Jump to content

2017.10.01 Brighton & Howe Albion (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 brightonandhovealbion.png?itok=pnopjpX9 Brighton & Howe Albion


Søndag 1. oktober 2017, 13:00. Emirates Stadium


Premier League - 7. serierunde


Kampen blir vist direkte TV2 Sport Premium




Chambers, Welbeck og Coq er ute med skader i tillegg til langtidsskadde Cazorla.



OPPDATERING: Skadesituasjonen har blitt oppdatert etter at denne tråden ble startet.


Özil blir ikke klar til denne kampen, han nærmer seg å bli spilleklar men er ikke klar før etter landslagspausen (han er heller ikke tatt ut på det tyske landslaget denne gang).


Iwobi har også slitt litt i det siste, men det er en mulighet for at han blir klar.


Koscielny sliter, som vanlig, med akillesen og er usikker.


Kolasinac har også hatt noen småproblemer, men han er klar til kampen.



Vår motstander Brighton & Howe ligger rett under midtstreken, tre poeng bak Arsenal, men de har tatt seks av syv poeng på hjemmebane og bare ett av poengene på bortebane.



Når det gjelder de elleve som skal starte for Arsenal så må vi forvente at det er spillere som fikk stå over kampen mot BATE Borisov som kommer til å starte denne kampen, samtidig så var det enkeltspillere og da ikke minst Jack Wilshere som gav en solid søknad om en plass i startelleveren til Arsenal. Men Jack viste også at han ennå ikke har treningsgrunnlag til å stå en hel kamp, så med bare to og en halv dag mellom kampene så velger jeg å la Jack starte på benken men med et håp om at han får reell spilletid (d.v.s. ca 30 minutter) i andre omgangen mot Brighton. Det Jack viste mot BATE gjør at jeg mener at han pr. dato kanskje er bedre enn Özil, så den eneste grunnen til at jeg benker Jack er at han bør matches forsiktig i gang og prøve å unngå å spille på han en ny skade. Med Özil ute så velger jeg å starte med Wilshere og la han få ca en times spilletid.


Elneny har også gjort en brukbar jobb på midten i de siste to kampene, men jeg tror ikke han blir satt til å starte kamp nr tre på syv dager. Mustafi har også like mange kamper i bena, men her har vi egentlig ikke så mange alternativer å velge mellom.





Dette laget ser jeg for meg (justert etter skadeoppdateringen):



Cech


Mustafi - Kos/Per - Monreal


Bellerin - Kolasinac


Ramsey - Xhaka


Jack - Sanchez


Lacazette



Jeg ser ikke bort i fra at det Wenger endrer på i forhold til mitt forslag er at han gjør som mot WBA og setter Ramsey i Özils posisjon og Elneny sammen med Xhaka.





Rent personlig så kunne jeg tenkt med å se en formasjonsendring og se dette laget:



Cech


Bellerin - Mustafi - Kos/Per - Kolasinac


Ramsey - Xhaka


Walcott - Jack - Sanchez


Lacazette




Etter denne kampen så er det landslagspause og neste kamp for Arsenal er lørdag 14. oktober borte mot Watford, deretter er det borte mot Røde Stjerne i EL på torsdagen og borte mot Everton på søndagen.


Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at det er landslagspauae etter helja tror jeg Elneny får fortsette. Han har gjort jobben sin bra i det siste. Jack tror jeg ikke er klar for å starte i PL enda, men er en god mann å ha på benken. Om Kos ikke blir klar tar Per plassen i midten og Mustafi høyre stopperplass.

 

Cech

Kos-Mustafi-Monreal

Bellerin - Kolasinac

Elneny - Xhaka

Ramsey - Sanchez

Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at det er landslagspauae etter helja tror jeg Elneny får fortsette. Han har gjort jobben sin bra i det siste. Jack tror jeg ikke er klar for å starte i PL enda, men er en god mann å ha på benken. Om Kos ikke blir klar tar Per plassen i midten og Mustafi høyre stopperplass.

 

Cech

Kos-Mustafi-Monreal

Bellerin - Kolasinac

Elneny - Xhaka

Ramsey - Sanchez

Lacazette

Det er ikke helt det laget jeg har valgt, men sannsynligvis er ditt forslag nærmest det Wenger velger.

 

Når det gjelder Jack så er han sannsynligvis ikke klar til å spille nitti minutt i PL ennå, men jeg tror nok at han er relativt klar til å starte en kamp hvis motstanderen er den rette, og jeg tror faktisk at dette ikke er den verste PL-motstanderen når det gjelder å starte Jack.

Hjernen sier at det kanskje er mest fornuftig å velge ditt forslag og kjøre det samme laget som mot WBA, men hjertet sier Jack fra start ;D

Link to comment
Share on other sites

Det blir spennende å se om Brighton prøver å trykke på en Holding som har hatt en noe usikker start på sesongen. Iwobi i "Özil-rollen" er ikke uventet, selv om Iwobi var litt usikker før start (mindre skadeproblemer).

 

Jeg håper at hvis det butter litt i mot så får vi se Jack byttet inn tidlig i andre omgang slik at han får litt tid til å sette spille sitt, uansett så forventer jeg å få se Jack i løpet av andre omgang.

Link to comment
Share on other sites

Er Kos skadet eller hviler han bare to kamper på rad..? Uansett er vel Brighton blant de lagene vi bør klare oss greit uten han. Liker at Iwobi prioriteres når Özil ikke er spilleklar. Må bli tre poeng idag!

Kos har en kjenning med akillesen og hviles. Koscielny virker å ha et kronisk problem med betennelse i akillesen og vi må bare forvente at den kan holde han borte i perioder, Dette sammen med andre problemer en "aldrende" kropp har er en av årsakene til at jeg har ytret et ønske om å få inn en ny (ekstra) stopper av god klasse.

Jeg ønsker å beholde Koscielny (til tross for den potensielle skaderisikoen) men problemene kan være kvaliteten på 2. 3. og 4. valgene i den posisjonen så forhåpentligvis så vil et par rolige uker hjelpe på problemet akkurat nå. Jeg tar det som en selvfølge at han ikke spiller Frankrikes to kamper i landslagsvinduet

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...