Jump to content

2018.10.28 Crystal Palace (B)


Polljen

Recommended Posts

Guest Gunners68

Jeg stiller også i samme klasse som deg Polljen etter noen år for mye med Wenger etter min mening. Skifte burde vært kommet tidligere. Jeg var til tider veldig negativ i forhold til det Wenger og styre holdt på med. Det var ikke bra. Men , jeg klarte å være positiv når det var på sin plass. Ville jo at både lag og manager skulle lykkes med det de holdt på med.

Nå har skifte kommet og vi ser alle at ting har endret seg. Joppe vil frede Emery denne sesongen og vil så se store endringer fra neste. Jeg er til dels enig i det , men du verden det skal skiftes mye luft i gangene etter Wenger. Vi så mot CP hvordan våre 4 bakerste sleit. Vi trenger definitivt bedre spillere bakerst. Hvor mye er klubben / eier villig til å bla opp for bedre spillere bakerst. Vi har noen som er skadet av de bakre spillerne , men vi trenger likevel bedre spillere. Før det skjer så vil vi fortsatt slite med våre defensive problemer og vi vil tape mange viktige poeng pga av det.

Jeg er nå en helt annen Arsenal supporter under Emery enn siste tiden med Wenger. Ser flere ting i positiv retning  jeg har savnet i lange tider. Men , det må være grenser for hvor positiv man skal være. Vi kan ikke bare feie de defensive problemene under teppet og leve på en sky etter 12 uten tap. Det er et stort forbedrings potensiale fortsatt. Men , 12 uten tap er en uventet prestasjon. Jeg så ikke det for meg etter de to første tapene. Jeg satt ringside på første kampen og det vi presterte mot City var ikke mye å skryte av.

Emery er med sine holdninger rett mann. Nå må eieren støtte ham 100 % med å åpne pengesekken. Det er ikke mye som skal til før vi virkelig kan begynne å være utfordrer til PL tittelen.

Men , positiviteten kom fort med Emery når jeg så greie laguttak , bytte av spillere til rett tid , bra taktiske grep , ingen som får klippekort , ingen bortforklaringer ala Wenger som til tider bare var vås. Ser lyst på det folkens tross våre defensive problemer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

@Gunners68

Det er mye fornuftig i det du skriver og siden du og jeg gjennom høsten stort sett har påpekt de samme manglene i laget så er vi ganske så på linje i denne saken.

Når jeg er fremdels er kritisk til deler av det spillet som laget leverer, så er jeg likevel relativt positiv til Emery som trener, og jeg vi påstå at slike som du og jeg faktisk er mer på linje med Emery enn det superoptimistene er. Emery har advart mot å begynne å snakke om at vi er kandidater til ligatittelen. Emery sier selv at det fremdeles er en del som bør bli bedre i lagets spill. Min "negativitet" er i realiteten den at jeg påpeker ting i laget spill som fremdeles ikke er godt nok for at laget skal kunne kalles en tittelutfordrer.

Som sagt så har jeg stor sans for Emery, og selv om spillermateriellet han overtok kunne ha vært bedre i enkelte posisjoner så er det enkelte "problemer" jeg mener han på dette tidspunktet på en relativt enkel måte burde ha identifisert og fått litt orden på.
I den grad jeg skal komme med (en mild) kritikk mot Emery så gjelder det punkt som presisjon/nøyaktighet, konsentrasjon og andre "småting". Dette burde det være relativt lett å ordne opp i. Det er for mange personlige feil fra lagets spillere, det er for mange upressede balltap, det er for mange dårlige pasninger, og det verste er at mange av disse feilene skjer i vår såkalt gode lagdel (den offensive lagdelen).
Med færre upressede feil fra vår offensive lagdel så ville vår "svakere" defensive lagdel fått bedre vilkår. Her handler det ikke om pund eller pence, kun om at det terpes mer på konsentrasjon og nøyaktighet.

Ja Arsenal har laget mange mål, men skal vi hamle opp mot de "store" så må våre motstandere få færre muligheter til å true vår bakre lagdel. VI har laget flere mål (fire) enn Pool som vi møter til helgen, men vi har også sluppet inn betydelig flere mål enn vår mot kommende motstander. Pool har sluppet inn fire mål så langt, Arsenal har sluppet inn tretten og åtte av de har såkalt svakere lag stått bak.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Polljen said:

Emery har advart mot å begynne å snakke om at vi er kandidater til ligatittelen

Selvfølgelig har han det, han har vel også sagt at han tar en kamp av gangen. Slike utsagn betyr knapt noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Tapapa said:

Slike utsagn betyr knapt noe som helst.

Neivel! Tør jeg spørre hvorfor de ikke betyr noe? Er det fordi utsagnene ikke passer inn hos "superoptimistene" samtidig som de langt på vei understøtter meningene til de av oss som er litt mer varsomme med å "hype" laget opp?

For min del så virker Emery som en person/trener som er ganske ærlig i sine utsagn, uavhengig av hva disse utsagnene omhandler, og det han sier er langt fra de mange tildels merkelige utsagnene/vurderingene  som kom fra Wenger i hans siste sesonger i klubben. Sett fra mitt ståsted så er det forfriskende å ha en hovedtrener som klarer å kalle en spade for en spade istedet for å komme med mange merkelige uttalelser/bortforlaringer som det Mourinho kommer ofte med (og som Wenger tildels også kom med).

Link to comment
Share on other sites

Fordi det er generell svada som stort sett alle managere tyr til. Wenger gjorde mye av det samme og Ranieri hevdet vel at Leicester ikke var kandidater til ligatittelen til de praktisk talt var seriemester. Slike utsagn betyr knapt noe som helst og jeg skjønner ikke at folk legger så mye i hva managere sier i pressekonferanser. Det har ikke noe med superoptimster eller pessimister å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Spørmålet er da hvorfor i helvete jeg skal gidde å bry meg så mye om den klubben jeg har fulgt så lenge hvis våre ledere "automatisk" er å anse som løgnere uavhengig av hva de sier.

Jeg aksepterer fullt ut din påstand som at mange managere har kommet med og fremdeles kommer med mye svada, men jeg må helt ærlig si at hvis uttalelsene til en person som virker så pass jordnær som det Emery fremstår som  i utgangspunktet ikke skal vektlegges i det hele tatt da vurdere jeg å gi opp. Er det noen som vi ta over oppgavene mine her på forumet (kamptrådene)? PS!! Det er seriøst ment!

Selvsagt er jeg ikke så naiv at jeg tror at Emery utleverer alle sine meninger rundt klubben, men .............

PS!! PS!! Når det gjelder Rainieri og ligatittelen så var det nok mange som ikke trodde det de så den sesongen, så jeg forstår at Rainieri var forsiktig i sine uttalelser.

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Polljen said:

Jeg kommer fremdeles til å skrive det jeg mener om lagets innsats både positivt og negativt. Problemet er selvsagt at mange av mine innlegg er altfor lange, det er dessverre et problem dere må leve med. 

Den dagen innleggene her bare skal bestå av korte (ofte intetsigende) "one-liners" uten noe slags analyse av det som skjer, den dagen sier Polljen takk for seg. 

Det har jeg ingen problemer med, og bare for å ha det sagt, dette er ingen personlig agenda mot deg. Og håper for all del at alle skriver positivt og negativt om spillernes innsats og alt det derre. Men for min del så blir det litt "mye" når man starter med det negative før kampen(e) er spilt, ja også i det hele tatt før sesongen var i gang.

For meg virker av og til som at noen bruker vel kraftige lommelykter og litt i overkant stor forstørrelsesglass bare for å finne noe å kritisere. Og nei jeg mener ikke deg Polljen ?

Bare for å gå videre til noe annet, så tenker jeg at den dagen Özil sitt kroppsspråk som er blitt nevnt opp og ned og i mente, blir et problem for oss, så har vi seriøse problemer.

Link to comment
Share on other sites

@joppe

Det er ingen tvil om at både de såkalt positive og de såkalt negative kan gå for langt til tider og for meg så kan både det positive og det negative deles i to grupper.

I forbindelse med en kamp så kan det gå hett for seg begge veier, og da kan det bli mye man kan kalle "usaklig". Har vi en dårlig kamp eller har en konkret spiller en dårlig kamp så skriver mange rett fra levra, og det mener jeg vi må akseptere. På samme måte vi akseptere at at andre er i himmelrike når det går bra og anser oss som uslåelige og verdensmestre. Fra begge grupper kan det bli vel usaklig i slike tilfeller, men det har jeg ikke problemer med

I periodene mellom kamper så håper jeg at både optimistene og de litt mer kritiske (som jeg pr nå tilhører) så godt som mulig prøver å komme med argumenter som har en større grad av saklighet (jeg har sikkert litt å lære der, jeg også). Det som frustrere meg fra min side er når min motpart (superoptimistene?) totalt synes å ikke ville ta inn over seg at ikke alt er bra ennå. Dette er selvsagt hentet fra en rent subjektiv vurdering fra min side ?.

Til slutt vil jeg gå tilbake til noe jeg skrev noen innlegg tilbake. Jeg mener fremdeles at det er viktig at vi har både optimister og noen grinebitere (som undertegnede) her  Et forum der alle er enige er rett og slett så jævla kjedelig.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Siden jeg også for 1000 gang må medgi at jeg til tider har vært voldsom negativ så ble jeg det pga av hvordan vi sakte men sikkert ble dårligere og dårligere. At vi  ( Wenger ) ikke evnet å gjøre noe med de problemene vi hadde gjorde at jeg til tider mistet fullstendig tro på mannen. Det var trist å å se mannen fallere sånn som han gjorde , når vi tenker på alt det han tilførte oss i en periode. 

Nå er det ro på tribunene. Optimismen er så stor hos enkelte at de tror på gull. Når gjorde vi det sist. Ære være de som er der. Skal respektere den troen. Så er det en del av oss som gleder seg over fremgangen , men som ser at det fortsatt er ting å rette på. Vi bremser litt i troen på hvor gode vi er når vi ser at baklengs målene fortsatt ødelegger for oss. Vi er da noen som sagt som gleder seg over fremgangen , men mener det er et stykke igjen før vi vinner tittelen. Hvor vidt vi da er grinebitere eller realistiske vet jeg ikke. 

Når det gjelder Øzil og hans kroppsspråk som joppe nevner så er det faktisk et problem for oss. Media i England er etter Øzil som gang på gang har blitt slaktet for sin innsats på banen. De er over Øzil med en gang han ikke leverer.  Og det har  faktisk i en periode vært nok av kamper hvor han har vært elendig.  Denne sesongen har det vært flere kamper hvor han har vist hva han er i stand til å å kunne prestere.  Håper han kan finne tilbake til de prestasjonene og sørge for at pressen lar han være i fred. Vi trenger nå all medgang vi kan få og det eneste de trenger å gjøre er å vise seg fra sin beste side. Gjør du ikke det så er media der med en gang. Om du går av banen med et kroppspråk som Øzil viste søndag mot CP så får du tynn. Da hjelper det ikke om det kroppspråket var myntet på han selv - i en skuffelse over egen innsats. Det blir negative vibber med en gang av sånt. 

Da er det bare til å benke seg foran skjermen snart - det må bli den 13 kampen ubeseiret  så langt på rad . 

Til deg Polljen så ser vi frem til neste kamptråd mot Liverpool ?

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...