Jump to content

2005.05.15 Birmingham B


Kjellus

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Fredrik er en god spiller som er viktig å ha når vi skal gå løs på Manure i finalen. Derfor er det veldig viktig at han får seg en kamp for å få igang beina igjen før det braker løs. Vi kjenner alle hans historie i kamper mot disse svina fra Salford, og jeg tror det vil gi ekstra motivasjon innad i laget å få Ljungan med igjen. I tillegg er han en spiller som virker som han aldri har vært ute med skade når han kommer inn i laget igjen. Greit nok at Cesc har gjort sine saker vel, men han blir litt anonym ute på vingen.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikkje fikse det som ikkje er ødelagt. Får vi inn alle som har vert ute dei seinare ukene er plutselig laget som har vert så godt bryte opp. trur ikkje det bidrar til noke, unntatt usikkerhet innad.

 

Han bør spele mot Birmingham, men det er ikkje automatisk at han skal spele finalen meiner eg. Fungerte ikkje dårlig med Reyes på venstre og Pires på høgre heller... :P

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikkje fikse det som ikkje er ødelagt. Får vi inn alle som har vert ute dei seinare ukene er plutselig laget som har vert så godt bryte opp. trur ikkje det bidrar til noke, unntatt usikkerhet innad.

 

Han bør spele mot Birmingham, men det er ikkje automatisk at han skal spele finalen meiner eg. Fungerte ikkje dårlig med Reyes på venstre og Pires på høgre heller... :P

8594[/snapback]

 

Man kan ikke fikse det som ikke er ødelagt nei, men alt kan forbedres. Reyes på venstre og Pirre på høyre fungerte bra mot et Everton lag som knapt gadd å møte opp, men mot et sultent Manure-lag så er jeg ikke så sikker på om den oppskriften vil fungere. Tipper Wenger kommer til å satse på Pires på venstre og Ljungan på høyre i denne finalen. Reyes tipper jeg blir benket for hans egen helses skyld.

 

Men nå sporer vi av igjen, så vi setter strek her B)

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Det virker som om ting går av seg selv for tiden, og slik er jo fotball.

Noen ganger scorer man på de sjansene som skapes mens i andre perioder går ballen stang ut uansett hva man prøver på.

De gode periodene må man ta godt vare på og forsterke de.

Laguttaket er jo blitt et gedigent luksusproblem etterhvert da, hvem spiller f.eks midtstoppere i denne kampen???

Sol, Senderos, Kolo???

Hvem spiller på midtbanen???

Vieira, Edu, Gilberto, Pires, Fabregas, Reyes, Flamini??? Hva med Ljungberg??

Enn foran da???

Henry, Reyes, van Persie, Bergkamp???

Ikke vet jeg, men en ting vet jeg;

WENGER KNOWS!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Tipper det blir noen rokeringer før denne kampen. Viktig å ha god dekning før cupfinalen slik at alle stiller fulle av selvtillit.

 

Lehmann starter. Det samme gjør Lauren, Cole, Vieira, Reyes, Pires og van Persie. Tror Toure og Sol danner stopperpar for at disse skal få en kamp sammen igjen før det kan bli aktuelt med finale. Gilberto eller Edu?-ikke lett å tippe, men ville være rart å utelate Gilberto som blir i klubben og la Edu få spille når han har bestemt seg for å dra. I finalen vil den beste spilleren av disse spille uansett om han blir eller drar. Hvis det er Bergkamps siste kamp starter han med kapteinsbindet, hvis han blir starter han på benken og Henry på topp sammen van Persie. Reyes venstre og Pires høyre midtbane; mitt tips blir:

 

Lehmann

Lauren Toure Sol Cole

Pires Gilberto Vieira Reyes

Henry/Bergkamp vanPersie

 

sub Edu Ali Senderos Almunia Henry/Bergkamp.

 

For kort tid igjen før finalen for Ljungberg.

Link to comment
Share on other sites

Hva sier så Wenger?

 

"I may leave out a few players and give them a breather. Those who have played two or three games on the trot."

 

Ok. La oss se. Hvem har spilt mye i det siste? Lauren, Senderos og Cole. Backene finnes det ingen gode alternativer til. De fortsetter. Senderos kan nok bli satt ut.

 

På midtbanen. Reyes. Han hviles, tenker jeg. Vieira spilte bare 45 min i går. Spiller nok. Pires tror jeg fortsetter. På høyrevingen spiller nok Cesc og Ljungberg en omgang hver. Gilberto inn igjen.

 

Henry virker spillesugen og starter nok denne kampen. Jeg tror dessuten Bergkamp får starte på nytt. Når det nærmer seg finale, vender nok Wenger tilbake til det gode, gamle, trygge [og trauste].

 

 

"But otherwise we will play with a top team and we’ll go there trying to win."

 

Godt å høre. Da tror jeg laget blir:

 

Lehmann

Lauren - Toure - Campbell - Cole

Ljungberg - Gilberto - Vieira - Pires

Bergkamp - Henry

 

Subs: Almunia, Senderos, van Persie, Edu, Cesc

Link to comment
Share on other sites

Blir nok hvile for Senderos ja.

 

Men tror det er en fordel å ha med Ljungen her. Vi trenger han mot et fysisk tøft

Manure lag. Der syns jeg ennå Cesc er uferdig.

Vi trenger muskler ihvertfall på en av vingene våre.

 

Laget mot B'ham:

 

Lehmann

 

Eboue Toure Sol Clichy

 

Ljungen Edu Silva Reyes

 

Henry Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. ser egentlig ingen grunn til at Freddie skal komme inn på laget til cupfinalen, slik som vi har spelt.

8585[/snapback]

 

Vel, vi har klart oss bra uten Henry og Sol Campbell også. Mener du at vi bør spille uten Henry Sol og freddie eller er det kun Freddie som bør bli "ofret" til cupfinalen? Jeg synes freddie (vår soleklare toppscorer på bortebane) burde få en sjanse til å vise seg frem mot Birmingham og evt. få spille mot Man U

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil heller ikke at freddie skal inn på laget nå....

8589[/snapback]

 

HVORFOR IKKE??????? :D

 

Sett Freddie på høyrekanten...så tar vi ut Gilberto og setter Flamini eller Cesc innpå istedenfor han... ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. ser egentlig ingen grunn til at Freddie skal komme inn på laget til cupfinalen, slik som vi har spelt.

8585[/snapback]

 

Vel, vi har klart oss bra uten Henry og Sol Campbell også. Mener du at vi bør spille uten Henry Sol og freddie eller er det kun Freddie som bør bli "ofret" til cupfinalen? Jeg synes freddie (vår soleklare toppscorer på bortebane) burde få en sjanse til å vise seg frem mot Birmingham og evt. få spille mot Man U

8677[/snapback]

Sammenligne Freddie med Thierry er grusomt urettferdig. Selvfølgelig skal Henry spele. Campbell er eg også usikker på om det er nødvendig.

 

For mange forandringer no, er unødvendig. Det skaper berre usikkerhet, og bryter opp det som fungerer. Personlig har eg lenge ment at Freddie ikkje er et soleklart førstevalg, langt mindre enn dei to du nevner, og en slik periode vi har hatt no underbygger dette. Er også usikker på om 45 minutters førstelagsfotball, som er det han får, er god nok kamptrening.

 

Men dette er egentlig en diskusjon som burde ligge under Cupfinaletråden, for mot Birmingham speler han heilt sikkert!

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. ser egentlig ingen grunn til at Freddie skal komme inn på laget til cupfinalen, slik som vi har spelt.

8585[/snapback]

 

Vel, vi har klart oss bra uten Henry og Sol Campbell også. Mener du at vi bør spille uten Henry Sol og freddie eller er det kun Freddie som bør bli "ofret" til cupfinalen? Jeg synes freddie (vår soleklare toppscorer på bortebane) burde få en sjanse til å vise seg frem mot Birmingham og evt. få spille mot Man U

8677[/snapback]

Sammenligne Freddie med Thierry er grusomt urettferdig. Selvfølgelig skal Henry spele. Campbell er eg også usikker på om det er nødvendig.

 

For mange forandringer no, er unødvendig. Det skaper berre usikkerhet, og bryter opp det som fungerer. Personlig har eg lenge ment at Freddie ikkje er et soleklart førstevalg, langt mindre enn dei to du nevner, og en slik periode vi har hatt no underbygger dette. Er også usikker på om 45 minutters førstelagsfotball, som er det han får, er god nok kamptrening.

 

Men dette er egentlig en diskusjon som burde ligge under Cupfinaletråden, for mot Birmingham speler han heilt sikkert!

8697[/snapback]

 

Hvorfor er det en selvfølge at Henry skal spille? Vi har da spilt strålende uten han. freddie har scoret langt flere mål på bortebane enn selveste Henry. Og det antagelig på færre kamper også. Jeg mener Freddie er selvskreven i finalen, dersom han er frisk.

Link to comment
Share on other sites

Henry har 4 bortemål i ligaen iår.

Freddie har 7 bortemål.

Freddie har høyst sannsynlig langt færre bortekamper også.

Jeg synes denne statistikken er imponerende av Freddie og vi kan se hvor Henry har et stort forbedringspotensiale

 

(kilde Nettavisen)

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Etter 7-0 seieren har jeg nok blitt kresen må jeg si. Vi Gooner'e er jo kresne, vi er vant til å se god fotball med masse fine scoringer. Så jeg legger lista lavt iforhold til resultatet på onsdag. Vi vinner.....eh....5-0 da :) Med mindre gutta vil score mer :(

 

Synes absolutt at Freddie skal få spille finalen. Løpene hans på Bergkamp's passninger er veldig viktige :lol: Synes jo egentelig at alle skal få prøve seg, han kan heller ta ut Freddie tidligere, slik at ungguttene også får oppleve en FA CUP FINALE :lol:

 

Ååå....tenk så herlig det ville vært hvis vi slo Man i finalen(noe vi skal gjøre)med 10-0. hehe. Jeg er *suuuuper fornøyd* selvom de vinner 5-0 jeg :D

Link to comment
Share on other sites

Lauren har fått matforgiftning og er ute av B´ham-kampen. Freddie er klar igjen, men skal ikkje spele meir enn ein omgang. Clichy er også skada.

 

Tipper på dette laget:

Lehmann

Toure-Sol-Senderos-Cole

Freddie-Gilberto-Vieira-Reyes

Bergkamp-Aliadiere

 

i 2. omgang bytter vi Freddie med Cesc, Ali med van Persie og Reyes med Super Rob :)

 

Litt statistikk før kampen, henta frå arsenal.com. viser at dette bør vere grei skuring, uansett er det viktigaste med denne kampen å ikkje få skadar som hiindrar folk i å spele fa-cupfinala.

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...