Jump to content

2005.02.12 Crystal Palace H


Internettansvarlig

Recommended Posts

Forsvarsrekka som en enhet fungerer overhodet ikke, spesielt Lauren var UTROLIG mye feilplassert i går. Han blant annet markerer på utsiden av sin motspiller i steden for innsiden. Første ti minuttene i går var brutalte defensivt, men etterhvert ble det litt "bedre", eller skal jeg si på nivå med forsvarsspillet har vært i hele år.

Fremover har vi egnetlig ikke noen problemer, vi er det mestscorende laget i PL, men det defensive har vært en skandale i år, det har rett og slett kostet oss tittelen. 

Greit at vi kan spille som det her mot Palace, men vi kommer til å bli mye hardere straffet av bayern. Arsenal i år har vært at vi må score 3-4 mål for å vinne en kamp, fordi man slipper inn 1-2 mål pr kamp, noe som ikke er godt nok.

458[/snapback]

 

Nei, forsvaret er ikke godt nok, og det går delvis på individuelle feil, men mest på taktisk naivitet og dill, der man bedriver veldedighet overfor motstanderne. Når det er sagt, det blir for enkelt å BARE skylde på det defensive som grunn til at Arsenal ikke blir mestere denne sesongen (måtte jeg ta feil her! ;) ).

For det første, selv om Arsenal hadde fortsatt å gjøre jobben sin, er ikke det sikkert at det hadde vært nok i forhold til Chelsea som har en ekstrem uttelling poengmessig. Men laget ville utvilsomt hadde mye større sjanser. For det andre, i den perioden hvor ting har gått i stå, er det ikke kun det defensive som har sviktet. Angrepet har også slitt. Ofte er det ene en konsekvens av det andre. Istedenfor å score på opplagte sjanser har man umiddelbart fått en kontring i mot med baklengs som resultat. Dette er jo endel av spillets dynamikk. Med andre ord, man har solgt seg for lett i angrepsfasen, og gjort seg alt for sårbare for kontringer, og dette er en like viktig grunn til svikten som at forsvaret isolert sett har vært for dårlige. Dette ble man jo brutalt straffet for mot ManU. I utgangspunktet er det i dagens fotball kanskje drøyt å være avhengig av minst 3 mål hver kamp, fordi man i snitt slipper inn 1-2 mål, men som det eneste laget har Arsenal potensiale til å bli mester PÅ TROSS AV et lurvete forsvarsspill. Tenk hvor middelmådige Chelsea og ManU hadde vært med like dårlig forsvar som Arsenal? Konklusjonen er at man vinner som lag og taper som lag, og en brent 100% sjanse er egentlig like ille som en keepertabbe. For meg er derfor hovedgrunnen til svikten ikke det defensive alene, men at laget kollektivt har 'sovet' og spilt for nonchalant, og latt seg kjempe ut av stilen. Med et godt angrep og middelmådig forsvar er man nødt til å holde trykket oppe hele tiden. Med høy bevegelse klarer ikke motstanderne å holde følge, og et dårlig forsvar betyr lite. Med dårlig bevegelse blir man umiddelbart straffet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Holdt på å bli flaut når Jens tabbet seg ut i mål,men heldigvis ble det ikke selvmål av det. Artig å se skikkelig angrep med mange mål og sjanser. Kunne fort ha stått 9-10 til arsenal ved full tid.Er stor optimist når det gjelder CL og FA ,men serie gull tror jeg blir vanskelig. Vi banker Bayern ut av cl skal dere se ;) hilser alle gooners

Link to comment
Share on other sites

Holdt på å bli flaut når Jens tabbet seg ut i mål,men heldigvis ble det ikke selvmål av det. Artig å se skikkelig angrep med mange mål og sjanser. Kunne fort ha stått 9-10 til arsenal ved full tid.Er stor optimist når det gjelder CL og FA ,men serie gull tror jeg blir vanskelig. Vi banker Bayern ut av cl skal dere se ;) hilser alle gooners

Link to comment
Share on other sites

Skal Arsenal i det hele tatt gjøre det bra i Europa, så må vi ha ny keeper.

Selv det enkleste tilbakespill holdt Lehmann på og virkelig drite seg ut i går.

Og Almunia er rett og slett elendig.

Ellers ser det ut som ting har begynt og løsne litt igjen, men nå er ikke Palace noe superlag.

Skjer det samme mot Bayern, kan det begynne og ligne noe.

Særlig nå som Chelsea ser ut til og ha mista litt av spruten, selv om de tar full pott.

men jeg har gitt opp og vinne pl gull, så jeg satser på cl, men tviler på at det går med så dårlige keepere som vi har.

Link to comment
Share on other sites

Guest kristoffr

Var utrolig gøy å se at klubben vår endelig vant med mye mål igjen. rett og slett utklassing.

Også herlig å se Henry "våkne opp" og score flotte mål.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Ærlig talt.... det høres ut som om flere av dere er mellomfornøyde med sesongen.

Hør nå her; dette blir den største sesongen i historien for Arsenal!!!!!!

Vi skal opp mot et meget godt lag i champ.league, sannsynligvis et av de tre beste lagene av de som er igjen.

Allikevel har jeg tro på at vi skal klare oss gjennom til kvart-, semi- og finale i år.

Hvorfor den gode følelsen???

Edu og Lehmann hevet laget åtte hakk når de kom inn mot aston villa, og dette har resultert i at både Vieira, Henry, Reyes og Bergkamp spiller bedre enn noensinne.

Vi er kort og godt i kalas-form og tenk på at vi hadde både sol, ashley, freddie, cesc og flamini i bakhånd mot palace!!!

Selvfølgelig blir kampen mot bayern helt annerledes taktisk enn mot palace, ingen bombe vel??? Vi kommer til å være meget konsentrert defensivt, jensemann kommer til å vise for hele Tyskland hvem som er beste keeperen i det landet, edu og vieira vil garantert balansere vår midtbane meget godt, og i og med vår ufattelige kontringsstyrke ved Henry, Reyes og Pires, kommer vi sannsynligvis til å avgjøre dette allerede i Tyskland.

Vi har faktisk opparbeidet oss en betydelig rutine i denne turneringen.

Videre er vi store favoritter til fa-cup-pokalen i mine øyne.

Chelsky og scumchester er ikke i nærheten av vår standard når det glir som det gjør nå.

Tror imidlertid vi må finne oss i "bare" andreplass i serien, men dette blir allikevel sinnssykt.

Husk; det er nå de viktigste kampene i sesongen skal spilles.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jon-Halvor
Gi meg EN fornuftig grunn til at vi ikke skal spille slik mot Bayern München? Evig pessimist, Alexander? ;)

435[/snapback]

 

Har ikke akkkurat vært et big-game team på en stund har vi vel. Siden vi tapte mot United og Chelsea på en uke i fjor har vi kun prestert mot middelmådigheter.

Link to comment
Share on other sites

Palce var friske i starten og Lehmann holdt på å gi meg hjertefeil med sin litt manglende teknikk. Han kunne med litt mere uflaks gitt Palace ledelsen.

Etter Bergkamps scoring så var det vel egentlig bare snakk om hvor stor seieren skulle bli.

Vi trenger så absolutt ny keeper. Og det SKAL være en GOD EN!!

Wenger kan gjerne bruke hele transfer budsjettet på en ny keeper til sommeren, føler at vi har en bra nok spillerstall ellers. Om Wenger lar Senderos spille på seg litt selvtillit og får en god del starter, så er stopper "problemet" vårt løst og Cygan som fjerde valg.

Link to comment
Share on other sites

Så forresten i The Sun at Arsenal's fans ble kritisert over å juble for Reyes og Edu.

Skulle Arsenal fansen begynne å pipe på disse er det garantert at de ikke er på Highbury neste sesong.

 

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...5071755,00.html

441[/snapback]

 

Jeg forstår forsåvidt hva vedkommende sier, men det er vel over the top fanatisk å påstå at "nesten bare" Dennis er verdig Arsenalcresten. Vieira, Henry, Pires, Lauren... Det er faktisk en temmelig stor del av laget som har noen år på baken i trøya. Hvor mange lag i England har spillere som er så lojale, og med slik fartstid som Dennis i bøtter og spann? Det er bekymringsverdig at Edu og Reyes eventuelt ikke er happy på Highbury. Reyes bekymrer meg litt. Edu er et pengespørsmål - og jeg er enig med klubbens ledelse i at man skal ikke få forlange hva som helst. Vi bør beholde Edu - men ikke for enhver pris. Ognår han selv setter prisen for høyt blir det bye-bye. Så lenge han er i Arsenal fortjener han vel supporternes støtte allikevel.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen

Vet ikke helt hva du karakteriserer som middelmådigheter Jon-H, men mot Newcastle spilte vi bra, og i uavgjort kampen mot Chelsea vil jeg absolutt si vi presterte, selv om det ikke ble 3 poeng.

 

Bayern tapte forresten 3-1 mot Arminia Bielefeld, som forøvrig ligger i cirka samme tabellposisjon som Palace, så gutta burde ha alle muligheter i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har ikke akkurat imponert mot storlagene denne sesongen, ihvertfall ikke resultatmessig. Men hvis man går bak resultatene er det jo klart at dette ikke bare skyldes svake prestasjoner. Om man oppnår et godt resultat i en gitt kamp er alltid NOE basert på tilfeldigheter. Det er derfor litt, men ikke bare, tilfeldig at man har hatt marginene mot seg i oppgjørene mot andre topplag. Ved neste korsvei kan jo alt være snudd på hodet, dvs Arsenal kan spille dårlig og vinne, ihvertfall i teorien, for en slik kombinasjon pleier å være forbeholdt våre rivaler! ;) Når det er sagt, selv om Arsenal retter på de verste defensive svakhetene, og får angrepsspillet til å gli igjen, så er det slett ikke sikkert at det er nok til å vinne kommende storoppgjør i CL og på andre områder. For spiller det noen rolle om Arsenal får spillet til å gå på skinner, når det er de taktiske manøvrer som likevel viser seg å være det avgjørende, snarere enn kvaliteten på spillet!?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...