Jump to content

Glazer wins control over Man United


Guest Lynet

Recommended Posts

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply
Guest fakey
United kommer til å bli Chelsea-replay

8758[/snapback]

 

Les gjennom alt som er skrevet jævela idiot. United blir ikke en rik klubb. På mandag når børsen åpner og Glazer får sitt er United verdens fattigste klubb med 6 milliarder kroner i gjeld.

 

Glazer er nå oppe i 74,81% altså 0,19% før klubben går av børs.

 

Så vær så snill, ikke dra på Man U - Arsenal kamper. Støtt United selvom dere hater dem. Og kjøp ARMBÅND!

Link to comment
Share on other sites

United kommer til å bli Chelsea-replay

8758[/snapback]

 

Les gjennom alt som er skrevet jævela idiot. United blir ikke en rik klubb. På mandag når børsen åpner og Glazer får sitt er United verdens fattigste klubb med 6 milliarder kroner i gjeld.

 

Glazer er nå oppe i 74,81% altså 0,19% før klubben går av børs.

 

Så vær så snill, ikke dra på Man U - Arsenal kamper. Støtt United selvom dere hater dem. Og kjøp ARMBÅND!

8765[/snapback]

 

 

Ta heller og ro ned det språk bruket ditt du..

Link to comment
Share on other sites

Guest fakey

Om det kommer en feit rødhåra stygg amerikaner å kjøper opp arsenal ville ikke du holdt kjeft. Prøv å tenk for deg åssen det ville vært, at Arsenal, etter så mange år var på sine to siste dager før de skulle langt nedover ligasystemet..?

Link to comment
Share on other sites

Om det kommer en feit rødhåra stygg amerikaner å kjøper opp arsenal ville ikke du holdt kjeft. Prøv å tenk for deg åssen det ville vært, at Arsenal, etter så mange år var på sine to siste dager før de skulle langt nedover ligasystemet..?

8769[/snapback]

 

Disser du rødtopper også nå!

Dette er et forum for fotball, ikke for å rakke ned på minoriteter, som rødhårede folk! :blush:

I'M RED AND I'M PROUD!

Link to comment
Share on other sites

Om det kommer en feit rødhåra stygg amerikaner å kjøper opp arsenal ville ikke du holdt kjeft. Prøv å tenk for deg åssen det ville vært, at Arsenal, etter så mange år var på sine to siste dager før de skulle langt nedover ligasystemet..?

8769[/snapback]

 

Disser du rødtopper også nå!

Dette er et forum for fotball, ikke for å rakke ned på minoriteter, som rødhårede folk! :blush:

I'M RED AND I'M PROUD!

8772[/snapback]

ja, stakkars Glazer, men enda mer stakkars er det på manu

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Det er umulig å vite hva som skjer med Man U, men når så mye av kjøpesummen er lånefinanisert vil det nok bli store forandringer.

 

http://sport.independent.co.uk

 

Det pussige er at det ser ut som det er United som må betale for lånene som Glazer har tatt opp for å finansiere kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis noen skal kritiseres Fakey; så er det EVENTUELT styret som tok United på børs tidlig på -90 tallet. Det var ikke mange United supportere som hylte da. "I går døde United "? Piss meg i øret. Alle vet "arbeidsbetingelsene" ved å være børsnotert. Dere har skaffet dere økonomske muskler gjennom denne børsnoteringen, gjennom mange år. Det blir skikkelig houllier than thou" å sutre over det nå. For meg blir det helt Ole Brum; ja takk, begge deler.

 

Eller for å si det klokkeklart; er du med på leken, så må du tåle steken!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest GuanXi

Enten man liker det eller ei... dette oppkjøpet er en direkte konsekvens av klubbens tidligere valg om å la seg børsnotere. Den nye eieren har selvfølgelig til hensikt å tjene penger på denne investeringen og sportslig suksess en derfor en selvfølge.

 

Jeg er ikke overrasket, men det er allikevel med en viss forundring jeg ser de "enorme" protestene fra tusener av klubbens tilhengere. Nå er kanskje Man Utd den klubben som har flest supportere verden over... de som eventuelt velger total boikott er vel kun å anse som en "dråpe i havet".

Jeg regner med at den nye eieren har registrert den store motstanden og vil nok nå sørge for å få støtte blant klubbens tilhengere.

Jeg forventer derfor ikke de helt store endringene i begynnelsen. Regner med at Sir Alex fortsatt vil bli sittende som manager og han vil sannsynligvis få frigjort et anseelig beløp til spillerinnkjøp denne sommeren. Klubben vil nok også de neste sesongene være blant de som kjemper om ligagull.

 

Den nye eieren har finansiert dette kjøpet med store låneopptak. Den største grunnen til bekymring er dersom suksessen uteblir... om klubben i verste fall ikke greier å kvalifisere seg til CL. Først da kan man kanskje spekulere i om Man Utd vil følge i Leeds' fotspor... men akkurat dette tviler jeg på.

 

--- Jo mer "vellykket" boikottaksjonene er... jo større er sjansen for at klubben går en usikker fremtid i møte. PL uten Man Utd vil utvilsomt være en attraksjon fattigere. Et nytt FC United kan kanskje rykke opp til andre- eller tredje nivå, men vil aldri kunne bli en maktfaktor i engelsk fotball.

Link to comment
Share on other sites

Guest fakey

For det første så klarer vi å kvalifisere oss til Champions League, greia er at vi blir disket pga. en ny regel når det gjelder dette med gjeld.

Link to comment
Share on other sites

Har Glazer uttalt at han har sportslige motiver med dette oppkjøpet? Jeg kjenner ikke denne saken veldig godt, men hva om Glazer selger hele stallen og gjør OT om til et boligkompleks han selger videre? Morsom tanke egentlig, men er dette helt borti natta? Kan det tenkes at han bare har tenkt å selge ut alt, etter at han har benyttet seg av alle markedsandelene? At han stikker pengene rett i lommene og stikker etterpå?

 

Bare noen spørsmål jeg stiller meg selv.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt har han sportslige mål. Oppkjøp av sportsenheter inneholder både sportslige og økonomiske mål. Det sier seg selv.

8860[/snapback]

 

Logisk sett er det nok slik ja, men jeg leste ett eller annet sted at Manure kunne komme til å selge Rio til Real for å få dekket noe av oppkjøpsgjelden. Det jeg lurte på var om hvorvidt Glazer har gått ut å bekreftet at han vil satse på sportslige resultater. Selger man en spiller som Rio så går det jo utover det sportslige. Videre så sier visstnok noen UEFA regler noe om at sterkt begjeldede klubber ikke får delta i Europacup. Kan vi på grunn av dette få et større spillersalg på Old Trafford i sommer?

Link to comment
Share on other sites

Når man kjøper Manchester United Plc for 300 pence pr aksje, så ligger det ganske så store 'goodwill-verdier' i denne summen. Med andre ord, hadde Glazer valgt å slakte klubben, stykke den opp og selge unna rubbel og bit, så ville han ikke sittet igjen med like mye penger som han hadde investert. Det ville rett og slett vært et eneste stort tapsprosjekt. Du legger ikke ut over ni millarder for så å kunne stikke 5-6 tilbake i lommen etterpå.

 

 

Aksjekurser styres av hva markedet forventer å kunne få igjen i fremtiden. Derfor er det heller ingen automatikk i at kursen vil gå opp selv om en fotballklubb leverer kjemperesultater og vice versa. Det er utsiktene som betyr noe. La oss anta at de kollektive tv-avtalene ble oppløst. Det ville naturlig nok booste aksjekursene for de store klubbene fordi det ville bety større inntjening i fremtiden.

 

Som Chaz har sagt flere ganger tidligere; Dette er big business. Og Glazer er en forretningsmann. Han gjør nok dette fordi han mener han vil tjene penger på det. Enkelt og greit. Og for å få til det, betinger det selvsagt også triumfer på banen.

 

Sportslig og økonomisk suksess går som oftest hånd i hånd.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det i praksis blir så mye forskjell i driften av United. Hvorfor skulle det bli det egentlig. Supporters United maler fanden på veggen og krisemaksimerer så til de grader. Skulle nesten tro at Old Trafford skulle lastes på en lekter for å slepes over atlanteren. Faktisk er SU en større trussel/belastning for klubben enn hva Glazer er med trusler om boikott av det ene og det andre.

 

Manchester United har som Manchester City fyllt tribunene til randen selv om de har befunnet seg utenfor toppdivisjonen og med det vist at de hadde lojale fans som støttet opp under klubben. Av en eller annen grunn tror jeg ikke det er denne typen supportere som danner grunnlaget for protestene mot Glazer.

Link to comment
Share on other sites

Guest fakey

Supporters United? Heter vel kanskje Shareholders United.

 

Ok, la oss si det sånn. Glazer skal betale tilbake 6 milliarder. Hvordan skal han klare det? Har vi da råd til å kjøpe nye spillere? NEI!

 

Og derfor blir ikke spillertsallen styrket. For å få disse pengene har vi ikke råd til å takke nei til evt. tilbud på spillere fra andre klubber. Dermed går de. Konsekvensene blir at ingen vil spille for United, flere spillere går. Tror dere Arsenal-fans (som tror dere vet mye om denne situasjonen) at det virkelig vil gå bra for United?

Link to comment
Share on other sites

Det du egentlig sier her er at du tror Glazer kjøper Manchester United og samtidig er klar over at han kommer til å tape penger?

 

Saken er den at et kjøp av en fotballklubb til over ni milliarder kroner er ikke en impulshandling. Tror du virkelig han hadde fått låne de summene du snakker om, dersom bankene ikke mente han kunne komme opp med en realistisk plan for tilbakebetalingen?

 

Føl deg trygg på at Glazer her har hatt et kobbel av rådgivere og økonomer i ryggen som har en klar formening om hvordan dette skal gå i hop økonomisk for den godeste Malcolm.

Link to comment
Share on other sites

Guest fakey

Greia er at vi United supportere ikke vil ha han der. Tror faktisk det er sånn at han rett og slett er dum. Han vet godt at alle United effekter, sponsorer vil bli boikottet, men allikevel fortsetter han??

 

Vi kommer til å boikotte helt til fyren er ute av klubben, da får vi virkelig se hvem som er United supportere og hvem som er medgangssupportere. Om vi da er 2 eller 3 divisjoner nede bryr jeg meg ikke om. Vi skal bygge opp klubben igjen, uten Glazer.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje et par tusen av den harde kjernen supportere vil boikotte kampene. Uten at det betyr annet enn at det blir plass til et par tusen turister ekstra. Og deres penger er som kjent [minst] like gode. De kjøper gjerne med seg souvenirer i tillegg til selve matchbilletten, som en drakt, et skjerf, i det hele tatt. Når det er sagt, så har jeg uansett ikke troen på at det blir noe særlig til boikott.

 

Sir John har helt rett. Denne svartmalingen deres er way off. Det er tegnet opp dommedagsprofetier uten rot i virkeligheten. La nå mannen få en sjanse og se hva han faktisk kommer til å gjøre før dere skriker og bærer dere så voldsomt.

 

Rest assure, Glazer-overtakelsen vil ikke få på langt nær like store konsekvenser som dere forestiller dere. Dere gjør ham til noe større enn han er.

 

Vær klar over at dette uansett ikke er en 76 år gammel pre-senil manns verk ene og alene. Han har som sagt hatt med seg en rekke rådgivere underveis, og føler seg nok relativt trygg på at dette vil gå i hop på sikt.

Link to comment
Share on other sites

Greia er at vi United supportere ikke vil ha han der. Tror faktisk det er sånn at han rett og slett er dum. Han vet godt at alle United effekter, sponsorer vil bli boikottet, men allikevel fortsetter han??

 

Vi kommer til å boikotte helt til fyren er ute av klubben, da får vi virkelig se hvem som er United supportere og hvem som er medgangssupportere. Om vi da er 2 eller 3 divisjoner nede bryr jeg meg ikke om. Vi skal bygge opp klubben igjen, uten Glazer.

8963[/snapback]

 

Men hvis det er slik at han vil tjene penger over tid på klubben, så forutsetter det at klubben må ha sportslig suksess. Hvorfor vil dere ikke det?

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Greia er at vi United supportere ikke vil ha han der. Tror faktisk det er sånn at han rett og slett er dum. Han vet godt at alle United effekter, sponsorer vil bli boikottet, men allikevel fortsetter han??

 

Vi kommer til å boikotte helt til fyren er ute av klubben, da får vi virkelig se hvem som er United supportere og hvem som er medgangssupportere. Om vi da er 2 eller 3 divisjoner nede bryr jeg meg ikke om. Vi skal bygge opp klubben igjen, uten Glazer.

8963[/snapback]

 

:) Glazer vet vel at United bare har "medgangssupportere" og derfor ikke frykter noen boikott ( Fleip: :lol: )

 

Jeg vil provosere deg litt og spørre:

1. Hvorfor er det så viktig hvem som eier klubben. Er ikke det viktigste hvordan klubben blir drevet av den nye eieren og at klubben har sportslig suksess?

2. Hvorfor tror dere at United blir skadelidende av oppkjøpet og hva er det dere i så fall frykter?

3. Tror dere ikke Glazer er avhengig av United-suksess for at investeringen skal anses som vellykket?

4. Hvorfor tror dere at han vil behandle United annerledes enn Tampa Bay, som fikk et sportslig oppsving etter overtakelsen?

 

 

Jeg tror at protestene skyldes en kombinasjon av engelsk konservatisme og usikkerhet om hva overtakelsen vil innebære.

 

Jeg vil for øvrig minne om at United har hatt lite penger tilgjengelig til transfers de siste årene. Jeg har vanskelig for å se at dette kan bli verre med Glazer som eier.

Link to comment
Share on other sites

Guest fakey
Jeg vil provosere deg litt og spørre:

1. Hvorfor er det så viktig hvem som eier klubben. Er ikke det viktigste hvordan klubben blir drevet av den nye eieren og at klubben har sportslig suksess?

2. Hvorfor tror dere at United blir skadelidende av oppkjøpet og hva er det dere i så fall frykter?

3. Tror dere ikke Glazer er avhengig av United-suksess for at investeringen skal anses som vellykket?

4. Hvorfor tror dere at han vil behandle United annerledes enn Tampa Bay, som fikk et sportslig oppsving etter overtakelsen?

8967[/snapback]

 

 

1. Malcom Glazer har ikke sportslige interesser.

 

 

2. Ok, for det første, han vil øke billettprisene. For det andre, vi har ikke råd til å take nei til bud på spillerne våre. For det tredje, vi blir nødt til å selge stadioen eller Old Trafford navnet. Fordi United faktisk har litt historie bryr vi oss faktisk om stadioen i motsetning til dere.

 

Vi vil også være uavhengige. Vi vil at supporterne eier klubben, ikke en rik amerikaner som har lyst til å leke med klubben.

 

United vil også bli disket fra CL pga. gjelden.

 

 

3. Jo, såklart er han det. Men tror du virkelig at det blir sportslig suksess når vi er nødt til å selge spillere?

 

 

4.

 

Til dette spørsmålet har jeg to spørsmål:

 

1. Hadde tampa bay en økonomisk krise?

2. Hva faen skal United med et sportslig oppsving?

 

 

 

"Ifølge nyhetsbyrået PA må Glazer tredoble Manchester Uniteds overskudd bare for klare å betale lånets renter."

Link to comment
Share on other sites

Guest Lynet

Hvis jeg hadde vært United-supporter (God forbid!), ville jeg også vært bekymret. Nå har de riktignok åpnet for markedskreftene for mange år siden, men fokus har inntil for en måned eller to siden tilsynelatende ligget på det sportslige. Fra nå av virker det sannsynlig at fokus er satt på inntjening, og da blir det vel så som så med den lokale tilknytning, det er klart for masseinnrykk av skandinaviske og asiatiske "supportere".

 

Jeg var tilstede på cupfinalen mellom Brann og Rosenborg i 1995, og der ble det synliggjort at Rosenborg hadde prioritert sponsorene sine fremfor de faste supporterne. Stemningen på tribunene ble besørget av Brann-supporterne, de tilreisende fra Trondheim satt og viftet med sine festlige vimpler.

 

Er det virkelig kommet så langt i en av verdens mest populære klubber også, at vi i fremtiden vil oppleve at tilskuerne på Old Trafford bare sitter og vifter med sine festlige vimpler? Det håper jeg virkelig ikke!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...