Jump to content

Wilfried Zaha


kellman

Recommended Posts

20 åringen fra Crystal Palace har blitt et populert navn den siste tiden. Denne unge Arsenal tilhengeren som nå er i England diskusjoner ser ut som en typisk Wenger signering. Om han følger fotsporene til Walcott, Oxlade og Jenkinson i januar eller til sommeren blir spenende å se..

 

 

Det kreves som forventet en høy sum for denne lovende spilleren med britisk pass, spørsmålet mange stiller seg er om han er ment som Walcott's erstatning?!

Som jeg har skjønt så er Zaha en kantspiller, med store muligheter til å flytte inn sentralt som spiss pga sine ferdigheter, fart og fysikk.

Magefølelsen min sier at dette er en signering vi ikke kan gå glipp av!! Han vil nok koste en del, men Wenger har vist at han kan legge penger på bordet for Engelsk tallent. Dette er en spiller med over 100 kamper i første divisjon, og vil muligens kunne hoppe ganske kjapt inn i laget. Om han er ment som Walcott's erstatter eller ikke bryr jeg meg fint lite om. Denne signeringen må uansett ikke komme i veien for hva laget trenger desperat denne sesongen.

 

Dette er en for fremtiden!

zaha2855905.jpg

 

 

 

Wilfried Zaha

Født: 10.11.1992.

Høyde: 1.80.

Kant/spiss.

110 kamper fo Crystal Palace.

 

 

 

 

"Wilfried Zaha is the biggest talent to emerge from

Crystal Palace since Arsenal legend Ian Wright,

according to BBC Sport pundit Mark Bright."

 

 

 

 

 

Ryktelinker:

http://www.telegraph...fried-Zaha.html

http://www.dailymail...fried-Zaha.html

http://www.goal.com/...ce=breakingnews

 

Zaha for England?:

http://www.guardian....n-wilfried-zaha

 

Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Sxyfw8XR6T4

http://www.youtube.com/watch?v=Z7bRegqG4Eo

Link to comment
Share on other sites

Har enda ikke sett han, men prisene det spekuleres i er ganske heftige. Selv om han neppe vil ligge på samme lønnsnivå som en mer etablert spiller i samme prisklasse.

 

Helst vil jeg ha et tyngre navn inn, noen som vi ikke må vente i evigheter på som skal begynne å levere. Skal vi først handle i januarmarkedet bør det være noen med såpass høy kvalitet at man får effekten umiddelbart.

 

Uansett, hypen til side virker dette som en spennende spiller - men hvis denne mye omtalte prislappen på £20m er i nærheten av å stemme kan jeg umulig tenke meg at Arsenal er villige til å punge ut.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke slik at jeg ikke vil ha Zaha, men jeg syntes £20M blir altfor drøyt og jeg vil heller ikke at han skal bli hentet inn fordi Walcott forsvinner. Beholder vi Walcott + signerer Zaha for £10-14M så hadde det vært veldig artig, men slik jeg ser det så er det sjeldent disse unge engelske/britiske stortalentene slår skikkelig igjennom og lever opp til hypen og som oftest tar det hvertfall lang tid.

 

Vi har 3 dyre talenter i Walcott, Ramsey og Chamberlain. Pdd. så har vi ventet i 7,5 år på at førstnevnte skulle komme seg opp på et stabilt høyt nivå og når han først nærmer seg dette nivået så er sannsynligheten stor for at han forsvinner. Ramsey blir straks 22 år og er i mine øyne fortsatt mer enn et godt stykke unna å leve opp til spådommene sine. Chamberlain er også for all del et stort talent, men når det kommer til prestasjoner på banen så er han fortsatt også langt unna, men han er jo ikke engang 20 år gammel så hvorvidt han innen 2-3 år er på et høyt nivå eller ikke vet man aldri.

 

Vi har også noen andre unge engelske talenter i akademiet som ble spådd gnistrende karrierer, men som aldri var i nærheten av å nå det nivået som begeistringen tilsa.

 

Er vel egentlig kun Rooney, Wilshere og Bale som virkelig har tatt steget opp på toppnivå av unge britiske talenter de siste 7-10 årene mens resten har vært middelmådige eller gode. Det er som sagt ytterst få av disse unge britiske talentene som tar steget ordentlig opp og det gjør meg derfor ekstra skeptisk til å punge ut for et "stortalent" da nærmest samtlige av engelskmennene tar av bare det kommer en talentfull engelsk unggutt litt i søkelyset.

 

De er veldig veldig desperate etter "Englands frelser" og selv om Zaha ser veldig spennende ut så føler jeg at prislappen hans øker med 30-50% bare fordi han er engelsk. F.eks. så vil som sagt en prislapp på omtrent £20M være tilsvarende overgangssummen Stevan Jovetic ville kostet.

 

Dog når sant skal sies så tipper jeg han går for rundt £10-12M. Kanskje +/- et par millioner pund utifra konkurransen o.l.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Samme faen for min del. Er virkelig ikke spesielt hypp på nok et prosjekt som vi ikke får skikkelig nytte av før om 2-5 år som koster omtrent det samme som en annen kvalitetsspiller koster..

 

Syntes Zaha virker veldig oppskrytt for å si det mildt. Særdeles lite overbevisende statistikker for klubb og på internasjonalt nivå og virker som om han lever veldig på et par gode kamper. Chamberlain spilte vel på et litt lavere nivå enn Zaha, men allikevel hadde han langt mer imponerende statistikker og var attpåtil yngre og sliter med å etablere seg.

 

Klarer ikke å se for meg at Zaha vil komme inn og prestere fra det sekundet han signerer og pdd. så har vi ikke £10-20M å kaste bort på et oppskrytt talent. Det får rikmannsklubber som Chelsea eller City gjøre i så fall. Vi trenger kvalitetsspillere.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vell stefan, han presterer ihvertfall langt bedre enn det Afobe gjør på samme championshipnivå...

Tror Zaha har en stor framtid foran seg.

 

Okei? Den var ut av det blå? Har ikke sagt at Afobe har vært imponerende i det hele tatt under utlånet hos Bolton, men javel.

 

Zaha har muligens en stor fremtid foran seg, men han blir dyr og til tross for et par mål i Championship så har han ikke akkurat vært spesielt imponerende annet enn i ny og ne. Se på Chamberlain eller Walcott til sammenligning. Walcott som 15-åring stod med omtrent samme statistikker som det Zaha gjør for Palace nå i en alder av 20 år og i sin 4 sesong med Championship fotball. Chamberlain som 16-17-åring stod med 9 mål i sin første sesong med førstelagsfotball for Southampton i League 1.

 

Bortsett fra et par kamper hvor "alle" tar av så hører man lite om Zaha. Han er også eldre enn Afobe og folk har jo allerede avskrevet han.

 

Kan være et godt kjøp på sikt, men for pengene det er snakk om så finnes det så vanvittig mye bedre alternativer der ute. Zaha = £10-20M. Til sammenligning så koster Demba Ba £7.5M.

Link to comment
Share on other sites

 

Okei? Den var ut av det blå? Har ikke sagt at Afobe har vært imponerende i det hele tatt under utlånet hos Bolton, men javel.

 

Ikke helt ute av det blå, siden jeg vet hvor stor fan du er av Afobe (som jo jeg også er). ;D

 

De er vell på samme alder, Zaha er bare rundt 3 måneder eldre enn Afobe, og Zaha presterer langt bedre nå for et langt bedre lag. Walcott og Ox mener jeg å huske ikke hadde så gode statestikker i Southampton, men det var potensialet som disse to hadde/har som gjorde at de ende opp i Arsenal. Nå er også Zaha primært en vingspiller, og vil nok aldri, i motsetning til Theo, bli en dugende spiss. Zahas dribleferdigheter, fart og innleggsfot gjør at han kan bli en ving av meget høy klasse. Om det er mulig å hente han for rundt 12 millioner pund, så bør Wenger gå for det.

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke helt ute av det blå, siden jeg vet hvor stor fan du er av Afobe (som jo jeg også er). ;D

 

De er vell på samme alder, Zaha er bare rundt 3 måneder eldre enn Afobe, og Zaha presterer langt bedre nå for et langt bedre lag. Walcott og Ox mener jeg å huske ikke hadde så gode statestikker i Southampton, men det var potensialet som disse to hadde/har som gjorde at de ende opp i Arsenal. Nå er også Zaha primært en vingspiller, og vil nok aldri, i motsetning til Theo, bli en dugende spiss. Zahas dribleferdigheter, fart og innleggsfot gjør at han kan bli en ving av meget høy klasse. Om det er mulig å hente han for rundt 12 millioner pund, så bør Wenger gå for det.

 

Blir temmelig ut av det blå når jeg ikke har referert til Afobe her i det hele tatt pluss at Afobe er spiss og er på utlån og ikke vært i klubben i en årrekke allerede, men ja. Jeg er stor fan av Afobe. Skjønner dog ikke hva som har skjedd med teknikken hans. Førstetouchen hans har jo blitt helt elendig siden han kom tilbake fra skade.

 

At Zaha har potensiale er klart, men det er veldig mye penger å bruke på potensiale. Særlig når klubben ikke har flust med penger. Kjøp av unge dyre, "råe" talenter er noe vi en sjelden gang kan unne oss. Pdd. så trenger vi spillere som kan komme inn og prestere øyeblikkelig. Jeg klarer ikke å se at Zaha vil gjøre det..

Link to comment
Share on other sites

Ingen målscorer akkurat, men ser ut til å ha drivet og teknikken i orden. Vanskelig å si hvor god han kan bli i PL.

Passer han i Arsenal..? Tja...må kanskje bli en venstreving eller noe sånt da...i konkurranse med Gervinho bl.a.

Men virker jo som en spennende spiller. Gjør ikke noe at han er gooner heller, men har også hørt han er litt ego og høy på pæra. Mener visst han er fullt på høyde med Messi og C*** Ronaldo.

Akkurat samme holdning som Bendtner da?

 

Ser ikke helt for meg at Wenger kjøper han nå...spesielt hvis prisen blir over £12-15 mill. eller hvis Walcott signerer ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

For £10-12 mill så er det bare å kjøre på hvis Wenger føler at denne gutten kan formes og utvikles til en klasse spiller!

Til sommeren vil vi nok ta avskjed med et større antall spillere, og tiden for nye talenter og spillere som kan bidra med en gang vil absolutt bli et behov. Om vi begynner denne prosessen i januar, er nok ikke det dumeste klubben har gjort..

Link to comment
Share on other sites

Tom Soares@TomSoares8

all the best at #afc @wilfriedzaha this kid will boss it with arsenal

 

Vet ikke om profilen er legit eller ikke, men Tom Soarez har spilt i Palace før han gikk til Stoke i 2008 så hvis den er ekte så kjenner han nok Zaha. Årets første signering muligens?

 

Forøvrig syntes jeg denne var litt artig: :P

 

Charlie @CharlieRichMFC

@TomSoares8 I remember you mouthing off about never playing for Millwall.....your now at bury hahahahaha #TinPotCunt #FoundYourLevel

 

Tom Soares@TomSoares8

I might be a tinpot footballer but i don’t bullshit

Link to comment
Share on other sites

gilbertosilver@gunnerblog

@allyboy82 Maybe it is him, having looked. I just couldn't believe how few followers he had. He's relatively well known.

 

Vet ikke hvem AFC93 er.

 

Uansett: Jeg visste ikke hvem Tom Soares var, men hvis noen skulle fake en spillerkonto på twitter så er det nok lurere å bruke navnet til en mindre kjent spiller.

Link to comment
Share on other sites

Hvem lager en falsk profil av Tom Soares? Seriøst?

 

Ikke det at jeg tviler på at den er falsk, men makan, folk har lite å gjøre.

I denne verdenen så er det ingenting som overrasker meg lengre. Folk har alt for mye fritid til å sitte å pønske ut planer for å få oppmerksomhet. Det sagt, så kan det godt hende at det faktsik er Tom Soares...

Link to comment
Share on other sites

Vel kontoen er fra tidlig 2011 og første tweeten hans var hvertfall om at han hadde deaktivert en tidligere konto grunnet noen kommentarer o.l.

 

Det er ikke som om brukeren har slengt ut rykter i ny og ne heller. Tviler på at den er ekte, men håper jo at det stemmer. Artig med en spiller inn selv om Zaha ikke er mitt førstevalg til å komme inn i januar. :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...