49 unbeaten Posted December 25, 2013 Report Share Posted December 25, 2013 West Ham United - Arsenal Barlays Premier League - Boleyn Ground Torsdag 26. desember 2013. Kl. 16:00 Kampen sendes live på TV2 Sport Premium På skadefronten er det ikke kommet noe offisielt, men lite tyder på at det var noen av de 11 som spilte mot Chelsea som plukket opp en skade. Likevel vil det nok bli en del endringer på laget med det tette kampprogrammet som vi nå er inne i etter en lengre pause. Koscielny var 80% for å bli med mot Chelsea så han er kanskje tilbake i troppen i denne kampen, men ingen vits i å risikere noe med tanke på kneet og derfor får Vermaelen fortsette i midten. De endringene jeg ser for meg er Arteta ut og Flamini inn på midten og Rosicky ut og Cazorla inn på venstrekanten. Det er mulig Wenger går for et spissbytte med Giroud ut og Bendtner inn siden franskmannen har fått en vaksine mot scoringer. Podolski er det for tidlig for å starte med, men vil gjerne se han innpå tidlig i andreomgangen slik at han kan være aktuell for en start mot Newcastle. Laget blir da slik: Szczesny Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs Flamini - Ramsey Walcott - Özil - Cazorla Giroud/Bendtner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted December 25, 2013 Report Share Posted December 25, 2013 Enig i laget generelt sett, men som mot Chelsea så ønsker jeg definitivt å se Bendtner eller en annen spiller på topp fremfor Giroud. Walcott kunne fungert med Gnabry på kanten føler jeg, men slik som Bendtner spilte mot Hull og innhoppet hans mot City så må jeg si at jeg er smått forundret over at han faktisk ikke fikk noe spilletid mot Chelsea (dog var jeg forundret over at Cazorla heller ikke ble brukt) da ytterst lite stemte offensiv og vi trolig ville ha vunnet kampen om vi fikk et mål og vi vet jo alle at Bendtner (for alle sine mangler) er en spiller som kan score mål og da særlig fra benken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Jeg tar ikke lett på en motstander som West Ham, men med en (antatt) tøffere kamp oppe i nordøst på søndag så er dette kampen å hvile noen av spillerne. Arteta, Özil og Giroud benkes eller får lov til å "hvile" hjemme. Gibbs vil jeg ha klar mot Newcastle så jeg har ikke noe i mot at Monreal starter kampen. Jeg vurderte et bytte også på den andre backen, men bytter likevel ikke ut Sagna. Arteta får hvile mot Hammers og Flamini tar denne kampen som DM. Jeg er på ingen måte glad i dansken, men hvis det er en kamp han skal starte så vil denne nok passe best. Alternativt Walcott på topp, og da tar Gnabry vingen. Özil hviles og Santi blir ballfordeleren. På den andre vingen så starter enten Podolski eller Rosicky og blir byttet ut med den andre etter de "sedvanlige" 60 minuttene. Szczesny Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs/Monreal Flamini - Ramsey Walcott/Gnabry - Cazorla - Podolski/Rosicky Bendtner/Walcott Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Arsenal FC @Arsenal 52s #Arsenal team to play West Ham: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Vermaelen, Gibbs, Arteta, Ramsey, Cazorla, Ozil, Walcott, Giroud #WHUvAFC Giroud fortsetter med klippekort tydeligvis. Blir det mål for første gang på en måned i dag? Et eller annet må han få til.. ellers er det bare å gratulere bursdagsbarnet Ramsey med dagen og håpe at han scorer et par mål! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Siste sjans for Giroud idag, han bør levere. Ramsey med også, kanskje ikke overraskende når Wilshere er suspendert. Come on! Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Ramsey med nok en svak åpning. Håper han finner tilbake til godformen igjen i dag. Ser gjerne Podolski i minst tretti minutter i dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Det jeg savner med Giroud på topp er at vi mangler en spiller som rett og slett bretter opp ermene og tar ansvar som det alle gode spisser gjør. Giroud har gjort det i en kamp og det var mot Dortmund når han i en halv omgang var helt enorm. Ellers er han på tross av sin størrelse en ekstremt lite dominerende spiller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Bedre av Ramsey nå. Men er ikke bra at en heading fra 15 meter og en slurvete avslutning fra Walcott skal være de eneste sjansene de har skapt. Giroud bør virkelig få seg en pause. Og en konkurrent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Ramsey spiller nok en gang Cesc-lignende pasninger, men medspillerene hans (Walcott/Giroud) klarer ikke å sette de. Burde hatt så mye som 4-5 målgivende de siste 4 kampene etter de sjansene han har skapt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Gud hjelpe meg, for en elendig avslutning av Giroud! Tenk hva Podolski hadde gjort med den ballen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Giroud bør benkes fortere enn svint. Ikke verdig Arsenal drakta for tiden .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
49 unbeaten Posted December 26, 2013 Author Report Share Posted December 26, 2013 Giroud ut i pausen - til og med Özil er lei av å servere han på sølvfat. Trekker til seg foten der i stedet for å tuppe ballen i mål! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Özil virker drittlei en tafatt spiss Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Jeg sier det igjen: Giroud foran Özil, Ramsey og Cazorla/Rosicky og allikevel har han ikke mer enn 7 mål. Det er rett og slett tragisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Inn med Podolski umiddelbart. Fryktelig av Giroud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
49 unbeaten Posted December 26, 2013 Author Report Share Posted December 26, 2013 Arsenal med hvilken som helst annen spiller på topp ville hatt 2 mål nå. Helt utrolig at det Giroud ikke klarer å stokke beina riktig i noen av situasjonene og bare får tuppet ballen i mål. Kommer ikke på enklere målsjanser enn det han har fått til nå - slike "som bestemoren min ville scoret på" sjanser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Suarez forran Özil, ramsey, cazorla og rossa hadde hatt 30 til jul. En klassespiss hadde hatt tilnærmet 20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Det er ikke som som skulle tilsi at dette er en kamp mellom topp og bunn på tabellen. Arsenalspillerne virker slitne, men jeg er usikker på og det er beina eller det er under topplokket på spillerne at slitasjen er størst. Etter det som er vist i første omgang så er jeg fornøyd bare vi får med oss tre poeng, noe storspill forventer jeg ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Jeg er bombesikker på at Bendtner fra start i dag ville ha scoret minst et mål eller to. Er også rimelig sikker på at hvis Bendtner av en eller annen grunn hadde fått sjansen fra starten av sesongen med disse gutta bak seg så ville han allerede vært oppe i rundt 10 ligamål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Jeg må si jeg er overassket over hvor dårlig Giroud har vært i dag! Herregud vi trenger virkelig en ny klasse spiss! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Der betaler vi prisen. Nå får vi se om laget har det i seg Link to comment Share on other sites More sharing options...
49 unbeaten Posted December 26, 2013 Author Report Share Posted December 26, 2013 Akkurat det vi manglet nå - en svak keeperinngrepen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Fysj! Tilbake til gamle synder. Casillas på vei om en uke! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunner18 Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Nå må vi for faen brette opp ermene, og skjerpe oss. Dette kan ikke tapes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Selv om jeg ikke har noe til overs for dansken, må jeg si meg enig i at han nok ville scoret mer enn det Goroud har fått til så langt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.