligacupen, men jeg skulle gjerne sett at Wenger hadde stilt med et litt sterkere lag på Old Trafford.

4+

 

 

Champions League:

Igjen ble Champions League hovedkilden til skuffelse og frustrasjon. Etter en brokete vei, klarte man å vinne innledende gruppespill, til tross for mye kladding og dårlig spill underveis. Allerede der skjønte jeg at dette ikke kom til å gå veien i år heller. Likevel skal laget ha pluss for at de faktisk vant gruppa.

 

Åttendelsfinalen i München ble en forferdelig opplevelse. Dårlig spill, dårlig samhandling og et meget fortjent tap. Lyspunktet i årets turnering var faktisk returkampen på Highbury der en sveitsisk stjerne skinte for alvor for første gang. Da Henry scoret 1-0 midtveis i annen omgang øynet jeg håp, men sluttspurten kom aldri til tross for at kvartfinaleplassen var innenfor rekkevidde.

 

Til slutt endte det som det pleier å gjøre i Champions League - i skuffelse.

3

 

 

Økonomisk:

Etter noen usikre år med underskudd og problemer med å ordne finansieringen av Ashburton Grove, ble årets sesong en opptur økonomisk. Nye, store sponsoravtaler ble inngått, prognosene for det nye stadionanlegget ser stadig bedre ut, og Arsenal har igjen begynt å tjene gode penger, godt hjulpet av snedig forretningsdrift og salg av store tomteområder.

 

Veldig bra. Nå mangler bare det bare at inntektene øker når portene på Emirates Stadium åpner.

5

 

 

Fremtidsutsikter:

Selv om denne sesongen ikke levde opp til fjorårets rent sportslig, er det liten tvil om at utsiktene ser lyse ut med tanke på årene som kommer. En håndfull glimrende unggutter +-20 har slått igjennom for alvor i år, og burde bare bli enda bedre og enda mer integrert i laget i årene som kommer. Emirates Stadium lover godt, både økonomisk og sportslig. Alt ligger til rette for at Arsenal skal kunne konkurere med de beste, både på banen og etterhvert også i transfermarkedet i årene som kommer.

 

Den eneste mørke, eller skal jeg si blå, skyen på himmelen er Chelsea. Det kan bli vanskelig å sikre ligatittelen i årene som kommer ettersom russerne stiller i en egen divisjon økonomisk. Dette kan naturligvis ingen i Arsenal lastes for, og dersom man på tross av alt likevel skulle klare å hamle opp med Chelsea, er det ikke mindre enn imponerende.

5

Link to comment
Share on other sites

noen her som har lagt merke til at vi bare har vunnet PL annet hvert år? det betyr at vi vinner neste år.

9723[/snapback]

 

 

Vi vinner de årene hvor det ikke er mesterskap rett før pre-season. Og neste år vinner vi serien, ingenting ville vært bedre enn å avslutta på Highbury med seier!!

Link to comment
Share on other sites

Sesongen har absolutt vært god. Meget god faktisk. Vi har fått Senderos, Fabregas og van Persie frem som toppspillere. Vi har en pokal i skapet. Vi vant vår gruppe i CL og er automatisk kvalifisert til neste CL. Real klarte ikke å kjøpe Vieira. Ingen gidder å forsøke på Henry en gang. Reyes og Cole velger Arsenal. Vi har penger til nye spillerkjøp. Det er ett år til vi flytter inn på PL's flotteste stadion. Hva mer kan vi forlange. Tilstanden i klubben er magisk. Intet mer og intet mindre, denne sesongen har bekreftet det til fulle - og vel så det.

Link to comment
Share on other sites

Skandale!! ;)

 

Reknar med Toggen er heilt samd!

9721[/snapback]

 

På vegne av nitro tyggende, og øl drikkende Toggen, for tidene feriende på sydlige breddegradder, kan vi bekrefte følgende; samd til Dovre faller!

Link to comment
Share on other sites

Skandale!! ;)

 

Reknar med Toggen er heilt samd!

9721[/snapback]

 

På vegne av nitro tyggende, og øl drikkende Toggen, for tidene feriende på sydlige breddegradder, kan vi bekrefte følgende; samd til Dovre faller!

9817[/snapback]

 

Eg er heime no, men er samd i at det har vore ein skandalsesong jamvel om 6 poeng mot tottane rettar opp noke av inntrykket.

 

Seriøst: eg er i det store og heile nøgd med sesongen. Eg er trygg på at Chelsea ikkje får same suksess neste sesong og United kan vi gløyme. B)

Link to comment
Share on other sites

Skandale!! ;)

 

Reknar med Toggen er heilt samd!

9721[/snapback]

 

På vegne av nitro tyggende, og øl drikkende Toggen, for tidene feriende på sydlige breddegradder, kan vi bekrefte følgende; samd til Dovre faller!

9817[/snapback]

 

Eg er heime no, men er samd i at det har vore ein skandalsesong jamvel om 6 poeng mot tottane rettar opp noke av inntrykket.

 

Seriøst: eg er i det store og heile nøgd med sesongen. Eg er trygg på at Chelsea ikkje får same suksess neste sesong og United kan vi gløyme. B)

9826[/snapback]

 

vakkert; rett vakkert å lese slikt! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...