Jump to content

2017.02.11 Hull City (H)


Polljen

Recommended Posts

Nå må faen meg snart Coquelin slutte med de avgjørende pasningene i hytt og pine, faen heller jeg blir sur når jeg ser han prøver seg på noe fiks fakseri! Han kan det faen ikke, så slutt !!

Link to comment
Share on other sites

Nå må faen meg snart Coquelin slutte med de avgjørende pasningene i hytt og pine, faen heller jeg blir sur når jeg ser han prøver seg på noe fiks fakseri! Han kan det faen ikke, så slutt !!

 

Han blir bedt om å spille en rolle han ikke behersker. Han er et utmerket anker på midtbanen, men han er ingen stor pasningsspiller. Han funker når han kan spille ballen så fort som mulig til en "pasningsmester" som f.eks. Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

 

Han blir bedt om å spille en rolle han ikke behersker. Han er et utmerket anker på midtbanen, men han er ingen stor pasningsspiller. Han funker når han kan spille ballen så fort som mulig til en "pasningsmester" som f.eks. Cazorla.

 

Eksakt.

Link to comment
Share on other sites

 

To be fair. Var kontakt der og burde egentlig vært et frispark og gult kort nr. 2 til Hull spilleren.

 

Ellers.. FÅ PÅ DANNY!

 

Nope. Han er SÅVIDT borti, jeg har tatt den reprisen 20 ganger for å være sikker. Aldri i verden frispark, kaster seg.

Link to comment
Share on other sites

Lucas er en målfarlig faen. En skikkelig poacher, men samtidig en veldig god pasningsfot, arbeider hardt og brukbar teknikk.

 

Alexis setter straffa!

 

Må for øvrig si at jeg gleder meg til Xhaka er tilbake. Stort savn med litt kvalitet på midten.

Link to comment
Share on other sites

Spillemessig kampen sett under ett så skulle man ikke tro at dette var en kamp mellom ett topp fire lag og et lag under nedrykksstreken. Det er fremdeles mye å rette på når det gjelder Arsenal.

 

Når det er sagt så gleder jeg meg stort over tre poeng i en kamp der vi endelig har marginene på vår side, også når det gjelder dømmingen. Nei, jeg mener ikke at vi i dag ser en "hjemmedommer", men i flere tilfeller så kunne det lett blitt "feilaktige" avgjørelser med en annen dommer.

 

Først så er det første målet til Alexis, der det er tydelig at ballen går i mål via hånden til Alexis. Personlig så mener jeg avgjørelsen var korrekt. Ballen kom fra motstander og fra kort hold, og det var ballen som søkte hånd (ikke omvendt). Mot en annen motstander, med en annen dommer, så kunne vi opplevd en annullering.

Det gule kortet til Gibbs har nok en godt snev av orange/rødt i seg, men siden reglene for bakerste menn (og også hendelser inn i sekstenmeteren) ikke lenger gir automatisk rødt kort, så satser jeg på at også dette var korrekt (jeg har ikke satt meg godt nok inn i de nye reglene).

Når det gjelder straffen mot slutten, så syntes jeg på første reprise av det var feilaktig (inkludert kortet) siden vinkelen på reprisen fikk meg til å tro at dette heller ikke var noen aktiv arm. Neste reprise fra en annen vinkel endret mitt syn da det her klart ser ut som at spiller søker ball.

 

Arsenal vinner fortjent, men det er behov for ytterligere forbedringer når vi drar til München på onsdag.

 

PS!!

Jeg hadde et lite "raseriutfall" da jeg så at Walcott ble valgt foran Lucas på kant fra start, og jeg føler et behov for å si at mitt inntrykk av Walcott ikke ble noe bedre etter denne kampen. Jeg ser pr.dato ingen grunn til at Walcott skal prioriteres foran Lucas/Welbeck.

Link to comment
Share on other sites

Mine tanker etter dagens kamp:

Coquelin trenger en maestro som Cazorla eller en helt rå pasningsspiller som Xhaka som tar bedre valg med ballen. Slår bort ballen for mye, er på sitt beste når han får gjøre ting simpelt og dersom han har en god makker blir det vanskelig for motstander å dekke begge vingene, Özil og Santi/Xhaka (Sistnevnte kan også slå langt på vingene og med deres hurtighet kan den markeringen de evt. gjør straffe seg)

 

 

Ox -> Har ikke de kreative fibrene til å spille med Coquelin, gjør en god innsats i dag og prøver å variere mellom å slå kort og langt samt at han er en av få av midtbanemennene våre som evner å sette fart med ballen. Er som Stefan sier, veldig interessant, å bruke Ox og Xhaka sammen. Vil bli mye styrke på midten da, en som slår pasningene (Xhaka) med en som kan dekke inn for Xhakas store svakhet som er farta.

 

 

Gibbs -> Gibbs har mye fine kvaliteter og er langt raskere enn Monreal, men har mye å gå på i posisjoneringen. Ser ut som om han ønsker å presse høyt og glemmer posisjoneringen sin. Hjelper bra til offensivt, men mangler kanskje litt matchform også som gjør at han fremstår dårligere defensivt.

 

Stopperparet: Gått rundt og snakket om at de forstår hverandre så godt, idag gjør de ikke det. Går i samme dueller, Koscielny løper over til Mustafi sin side HELE tiden for å være "supermann" og redde seg inn med en last-ditch slide tackle. Må fremstå som langt mer konsentrerte og balanserte mot et bedre lag.

 

Vingene: Liker gnisten til Theo, men han gjør lite bra i dag, burde ha sentra istedenfor å skyte med venstre uten balanse og kunne kostet oss et resultat i dag da Hull kontra umiddelbart og var nære. Iwobi har som vanlig enkelte gode kombinasjoner og nyter godt av den usedvanlige gode teknikken, men som vanlig blir han også noe usynlig utover kampen. Leverer på et høyere stabilt nivå enn Theo og Ox gjorde i hans alder, men har enda ikke lært seg hvordan han skal ta TAK i kampen og drive den i vår favør.

 

Alexis og Özil viser ikke noen stor form idag heller, deres kollektive press var elendig mot Chelsea og vi spiller basically en 4-4-2 i dag med de to på topp. Özil trenger å ligge litt dypere i banen sånn at han kan hjelpe til å diktere spillet og skyve ballen gjennom forsvaret. Blitt litt for offensiv i år.

Alexis kom seg dog etter målet sitt, det hjalp nok på selvtililten hans!

 

Cech var veldig solid, som han er 99/100 ganger. Er glad han stod og ikke Ospina idag, til tross for at jeg har sans for kolombianeren. Redder oss fremdeles for langt mer poeng enn han koster oss og det er kjennetegnet på en god keeper.

 

 

Ble forøvrig nesten mer happy når jeg så Lucas OG Welbeck skulle på mot slutten enn for målene. To utrolig artige fotballspillere som jobber hardt begge veier og faktisk tør å prøve seg litt på egenhånd, to spillere jeg gjerne skulle sett oftere i start-elleveren. (Selv om Iwobi og Theo har vært tidvis bra så må vi prøve noe nytt i blant)

Link to comment
Share on other sites

Vedrørende et par av situasjonene i denne kampen.

 

På arsenal.com så forklarer Gibbs litt om omstendighetene rundt den gul/røde taklingen han foretok seg som siste mann. Gibbs skal ga blitt forklart av dommeren at ballen var i retning bort fra mål da situasjonen oppstod og derav kun gult kort. Jeg tolker det slik at Markovic dermed ikke ville komme til en klar målsjanse hvis han ikke ble taklet og det derfor ikke var grunnlag for direkte rødt kort.

 

Når det gjelder det første målet til Alexis så skal Clattenburg har forklart til Hull-spillerne (etter første omgang) at han ikke kunne være 100% sikker på at det var hands og derfor ikke kunne annullere målet (kildene til disse påstandene er ikke verifiserbare og må ta med en diger klype salt).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...