Jump to content

Arsenal Away Boys til Trondheim?


Kim

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Jeg og en kamerat av meg i London jobber med å få over Arsenal Away Boys til et "end of season" party på Three Lions Pub i Trondheim. Vi snakket med lederen av bandet når jeg var over i helgen, og de er veldig positive til en slik event. Før julebordet i desember, skal vi snakke med Dougie angående muligheten for å gjennomføre dette.

 

Tanken vil være å ha festen lørdag samme helg som siste serierunde.

 

Vi vurderer også muligheten til å få over en gammel Arsenalstjerne til arrangementet. Sønnen til kompisen min er faktisk godt kjent med Anders Limpar, som vi vurderer å forhøre oss med.

 

Kjenner jeg Dougie på Three Lions rett, vil han gjerne vite hvor mange vi ser for oss til en slik event, så derfor tenkte jeg å høre med folk her på forumet i forhold til hvor mange som kunne tenkt seg å tatt turen til Trondheim for å delta? De fleste slike arrangementer bruker jo vanligvis å være i Oslo, så det hadde vært gøy å få til et arrangement i trønderhovedstaden.

 

Så jeg hadde satt stor pris på tilbakemeldinger hva folk tenker rundt dette, og hvem som eventuelt kunne vært interesserte. I og med at arrangmentet vil foregå på Three Lions, vil det være 20 års aldersgrense

 

 

Kim

Link to comment
Share on other sites

Kjempetiltak Kim. Jeg kunne godt tenke meg å ta turen fra Oslo og til Trondheim for å være med på dette. Mange år siden jeg har vært i Trondheim og hyggelig å møte flere Gunners supportere. Jeg kjører også gratis (firmabil) så har ingen problemer med å ta med meg 3-4 til fra Oslo om det er flere som vil være med fra østlandet og som vil bli kjent med medsupportere.

Link to comment
Share on other sites

Spennende, og et bra forslag Kim.

 

Vil vel tro at det kan være vanskelig å få "the away boys" til siste serierunde, siden jeg vil tro at de antakelig blir booket inn i London akkurat den helga. Men; forsøket er absolutt verdt et forsøk.

Skulle det ikke gå, så kan man jo prøve en annen helg ganske close til ligaslutt?

 

Og; man burde kanskje holde muligheten for Oslo åpen, om det gir x-antall flere til et treff?

 

Uansett; godt tiltak, og jeg skal prøve å stille for å treffe likesinnede.

(nå skremmer jeg vel nok noen vekk, men la la la laaa)

Link to comment
Share on other sites

 

Vil vel tro at det kan være vanskelig å få "the away boys" til siste serierunde, siden jeg vil tro at de antakelig blir booket inn i London akkurat den helga. Men; forsøket er absolutt verdt et forsøk.

 

Ettersom sesongens siste kamp går borte mot WBA så er sjansene store for at away boyz er ledige for spillejobb. Meget sjelden at de spiller i forbindelse med bortekamper. Skulle kampen være av stor viktighet (gullkamp, topp 4) så kan det dog hende at de spiller på en av pubene i Nord-London.

 

Et kjempeinitiativ! Fikk med meg sikkert 20 konserter i fjor, og de skaper god stemning hver gang. :)

Link to comment
Share on other sites

Tja, en avstand fra Birmingham er ikke ille, så konsert kunne det likevel blitt utover kvelden.........

Kampen vil nok bli spilt på søndag, så festen på lørdag vil nok bli stor på noen av pubene i London. Og; da er sjansen absolutt stor for at The Away Boys vil være en av de som blir spurt....

 

Men for all del; er jo bare å prøve, selv om jeg føler at den sjansen er liten på sesongens siste helg :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg garanterer 100% sikkert at jeg vil være på Three Lions hvis du skulle klare kunststykket med å få Away boys dit, uansett om det er siste serierunde eller når som helst.

Hadde vært helt genialt å feiret seriemesterskapet med stemning skapt av trønder-gooners og Away boys.

Tror kjapt vi kan bli 10-12 stk fra Kristiansund som tar turen oppover da.

Keep up the good work:-)

Link to comment
Share on other sites

Spennende, og et bra forslag Kim.

 

Vil vel tro at det kan være vanskelig å få "the away boys" til siste serierunde, siden jeg vil tro at de antakelig blir booket inn i London akkurat den helga. Men; forsøket er absolutt verdt et forsøk.

Skulle det ikke gå, så kan man jo prøve en annen helg ganske close til ligaslutt?

 

Og; man burde kanskje holde muligheten for Oslo åpen, om det gir x-antall flere til et treff?

 

Uansett; godt tiltak, og jeg skal prøve å stille for å treffe likesinnede.

(nå skremmer jeg vel nok noen vekk, men la la la laaa)

 

Vi har allerede forhørt oss med Away Boys, og de er ledige den helgen. Så alt står egentlig å faller på Dougie og Three Lions.

 

Jeg ser ikke på Oslo som et alternativ i denne saken. Stort sett alle arrangementer når det kommer til Arsenal i Norge, foregår i Oslo. Og det er selvfølgelig naturlig, med tanke på at det sikkert bor flest Arsenalsupportere der. Men dette er et arrangement som jeg har tatt initiativ til, og er pr. dags dato ikke et arrangement i regi av Arsenal Norway. Dersom det faktum at arrangementet holdes i Trondheim gjør at folk fra Oslo ikke gidder å komme, så får det bare være. Jeg renger med vi skal klare å samle nok folk fra Trøndelag og nærliggende fylker til at det skal bli et hyggelig treff om Oslofolket velger å utebli

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du fikser dette arrangementet i Trondheim uten å få store personlige tap (eller hvordan du tenker på dette), så ser jeg helt klart argumentet ditt Kim. Trodde først det var i regi av supporterklubben, og at de ville prøve å samle flest mulig (tjene noen kroner til driften o.l). Tenkte da, at sjansen ville være større for flere besøkende i hovedstaden. Men; det er ikke derimot sagt at alt burde foregå der.

 

Klarer du å få ordnet et slikt "show" til siste ligarunde, så er jo det en prestasjon som du burde være stolt over. Sikkert mange som er villige til å ta turen, om det passer med en frihelg fra alt det andre.

Så; det er bare stå på :)

Link to comment
Share on other sites

Så lenge du fikser dette arrangementet i Trondheim uten å få store personlige tap (eller hvordan du tenker på dette), så ser jeg helt klart argumentet ditt Kim.

 

Jeg kommer ikke til å ha noen personlige tap eller kostnader rundt dette annet enn det den eventuelle inngangsbilletten kommer til å koste. For at dette arrangmentet skal kunne bli en realitet, er vi avhengige av at Dougie og Three Lions er villige til å ta det fulle og hele ansvaret for det økonomiske. Det vil si at de må dekke kostnaden med å hente inn bandet, men de vil jo også til gjengjeld stå igjen med all inntektene også. Så alt vil stå og falle på den samtalen vi skal ha med Dougie i forkant av julebordet på lørdag.

 

Det var derfor jeg ville lufte dette allerede nå, for å sjekke interessen rundt et slikt arrangement, så jeg kan ha noe å "slå i bordet" med. Og hvis Dougie går med på dette, får man håpe på muligheten til å kunne få informere om arrangementet i TGP, slik at man når ut til flest mulig.

Link to comment
Share on other sites

Kan bli en vinn/vinn situasjon for begge parter :)

Om Dougie og Three Lions ser at dette vil skape god reklame for puben, samt penger i kassa....; så vil du nok ha en meget god sak.

 

Nå er det ikke uvanlig, at et slik arrangement kan gå med røde tall. (live-musikk, happening, osv)

Gir reklamen som det er å ha et slikt arrangement økning av kunder i fremtiden (mer salg....), så kan det likevel være verdt å dekke en liten rød sum for denne kvelden. Men; mange "puber" har ulikt utgangspunkt, og tenker forskjellig på hva det vil bringe i tiden som kommer. Forståelig, med tanke på at bransjen ikke har det beste utgangspunktet for å tjene gode penger.

 

Lykke til med samtalen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var det på tide med en liten update. Vi hadde en prat med Dougie i forbindelse med julebordet som var i helgen, og Dougie er positiv i forhold til et slikt arrangement. Men han er samtidig skeptisk også, da dette selvfølgelig vil koste puben noen kroner. Estimert kostnad vil være 15.000,- kroner, som faktisk er en del når vi snakker utelivsbransjen. Dougie har selv sagt at han er fornøyd så lenge han klarer å dekke inn halvparten av dette i form av inngangspenger. Vi har snakket om en inngangsbillett pålydende kr. 100,- pr. pers, noe som tilsier at vi må være minimum 75 stk for at Dougie skal være fornøyd.

 

Jeg tror at det burde kunne gå greit, men Dougie har hatt erfaring fra lignende arrangement på puben tidligere, hvor det har vært vist stor interesse, men hvor oppmøtet har vært lunkent. Derfor kan jeg skjønne at han er skeptisk. Derfor er jeg nødt til å gjøre en liten research på forumet, i forhold til hvor mange som ser for seg at de ville tatt turen. Da tenker jeg ikke på om folk tenker at dette hadde vært kult å være med på, men som man faktisk kan forvente at dukker opp.

 

Når vi først planla dette, var det snakk om å gjennomføre det helgen for siste serierunde. Dougie kommer til å være i Las Vegas den helgen, så da passet det dårlig, etter som han ønsker å være tilstede under et såpass stort arrangement. Dermed har vi sett på lørdag 28.04. (samme helg vi spiller borte mot Stoke). Den helgen passer både for Three Lions og Away Boys. Er vel kanskje også en mer passende helg for studenter, da den kommer før den verste eksamensperioden istedet for midt i.

 

Så hvilke tanker har folket her inne rundt dette? Vil dette la seg gjennomføre? Er folk villige til å møte opp? Er det noen som har forslag til hvordan vi skal kunne sikre oppmøte? Bindende påmelding? Spørsmålene er mange, og jeg trenger deres hjelp til svarene :)

Link to comment
Share on other sites

Bindende påmelding!

Har man ikke solgt nok billetter til en frist, så er det bare å avlyse arrangementet. De som har betalt, får enkelt pengene tilbakebetalt.

 

Med et slikt system, vil det heller ikke bli et økonomisk problem for Three Lions om det blir konsert. Om noen plutselig ikke gidder å dukke opp likevel, så er pengene betalt og sikkerheten er der for puben og arrangementet.

 

Ha løpende informasjon på forumet på hvordan billettsalget ligger ann, og reklamere for det i TGP.

Link to comment
Share on other sites

Herlig jobba! Vanligvis ville jeg ha vært med, men neste semester er jeg på utveklsing til Cape Town så da blir det umulig å komme. Håper du får gjennomført det og at oppmøtet blir bra nok. Forhåpentligvis kan også arrangementet øke Gooner-rekrutteringen i Trondheims-området :)

 

Forøvrig godt forslag om bindende påmelding, vieira04!

Link to comment
Share on other sites

Jeg smekker inn følgende forslag til deg, Kim.

 

1. Bindende påmelding - prisen kan man regne ut på flere måter, trikset er å få folk til å tro at de får en god deal;) Du tenker på 100 kroner pr pers - men spørsmålet mitt er da, hvor koster en halvliter for Dougie? Hvis denne koster han f.eks 40 kroner, så kan man ta 150 kroner for inngangen og da får du en øl ved å fremvise billetten eller sier navnet ditt i baren. Jeg tipper at en halvliter kan koste han så lite som 30 kroner, og da er fortjeneste større på dette området. Det er ikke så mye ekstra, men folk opplever at de får mer for penga, og alle monner drar når det gjelder budsjettet til arrangementet. For å illustrere så vil utgiften på 30 kroner for ølen gi 120 i inntekt pr person på inngangen - altså 50x120 = 6000 kroner, mot 5000 kroner uten ølen. blir det 75deltakere så vil summen øke ditto.

 

2. Reklame, reklame, reklame. Bruk Gunners post, facebooksida, forumet og nettsida til ASCN. Kanskje få ASCN til å sende ut en mail til alle medlemmer (regner med man har en felles utsendelsesliste på mail??) som inviterer til arrangementet. Hva med å vri det enda mer i positiv retning at man er medlem av supporter-klubben? 150 for medlemmer av ASCN, 175 for dem som ikke er medlemmer. Mest sannsynlig blir det lite deltakere som ikke er medlemmer, men igjen - folk må tro de får mye for penga!

 

 

Jeg kommer garantert! Jeg tror absolutt det vil la seg gjennomføre, og jeg tror med god reklame for arrangementet så vil det komme mange! Away Boys alene burde sikre oppmøte, men de nevnte punkter over kan også hjelpe på akkurat dette. Samtidig kan det være en idé å holde en medlemsliste oppdatert på forumet - det er mange her som kunne tenke seg å treffe andre av de som er på forumet - og motivasjonen for å være med/møte opp kan bli større når man ser hvem man kan møte (ville hvertfall hjulpet på meg, men jeg ekke noe problem å overbevise :P)

 

Jeg hjelper deg gjerne hvis det er noe du trenger hjelp til, og trenger du å sparre idèer så er det bare å sende en PM, SMS eller ringe.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...