Jump to content

2013.26.12 West Ham B


49 unbeaten

Recommended Posts

West Ham United - Arsenal


Barlays Premier League - Boleyn Ground


Torsdag 26. desember 2013. Kl. 16:00


Kampen sendes live på TV2 Sport Premium




På skadefronten er det ikke kommet noe offisielt, men lite tyder på at det var noen av de 11 som spilte mot Chelsea som plukket opp en skade. Likevel vil det nok bli en del endringer på laget med det tette kampprogrammet som vi nå er inne i etter en lengre pause. Koscielny var 80% for å bli med mot Chelsea så han er kanskje tilbake i troppen i denne kampen, men ingen vits i å risikere noe med tanke på kneet og derfor får Vermaelen fortsette i midten. De endringene jeg ser for meg er Arteta ut og Flamini inn på midten og Rosicky ut og Cazorla inn på venstrekanten. Det er mulig Wenger går for et spissbytte med Giroud ut og Bendtner inn siden franskmannen har fått en vaksine mot scoringer. Podolski er det for tidlig for å starte med, men vil gjerne se han innpå tidlig i andreomgangen slik at han kan være aktuell for en start mot Newcastle.



Laget blir da slik:


Szczesny


Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs


Flamini - Ramsey


Walcott - Özil - Cazorla


Giroud/Bendtner


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Enig i laget generelt sett, men som mot Chelsea så ønsker jeg definitivt å se Bendtner eller en annen spiller på topp fremfor Giroud. Walcott kunne fungert med Gnabry på kanten føler jeg, men slik som Bendtner spilte mot Hull og innhoppet hans mot City så må jeg si at jeg er smått forundret over at han faktisk ikke fikk noe spilletid mot Chelsea (dog var jeg forundret over at Cazorla heller ikke ble brukt) da ytterst lite stemte offensiv og vi trolig ville ha vunnet kampen om vi fikk et mål og vi vet jo alle at Bendtner (for alle sine mangler) er en spiller som kan score mål og da særlig fra benken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar ikke lett på en motstander som West Ham, men med en (antatt) tøffere kamp oppe i nordøst på søndag så er dette kampen å hvile noen av spillerne.

Arteta, Özil og Giroud benkes eller får lov til å "hvile" hjemme. Gibbs vil jeg ha klar mot Newcastle så jeg har ikke noe i mot at Monreal starter kampen. Jeg vurderte et bytte også på den andre backen, men bytter likevel ikke ut Sagna. Arteta får hvile mot Hammers og Flamini tar denne kampen som DM.

 

Jeg er på ingen måte glad i dansken, men hvis det er en kamp han skal starte så vil denne nok passe best. Alternativt Walcott på topp, og da tar Gnabry vingen. Özil hviles og Santi blir ballfordeleren. På den andre vingen så starter enten Podolski eller Rosicky og blir byttet ut med den andre etter de "sedvanlige" 60 minuttene.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs/Monreal

Flamini - Ramsey

Walcott/Gnabry - Cazorla - Podolski/Rosicky

Bendtner/Walcott

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC @Arsenal 52s

#Arsenal team to play West Ham: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs, Arteta, Ramsey, Cazorla, Ozil, Walcott, Giroud #WHUvAFC

Giroud fortsetter med klippekort tydeligvis. Blir det mål for første gang på en måned i dag? Et eller annet må han få til.. ellers er det bare å gratulere bursdagsbarnet Ramsey med dagen og håpe at han scorer et par mål!

Link to comment
Share on other sites

Det jeg savner med Giroud på topp er at vi mangler en spiller som rett og slett bretter opp ermene og tar ansvar som det alle gode spisser gjør. Giroud har gjort det i en kamp og det var mot Dortmund når han i en halv omgang var helt enorm. Ellers er han på tross av sin størrelse en ekstremt lite dominerende spiller.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal med hvilken som helst annen spiller på topp ville hatt 2 mål nå. Helt utrolig at det Giroud ikke klarer å stokke beina riktig i noen av situasjonene og bare får tuppet ballen i mål. Kommer ikke på enklere målsjanser enn det han har fått til nå - slike "som bestemoren min ville scoret på" sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke som som skulle tilsi at dette er en kamp mellom topp og bunn på tabellen. Arsenalspillerne virker slitne, men jeg er usikker på og det er beina eller det er under topplokket på spillerne at slitasjen er størst. Etter det som er vist i første omgang så er jeg fornøyd bare vi får med oss tre poeng, noe storspill forventer jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bombesikker på at Bendtner fra start i dag ville ha scoret minst et mål eller to. Er også rimelig sikker på at hvis Bendtner av en eller annen grunn hadde fått sjansen fra starten av sesongen med disse gutta bak seg så ville han allerede vært oppe i rundt 10 ligamål.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...