Jump to content

2014.04.01 Tottenham Hotspurs H


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal - Tottenham


The FA Cup - Emirates Stadium


Lørdag 04. januar 2014. Kl. 18:15


Kampen sendes live på TV2 Sport Premium 1



Første runde i cupen kunne ikke blitt så mye større en Tottenham hjemme på Emirates. Det tilsvarende oppgjøret i ligaen 1. september endte med en 1-0 seier etter en Giroud scoring. Nå 4 måneder senere har Tottenham sendt Villas Boas ut av London for andre gang på kort tid, og som ny manager har de fått Tim Sherwood - totalt blottet for erfaring som trener på høyere nivå. Første kampen hans endte med tap hjemme mot West Ham i ligacupen, men etter den tid har de hvitkledde tatt 10 poeng i ligaen på fire kamper og ligger nå på 6. plass med 37 poeng. Forrige kampen deres var på Old Trafford hvor Moyes' disipler nok en gang viste deres bunnivå og tapte fortjent 2-1. For Arsenals del ble det nok en seier uten å imponere mot et hardtkjempende Cardiff med deres nye trener, Solskjær, på tribunen. Scoringene kom fra Bendtner i det 89. minutt hvor han i samme situasjon fikk skadet ankelen og er ute av spill en god stund fremover. Den andre kom på overtid av Walcott på flott flikk av Wilshere.



Skader:


Giroud (syk)


Chamberlain (en uke unna full trening)


Diaby (kjeks)


Bendtner (ankel)


Ramsey (strekk i låret)


Gibbs (strekk i leggen)


Özil (smerte i skulder og tvilsom til kampen)


-------


Sandro


Kaboul


Lamela


Naughton


Vertonghen


Sigurdsson


Paulinho



Tippet lag


Szczesny


Sagna - Koscielny - Vermaelen - Monreal


Flamini - Wilshere


Walcott - Cazorla - Gnabry


Podolski



-


Lloris


Walker - Dawson - Chichires - Rose


Lennon - Dembele - Capoue - Eriksen


Adebayor - Soldado


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Ser for meg en kamp med høyt tempo og høy temperatur. Det er cup og ikke ligakamp. Det vil si at ingen er fornøyde med en uavgjort, noe som kan være et helt ok resultat i ligaen for begge parter. Skuffelsen over å tape NLD overgår gleden ved å vinne, ergo vil begge være passe fornøyde med en uavgjort. I dag derimot må vi få en avgjørelse. En uavgjort gir begge lag en ekstra kamp i et allerede håpløst tett program i januar og februar.

Adebayor har vist hva som bor i ham de siste kampene og Kosc får en meget viktig oppgave i dag. Han holder tempoet til Ade og må ta ut løpene hans. Ade er ikke et geni, men han er en meget vanskelig spiller å møte. Han beveger seg stort sett hele tiden og er utrolig vanskelig å ta ut i feltet. Nå har han i tillegg fått selvtillit foran mål og da er han farlig.

Soldado kan også heve seg når han har fått en bevegelig spiller ved siden av seg. Sjelden har en ok spiller blitt ofret så mye for et ikke fungerende system som det Soldado ble i systemet til AVB. Med to spisser kan han konsentrere seg om å komme i boksen og der har han tidligere vist at han kan være skummel.

Eriksen er også i ferd med å finne formen, men jeg håper og tror at vi kommer til å dominere midtbanen såpass mye og at tempoet blir så høyt at han ikke får tid og rom til å slå passene sine. Flamini får dagens viktigste jobb med å låse de rommene som vil oppstå når vi angriper med mange mann.

 

Jeg håper på følgende lag:

Szcz

Sagna Merte Kosc Monreal

Flamini Arteta

Walcott TR Cazorla

Poldi

 

Benken tynn dessverre. Wilshere mot en av de defensive på midten er en mulighet. Vi har ingen rene spisser å bytte inn hvis Giroud fortsatt er syk. Men, jeg tipper han vil sitte på benken så lenge han er feberfri. 30 minutter vil han kunne klare hvis vi må jage en scoring som mot Cardiff.

Link to comment
Share on other sites

Off, sommerfugler i magen allerede!!

 

For en tøff kamp dette blir, Sp*rs kommer proppfulle av selvtillit etter å ha slått United på Old Toilet, og innbiller seg nok at de kam slå oss også. Dette kan vi bare ikke la skje. Jeg har trua på seier, men syns skadelisten begynner å se urovekkende lang ut nå. Hvem skal spille spiss idag? Antakelig blir det Podolski, men jeg håper vi prøver med Walcott. Men om det blir Poldi håper jeg hvertfall han hever seg fra forrige kamp. Kanskje Fabianski får prøve seg?

 

Ønsket lagoppstilling:

 

Fab/Sjesni

Sagna-Per-Kos-Monreal
Flams-Wilsh

Cazorla-Rosicky-Gnabry

Walcott

EDIT: Denne er til deg RP7, fra Twittern til Giroud: Olivier Giroud@_OlivierGiroud_

Still a bit sick... Then i'll watch the north london derby at home All the best to you guys! … http://instagram.com/p/ivqflDuZ0g/

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne sett dette laget:

 

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Monreal

Flamini - Rosicky

Gnabry - Cazorla - Podolski

Walcott

----------------------------

Et par av spillerene er visstnok i rødsonen og jeg vil tippe det er Sagna og Mertesacker. Vanligvis spiller vi med en "cupkeeper" i FA Cupen og ligacupen, men Szczesny er bedre og hvis vi skal tilnærmet toppe laget så er han det beste valget selvfølgelig.

 

Edit: Minuttet etter innlegget mitt kommer selvfølgelig det her opp:

 

John Cross @johncrossmirror 1m

I do think teams should go for it in the FA Cup. Can't afford to rest players. Arsenal resting Szczesny today. Bad call, in my opinion.

Da blir det nok Fabianski da.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir truleg ein heilt åpen kamp der det er vinn eller forsvinn. Me har fordelen av heimebane og klarar dette viss me klarar å skape nok sjansar. Eg trur me må starte med Theo på topp, Podolski blir litt for forutsigbar og stasjonær.

Mine 11;

FABIANSKI - SAGNA PER KOS MONREAL - ARTETA FLAMINI - WILSHERE ROSICKY PODOLSKI - WALCOTT

Link to comment
Share on other sites

Takk MikL02.

 

Synd, men ikke overraskende med Giroud. Jeg håper og tror likevel at vi skal kunne vinne denne. Vi har hjemmebane og det må vi utnytte. Spurs vil møte oss høyt og det vil bli bakrom for Walcott. Cazorla og TR7 kan på gode dager utnytte dette, men spesielt Cazorla syns jeg er overraskende svak til å spille igjennom Walcott. Mot Spurs borte i fjor var Walcott på vei gjennom utallige ganger uten at Cazorla klarte å se ham. TR7 er bedre, men liker å chippe mer ennå slå langpasningen mellom back og midtstopper. I dag vil det blir rom og muligheter for dette. I tillegg vil Iloris være offensiv og det var så vidt han ikke ble utvist mot oss sist. Farten til Theo er så ekstrem at det må utnyttes fullt ut.

Link to comment
Share on other sites

Özil på benken, sitter man der kan man spille. Merkelig å spare keeper, aldri forstått det.

Wilshere får manne seg opp idag

 

Ja, men dog spilte han god kamp sist. Han må bare fortsette å opprettholde det nivået vi forlanger av enhver arsenal spiller Det hjelper ikke at han er en ung og kommer fra England...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...