Jump to content

2013.26.12 West Ham B


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Deilig med tre poeng i en kamp der spillet er alt annet enn "deilig".

1-3 borte er et flatterende resultat der det like gjerne kunne vært 3-1 til vertene før Adrian gir oss en gavepakke.

 

Målet til West Ham er en tabbe, men for meg er det like mye en kollektiv tabbe som en tabbe av polakken. Både på skuddet før og etter returen så får motspillerne stå fryktelig alene og skuddet som fører til retur er så hardt at jeg tror mange av oss "overvurderer" muligheten for en keeper å styre hvor returen skal gå.

 

Gledelig å se en spillesugen Podolski på topp banen. Det Giroud viste i dag var begredelig, til tross for en målgivende, så kanskje vi skal ta sjanse på å la Podolski starte på topp mot Newcastle.

Jeg tror ikke at Podolski er løsningen på "spissproblemet" på lang sikt, men Giroud trenger å bli satt ut og måtte kjempe for spissplassen.

Link to comment
Share on other sites

syns faktisk dette var meget oppegåande mot ein Londonrival på boxing day. svakt av keeper og Arteta på west hams mål, men ellers syns eg vi har god kontroll bakover. Litt verre at både Ramsey og Giroud leverer ganske dårlege kampar, og vil seie meg einig med Polljen i at Giroud godt kan få ein kamp eller to på benken. Desto hyggelegare at Lukas markerar seg med mål og assist :shifty: Så får vi vente i spenning på kor lenge Aaron er ute...

Link to comment
Share on other sites

syns faktisk dette var meget oppegåande mot ein Londonrival på boxing day. svakt av keeper og Arteta på west hams mål, men ellers syns eg vi har god kontroll bakover. Litt verre at både Ramsey og Giroud leverer ganske dårlege kampar, og vil seie meg einig med Polljen i at Giroud godt kan få ein kamp eller to på benken. Desto hyggelegare at Lukas markerar seg med mål og assist :shifty: Så får vi vente i spenning på kor lenge Aaron er ute...

 

Enig. Dette var en god prestasjon. Vi plukker presumptivt svakere motstand fra hverandre. En efter en. Desember har vært vanskelig. Og Wenger har ikke funnet noen god resept mot de aller ypperste PL-motstanderne ennå. Men bortsett fra det har vi knapt gjort noe galt denne sesongen. Vi leder serien med 39 poeng efter 18 matcher. Med 1 eller 3 poeng mot Newcastle, er vi på vei mot 80+ poeng efter halvspilt serie. Og det trur jeg er et skjema som gir tittelkamp hele veien ut...

 

Nok en god dag å være gooner!

Link to comment
Share on other sites

Med 1 eller 3 poeng mot Newcastle, er vi på vei mot 80+ poeng efter halvspilt serie. Og det trur jeg er et skjema som gir tittelkamp hele veien ut...

 

Nok en god dag å være gooner!

Jepp, det endte som en god dag etter en ikke så god time med "neglebiting".

 

Newcastle blir vanskelige, men i forhold til tittelkampen så mener jeg at kun 3 poeng er godt nok. I duellen Chelsea v Liverpool så vil det ene eller begge lagene sakke litt etter, mens City bør ha 3 klare poeng (med en enda forbedret målforskjell) i hjemmemøtet med Palace. Første nyttårsdag forventer jeg at alle de "fire store" tar full pott, og en eller begge av middelhavsfarerne (Manure v Tottene) vil sakte enda mer akterut.

 

Til tross for en viss dalende form i Desember (både på banen og benken) så blir jeg mer og mer sikker på at vi har en reell sjanse på gullet. Vi er fremdeles langt i fra å være hovedfavoritt, pr dato så er det nok Manchester Oilsheiks som har den beste oddsen, men jeg mener av vi nå ikke lenger står tilbake for Chelsea og vi er noen "musesteg" foran Liverpool. Uansett så havner gullet hos en av disse fire klubbene.

 

Så selv om jeg anser oss som (delt) nestfavoritt til ligagullet, så er det basert på at Wenger & co forstår alvoret og gjør noe offensivt angående spissplassen. Hvis vi kommer til 1. februar uten at denne posisjonen er styrket så blir jeg betydelig mer skeptisk. Jeg vil ikke da melde oss ut av gullkampen, men vi skal ha betydelig mer "tur" med våre rivalers formkurve for å klare å ta denne (gjeveste av alle) tittelen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...